Secretul „Puiului galben”: producătorii ieșeni explică pas cu pas metoda. „Nu e nimic nesănătos”. Ce spun autorităţile sanitare locale?
Scandalul “Puiului vopsit” a stârnit un val de reactii critice din partea marilor (...)
citeste totvineri, 29.03.2024
În afara aspectelor tehnice privind transferul de la RATP pe Compania de Transport Public, au apărut şi unele de ordin social. Consiliul Concurenţei a avizat subvenţii pentru gratuităţi şi altele de doar 38 milioane lei, în timp ce estimarea Primăriei era de 68 milioane. „Nu este nicio problemă“, dă asigurări primarul interimar.
Primăria are undă verde pentru a semna contractul de delegare a transportului în comun cu un nou operator public. În acest sens, Consiliul Local (CL) a aprobat ieri contractul de delegare, iar Compania de Transport Public (CTP) va fi „activată“ în momentul în care va fi clarificată situaţia RATP. Însă, decizia CL face referire doar la o perioadă de doi ani, această condiţie fiind impusă de către Consiliul Concurenţei (CC).
La un an de la semnarea contractului, Primăria este obligată să anunţe în jurnalul oficial al UE că va încheia un nou contract de delegare pentru o perioadă de 15 ani. Planul municipalităţii este să încredinţeze direct transportul tot către CTP, dar va fi nevoită să obţină un nou aviz de la CC.
„Poziţia CC este că încredinţarea unor obligaţii de serviciu public trebuie să se realizeze prin procedură concurenţială, care oferă premisele unei denaturări minime a concurenţei pe piaţa serviciilor de transport local. Încredinţarea directă se va aplica doar în cazuri excepţionale - procedură de licitaţie ratată - sau în cazul în care se apreciază că operatorul public intern este cel puţin la fel de eficient precum un operator bine manageriat“, a arătat CC într-o adresă trimisă Primăriei.
Forul central a dat aviz contractului pentru o perioadă de doi ani pentru că există „o situaţie de urgenţă“, întrucât Iaşul ar fi rămas fără transport local odată cu declanşarea falimentului RATP, procedură suspendată momentan.
„Peste doi ani, nu se pune problema să schimbăm compania pentru că legislaţia europeană şi românească prevede posibilitatea delegării directe către operatorii publici, dar trebuie să faci publicare în jurnalul european tocmai pentru a evita ajutorul de stat, acesta este şi rolul Consiliului Concurenţei la care noi am apelat şi care ne-au dat atât consultanţă, cât şi avizul pentru demararea noii activităţi“, a declarat ieri primarul interimar Mihai Chirica.
O problemă ridicată în plenul CL a vizat modul în care va fi asigurată finanţarea noului operator astfel încât să acopere gratuităţile la tichetele de călătorie oferite de municipalitate diverselor categorii socio-profesionale.
Liberalul Marius Dangă a propus amânarea aprobării delegării transportului până la lămurirea acestui aspect. El a subliniat că, în timp ce CTP a estimat subvenţii de 68 milioane lei pentru doi ani, CC a avizat un maximum de 38 milioane lei. „Unele calcule şi lucruri trebuie regândite, iar peste o lună să fie supus din nou aprobării plenului“, a adăugat Dangă.
În schimb, Chirica a susţinut că nu există o problemă cu privire la acordarea în continuare a gratuităţilor. „Orice altă sumă care depăşeşte plafonul de 38 de milioane lei între estimările făcute de autoritatea locală şi aprobări, se duc din nou în avizul CC pentru a nu ieşi din procedura de ajutor de stat“, a explicat primarul interimar.
Plenul CL a aprobat ieri patru hotărâri cu privire la CTP: numirea unui reprezentant în Adunarea Generală a Acţionarilor (Cristina Oţeleanu), contractul de delegare, mărirea capitalului social cu două milioane lei şi bugetul de venituri şi cheltuieli al companiei. Delegarea transportului public a fost votată prin voinţa consilierilor PSD, în timp ce liberalii şi consilierul independent Anca Preda au votat „împotrivă“.
Cuvinte cheie: + gratuități ratp iași, ctp iași
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
4,25 milioane de dolari pentru cel mai scump medicament din lume
Bulevardul Socola, închis pe jumătate. Pe unde au fost deviate autobuzele
VIDEO PRIMELE IMAGINI cu craterul format de prăbușirea dronei, la 8 km de Brăila
Prognoză meteo pentru luna aprilie: Temperaturi peste cele normale. În ce zone sunt anunțate ploi
Ciucă se gândește la o confruntare cu Ciolacu la alegerile prezidențiale
Miroslava – comuna cea mai mare și cea mai bogată din regiune. Încotro? (P)
Gamificarea: o aventură magică la școala primară Lorelay! (P)
Este videochatul o nouă cale către independența financiară a fetelor? (P)
Dealer de droguri cu sute de comenzi, iertat de judecători: „A făcut progrese în plan spiritual”
Lovitură în Podu Roş: trei tineri au jefuit maşina de îngheţată. O greşeală minora a şoferului
Temperaturi de vară la început de aprilie. 28 de grade Celsius la Iași
Grindeanu: Contractul pentru încă un lot din secţiunea montana a A8 intră în licitaţie
Premierul anunţă că “nu este oportun ca magazinele să fie închise în weekend”
O capsulă cu senzori ar putea fi o alternativă la endoscopie
Ce pot indica modificările patologice ale examenului de urină? (P)
Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat
Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea
Pavel LUCESCUCine profită de madam Şoşoacă |
Alexandru CĂLINESCUDistrugerea statuilor |
pr. Constantin STURZUDe ce este atât de aspru Postul Mare? |
Codrin Liviu CUȚITARURoboţi |
Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă? |