Chirica: 4 dosare / Alexe: 3 dosare. De ce totuşi cei doi nu au motive de îngrijorare până în ziua alegerilor?
Daca cei doi vor câstiga la viitoarele alegeri locale înca o tura în fruntea insti (...)
citeste totjoi, 28.03.2024
O nouă tehnologie va permite pasagerilor să aibă o privire panoramică asupra zborului.
Avioanele cu care vom zbura peste 10 ani vor fi mai uşoare şi implicit mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil şi mai puţin poluante. În plus, o călătorie cu avionul va fi cu mult mai spectaculoasă decât un banal zbor din prezent, conform proiectului unui producător britanic care vizează înlocuirea hublourilor din fuselaj cu panouri superuşoare din ecrane inteligente, care vor creea senzaţia că poţi întinde mâna pentru a atinge norii.
Acest proiect deschide o fereastră către cursele de pasageri ale decadei viitoare, stârnind entuziasmul pentru cei cărora le place să zboare dar şi, probabil, panica, în rândul celor care se tem de zbor: un avion fără hublouri, cu părţile laterale şi cea superioară a fuselajului acoperite pe interior cu ecrane inteligente ce vor permite o privelişte panoramică în timpul zborului dar şi interacţiuni precum posibilitatea de a naviga pe internet sau verificarea mesajelor e-mail. Conform proiectului, pasagerii vor putea să identifice regiunea deasupra căreia se află prin simpla atingere a ecranului. Dacă nu doresc să privească în jur sau sunt deranjaţi de lumină, pasagerii pot închide aceste ecrane inteligente.
Acest concept al unui avion fără hublouri, bazat pe o tehnologie împrumutată de la telefoanele mobile şi de la televizoarele smart, a fost lansat de Centre for Process Innovation (CPI), o organizaţie din nord-estul Angliei care colaborează cu alte companii în domeniul inovaţiei şi al dezvoltării de noi produse. Acest concept permite instalarea unor ecrane de înaltă definiţie, uşoare şi foarte subţiri, pe partea interioară a fuselajului, ecrane pe care vor fi afişate imagini de la exteriorul aeronavei, preluate de la diferite camere amplasate în exterior.
În afară de spectaculozitatea acestui concept, principala miză este reprezentată de reducerea greutăţii aeronavelor, care la rândul ei înseamnă un consum mai mic, o poluare mai redusă şi bilete mai ieftine pentru călători. Conform calculelor făcute de specialiştii de la CPI, la o scădere cu 1% a greutăţii aparatului de zbor corespunde o economie de combustibil de 0,75%.
Această ideea a venit în urma unor discuţii privind folosirea dispozitivelor electronice printabile, în care este specializat acest centru, în domeniul aeronautic. "Am stat de vorbă cu specialişti din domeniul aerospaţial şi am înţeles că este nevoie de noi aparate de zbor mai uşoare", a declarat Dr. Jon Helliwell, reprezentant al CPI. Prin amplasarea de hublouri, în cazul avioanelor, fuselajul trebuie întărit şi greutatea acestuia creşte. Prin excluderea hublourilor şi instalarea de pereţi din ecrane, fuselajul va fi mai uşor.
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
Ucraina afirmă că a doborât peste noapte 26 de drone de atac ruseşti
Beyoncé, vedeta pop de culoare din Texas, îşi lansează primul album country
Grecia: Cele mai ridicate temperaturi pentru luna martie din ultimii douăzeci de ani
Nissan va investi în unitatea de vehicule electrice Ampere a grupului Renault
Prima Doamnă Jill Biden a scris o carte pentru copii despre pisica de la Casa Albă
Sonda japoneză SLIM a supravieţuit celei de-a doua nopţi pe Lună
Medicamentele hormonale ar putea creşte riscul de tumori cerebrale
PSD Iaşi anunţă că un nou primar PNL va candida pe listele lor la alegerile locale
Ce pot indica modificările patologice ale examenului de urină? (P)
Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat
Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea
Totul despre evaluarea copiilor din Iaşi care vor împlini 6 ani după începerea clasei pregătitoare
O nouă reţea de gaze, cu peste 1.700 de branşamente, într-o comună de lângă Iaşi
Un arhitect în cursa pentru Primăria Iaşi. Este candidat din partea REPER
Expoziţie de enciclopedii la BCU Iaşi, sub titlul “Universul într-o carte”
Permis reţinut în vederea anulării: mergea beat criţă cu maşina prin sat
S-a aprobat o nouă majorare de tarife la CFR Călători. Intră în vigoare luni
Guvernul PSD și Antibiotice Iași: un parteneriat strategic pentru sănătatea românilor (P)
Diana Şoşoacă: Mă gândesc foarte serios să candidez la primăria Iaşiului. Cred că voi candida
Doliu la Tribunalul Iaşi. „A fost un accident”. O judecătoare abia pensionată a murit la 54 de ani
Virusul HIV a fost eliminat din celule, deocamdată, în laborator
Angajat al Primăriei Timișoara, prins de primar copiind la examen cu o cască (P)
Lecția de demagogie politică: Episodul moțiunii de cenzură împotriva Ministerului Agriculturii (P)
Pacient de 22 de ani cu limfagiom chistic de mezocolon, operat cu succes la Arcadia
Ultimele calcule privind posibilitatea ca Iaşul să prindă un post de europarlamentar
“Extraordinara poveste a lui Peter Schlemhil” de Adelbert von Chamisso
Dan CONSTANTINMoştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat |
Codrin Liviu CUȚITARURoboţi |
George ŢURCĂNAŞUDespre discursul regionalist din Moldova (II) |
Bogdan ILIESCUSpărgătoarea de coduri |