Secretul „Puiului galben”: producătorii ieșeni explică pas cu pas metoda. „Nu e nimic nesănătos”. Ce spun autorităţile sanitare locale?
Scandalul “Puiului vopsit” a stârnit un val de reactii critice din partea marilor (...)
citeste totvineri, 29.03.2024
Dintre cursele externe, doar avionul de Viena a străpuns ceaţa la Iaşi
Reprezentanţii aerogării susţin că în condiţiile de ieri nu se ateriza „nicăieri în lume“. Cititorii au cerut pe forumul „Ziarului de Iaşi“ îmbunătăţirea sistemului de ghidare la aterizare. Sunt nemulţumiri şi în privinţa comunicării realizate de personalul aerogării, cât şi de site-ul care nu oferă informaţii actualizate.
Ceaţa a paralizat ieri traficul pe Aeroportul Internaţional Iaşi. Doar jumătate dintre mişcările de aeronave (10 din 20) programate în cursul zilei de ieri au fost înregistrate. Lipsa de vizibilitate a dus la amânări, anulări şi redirecţionări către alte aeroporturi ale unor curse. De pe aeroport, au decolat doar aeronave spre Viena şi Otopeni, lucrurile începând să intre în normal în jurul orei 16.00. În acelaşi timp, avionul de la Viena şi unele dintre cele care au venit dinspre Otopeni au aterizat în condiţii de siguranţă. În cursul nopţii era aşteptată şi aeronava de la Paris.
Oficialii aerogării ieşene au explicat că există limite de vizibilitate stabilite pentru aterizarea în condiţii de siguranţă, limite sub care nu se aterizează „nicăieri în lume“.
„Este, din nefericire, şi o particularitate a zonei noastre, unde frecvent se înregistrează valori de vizibilitate sub 50 de metri, iar temperaturile nefireşti de ridicate pentru această perioadă favorizează suplimentar apariţia şi menţinerea acestui fenomen pentru mai multă vreme. Înţelegem perfect disconfortul creat pasagerilor ce urmau să ajungă ori să plece din Iaşi, însă nu există nicio culpă în astfel de situaţii. Nici a aeroportului, nici a companiilor aeriene şi, în mod clar, nici a pasagerilor pentru ceea ce oferă natura“, se arată într-un comunicat de presă al Aeroportului.
Potrivit sursei citate, minimele de aterizare la Iaşi au fost mult îmbunătăţite faţă de anii anteriori, iar echipamentele de apropiere pentru aeronave ale ROMATSA şi sistemele de balizaj ale aeroportului funcţionează corect.
„Însă, în condiţii de vizibilitate mult sub limitele admise, nici echipamentele performante nu fac faţă şi nicăieri în lume nu s-ar ateriza“, se mai precizează în comunicat.
Mai mulţi ieşeni s-au plâns de lipsa de comunicare de pe aeroport, cât şi de modul în care funcţionează site-ul. De exemplu, aseară, pe site-ul aerogării status-ul cursei Tarom RO708 era doar „estimat - nu avem date despre acest zbor“ pe când pe site-urile de tracking se arăta că avionul aterizase de trei ore la Bucureşti. De mai multe ori, rudele pasagerilor s-au plâns pe forumul ziarului nostru că nu pot afla informaţii despre locul unde ajunge o cursă care nu poate ateriza la Iaşi.
Ieri, mai mulţi cititori au sugerat îmbunătăţirea sistemului de ghidare la aterizarea pe timp de ceaţă ILS (Instrument Landing System) CAT II. Echipamentul ROMATSA (Administraţia Română a Serviciilor de Trafic Aerian) permite aterizări în condiţii de vizibilitate de minim 350 m în lungul pistei şi de cel puţin 30 m plafon de nori. Nu e suficient ca echipamentul de la sol să fie CAT III (cum este în Bucureşti şi Timişoara), ci trebuie ca şi avioanele să fie echipate corespunzător acestui sistem de ghidare.
Cum a fost dat peste cap traficul aerian
Până în seara zilei, din cele opt curse programate pentru decolare, doar două, spre Otopeni (06.25) şi Viena (15.55), au putut pleca. Lucrurile au intrat în normal după ora 18.00, când de la Iaşi a plecat spre Otopeni, la 18.50, o cursă Tarom. În schimb, pasagerii care trebuiau să ajungă la Paris (decolare de la Iaşi la ora 10.00) au luat avionul de la Bacău, iar cei care trebuiau să ajungă la Treviso (ora de plecare la 11.45) au fost trimişi la Bucureşti, unde anterior fusese redirecţionată cursa Treviso - Iaşi.
În ceea ce priveşte aterizările, singura aeronavă care a ajuns la Iaşi în prima parte a zilei a fost cea a Austrian Airlines, de la Viena. Avionul trebuia să ajungă la Iaşi la ora 15.20, dar a aterizat la 15.45. În schimb, cursele din prima parte a zilei dinspre Otopeni şi Treviso au fost anulate, în timp ce cursele dinspre Bucureşti din seara zilei, după ora 18.00, au aterizat în condiţii normale. În ceea ce priveşte cursa de la Paris, care a plecat cu o întârziere de cel puţin şase ore din capitala Franţei din cauza ceţii de la Iaşi, aeronava era aşteptată pe aeroport în cursul nopţii.
Paradoxal, la Iaşi a aterizat aseară un avion al operatorului Air Volotea care venea de la Treviso spre Chişinău, dar aeroportul din capitala Republicii Moldova a fost, de asemenea, afectat de condiţiile meteorologice. În schimb, în weekend, curse care trebuiau să ajungă la Iaşi au fost redirecţionate către Chişinău.
Cuvinte cheie: + curse externe, avion, viena, ceaţa, iaşi
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
Prognoză meteo pentru luna aprilie: Temperaturi peste cele normale. În ce zone sunt anunțate ploi
Ciucă se gândește la o confruntare cu Ciolacu la alegerile prezidențiale
Miroslava – comuna cea mai mare și cea mai bogată din regiune. Încotro? (P)
Gamificarea: o aventură magică la școala primară Lorelay! (P)
Este videochatul o nouă cale către independența financiară a fetelor? (P)
Dealer de droguri cu sute de comenzi, iertat de judecători: „A făcut progrese în plan spiritual”
Lovitură în Podu Roş: trei tineri au jefuit maşina de îngheţată. O greşeală minora a şoferului
Temperaturi de vară la început de aprilie. 28 de grade Celsius la Iași
Grindeanu: Contractul pentru încă un lot din secţiunea montana a A8 intră în licitaţie
Premierul anunţă că “nu este oportun ca magazinele să fie închise în weekend”
O capsulă cu senzori ar putea fi o alternativă la endoscopie
Ce pot indica modificările patologice ale examenului de urină? (P)
Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat
Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea
Virusul HIV a fost eliminat din celule, deocamdată, în laborator
Pacient de 22 de ani cu limfagiom chistic de mezocolon, operat cu succes la Arcadia
Ultimele calcule privind posibilitatea ca Iaşul să prindă un post de europarlamentar
“Extraordinara poveste a lui Peter Schlemhil” de Adelbert von Chamisso
Pavel LUCESCUCine profită de madam Şoşoacă |
Alexandru CĂLINESCUDistrugerea statuilor |
pr. Constantin STURZUDe ce este atât de aspru Postul Mare? |
Codrin Liviu CUȚITARURoboţi |
Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă? |