Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

vineri, 29.03.2024

Jumătate din cursele de pe aeroportul ieşean au fost afectate de condiţiile meteo

Dintre cursele externe, doar avionul de Viena a străpuns ceaţa la Iaşi

GALERIE
ceata
  • ceata
- +

Reprezentanţii aerogării susţin că în condiţiile de ieri nu se ateriza „nicăieri în lume“. Cititorii au cerut pe forumul „Ziarului de Iaşi“ îmbunătăţirea sistemului de ghidare la aterizare. Sunt nemulţumiri şi în privinţa comunicării realizate de personalul aerogării, cât şi de site-ul care nu oferă informaţii actualizate.

Ceaţa a paralizat ieri traficul pe Aeroportul Internaţional Iaşi. Doar jumătate dintre mişcările de aeronave (10 din 20) programate în cursul zilei de ieri au fost înre­gistrate. Lipsa de vizibilitate a dus la amânări, anulări şi redirecţio­nări către alte aeroporturi ale unor curse. De pe aeroport, au decolat doar aeronave spre Viena şi Otopeni, lucrurile începând să intre în normal în jurul orei 16.00. În acelaşi timp, avionul de la Viena şi unele dintre cele care au venit dinspre Otopeni au aterizat în condiţii de siguranţă. În cursul nopţii era aşteptată şi aeronava de la Paris.

Oficialii aerogării ieşene au explicat că există limite de vi­zibilitate stabilite pentru aterizarea în condiţii de siguranţă, li­mite sub care nu se aterizează „nicăieri în lume“.

„Este, din nefericire, şi o particularitate a zonei noastre, unde frecvent se înregistrează valori de vizibilitate sub 50 de metri, iar temperaturile nefireşti de ridicate pentru aceas­tă perioadă favorizează suplimentar apariţia şi menţinerea acestui fenomen pentru mai multă vreme. Înţelegem perfect disconfortul creat pasagerilor ce urmau să ajungă ori să plece din Iaşi, însă nu există nicio culpă în astfel de situaţii. Nici a aeroportului, nici a companiilor aeriene şi, în mod clar, nici a pasagerilor pentru ceea ce oferă natura“, se arată într-un comunicat de presă al Aeroportului.

Potrivit sursei ci­tate, minimele de aterizare la Iaşi au fost mult îmbunătăţite faţă de anii anteriori, iar echipamentele de apropiere pentru aeronave ale ROMATSA şi sistemele de balizaj ale aeroportului funcţionează corect.

„Însă, în condiţii de vi­zibilitate mult sub limitele ad­mise, nici echipamentele performante nu fac faţă şi nicăieri în lume nu s-ar ateriza“, se mai precizează în comunicat.

Mai mulţi ieşeni s-au plâns de lipsa de comunicare de pe aeroport, cât şi de modul în care funcţionează site-ul. De exemplu, aseară, pe site-ul aerogării status-ul cursei Tarom RO708 era doar „estimat - nu avem date despre acest zbor“ pe când pe site-urile de tracking se arăta că avionul aterizase de trei ore la Bucureşti. De mai multe ori, rudele pasagerilor s-au plâns pe forumul ziarului nostru că nu pot afla informaţii despre locul unde ajunge o cursă care nu poate ateriza la Iaşi.

Ieri, mai mulţi cititori au sugerat îmbunătăţirea sistemului de ghidare la aterizarea pe timp de ceaţă ILS (Instrument Landing System) CAT II. Echipamentul ROMATSA (Administraţia Română a Serviciilor de Trafic Aerian) permite aterizări în condiţii de vizibilitate de minim 350 m în lungul pistei şi de cel puţin 30 m plafon de nori. Nu e suficient ca echipamentul de la sol să fie CAT III (cum este în Bucureşti şi Timişoa­ra), ci trebuie ca şi avioanele să fie echipate corespunzător acestui sistem de ghidare.

Cum a fost dat peste cap traficul aerian

Până în seara zilei, din cele opt curse programate pentru decolare, doar două, spre Otopeni (06.25) şi Viena (15.55), au putut pleca. Lucrurile au intrat în normal după ora 18.00, când de la Iaşi a plecat spre Otopeni, la 18.50, o cursă Tarom. În schimb, pasagerii care trebuiau să ajungă la Paris (decolare de la Iaşi la ora 10.00) au luat avionul de la Bacău, iar cei care trebuiau să ajungă la Treviso (ora de plecare la 11.45) au fost trimişi la Bucureşti, unde anterior fusese redirecţionată cursa Treviso - Iaşi.

În ceea ce priveşte aterizările, singura aeronavă care a ajuns la Iaşi în prima parte a zilei a fost cea a Austrian Airlines, de la Viena. Avionul trebuia să ajungă la Iaşi la ora 15.20, dar a aterizat la 15.45. În schimb, cursele din prima parte a zilei dinspre Otopeni şi Treviso au fost anulate, în timp ce cursele dinspre Bucureşti din seara zilei, după ora 18.00, au aterizat în condiţii normale. În ceea ce priveşte cursa de la Paris, care a plecat cu o întârziere de cel puţin şase ore din capitala Franţei din cauza ceţii de la Iaşi, aeronava era aşteptată pe aeroport în cursul nopţii.

Paradoxal, la Iaşi a aterizat aseară un avion al operatorului Air Volotea care venea de la Treviso spre Chişinău, dar aeroportul din capitala Republicii Moldova a fost, de asemenea, afectat de condiţiile meteorologice. În schimb, în we­ek­end, curse care trebuiau să ajungă la Iaşi au fost redirecţionate către Chişinău.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Cine profită de madam Şoşoacă

Pavel LUCESCU

Cine profită de madam Şoşoacă

Campania care urmează la Iaşi nu trebuie să devină un circ de tip Şoşoacă, decât dacă vrem să ne batem joc de viitorul acestui oraş. Nu vreau să spun că madam SOS România ar trebui ignorată, ci că n-ar fi rău dacă am încerca să înţelegem mai mult ce are în cap când vine vorba de viitorul oraşului şi mai puţin ce vrea ea să ne vândă, adică scandal.

opinii

Distrugerea statuilor

Alexandru CĂLINESCU

Distrugerea statuilor

Frenezia negatoare woke e urmarea obscurantismului, a fanatismului şi a inculturii. Ideologii woke au cale liberă în mass-media, au pătruns în universităţi şi în şcoli. Acţiunile lor n-au nimic comun cu adevărul istoric. Ei pretind că fac dreptate celor ai căror strămoşi au fost umiliţi şi exploataţi, în realitate manipulează istoria şi adâncesc fracturile sociale.

De ce este atât de aspru Postul Mare?

pr. Constantin STURZU

De ce este atât de aspru Postul Mare?

Faţă de celelalte posturi de peste an, Postul Mare (care precede Sfintele Paşti) este considerat unul aspru, atât din punct de vedere alimentar, cât şi din alte puncte de vedere. De ce este – sau ni se pare a fi – Postul Mare atât de aspru? De ce, în genere, ne este atât de greu să postim? Din mulţimea de posibile răspunsuri, să reflectăm azi la trei dintre ele.

Roboţi

Codrin Liviu CUȚITARU

Roboţi

Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

pulspulspuls

Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

Un mare mister tace şi face pe piaţa politichiei locale în această perioadă, stimaţi electori: cine va face listele de candidaturi de la parlamentarele din toamnă la liberalii ieşeni? 

Caricatura zilei

La reciclat pet-uri și doze

Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

Cumpara editia digitala

Vremea in Iasi

Curs valutar

Parteneri

Intrebarea zilei

Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

vezi raspunsuri