Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

vineri, 29.03.2024

EXCLUSIV: Iată dovada că luminile de la trecerea Dream Village nu merg

GALERIE
trecere Dream Village1
  • trecere Dream Village1
- +

Avem dovada: pasajul peste calea ferată de la Dream Village este mortal şi aşteaptă următoarele victime. „Ziarul de Iaşi“ se află în posesia unui material video filmat cu o cameră instalată în maşină, care surprinde perfect instalaţia inertă ce ar trebui să atenţioneze şoferii la trecerea la nivel fără bariere, cu lumini de avertizare. Ceea ce puteţi vedea pe acest film este uluitor şi revoltător: luminile de avertizare ale instalaţiei nu funcţionează, totul părând mort din punct de vedere electric. Despre aceste defecţiuni ale instalaţiei a povestit recent de pe patul de spital, în exclusivitate pentru „Ziarul de Iaşi“, şi şoferiţa Matiz-ului spulberat de trenul Iaşi – Cluj pe 26 iulie, în care se afla şi tânărul de 18 ani ce avea să moară la spital. Pensionara de 66 de ani a spus atunci că lumina albă intermitentă funcţiona, deşi pâlpâit, iar cele roşii, care anunţau sosirea iminentă a trenului, nu mergeau, neauzind nici semnalul sonor. Ca răspuns, reprezentanţii CFR Infrastructură au negat că instalaţia ar avea vreun defect. Care a fost reacţia lor acum? Una şi mai uluitoare!

Instalaţia inertă de la trecerea la nivel cu calea ferată din dreptul cartierului reziden­ţial Dream Village a fost filmată ieri-dimineaţă de către un ieşean care trecea dinspre car­tierul Dacia către Canta, la ora 9.48. Camera cu care a filmat acesta se afla pe bord.

Filmul, pas cu pas

În imagini se poate vedea cum şoferul observă că in­sta­laţia nu arată nici culoarea albă, care permite trecerea, şi nici luminile roşii intermitente, care ar semnifica apropierea trenului. Ca urmare, şoferul opreşte la indicatorul „Oprire“, pentru a se asigura, apoi îşi continuă drumul. Din partea opusă se poate observa însă pe film un alt autoturism care nu opreşte, motivul fiind că instalaţia din partea lui funcţiona. Cu atât mai mult cu cât ieşeanul care a filmat spune că cei din sens opus circulau normal, fără opri­re.

Ieşeanul spune că a semnalat problema imediat unui echipaj de la Poliţie, dar agenţii l-au expediat. După mai multe telefoane, ieşeanul care a filmat defecţiunea ne-a sunat pe noi. „Domnilor, unde se poate face o reclamaţie asupra faptului că trecerea este nefunc­ţio­na­lă? Deseori se întâmplă ca lu­minile de aici să nu funcţio­ne­ze, mai ales ca becul alb să nu lumineze. În această diminea­ţă (ieri, n.r.), am sesizat despre asta un echipaj de poliţie pre­zent în zonă, la Dream Village, însă cei din echipaj au spus că nu este de competenţa lor, şi ne-au recomandat să facem o sesizare celor de la CFR. Am sunat la CFR, dar aici mi s-a spus că cei de la infrastructură se ocupă de asta. În final, am abandonat să mai fac reclamaţia, când am văzut că sunt plimbat de colo-colo pentru o situaţie gravă“, ne-a declarat Claudiu Ciubotariu, cel care a filmat incidentul.

Reporterii „Ziarului de Iaşi“ au mers la locul respectiv, dar după două ore, şi acum instalaţia funcţio­na. La ora 12.15, reporterii s-au urcat în maşina unui ieşean care aştepta printre primii trecerea trenului, pe partea dinspre Dacia, pentru a asculta mecanismul sonor al instala­ţiei. Concluzia: cu geamurile în­chise, avertismentul sonor care anunţă sosirea iminentă a trenului nu este practic auzit, chiar dacă în maşină e linişte. De altfel, imediat după producerea accidentului de pe 26 iulie, reporterii au mers la trecerea peste celea ferată în jurul orei 11, când a avut loc accidentul, iar luminile de semnalizare se distingeau greu, în condiţiile în care lumina solară se reflecta în ele. Totodată, unii martori ne-au relatat după accident că locatari din zonă ar fi intervenit anterior la CFR pentru a da sonorul instalaţiei de avertizare la minim, pentru că erau deranjaţi, mai ales noap­tea.

Şeful Poliţiei Rutiere: E foarte grav!

Şefii Poliţiei Rutiere Iaşi au precizat că este un lucru grav în cazul în care instalaţia este defectă. „Este un lucru grav dacă s-au oprit luminile semnalizării de la calea ferată. Nu cred că un echipaj de la Poliţia Rutieră nu a vrut să reacţioneze la atenţionările celor din trafic. Acum am să sun la CFR, în acest moment. Totuşi, nu cred în filmare, eu cred numai ceea ce văd cu ochii mei“, a spus Liviu Zan­firescu, şeful Poliţiei Rutiere Iaşi. „Ziarul de Iaşi“ îi va oferi filmarea, pentru a se lămuri. În ce priveşte şefii de la CFR Infrastructură, nici unul dinre aceştia nu a putut fi contactat ieri de reporterul nostru.

În urma accidentului care a avut loc la calea ferată de la Dream Village, şi-a pierdut viaţa un tânăr în vârstă de 18 ani, Viorel Gheorghe Pârţac, din Costuleni. Matiz-ul condus de Catinca Holman a fost spulberat la ora 11.17, iar şoferiţa şi tânărul au fost aruncaţi de forţa coliziunii afară din vehicul. Şoferiţa a fost spitalizată, iar tânărul a agonizat două săptămâni.

Femeia în vârstă de 66 de ani care se afla la volanul maşinii lovite de tren spusese pe patul de spital că observase culoarea albă a instalaţiei de avertizare, şi nu roşie, care ar fi indicat apro­pierea trenului. De asemenea, fiul femeii a acuzat că insta­laţia de avertizare sonoră a mecanismului ar fi funcţionat la volum mic, reglaj făcut de CFR la plângerile locatarilor din zonă,pe motiv că nu pot dormi noaptea. Acuzaţiile însă au fost dezminţite de repre­zentanţii CFR Bucureşti. Cei de la CFR au precizat că în momentul accidentului instalaţia funcţiona normal. „In­stalaţia SAT de la km. 73 -140, de pe linia CF Iaşi - Paşcani, a funcţionat normal în momentul accidentului. Aceasta semnaliza optic cu lumini roşii alternant clipitoare şi acustic cu sunet de clopot, şi mai mulţi condu­cători auto aşteptau trecerea trenului prin pasaj. Instalaţia dispune de avertizare sonoră originală, cu clopot, care nu poate fi reglată“, au precizat reprezentanţii CFR.

Cei de la CFR au adăugat că instalaţiile sunt verificate periodic. „Re­viziile sunt efectuate de către personalul de întreţinere de la districtul SCB Iaşi conform programului cadru a­nual, întocmit şi aprobat în decembrie 2014, respectiv pro­gramului de activitate lunară, întocmit şi aprobat în iunie 2015“, au precizat angajaţii CFR.

În continuare, instituţia neagă că şoferiţa ar fi văzut culoarea albă, ce ar fi funcţionat concomitent cu luminile roşii. „Funcţionarea simultană a luminilor roşii alternant clipitoare cu lumina alb clipitor nu este posibilă funcţional, întrucât schemele de comandă sunt proiectate pentru a elimina semnalizarea concomitentă. În acest sens, elementul de comandă este unic şi distri­buie tensiunea de alimentare fie către becurile focurilor roşii, fie către becul focului alb“, au comunicat cei de la CFR. 

CITEȘTE ȘI:

VIDEO: Accident cu două victime în Canta. Matiz izbit de acceleratul de Cluj, la Dream Village

Reprezentanţii Inspectoratului de Poliţie Judeţean (IPJ) Iaşi au intervenit ieri la prânz la un accident grav ce a avut loc în apropierea barierei BJATM (Comat), la trecerea la nivel fără barieră, ci doar cu semnalizare acustică şi luminoasă, de la intrarea în cartierul rezidenţial Dream Village.

De ce nu este barieră la trecerea Dream Village din Canta? Se aşteaptă vreo tragedie?

În ultima vreme, tot mai mulţi ieşeni folosesc varianta traversării căii ferate pe aici, din cauza barierei puse adesea mult prea devreme şi a cozilor mult prea mari de la trecerea BJATM. O barieră la Dream Vilagge se pare că nu poate fi montată prea curând: terenul şi chiar drumul de pe partea dinspre Dacia a căii ferate este proprietate privată. Cum trecerea aceasta este din ce în ce mai aglomerată, e o certitudine că aici accidente grave vor mai fi.

Acuzatii incendiare in cazul accidentului de la Dream Village. Semnalele sunt aiurea, Primaria doarme in papuci

Acuzaţii grele aduse autorităţilor de şoferiţa Matiz-ului spulberat duminică de tren, la trecerea la nivel fără bariere din dreptul cartierului rezidenţial Dream Village, în Canta. Femeia în vârstă de 67 de ani ne-a mărturisit ieri, de pe patul de spital, că e un şofer extrem de prudent în general, şi că a traversat cu viteză mică şinele de cale ferată. Şi asta deoarece văzuse doar culoarea albă a instalaţiei de avertizare, şi nu cea roşie, care ar fi indicat apropierea trenului. În plus, la ora 11, soarele bate exact pe acel panou, iar luminile roşii pot fi, în funcţie de unghi, extrem de greu de văzut, faţă de cea albă. De asemenea, fiul femeii, aflat ieri lângă mama lui, ne-a spus că la câteva ore după producerea accidentului a mers la faţa locului, şi a observat un lucru absolut uimitor: atunci când trenul se apropia, luminile roşii de avertizare funcţionau concomitent cu lumina albă, care semnifică că se poate traversa. Mai mult, rudele şoferiţei acuză acum reprezentanţii CFR că, a doua zi după accident, au trimis angajaţi în civil care au umblat la instalaţia de avertizare. Un alt aspect la fel de grav, menţionat de familie: instalaţia de avertizare sonoră a mecanismului ar fi funcţionat la volum mic, reglaj făcut de CFR la plângerile locatarilor din acel cartier rezidenţial, pe motiv că nu pot dormi noaptea. Ce răspuns au autorităţile responsabile la aceste acuzaţii extrem de grave?

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Cine profită de madam Şoşoacă

Pavel LUCESCU

Cine profită de madam Şoşoacă

Campania care urmează la Iaşi nu trebuie să devină un circ de tip Şoşoacă, decât dacă vrem să ne batem joc de viitorul acestui oraş. Nu vreau să spun că madam SOS România ar trebui ignorată, ci că n-ar fi rău dacă am încerca să înţelegem mai mult ce are în cap când vine vorba de viitorul oraşului şi mai puţin ce vrea ea să ne vândă, adică scandal.

opinii

Distrugerea statuilor

Alexandru CĂLINESCU

Distrugerea statuilor

Frenezia negatoare woke e urmarea obscurantismului, a fanatismului şi a inculturii. Ideologii woke au cale liberă în mass-media, au pătruns în universităţi şi în şcoli. Acţiunile lor n-au nimic comun cu adevărul istoric. Ei pretind că fac dreptate celor ai căror strămoşi au fost umiliţi şi exploataţi, în realitate manipulează istoria şi adâncesc fracturile sociale.

De ce este atât de aspru Postul Mare?

pr. Constantin STURZU

De ce este atât de aspru Postul Mare?

Faţă de celelalte posturi de peste an, Postul Mare (care precede Sfintele Paşti) este considerat unul aspru, atât din punct de vedere alimentar, cât şi din alte puncte de vedere. De ce este – sau ni se pare a fi – Postul Mare atât de aspru? De ce, în genere, ne este atât de greu să postim? Din mulţimea de posibile răspunsuri, să reflectăm azi la trei dintre ele.

Roboţi

Codrin Liviu CUȚITARU

Roboţi

Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

pulspulspuls

Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

Un mare mister tace şi face pe piaţa politichiei locale în această perioadă, stimaţi electori: cine va face listele de candidaturi de la parlamentarele din toamnă la liberalii ieşeni? 

Caricatura zilei

La reciclat pet-uri și doze

Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

Cumpara editia digitala

Vremea in Iasi

Curs valutar

Parteneri

Intrebarea zilei

Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

vezi raspunsuri