Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

vineri, 29.03.2024

Comunicat de presă

Noua generaţie Ford Fiesta ST debutează la Geneva, acolo unde Ford expune gama de succes Ford Performance şi o serie de maşini istorice

GALERIE
FordAtGeneva2017_EveOfShow_005
  • FordAtGeneva2017_EveOfShow_005
- +

•    Noua generaţie Ford Fiesta ST - animată de un motor EcoBoost complet nou cu trei cilindri de 1.5 litri care dezvoltă 200 CP - îşi face debutul global alături de restul gamei de modele Ford Performance expuse la Geneva.

•    Versiunea Ford GT '66 Heritage Edition este expusă în premieră în Europa. Varianta de competiţie a lui Ford GT se va întoarce în 2017 în cursa de la Le Mans după victoria sa istorică din 2016.

•    Vânzările modelelor din gama Ford Performance - inclusiv Ford Mustang, Focus RS, Focus ST şi Fiesta ST - au crescut cu 60% în 2016. Versiunile Mustang Black Shadow şi Mustang Blue Edition se află acum în comercializare.

•    Ford celebrează la Geneva legătura dintre motorsport şi moştenirea performanţelor accesibile printr-o serie de maşini istorice, implicit exemplarul Ford GT40 care a câştigat cursa de la Le Mans în 1966.
 

Ford a oferit astăzi debutul public al noii generaţii Ford Fiesta ST, acompaniată la Salonul Auto de la Geneva 2017 de cea mai interesantă şi cuprinzătoare gamă de modele Ford Performance din istorie.

Noua generaţie Fiesta ST introduce un motor 1.5 EcoBoost cu trei cilindri complet nou, care aduce un amestec fără precedent de putere şi eficienţă la nivelul consumul de carburant. Noul model este dezvoltat prin utilizarea aceleiaşi mentalităţi inovatoare care a făcut posibilă dezvoltarea supercar-ului de ultraperformanţă Ford GT, care la rândul său este expus la Salonul Auto de la Geneva în versiunea '66 Heritage Edition, prezentă în premieră în Europa.

Oferta Ford Performance în Europa include, de asemenea, versiunile diesel şi benzină ale lui Focus ST, apreciatul Focus RS şi emblematicul Ford Mustang. Vânzările modelelor Ford Performance au crescut cu 14% în ianuarie 2017 față de aceeaşi lună a anului trecut, o performanţă care vine după o creştere de 60% la nivelul anului 2016, continuând inerţia din 2015, când vânzările Ford Performance crescuseră cu 62%.

"Performanța accesibilă este nucleul activităţii noastre la Ford", a spus Jim Farley, preşedinte şi CEO Ford of Europe. "De la aerodinamica activă a supercarului Ford GT la sistemul Drive Modes al noii generaţii Fiesta ST, modelele noastre Ford Performance sunt dezvoltate cu ajutorul inovaţiilor care le oferă clienţilor pe şosele emoţiile transmise de maşinile noastre de pe circuitele lumii".

Ford Performance joacă rolul unui laborator de inovaţii şi de testare pentru crearea unor maşini, subansamble, accesorii şi experienţe de client unice. Programul include dezvoltarea inovaţiilor şi a tehnologiilor în domeniul aerodinamic, în cel al materialelor ultrauşoare, dar şi în zonele electronică, propulsie performantă şi eficienţă, acestea putând fi apoi aplicate la nivel larg în portofoliul de produse Ford.

Noua generaţie Fiesta ST 

Cea de-a treia generație Fiesta ST va fi primul model Ford Performance propulsat de un motor cu trei cilindri şi primul Fiesta ST care va oferi sistemul selectabil Drive Modes.

Noul motor Ford pe benzină EcoBoost de 1.5 litri va dezvolta 200 CP, un cuplu de 290 Nm şi aniticipează o acceleraţie 0-100 km/h în 6.7 secunde, utilizând inovaţii care includ o nouă combinaţie de injecţie directă şi de injecţie indirectă secvenţială, turbocompresie sofisicată şi o tehnologie inovativă de dezactivare a cilindrilor care dezvoltă un nivel ridicat de putere în timp ce reduce emisiile de CO2(1).

Noul sistem selectabil Drive Modes permite configurarea pachetului electronic care controlează motorul, direcţia şi stabilitatea maşinii cu ajutorul setărilor Normal, Sport şi Track, generând o experienţă optimizată şi distractivă. Sistemul va ajusta, de asemenea, răspunsul Electronic Sound Enhancement (ESE) şi valva activă de evacuare pentru a oferi o experienţă şi mai satisfăcătoare la condus, amplificând sunetul sportiv natural al motorului cu trei cilindri.

Noua generaţie Fiesta ST rămâne fidelă filosofiei de a oferi tehnologie de ultimă oră pentru a îmbunătăţi fiecare faţetă a foarte receptivului şasiu şi a motorului dezvoltate de Ford Performance”, a declarat Joe Bakaj, vicepreşedinte al biroului Dezvoltare Produs în cadrul Ford of Europe. “Cu sistemul selectabil Drive Modes şi cu noul motor EcoBoost, care oferă o combinaţie extraordinară de performanţă şi eficienţă, noul model va oferi cea mai versatilă experienţă distractivă, antrenantă şi satisfăcătoare de până acum”.

Noua generaţie Fiesta ST va fi oferită, de asemenea, împreună cu mai multe opţiuni de personalizare şi de design interior decât până acum şi va fi disponibilă în versiuni de caroserie cu trei sau cinci portiere începând de la lansarea sa, care va avea loc în prima parte a anului 2018.

Versiunile de şosea şi de circuit ale lui Ford GT

Ford GT este prezentat la Geneva în ediţia specială limitată Ford GT '66 Heritage Edition. Aceasta sărbătoreşte victoria Ford din Cursa de la Le Mans din 1966, oferind un o nuanţă exterioară Shadow Black mată sau metalizată care este asortată cu dungi argintii şi cu elemente vizibile din fibră de carbon, elemente grafice #2 Frozen White pe capotă şi pe portiere şi jante de 20 de inch din aluminiu forjat finisate într-o nuanţă auriu satinat şi cu prezoane negre.

Toate exemplarele supercar-ului Ford GT oferă un instrumentar de bord digital de ultimă oră cu diagonala de 10 inch. Ecranul personalizabil prezintă grafică şi texte inspirate din lumea curselor şi concepute astfel încât să reducă distragerea atenţiei şoferului şi se reconfigurează automat pe baza celor cinci Drive Modes unice: Normal, Wet, Sport, Track și V-Max.

Motorul V6 EcoBoost de 3.5 litri al lui Ford GT este omologat la 647 de cai putere şi un cuplu de 550 lb.-ft. (aproximativ 745 Nm) conform specificaţiilor tehnice americane. Viteza maximă de 347 km/h face ca Ford GT să fie cea mai rapidă maşină de serie din istoria Ford pe circuit. Varianta de şosea Ford GT - ce oferă o arhitectură bazată pe fibră de carbon şi elemente aerodinamice active - reflectă performanţele maşinii de curse Ford GT semnate de Ford Chip Ganassi Racing care a câştigat Le Mans în 2016 şi care se află şi ea expusă la Geneva.

Ford a semnat o revenire istorică anul trecut în cursa de la Le Mans, câştigând la clasa LM GTE Pro cu versiunea de circuit a lui Ford GT la exact 50 de ani de la momentul în care a ocupat toate cele trei locuri pe podium în ediţia 1966 a aceleiaşi curse. La începutul acestui an, Ford a anunţat că patru exemplare Ford GT vor lua startul în ediţia 2017 a cursei de 24 de ore de la Le Mans, care va avea loc în 17-18 iunie.

Ford și Grupul LEGO® şi-au unit forţele pentru a oferi maşinile de curse Ford GT din 2016 şi Ford GT40 din 1966 ca parte a gamei exclusive de modele LEGO® Speed Champions, care oferă o colecţie de maşini emblematice de şosea şi de circuit.

O gamă fascinantă de modele de performanţă

Ford a vândut anul trecut în Europa 43.800 de maşini de performanţă, inclusiv Ford Mustang, Focus RS, Focus ST diesel şi benzină şi actuala generaţie Fiesta ST. La Geneva sunt prezentate două ediţii speciale ale modelului Ford Mustang. Acestea oferă specificaţii premium şi un design unic şi sunt disponibile acum pentru clienţii europeni.

Ford Mustang Black Shadow Edition este oferit cu motorul Ford V8 de 5.0 litri şi 421 CP, în versiune manuală cu şase trepte sau automată cu şase rapoarte şi în patru nuanţe disponibile pentru exterior: Platinum White, Triple Yellow, Race Red şi Grabber Blue. Elementele unice de design includ o emblemă Pony neagră amplasată pe grila GT, jante exclusive de culoare neagră din aliaj cu dimensiunea de 19 inch şi cu spiţe în forma literei Y, dungi negre cu efect de reducere graduală a nuanţei prezente de-a lungul nervurilor preminente ale capotei şi în zona laterală inferioară între aripile faţă şi spate şi embleme 5.0 negre aşezate pe aripile frontale.

Ford Mustang Blue Edition readuce în prim-plan spiritul modelelor clasice Mustang care erau vopsite în cunoscutele nuanţe de caroserie denumite Grabber. Ediţia specială oferă captivanta culoare exterioară Grabber Blue, intensificată de dungile negre cu efect de reducere graduală a nuanţei prezente pe capotă şi pe plafon şi de jantele negre de 19 inch din aliaj. Motorizările disponibile includ motorul Ford V8 de 5.0 litri şi 421 CP sau motorul EcoBoost de 2.3 litri şi 317 CP, acestea oferind transmisii manuale sau automate cu şase trepte.

 

"Ford Mustang nu are nicio problemă să iasă în evidență pe șoselele europene, iar cei care conduc un Mustang vor atrage şi mai multe priviri cu ajutorul noilor versiuni Mustang Black Shadow Edition şi Mustang Blue Edition", a declarat Roelant de Waard, vicepreşedinte de Marketing, Vânzări şi Service în cadrul Ford of Europe. "Ediţiile speciale Mustang au fost o parte importantă a poveţtii Mustang în ultimii 50 de ani, iar clienţii din Europa pot să facă parte din bogata istorie a ediţiilor speciale dedicate acestui model emblematic".

Ambele modele oferă sistemul de conectivitate SYNC 3, care vine cu un touchscreen de 8 inch ce îi ajută pe şoferi să localizeze benzinării, cafenele sau parcări şi să găsească aeroporturi, gări şi hoteluri apăsând pe un buton şi spunând, simplu, "I need coffee" ("Vreau o cafea"), "I need petrol" ("Am nevoie de benzină") sau "I need to park" ("Vreau să găsesc un loc de parcare").

Apreciatul hatchback cu cinci uşi Ford Focus RS oferă un motor EcoBoost de 2.3 litri şi 350 CP, sistemul Ford Performance All Wheel Drive şi sistemul selectabil Drive Modes - implicit un mod Drift, unic în industrie, care ajută la execuţia derapajelor controlate în condiţii de supravirare.

Ford Focus ST este oferit în versiunile benzină EcoBoost de 250 CP sau diesel TDCi de 185 CP şi în variante de caroserie cu cinci uşi sau break.

Moştenirea Ford din motorsport

Performanţa şi cursele auto sunt adânc întipărite în ADN-ul Ford încă de acum 116 ani, când Henry Ford a câştigat Sweepstakes Race cu maşina sa "999", învingându-l pe Alexander Winton, care pe atunci era considerat cel mai bun pilot din America.

Ford concentrează la Geneva mai mult de cinci decenii de istorie a performanțelor în motorsport printr-o serie de maşini care fac parte din Ford Heritage Collection. Acestea includ: 

·         O replică a maşinii Ford GT40 Mk2 din 1966 - animată de un motor V8 de 7.0 litri - care a câştigat Cursa de 24 de ore de la Le Mans din 1966 avându-i la volan pe Bruce McLaren şi pe Chris Amon.

·         O replică a maşinii Ford Escort Mk1 care a câştigat raliul de anduranţă London to Mexico World Cup Rally în 1970. Reconstruită şi dotată cu un motor Ford Cosworth BDA de 1.8 litri care dezvoltă aproximativ 200 CP, maşina a reuşit să câştige şi reeditarea din 1995 a emblematicului raliu de anduranţă din 1970, având la volan echipa originală de piloţi: Hannu Mikkola şi copilotul Gunnar Palm.

·         Un Ford Escort RS Cosworth din 1992 omologat pentru a rula pe şosea şi derivat din modelul Ford Escort care a participat în Grupa A a Campionatului Mondial de Raliuri. Acesta oferă un motor turbo pe benzină de 2.0 litri care dezvoltă 230 CP şi vine cu tracţiune integrală.

De asemenea, Ford sărbătoreşte în acest an 50 de ani de la introducerea motorului de competiţie Ford Cosworth DFV V8, care a câştigat 155 de curse şi 12 titluri mondiale la piloţi în Formula 1 pe parcursul a 15 ani, plus două victorii în cursa de 24 de ore de la Le Mans - implicit cu exemplarul Mirage GR8 din 1975 expus la Geneva.

Uşor, compact şi puternic, motorul de 3.0 litri construit complet din aluminiu a fost conceput pentru a funcţiona ca parte a şasiului maşinilor de curse, oferea patru supape pe cilindru şi doi arbori cu came pentru fiecare linie de cilindri.

Spiritul inovator care a dus la dezvoltarea motorului Ford Cosworth DFV este reflectat 50 de ani mai târziu în motoarele Ford EcoBoost - de la noul 1.5 litri EcoBoost cu trei cilindri până la motorul twin-turbo EcoBoost V6 de 3.5 litri care a dus Ford GT la victorie în cursa de 24 de ore de la Le Mans din 2016.

 

"Motorsportul a fost întotdeauna un vector de inovaţie pentru Ford", a spus Dave Pericak, director global Ford Performance. "Astăzi, echipa Ford Performance este responsabilă pentru dezvoltarea unei game de modele care variază de la maşina de circuit Ford GT până la noua generaţie Fiesta ST. Faptul că lucrăm într-o echipă unificată ne ajută să transmitem mai bine mai departe către fecare client experienţa noastră esenţială a plăcerii şofatului şi să democratizăm elemente sofisticate al căror scop este de a îmbunătăţi performanşţele de care au parte clienţii noştri".

 

 

 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat

Dan CONSTANTIN

Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat

Dacă distinsul profesor „X” sau remarcabilul „Z” au putut să treacă peste lege, eu de ce nu aş putea?

opinii

Roboţi

Codrin Liviu CUȚITARU

Roboţi

Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

Despre discursul regionalist din Moldova (II)

George ŢURCĂNAŞU

Despre discursul regionalist din Moldova (II)

Delestaţi de centru şi captivi între statalismul teritoriului post-sovietic de la est de Prut şi desconsiderarea de la nivelul Bucureştiului, moldovenii din România aleg soluţia cea mai simplă: ştergerea sau renunţarea la identitate. Exemplele sunt multiple şi deseori invocate în scrieri mai vechi, de la divergenţele teritoriale bucovineană (în plin nucleu statal al Moldovei), vrânceană şi gălăţeană, la tendinţele actuale ale tinerilor de a migra pentru studii spre centrele universitare externe Moldovei, deseori mai prost cotate decât Iaşul în sistemul universitar. În aceste condiţii, să nu înţelegi necesitatea unor mişcări care militează pentru scoaterea Moldovei din izolarea impusă de către centru e cam prea mult!

Spărgătoarea de coduri

Bogdan ILIESCU

Spărgătoarea de coduri

Viaţa unui copil de acum 40 de ani (şi aproape sigur şi înainte) era absolut fascinantă pentru că era înmuiată din plin în toată istoria omenirii şi în tot ce avea mai valoros, adunat până atunci, în cărţi. Da, lucrurile alea cu un aer prozaic, mărturia perpetuă a unei invenţii seculare, care, prin natura lor de a păstra scris orice gând pe care i-l încredinţai, obligau la multă atenţie, şi mare responsabilitate şi scriitorul, şi cititorul.

pulspulspuls

Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea

Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea

Dacă tot v-am servit ieri aicea niscai aritmetică electorală de Bahlui, haideţi să continuăm şi azi cu olecuţă de analiză matematică plus geometrie diferenţială tot pe tema asta incitantă! Nu de alta, dar acuşi încep iar simulările de alegeri, şi măcar să fim pregătiţi.

Caricatura zilei

La reciclat pet-uri și doze

Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

Cumpara editia digitala

Vremea in Iasi

Curs valutar

Parteneri

    Intrebarea zilei

    Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

    vezi raspunsuri