Secretul „Puiului galben”: producătorii ieșeni explică pas cu pas metoda. „Nu e nimic nesănătos”. Ce spun autorităţile sanitare locale?
Scandalul “Puiului vopsit” a stârnit un val de reactii critice din partea marilor (...)
citeste totvineri, 29.03.2024
100 de ieşeni vor autobuze pe ruta Nicolina - Copou. Nu sunt mulţumiţi de tramvaiul 9
Aceştia arată că aşteaptă 20-25 de minute tramvaiul 9 în staţii. Reprezentanţii RATP susţin că frecvenţa este la 9 minute şi că nemulţumiţi ar fi cei din Ciurea care nu mai au cursă directă spre Copou.
Aproape 100 de ieşeni au semnat o petiţie pentru reintroducerea autobuzelor 41 pe ruta Copou - Nicolina. Conform petiţiei, publicată pe un site de profil, timpii de aşteptare în staţiile din Copou au crescut semnificativ, după scoaterea autobuzelor şi darea în folosinţă a tramvaiului pe traseul 9.
În planificarea actuală de transport a RATP, autobuzul 41 circulă pe ruta Ciurea - Podu Roş - Piaţa Eminescu. Potrivit documentului, pe traseul 9 Copou - Podu Roş - Tehnopolis sunt mobilizate opt tramvaie cu un timp de cursă de 72 de minute, ceea ce ar însemna că, în medie, timpii de aşteptare dintr-o staţie de pe acest traseu ar trebuie să fie de 9 minute.
În plus, RATP susţine că, la orele de vârf, aceşti timpi ajung chiar şi la 7,2 minute, în contextul în care sunt scoase la stradă suplimentar încă două tramvaie. În realitate, unii locuitori ai zonei spun că timpii de aşteptare sunt mult mai mari.
„Putem spune că RATP-ul a făcut tot ce a putut ca să distrugă legătura dintre Copou şi Nicolina. Să luăm exemplul staţiei de după pod, din Nicolina. E deservită doar de tramvaiul 9 pentru ruta direct Copou, fiindcă 41 opreşte acum în Fundaţie, iar 28-ul merge pe sub pod, spre Gara Internaţională şi Spitalul de Recuperare. Au fost zile în care am aşteptat tramvaiul şi 20-25 de minute, în condiţiile în care trebuiau să fie, în timp real, unul la 10, hai, 15 minute. Mai mult, au anunţat că vor băga doar tramvaie cu capacitate mare de transport, cum sunt pe rutele care merg spre gară, însă cel puţin jumătate din cele care vin pe aici sunt cele vechi care, implicit, se aglomerează. Şi tramvaiul face mult mai mult spre Copou decât făcea autobuzul 41, doar pe tronsonul Cuza-Vodă tramvaiele fac 15 minute, or un autobuz străbate Bulevardul Independenţei în aproximativ cinci minute şi trece de SuperCopou până când tramvaiul ajunge în staţia de la Râpa Galbenă“, a declarat Cătălin H., un ieşean supărat.
În schimb, oficialii RATP spun că unele probleme în circulaţia tramvaielor pe traseul 9 vin în contextul lipsei de disciplină în trafic a şoferilor care staţionează des pe calea de rulare. În acelaşi timp, purtătorul de cuvânt al regiei, Adrian Mihai, spune că RATP nu va reintroduce autobuzele.
„Copoul e deservit de foarte multe mijloace de transport în comun. Traseul 9 este mult mai rapid, dacă ţinem cont de faptul că tramvaiul, cel puţin în accepţiunea legislaţiei rutiere, are cale liberă şi nu poate fi blocat de maşini aflate în trafic. Timpii de deplasare sunt mult mai mici decât acei care se realizau cu autobuzele“, a spus Mihai.
El a subliniat că introducerea tramvaiului 9 a fluidizat traficul în Copou. „De exemplu, când ajungeau şi tramvaiele, şi autobuzele să circule în paralel, şoferii nu mai puteau depăşi unităţile noastre“, a mai declarat oficialul RATP.
Totodată, Adrian Mihai a precizat că o altă problemă care apărea frecvent în circulaţia autobuzului pe traseul 41 Copou - Nicolina - Ciurea consta în faptul că mijloacele de transport erau supraaglomerate şi nu mai puteau fi utilizate de toţi călătorii aflaţi de-a lungul traseului. Mai mult, Mihai a opinat că principalele persoane nemulţumite de scurtarea traseului 41 ar fi cetăţeni din Ciurea care nu mai pot merge cu un singur autobuz din această localitate şi până în Copou.
Cuvinte cheie: + ieşeni, autobuz, nicolina, copou, tramvaiul 9
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
Ciucă se gândește la o confruntare cu Ciolacu la alegerile prezidențiale
Miroslava – comuna cea mai mare și cea mai bogată din regiune. Încotro? (P)
Gamificarea: o aventură magică la școala primară Lorelay! (P)
Este videochatul o nouă cale către independența financiară a fetelor? (P)
Dealer de droguri cu sute de comenzi, iertat de judecători: „A făcut progrese în plan spiritual”
Lovitură în Podu Roş: trei tineri au jefuit maşina de îngheţată. O greşeală minora a şoferului
Temperaturi de vară la început de aprilie. 28 de grade Celsius la Iași
Grindeanu: Contractul pentru încă un lot din secţiunea montana a A8 intră în licitaţie
Premierul anunţă că “nu este oportun ca magazinele să fie închise în weekend”
O capsulă cu senzori ar putea fi o alternativă la endoscopie
Ce pot indica modificările patologice ale examenului de urină? (P)
Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat
Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea
Virusul HIV a fost eliminat din celule, deocamdată, în laborator
Pacient de 22 de ani cu limfagiom chistic de mezocolon, operat cu succes la Arcadia
Ultimele calcule privind posibilitatea ca Iaşul să prindă un post de europarlamentar
“Extraordinara poveste a lui Peter Schlemhil” de Adelbert von Chamisso
Pavel LUCESCUCine profită de madam Şoşoacă |
Alexandru CĂLINESCUDistrugerea statuilor |
pr. Constantin STURZUDe ce este atât de aspru Postul Mare? |
Codrin Liviu CUȚITARURoboţi |
Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă? |