Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

Posturile TV se pregătesc să "citească" minţile telespectatorilor

GALERIE
tv
  • tv
- +

Televiziunile americane investesc tot mai mulţi bani în tehnologii prin care să înţeleagă modul în care telespectatorul se raportează la publicitate.

Posturile de televiziune americane testează o nouă metodă de "citire" a minţilor telespectatorilor, cu scopul de a identifica tipurile de seriale şi de reclame pe care aceştia le preferă. NBCUniversal, deţinut de Comcast Corp., şi Viacom Inc. vor inaugura fiecare, în curând, laboratoare în care reprezentanţii celor două grupuri media vor studia comportamentele unor telespectatori, în spaţii care imită o sufragerie obişnuită, dar care sunt împânzite de camere cu raze infraroşii, ce vor monitoriza datele biometrice ale participanţilor - mişcările ochilor şi reacţiile faciale pe care acei oameni le au în timp ce vizionează anumite programe TV, fiind conectaţi la senzori aplicaţi pe piele şi la monitoare pentru ritmul cardiac.


Laboratorul grupului Viacom, care este construit în această perioadă în New York, va include electroencefalograme pentru a monitoriza undele cerebrale ale voluntarilor, în timp ce aceştia privesc la televizor. Compania de monitorizare a audienţei Nielsen Holdings, care a achiziţionat la începutul acestui an Innerscope Research, o companie specializată în ştiinţe neuronale, va adăuga în laboratorul ei de cercetare dispozitive de decodare a expresiilor faciale şi a parametrilor biometrici, în contextul în care laboratorul respectiv realizează deja monitorizări ale mişcării oculare şi electroencefalograme.

Care scene declanşează cel mai intens răspuns emoţional

Reţelele de televiziune încearcă de mulţi ani să identifice dorinţele telespectatorilor lor, însă tehnica respectivă era până acum bazată în principal pe sondaje, în timpul cărora telespectatorii erau chestionaţi, prin apeluri telefonice, în legătură cu programele preferate şi cele care le displăceau. Noile date biometrice evită necesitatea acestor întrebări, înregistrând, direct, reacţiile fizice ale telespectatorilor. "Problema este că, atunci când rogi pe cineva să îţi spună cum a reacţionat la un anumit lucru, acea persoană se gândeşte uneori prea mult la lucrul respectiv", a explicat Alan Wurtzel, directorul departamentului de cercetare şi dezvoltare media din cadrul NBCUniversal. "Noul laborator reprezintă tehnologia care se apropie cel mai mult de ceea ce se petrece în interiorul creierelor telespectatorilor", a mai spus acesta.


În contextul în care telespectatorii schimbă cu mare viteză posturile TV în timpul difuzării de reclame, iar agenţiile de publicitate renunţă tot mai mult la televiziune şi îşi orientează bugetele mai degrabă spre reclamele online, companiile TV consideră că ştiinţele neuronale şi biometria reprezintă o metodă eficientă pentru a obţine o mai bună identificare a publicului-ţintă vizat de reclame şi pentru a-şi ameliora relaţiile cu publicitarii.
NBCUniversal, care şi-a deschis propriul laborator de cercetare în Orlando, Florida, în luna septembrie, vrea să identifice acele scene care declanşează cel mai intens răspuns emoţional în rândul telespectatorilor şi să folosească apoi scenele respective în noile sale reclame şi în campanii promoţionale, a dezvăluit Alan Wurtzel. În ceea ce îl priveşte, grupul Viacom examinează un aspect diferit care ţine de atenţia telespectatorului american, dorind să identifice perioada cea mai potrivită pentru difuzarea unei reclame. De exemplu, dacă o anumită scenă declanşează o reacţie din partea unei femei însărcinate, atunci producătorii TV pot să aloce acel spaţiu pentru o reclamă la scutece. Dacă o scenă declanşează senzaţia de foame, atunci timpul respectiv poate fi alocat unei reclame la diverse produse alimentare. Grupul Viacom, care deţine posturile Nickelodeon şi MTV, a lucrat în ultimii ani la îmbunătăţirea audienţelor înregistrate de multe dintre posturile sale de top, care au cunoscut un anumit declin în ultima vreme.



 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat

Dan CONSTANTIN

Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat

Dacă distinsul profesor „X” sau remarcabilul „Z” au putut să treacă peste lege, eu de ce nu aş putea?

opinii

Roboţi

Codrin Liviu CUȚITARU

Roboţi

Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

Despre discursul regionalist din Moldova (II)

George ŢURCĂNAŞU

Despre discursul regionalist din Moldova (II)

Delestaţi de centru şi captivi între statalismul teritoriului post-sovietic de la est de Prut şi desconsiderarea de la nivelul Bucureştiului, moldovenii din România aleg soluţia cea mai simplă: ştergerea sau renunţarea la identitate. Exemplele sunt multiple şi deseori invocate în scrieri mai vechi, de la divergenţele teritoriale bucovineană (în plin nucleu statal al Moldovei), vrânceană şi gălăţeană, la tendinţele actuale ale tinerilor de a migra pentru studii spre centrele universitare externe Moldovei, deseori mai prost cotate decât Iaşul în sistemul universitar. În aceste condiţii, să nu înţelegi necesitatea unor mişcări care militează pentru scoaterea Moldovei din izolarea impusă de către centru e cam prea mult!

Spărgătoarea de coduri

Bogdan ILIESCU

Spărgătoarea de coduri

Viaţa unui copil de acum 40 de ani (şi aproape sigur şi înainte) era absolut fascinantă pentru că era înmuiată din plin în toată istoria omenirii şi în tot ce avea mai valoros, adunat până atunci, în cărţi. Da, lucrurile alea cu un aer prozaic, mărturia perpetuă a unei invenţii seculare, care, prin natura lor de a păstra scris orice gând pe care i-l încredinţai, obligau la multă atenţie, şi mare responsabilitate şi scriitorul, şi cititorul.

pulspulspuls

Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea

Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea

Dacă tot v-am servit ieri aicea niscai aritmetică electorală de Bahlui, haideţi să continuăm şi azi cu olecuţă de analiză matematică plus geometrie diferenţială tot pe tema asta incitantă! Nu de alta, dar acuşi încep iar simulările de alegeri, şi măcar să fim pregătiţi.

Caricatura zilei

La reciclat pet-uri și doze

Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

Cumpara editia digitala

Vremea in Iasi

Curs valutar

Parteneri

Intrebarea zilei

Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

vezi raspunsuri