Chirica: 4 dosare / Alexe: 3 dosare. De ce totuşi cei doi nu au motive de îngrijorare până în ziua alegerilor?
Daca cei doi vor câstiga la viitoarele alegeri locale înca o tura în fruntea insti (...)
citeste totjoi, 28.03.2024
O echipă de profesori și doctoranzi de la Facultatea de Geografie și Geologie va realiza Strategia de turism a Municipiului Iași și a Zonei Metropolitane Iași pentru perioada 2018 – 2030. Contractul pentru aceste servicii cu Primăria Municipiului Iași a fost acordat în urma unei proceduri de atribuire realizate la nivel național, prin SEAP.
Viitorul turistic al Iașului va fi trasat de o echipă de specialiști condusă de lect. dr. Mihai Bulai, prodecan al Facultății de Geografie și Geologie. Din grupul de lucru mai fac parte trei cadre didactice cu background științific, dar și practic în domeniul turismului, precum și doi doctoranzi.
„În linii mari, serviciile de realizare a strategiei vor presupune realizarea unei analize a situației existente, punerea unui diagnostic pentru destinația turistică Iași, schițarea direcțiilor strategice de dezvoltare și propunerea unui plan de acțiune și a unui portofoliu de proiecte care ar trebui implementate”, a precizat Mihai Bulai, coordonatorul echipei din cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași. Strategia va cuprinde, de asemenea, sistemul de implementare – inclusiv măsuri de monitorizare și evaluare.
„Prin realizarea strategiei de turism a Iașului, Universitatea își îndeplinește una dintre principalele sale misiuni: implicarea în comunitate” a declarat ordonatorul de credite al Universității „Alexandru Ioan Cuza”, prof.univ.dr. Mihaela Onofrei. „Suntem conștienți că misiunea Universității noastre dobândește o nouă dimensiune prin integrarea problemelor comunității în preocupările curente. În calitate de instituție de referință a Iașului, considerăm că una dintre valorile cele mai importante ale comunității academice trebuie să fie implicarea în proiecte ale responsabilității sociale, astfel încât, prin acțiuni concrete, Universitatea să-și aducă o contribuție semnificativă la bunăstarea comunității locale și regionale, precum și la dezvoltarea durabilă a acesteia. Ne bucurăm că putem pune la dispoziția orașului specialiștii și expertiza necesară acestui demers, atât de important pentru destinul turistic al Iașului.”
Obiectivele strategiei de turism a Iașului sunt creșterea coeziunii actorilor locali implicați în domeniul turismului în vederea inovării în turism local și creșterea vizibilității orașului ca destinație turistică, în vederea atragerii unui număr cât mai mare de turiști la Iași care să dezvolte economia locală. Turismul reprezintă un fel de „export de servicii” întrucât banii cheltuiți de turist sunt realizați în alte locuri și sunt cheltuiți la destinație, iar pentru 2016, această industrie a fost evaluată la peste 40 mil. euro anual.
În demersul de elaborare a strategiei vor fi luate în considerare diversificarea și creșterea calității produselor și serviciilor turistice, îmbunătățirea infrastructurii turistice, promovarea Municipiului Iași și Zonei Metropolitane Iași ca destinație turistică, dezvoltarea parteneriatului civic și dezvoltarea și formarea resurselor umane care activează în domeniul turismului. Strategia va trebui să respecte prevederile din Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană și va fi corelată cu politicile naționale și politicile Uniunii Europene.
„Realizarea strategiei turistice de către Universitate reprezintă un mare plus pentru comunitate, dat fiind faptul că aceasta deja joacă un rol important în peisajul economic al Iașului. Echipa propusă are experiență nu doar în didactica turismului, dar și în realizarea proiectelor de cercetare și a proiectelor aplicate în acest domeniu. În plus, nu trebuie neglijată capacitatea Universității de a atrage studenții în Iași – potențiali actori în domeniul turismului, fie ca resursă umană, fie ca vectori de imagine”, a adăugat Mihai Bulai.
Strategia de turism va fi realizată în trei luni de zile de la semnarea contractului. Printre rezultatele așteptate se numără un set de recomandări privind identitatea vizuală a destinației turistice Iași, recomandări pentru materialele de promovare turistică, rapoarte de evaluarea a impactului proiectelor deja implementate sau aflate în implementare și organizarea unor consultări cu mai multe grupuri- țintă.
Mihai Bulai a coordonat și proiectul voluntar de redefinire a traseelor turistice în Iași, în urma căruia au fost propuse șapte trasee tematice: Traseul Unirii, Traseul Artelor, Traseul Comunismului, Traseul Pelerinului, Traseul Evreiesc, Traseul Romantic și Traseul Activ. Proiectul, intitulat „Iasi.Travel” a avut ca rezultat și lansarea unui site turistic al Iașului, acesta devenind cel de-al treilea oraș din România (după Oradea și Cluj) care a fondat un site cu extensia .travel, pentru promovarea destinației.
Cuvinte cheie: + universitatea Alexandru Ioan Cuza, strategia de turism
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
Preţul aurului a urcat joi la 327,8351 lei/gram, o nouă valoare record
Nou scandal: Postări cu soldaţi israelieni care se joacă cu lenjeria intimă a femeilor din Gaza
Prefectul Cojocaru acuză conducerea Aeroportului Iaşi de "politizare cu penali"
Conferința ,,BRICS și ordinea economică mondială”, la sediul Academiei Române din Iași
Premierul anunţă că “nu este oportun ca magazinele să fie închise în weekend”
Ministrul Energiei explică modul cum va fi aplicată schema de plafonare la gaze şi energie
Noi măsuri în privinţa sistemului electronic RO e-Factura. Ce măsură anunţă Guvernul
Integritatea hibridă a lui Herman von Hebel, preşedintele Comisiei Pre-Vetting din Republica Moldova
STUDIU - Gheaţa polară se topeşte şi modifică rotaţia Pământului: Timpul însuşi este afectat
Grav accident rutier în Dolj, unde două maşini s-au ciocnit, iar una a luat foc
Luis Enrique şi Hansi Flick, pe lista scurtă pentru a-i succede lui Xavi la FC Barcelona
O capsulă cu senzori ar putea fi o alternativă la endoscopie
Putin spune că Rusia nu va ataca NATO, dar că avioanele F-16 date Ucrainei vor fi doborâte
Ucraina afirmă că a doborât peste noapte 26 de drone de atac ruseşti
Beyoncé, vedeta pop de culoare din Texas, îşi lansează primul album country
Grecia: Cele mai ridicate temperaturi pentru luna martie din ultimii douăzeci de ani
Nissan va investi în unitatea de vehicule electrice Ampere a grupului Renault
Prima Doamnă Jill Biden a scris o carte pentru copii despre pisica de la Casa Albă
Sonda japoneză SLIM a supravieţuit celei de-a doua nopţi pe Lună
Medicamentele hormonale ar putea creşte riscul de tumori cerebrale
PSD Iaşi anunţă că un nou primar PNL va candida pe listele lor la alegerile locale
Ce pot indica modificările patologice ale examenului de urină? (P)
Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat
Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea
Totul despre evaluarea copiilor din Iaşi care vor împlini 6 ani după începerea clasei pregătitoare
O nouă reţea de gaze, cu peste 1.700 de branşamente, într-o comună de lângă Iaşi
Un arhitect în cursa pentru Primăria Iaşi. Este candidat din partea REPER
Expoziţie de enciclopedii la BCU Iaşi, sub titlul “Universul într-o carte”
Permis reţinut în vederea anulării: mergea beat criţă cu maşina prin sat
S-a aprobat o nouă majorare de tarife la CFR Călători. Intră în vigoare luni
Guvernul PSD și Antibiotice Iași: un parteneriat strategic pentru sănătatea românilor (P)
Dan CONSTANTINMoştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat |
Codrin Liviu CUȚITARURoboţi |
George ŢURCĂNAŞUDespre discursul regionalist din Moldova (II) |
Bogdan ILIESCUSpărgătoarea de coduri |