Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

Zece maşini la mâna a doua pe care trebuie să le eviţi chiar şi în lipsa taxei auto

GALERIE
bmw 320
  • bmw 320
- +

De cand Romania nu mai are o taxa auto, numarul masinilor second-hand aduse de afara a crescut de 10 ori. 

Samsarii fac acum curse regulate in vest si aduc de acolo toate cazanele cu 4 roti pe care le vand in tara noastra. Iata cateva masini pe care trebuie sa le ocolesti.

Masinile Non-Euro

In cazul in care nu vrei o masina istorica sau de colectie, te sfatuim sa nu apelezi la masini cu norma de poluare non-Euro. Pentru ca tendinta Europei este sa interzica, usor-usor, masinile care polueaza mult. Inclusiv cele care nu sunt incadrate in vreo norma anume. Adica iti cumperi o vechitura de BMW E30 ca iti place modelul, ca este cool, dar te trezesti ca in cine stie ce capitala nu ai voie sa intri cu ea. Pentru ca nu e nici electrica, nici hibrid, nici Euro 6. Cu alte cuvinte, masinile poluante vor avea in viitorul apropiat destul de multe surprize neplacute. Asa ca, mai bine, ocoleste-le, sa nu arunci banii pe geam.

Frantuzesti cu motor 1.2 Turbo

De doi ani, exista la nivel mondial, o problema uriasa cu motorul de Renault care se gaseste si pe cateva modele Dacia. E vorba de motorul 1.2 TCe pe benzina, care produce 125 cp. Se pare ca acest motor, la fel ca altele de capacitate mica de aceeasi generatie, cum ar fi motorul Volkswagen 1.2 TSI, are probleme mari de conceptie. Mananca ulei cu nemiluita, consuma extraordinar de mult si este zgomotos. Sunt facute chiar site-uri si pagini de Facebook ale clientilor nemultumiti de acest motor care incearca sa traga un semnal de alarma.

Masinile Euro 1 - Euro 2

La fel ca in cazul masinilor non-Euro, cele care urmeaza sa fie persecutate de autoritati, sunt cele Euro 1 si Euro 2. Acestea insa mai au un defect, de fapt, o problema mare. Daca masinile fara nicio norma Euro pot fi inmatriculate drept vehicule istorice, in cel mai bun caz, daca respecta niste conditii, masinile E1 si E2, fabricate prin anii '90, sunt prea noi ca sa fie considerate istorice. Adica risti sa nu poti circula cu ele in anumite zone, nici macar daca fentezi Statul facandu-le de colectie. Oricum, sunt masini vechi, pe care strainii le arunca la gunoi, sau sunt cumparate cu maruntis de samsari si vandute ca bune romanilor.

Automobile britanice

Exista mai multe masini cu o reputatie proasta, fiind considerate, pe buna dreptate, drept masini total lipsite de fiabilitate. Daca nu iti permiti un Range Rover sau Jaguar fabricat in ultimii ani, te sfatuim sa ocolesti tot ce este britanic. Respectiv masini ce poarta sigla unor producatori precum Rover sau MG. Sau generatiile vechi de Jaguar, care erau doar niste Forduri Mondeo cu alta sigla. Sau vechi modele de Range Rover. Sau Land Rover Freelander, prima generatie. Ideea e simpla: masinile englezesti vechi nu au ce cauta in 2017 in Romania. Pentru ca romanii sunt prea saraci sa aiba masini proaste.

Masini decapotabile

Oricine isi doreste o masina decapotabila in viata asta, nu? Dar nu toate merita cumparate. Aici ne referim la acele modele de cabriolete ceva mai vechi, in special cele cu plafon rigid. Cum ar fi Megane decapotabil, Peugeot 206, Mercedes SLK si altele. Pentru ca aceste masini aduse de afara au si ele un plafon gandit sa functioneze o anumita perioada de timp fara probleme. Si, ghici ce: strainii deja le-au folosit de toti banii. Le cumpara romanii si dupa aia se mira de ce le ramane plafonul deschis, ca s-a stricat nu stiu ce motoras. Ideea este ca aceste masini cabrio sunt complexe si ai toate sansele sa gasesti un model la care sigur se va strica ceva.

Dieseluri mai vechi

Toata lumea vrea sa aiba masina diesel in Romania. Consum decent, performante OK. De fapt, un Passat diesel este visul oricarui roman obisnuit. Asa ca samsarii au adus de prin vest toate dieselurile pe care le-au putut gasi. In general, cele care poarta sigla grupului VAG, adica Volkswagen, Audi sau Skoda. Ei bine, ce nu stie clientul roman de masina second-hand este ca strainii au altfel grija de masini la ei, adica investesc bani doar la reprezentanta, nu la service-ul din coltul strazii. Si cand e vorba de schimbat filtrul de particule, o fac fara ezitare. Dupa ce ajunge o masina din asta pe mana romanului, incepe sa mearga cu motorina proasta si cu piese ieftine, iar filtrul de particule, ca un facut, se infunda fix dupa vreo 1000 de kilometri circulati in Romania. Masina diesel veche â probleme mari pe termen lung.

Volan pe dreapta

Greu de crezut, dar mai sunt oameni care isi cumpara masini cu volan pe dreapta in Romania. Pentru ca sunt ieftine. Si pentru ca legislatia, momentan, nu interzise inmatricularea lor pe teritoriul tarii noastre. Deoarece Marea Britanie, tara de unde vin majoritatea, este in Uniunea Europeana. De fapt, a fost, ca acum urmeaza sa iasa. Si ghici ce: odata cu iesitul din UE, o sa dispara si legea asta conform careia masinile cu volan pe dreapta sunt legale in Romania. Asa ca daca nu vrei sa ai surprize la anul, uita de masinile cu volan pe dreapta. Care, apropo, sunt si incredibil de periculoase!

Masini de lux vechi

Foarte multi sunt romanii care au visat toata viata sa detina o masina cu sigla premium, in general BMW, Mercedes sau Audi. Nu degeaba, orice sat sau comuna este plina de asemenea automobile, ce-i drept, care si-au pierdut din orgoliul de masina premium. De afara vin multe autoturisme de calitate, cu multe dotari, de lux, dar care acum au pretul infim, cam 5% din cat valora masina noua. Pentru ca strainii au realizat un lucru: masinile premium vechi, cu motoare mari si dotari multiple, sunt extrem de costisitoare daca le tii multi ani. Asa ca le vand pe nimic fraierilor de romani care se bucura la o piele si la o clima dubla. Fara sa se gandeasca la cheltuieli de exploatare sau la faptul ca un pivot de S-Class cumparat cu 3000 de Euro costa 600 de lei. Si uite asa, masinile de lux aduse de afara in stare decenta ajung ultimele carute. Pentru ca romanii nu au bani sa le intretina.

Italienesti

Italienii tot spun de multi ani ca revin pe piata cu masini fiabile si bune, capabile sa tina piept concurentei germane. Dar nu au reusit nici acum, cu ultimul model lansat, Alfa Romeo Giulia. Care cica ar avea niste probleme pe partea de fiabilitate a instalatiei electrice. Oricum, acum lucrurile stau bine fata de acum 20 de ani, cand erau in voga modelele Alfa Romeo 156 sau 147, Fiat Punto, Albea sau Croma. Orice model ti-ai dori, te sfatuim sa uiti de el. Italienii mereu au facut lucrurile altfel. Ca sa scoti o bujie trebuie sa scoti alternatorul, ca sa schimbi un bec, trebuie sa dai bara jos si ca sa schimbi roata trebuie sa scoti bateria. Sau alte chestii total halucinante. Cat despre tabla proasta, erori in bord fara solutie si consumuri colosale, nu mai discutam. Dar macar fac masini al naibii de frumoase!

BMW-uri 320 diesel

Nu o sa mai spunem sa NU va luati BMW-uri E46. Ca oricum nimeni nu isi mai cumpara o masina veche de 20 de ani... Ci o sa presupunem ca oamenii acum au mai multi bani si vor sa-si cumpere BMW model mai recent, generatia F30. Care, din pacate, a venit cu un motor prost din fabrica. E vorba de acel motor 2.0 diesel, cu transmisie pe lant, care ceda dupa doar 100.000 de kilometri. Si cum masinile de afara vin la un kilometraj destul de mic, ai toate sansele sa cumperi o masina cu lantul original, neschimbat. Adica o sa urmeze o mare cheltuiala...

SURSA: 4tuning.ro

    

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat

Dan CONSTANTIN

Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat

Dacă distinsul profesor „X” sau remarcabilul „Z” au putut să treacă peste lege, eu de ce nu aş putea?

opinii

Roboţi

Codrin Liviu CUȚITARU

Roboţi

Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

Despre discursul regionalist din Moldova (II)

George ŢURCĂNAŞU

Despre discursul regionalist din Moldova (II)

Delestaţi de centru şi captivi între statalismul teritoriului post-sovietic de la est de Prut şi desconsiderarea de la nivelul Bucureştiului, moldovenii din România aleg soluţia cea mai simplă: ştergerea sau renunţarea la identitate. Exemplele sunt multiple şi deseori invocate în scrieri mai vechi, de la divergenţele teritoriale bucovineană (în plin nucleu statal al Moldovei), vrânceană şi gălăţeană, la tendinţele actuale ale tinerilor de a migra pentru studii spre centrele universitare externe Moldovei, deseori mai prost cotate decât Iaşul în sistemul universitar. În aceste condiţii, să nu înţelegi necesitatea unor mişcări care militează pentru scoaterea Moldovei din izolarea impusă de către centru e cam prea mult!

Spărgătoarea de coduri

Bogdan ILIESCU

Spărgătoarea de coduri

Viaţa unui copil de acum 40 de ani (şi aproape sigur şi înainte) era absolut fascinantă pentru că era înmuiată din plin în toată istoria omenirii şi în tot ce avea mai valoros, adunat până atunci, în cărţi. Da, lucrurile alea cu un aer prozaic, mărturia perpetuă a unei invenţii seculare, care, prin natura lor de a păstra scris orice gând pe care i-l încredinţai, obligau la multă atenţie, şi mare responsabilitate şi scriitorul, şi cititorul.

pulspulspuls

Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea

Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea

Dacă tot v-am servit ieri aicea niscai aritmetică electorală de Bahlui, haideţi să continuăm şi azi cu olecuţă de analiză matematică plus geometrie diferenţială tot pe tema asta incitantă! Nu de alta, dar acuşi încep iar simulările de alegeri, şi măcar să fim pregătiţi.

Caricatura zilei

La reciclat pet-uri și doze

Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

Cumpara editia digitala

Vremea in Iasi

Curs valutar

Parteneri

Intrebarea zilei

Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

vezi raspunsuri