Chirica: 4 dosare / Alexe: 3 dosare. De ce totuşi cei doi nu au motive de îngrijorare până în ziua alegerilor?
Daca cei doi vor câstiga la viitoarele alegeri locale înca o tura în fruntea insti (...)
citeste totjoi, 28.03.2024
De cand Romania nu mai are o taxa auto, numarul masinilor second-hand aduse de afara a crescut de 10 ori.
Samsarii fac acum curse regulate in vest si aduc de acolo toate cazanele cu 4 roti pe care le vand in tara noastra. Iata cateva masini pe care trebuie sa le ocolesti.
In cazul in care nu vrei o masina istorica sau de colectie, te sfatuim sa nu apelezi la masini cu norma de poluare non-Euro. Pentru ca tendinta Europei este sa interzica, usor-usor, masinile care polueaza mult. Inclusiv cele care nu sunt incadrate in vreo norma anume. Adica iti cumperi o vechitura de BMW E30 ca iti place modelul, ca este cool, dar te trezesti ca in cine stie ce capitala nu ai voie sa intri cu ea. Pentru ca nu e nici electrica, nici hibrid, nici Euro 6. Cu alte cuvinte, masinile poluante vor avea in viitorul apropiat destul de multe surprize neplacute. Asa ca, mai bine, ocoleste-le, sa nu arunci banii pe geam.
Frantuzesti cu motor 1.2 Turbo
De doi ani, exista la nivel mondial, o problema uriasa cu motorul de Renault care se gaseste si pe cateva modele Dacia. E vorba de motorul 1.2 TCe pe benzina, care produce 125 cp. Se pare ca acest motor, la fel ca altele de capacitate mica de aceeasi generatie, cum ar fi motorul Volkswagen 1.2 TSI, are probleme mari de conceptie. Mananca ulei cu nemiluita, consuma extraordinar de mult si este zgomotos. Sunt facute chiar site-uri si pagini de Facebook ale clientilor nemultumiti de acest motor care incearca sa traga un semnal de alarma.
Masinile Euro 1 - Euro 2
La fel ca in cazul masinilor non-Euro, cele care urmeaza sa fie persecutate de autoritati, sunt cele Euro 1 si Euro 2. Acestea insa mai au un defect, de fapt, o problema mare. Daca masinile fara nicio norma Euro pot fi inmatriculate drept vehicule istorice, in cel mai bun caz, daca respecta niste conditii, masinile E1 si E2, fabricate prin anii '90, sunt prea noi ca sa fie considerate istorice. Adica risti sa nu poti circula cu ele in anumite zone, nici macar daca fentezi Statul facandu-le de colectie. Oricum, sunt masini vechi, pe care strainii le arunca la gunoi, sau sunt cumparate cu maruntis de samsari si vandute ca bune romanilor.
Automobile britanice
Exista mai multe masini cu o reputatie proasta, fiind considerate, pe buna dreptate, drept masini total lipsite de fiabilitate. Daca nu iti permiti un Range Rover sau Jaguar fabricat in ultimii ani, te sfatuim sa ocolesti tot ce este britanic. Respectiv masini ce poarta sigla unor producatori precum Rover sau MG. Sau generatiile vechi de Jaguar, care erau doar niste Forduri Mondeo cu alta sigla. Sau vechi modele de Range Rover. Sau Land Rover Freelander, prima generatie. Ideea e simpla: masinile englezesti vechi nu au ce cauta in 2017 in Romania. Pentru ca romanii sunt prea saraci sa aiba masini proaste.
Masini decapotabile
Oricine isi doreste o masina decapotabila in viata asta, nu? Dar nu toate merita cumparate. Aici ne referim la acele modele de cabriolete ceva mai vechi, in special cele cu plafon rigid. Cum ar fi Megane decapotabil, Peugeot 206, Mercedes SLK si altele. Pentru ca aceste masini aduse de afara au si ele un plafon gandit sa functioneze o anumita perioada de timp fara probleme. Si, ghici ce: strainii deja le-au folosit de toti banii. Le cumpara romanii si dupa aia se mira de ce le ramane plafonul deschis, ca s-a stricat nu stiu ce motoras. Ideea este ca aceste masini cabrio sunt complexe si ai toate sansele sa gasesti un model la care sigur se va strica ceva.
Dieseluri mai vechi
Toata lumea vrea sa aiba masina diesel in Romania. Consum decent, performante OK. De fapt, un Passat diesel este visul oricarui roman obisnuit. Asa ca samsarii au adus de prin vest toate dieselurile pe care le-au putut gasi. In general, cele care poarta sigla grupului VAG, adica Volkswagen, Audi sau Skoda. Ei bine, ce nu stie clientul roman de masina second-hand este ca strainii au altfel grija de masini la ei, adica investesc bani doar la reprezentanta, nu la service-ul din coltul strazii. Si cand e vorba de schimbat filtrul de particule, o fac fara ezitare. Dupa ce ajunge o masina din asta pe mana romanului, incepe sa mearga cu motorina proasta si cu piese ieftine, iar filtrul de particule, ca un facut, se infunda fix dupa vreo 1000 de kilometri circulati in Romania. Masina diesel veche â probleme mari pe termen lung.
Volan pe dreapta
Greu de crezut, dar mai sunt oameni care isi cumpara masini cu volan pe dreapta in Romania. Pentru ca sunt ieftine. Si pentru ca legislatia, momentan, nu interzise inmatricularea lor pe teritoriul tarii noastre. Deoarece Marea Britanie, tara de unde vin majoritatea, este in Uniunea Europeana. De fapt, a fost, ca acum urmeaza sa iasa. Si ghici ce: odata cu iesitul din UE, o sa dispara si legea asta conform careia masinile cu volan pe dreapta sunt legale in Romania. Asa ca daca nu vrei sa ai surprize la anul, uita de masinile cu volan pe dreapta. Care, apropo, sunt si incredibil de periculoase!
Masini de lux vechi
Foarte multi sunt romanii care au visat toata viata sa detina o masina cu sigla premium, in general BMW, Mercedes sau Audi. Nu degeaba, orice sat sau comuna este plina de asemenea automobile, ce-i drept, care si-au pierdut din orgoliul de masina premium. De afara vin multe autoturisme de calitate, cu multe dotari, de lux, dar care acum au pretul infim, cam 5% din cat valora masina noua. Pentru ca strainii au realizat un lucru: masinile premium vechi, cu motoare mari si dotari multiple, sunt extrem de costisitoare daca le tii multi ani. Asa ca le vand pe nimic fraierilor de romani care se bucura la o piele si la o clima dubla. Fara sa se gandeasca la cheltuieli de exploatare sau la faptul ca un pivot de S-Class cumparat cu 3000 de Euro costa 600 de lei. Si uite asa, masinile de lux aduse de afara in stare decenta ajung ultimele carute. Pentru ca romanii nu au bani sa le intretina.
Italienesti
Italienii tot spun de multi ani ca revin pe piata cu masini fiabile si bune, capabile sa tina piept concurentei germane. Dar nu au reusit nici acum, cu ultimul model lansat, Alfa Romeo Giulia. Care cica ar avea niste probleme pe partea de fiabilitate a instalatiei electrice. Oricum, acum lucrurile stau bine fata de acum 20 de ani, cand erau in voga modelele Alfa Romeo 156 sau 147, Fiat Punto, Albea sau Croma. Orice model ti-ai dori, te sfatuim sa uiti de el. Italienii mereu au facut lucrurile altfel. Ca sa scoti o bujie trebuie sa scoti alternatorul, ca sa schimbi un bec, trebuie sa dai bara jos si ca sa schimbi roata trebuie sa scoti bateria. Sau alte chestii total halucinante. Cat despre tabla proasta, erori in bord fara solutie si consumuri colosale, nu mai discutam. Dar macar fac masini al naibii de frumoase!
BMW-uri 320 diesel
Nu o sa mai spunem sa NU va luati BMW-uri E46. Ca oricum nimeni nu isi mai cumpara o masina veche de 20 de ani... Ci o sa presupunem ca oamenii acum au mai multi bani si vor sa-si cumpere BMW model mai recent, generatia F30. Care, din pacate, a venit cu un motor prost din fabrica. E vorba de acel motor 2.0 diesel, cu transmisie pe lant, care ceda dupa doar 100.000 de kilometri. Si cum masinile de afara vin la un kilometraj destul de mic, ai toate sansele sa cumperi o masina cu lantul original, neschimbat. Adica o sa urmeze o mare cheltuiala...
SURSA: 4tuning.ro
Cuvinte cheie: + masini second, taxa auto, evitate
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
Preţul aurului a urcat joi la 327,8351 lei/gram, o nouă valoare record
Nou scandal: Postări cu soldaţi israelieni care se joacă cu lenjeria intimă a femeilor din Gaza
Prefectul Cojocaru acuză conducerea Aeroportului Iaşi de "politizare cu penali"
Conferința ,,BRICS și ordinea economică mondială”, la sediul Academiei Române din Iași
Premierul anunţă că “nu este oportun ca magazinele să fie închise în weekend”
Ministrul Energiei explică modul cum va fi aplicată schema de plafonare la gaze şi energie
Noi măsuri în privinţa sistemului electronic RO e-Factura. Ce măsură anunţă Guvernul
Integritatea hibridă a lui Herman von Hebel, preşedintele Comisiei Pre-Vetting din Republica Moldova
STUDIU - Gheaţa polară se topeşte şi modifică rotaţia Pământului: Timpul însuşi este afectat
Grav accident rutier în Dolj, unde două maşini s-au ciocnit, iar una a luat foc
Luis Enrique şi Hansi Flick, pe lista scurtă pentru a-i succede lui Xavi la FC Barcelona
O capsulă cu senzori ar putea fi o alternativă la endoscopie
Putin spune că Rusia nu va ataca NATO, dar că avioanele F-16 date Ucrainei vor fi doborâte
Ucraina afirmă că a doborât peste noapte 26 de drone de atac ruseşti
Beyoncé, vedeta pop de culoare din Texas, îşi lansează primul album country
Grecia: Cele mai ridicate temperaturi pentru luna martie din ultimii douăzeci de ani
Nissan va investi în unitatea de vehicule electrice Ampere a grupului Renault
Prima Doamnă Jill Biden a scris o carte pentru copii despre pisica de la Casa Albă
Sonda japoneză SLIM a supravieţuit celei de-a doua nopţi pe Lună
Medicamentele hormonale ar putea creşte riscul de tumori cerebrale
PSD Iaşi anunţă că un nou primar PNL va candida pe listele lor la alegerile locale
Ce pot indica modificările patologice ale examenului de urină? (P)
Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat
Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea
Totul despre evaluarea copiilor din Iaşi care vor împlini 6 ani după începerea clasei pregătitoare
O nouă reţea de gaze, cu peste 1.700 de branşamente, într-o comună de lângă Iaşi
Un arhitect în cursa pentru Primăria Iaşi. Este candidat din partea REPER
Expoziţie de enciclopedii la BCU Iaşi, sub titlul “Universul într-o carte”
Permis reţinut în vederea anulării: mergea beat criţă cu maşina prin sat
S-a aprobat o nouă majorare de tarife la CFR Călători. Intră în vigoare luni
Guvernul PSD și Antibiotice Iași: un parteneriat strategic pentru sănătatea românilor (P)
Dan CONSTANTINMoştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat |
Codrin Liviu CUȚITARURoboţi |
George ŢURCĂNAŞUDespre discursul regionalist din Moldova (II) |
Bogdan ILIESCUSpărgătoarea de coduri |