Eurotrip agentie de turism
mesterescu

vineri, 19.09.2014

Pierderi de memorie, depresii sau anemii

GALERIE
%PIC_TITLE%
    - +

    Vitamina B1

    Vitamina B1 sau tiamina intervine in metabolismul celulelor, participa la producerea energiei necesare functionarii generale a organismului si la pastrarea unei temperaturi corporale adecvate; aceasta este vitala pentru functionarea normala a celulelor si a nervilor; de asemenea ajuta organismul sa contracareze efectele toxice ale alcoolului si amelioreaza raul de miscare. Suplimentul de tiamina, numita si „vitamina moralului", poate induce o stare de liniste, calm si optimism.

    Surse: Vitamina B1 se gaseste in stare naturala in mai multe alimente precum stridiile, cereale integrale, drojdie de bere, legume, carne (mai ales cea de porc si organele), peste, galbenus de ou, lapte, piine si paste fainoase din faina integrala, portocale, unt de arahide.

    Semne ale lipsei de Vitamina B1: oboseala, lipsa poftei de mincare, slabirea, senzatie de greata. Semnele unei lipse acute de vitamina B1 sint pierderi de memorie, paralizarea membrelor, slabirea muschilor si probleme cu inima.

    Vitamina B2

    Vitamina B2 sau riboflavina intra in compozitia enzimelor si participa la cresterea celulara si la metabolizarea proteinelor, glucidelor si lipidelor, pentru a le transforma in energie. De asemenea, ea ajuta la mentinerea unui aspect sanatos al pielii, unghiilor, parului; contribuie la imbunatatirea si mentinerea vederii, pentru ca stimuleaza nervul optic. Este, de asemenea, importanta pentru o dezvoltare normala a organismului, producerea unor hormoni si buna functionare a celulelor rosii.

    Surse: produsele lactate, carne, peste, cereale de porumb si vegetale precum broccoli, spanac, sparanghel . Laptele, care este o sursa importanta de vitamina B2, pastreaza mai mult din valoarea nutritiva, daca este conservat in ambalaj de carton.

    Semne ale lipsei de Vitamina B2: uscarea gurii, a limbii si a buzelor, senzatia de caldura in jurul ochilor, pierderea vederii, sensibilitate la lumina. O lipsa acuta a vitaminei B2 este semnalata de inflamarea ochilor, a limbii si a pielii. 

    Vitamina B3

    Vitamina B3 sau vitamina PP este necesara pentru furnizarea energiei din carbohidrate, proteine si grasimi, pentru sinteza grasimilor si pentru formarea celulelor rosii. Atenueaza riscul aparitiei unor tulburari cardiovasculare, diminuind colesterolul daunator (LDL), crescind nivelul celui benefic (HDL) si scazind nivelul trigliceridelor din sange. De asemenea modereaza tensiunea arteriala si amelioreaza circulatia sangelui.

    Surse: peste, carne de pasare, cereale, nuci, oua, curmalele, smochinele, piersicile, ciupercile proaspete.

    Semne ale lipsei de vitamina B3: slabire, lipsa poftei de mincare, inflamarea pielii si letargie. O lipsa acuta a vitaminei B-3 este semnalata de pelagra, boala ce ataca pielea, umflarea limbii si vatamarea sistemului nervos.

    Vitamina B5

    Vitamina B5 sau acidul pantotenic a fost numit astfel dupa cuvintul grecesc „pantoten" care semnifica „peste tot", deoarece acest acid este omniprezent in natura.  Acidul pantotenic este un component important al coenzimei A, o substanta care ajuta organismul sa elimine toxinele provenite din insecticide si medicamente. Vitamina B5 este indispensabila activitatii celulare.

    Produce energie, revigoreaza organismul si reduce stresul. Combate infectiile si atenueaza toxicitatea factorilor nocivi. De asemenea, incetineste imbatrinirea. Deficientele de vitamina B5 sint mai frecvente la cei care consuma des alcool, la cei cu care au colesterolul marit si la persoanele in virsta. Antibioticele, somniferele, contraceptivele orale, stresul si alcoolul anuleaza proprietatile acidului pantotenic.

    Surse: drojdia de bere, organele de vita, cerealele integrale, arahidele, laptisorul de matca, somonul, galbenusul de ou, ciupercile, conopida, legumele verzi.

    Vitamina B6

    Vitamina B-6 sau piridoxina ajuta organismul sa se foloseasca de carbohidati si proteine. Joaca un rol cheie in prelucrarea amino acizilor, in asezarea proteinelor. Previne dereglarea sistemului nervos, participa la buna functionare a sistemului imunitar, ajuta la reducerea crizelor de astm si impiedica formarea matretii.

    Surse: carne de pui, peste, rinichi, oua, carne de porc, orez, soia, banane, nuci si alune.

    Semne ale lipsei de vitamina B-6: depresie, senzatie de voma, scaderea imunitatii, inflamarea pielii si a venelor, anemie, letargie.

    Vitamina B8 sau vitamina H

    Vitamina B8 sau vitamina H Intervine in sinteza acizilor grasi si a proteinelor; stimuleaza cresterea parului si intirzie caderea acestuia; impiedica incaruntirea prematura; calmeaza durerile musculare. Vitamina B8  este indispensabila persoanelor cu unghii fragile si casante. Pentru intarirea unghiilor este necesar un aport zilnic de 2,5 mg.

    Surse: carnea proaspata, legumele si fructele crude (neprelucrate termic sau conservate) sint necesare, laptele, produsele lactate, galbenusul de ou, conopida, cerealele integrale, porumbul, melasa si nucile.

    Vitamina B9 sau acidul folic

    Cunoscuta sub numele de acid folic, deoarece a fost extrasa din frunze de vegetale, spanac mai precis, aceasta vitamina hidrosolubila a grupului B este o veritabila sursa de energie, de dinamism. Ea ajuta la formarea AND-ului, actioneaza ca un factor de crestere;  este indispensabila in formarea globulelor rosii, prevenind astfel anemia; creste productia de lapte matern si protejeaza fatul de anomalii congenitale care pot afecta creierul si coloana vertebrala.

    Surse: legume verzi, sparanghel, spanac, varza, porumb, morcov, fasole verde, caise, banane, portocale, mazare, rosii, griu, ou, ficat, migdale, lapte, brinzeturi fermentate.

     


    Comentarii Facebook

    Ultima ora

    editorial

    Religia în şcoli şi nevoia de secularizare

    Mihai CHIPER

    Religia în şcoli şi nevoia de secularizare

    Aşa cum Al.I. Cuza o ales secularizarea averilor mănăstireşti ca modalitate de a canaliza resursele pentru necesităţile unui stat modern, este nevoie de o nouă secularizare a fondurilor publice şi instituţiilor din România.

    Filmuletul zilei

    opinii

    Când e momentul marilor proiecte ?

    arh. Ionel OANCEA

    Când e momentul marilor proiecte ?

    De ce n-am începe acum un proiect în parteneriat? De o parte administraţiile locale şi administraţia căilor ferate. De cealaltă persoanele fizice şi juridice din zonele tangente, afectate de proiect.

    Parisul cărturarului

    Alexandru CĂLINESCU

    Parisul cărturarului

    Nicolae Balotă reconstituie povestea iubirii lui pentru Franţa, neezitând să utilizeze cuvântul „adoraţie”.

    Unioniştii de centură

    Radu POPESCU

    Unioniştii de centură

    Tatăl lui Johnny ne-a povestit despre România lui, pe care nu o văzuse niciodată, dar pe care o ştia pe de rost.

    Propunerea redactorului sef

    O nouă cultură urbană

    Toni HRITAC

    O nouă cultură urbană

    Lucruri nemaiîntâlnite se petrec în Iaşi. Pe un vârf de deal, la Rediu, a apărut un bloc de şase etaje.

    Caricatura zilei

    Vulpea ministrului Educatiei

     

    Editia PDF

    Intrebarea zilei

    Cine este candidatul la prezidentiale ofiter sub acoperire?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2013 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.