Eurotrip agentie de turism
mesterescu

miercuri, 30.07.2014

Pierderi de memorie, depresii sau anemii

GALERIE
%PIC_TITLE%
    - +

    Vitamina B1

    Vitamina B1 sau tiamina intervine in metabolismul celulelor, participa la producerea energiei necesare functionarii generale a organismului si la pastrarea unei temperaturi corporale adecvate; aceasta este vitala pentru functionarea normala a celulelor si a nervilor; de asemenea ajuta organismul sa contracareze efectele toxice ale alcoolului si amelioreaza raul de miscare. Suplimentul de tiamina, numita si „vitamina moralului", poate induce o stare de liniste, calm si optimism.

    Surse: Vitamina B1 se gaseste in stare naturala in mai multe alimente precum stridiile, cereale integrale, drojdie de bere, legume, carne (mai ales cea de porc si organele), peste, galbenus de ou, lapte, piine si paste fainoase din faina integrala, portocale, unt de arahide.

    Semne ale lipsei de Vitamina B1: oboseala, lipsa poftei de mincare, slabirea, senzatie de greata. Semnele unei lipse acute de vitamina B1 sint pierderi de memorie, paralizarea membrelor, slabirea muschilor si probleme cu inima.

    Vitamina B2

    Vitamina B2 sau riboflavina intra in compozitia enzimelor si participa la cresterea celulara si la metabolizarea proteinelor, glucidelor si lipidelor, pentru a le transforma in energie. De asemenea, ea ajuta la mentinerea unui aspect sanatos al pielii, unghiilor, parului; contribuie la imbunatatirea si mentinerea vederii, pentru ca stimuleaza nervul optic. Este, de asemenea, importanta pentru o dezvoltare normala a organismului, producerea unor hormoni si buna functionare a celulelor rosii.

    Surse: produsele lactate, carne, peste, cereale de porumb si vegetale precum broccoli, spanac, sparanghel . Laptele, care este o sursa importanta de vitamina B2, pastreaza mai mult din valoarea nutritiva, daca este conservat in ambalaj de carton.

    Semne ale lipsei de Vitamina B2: uscarea gurii, a limbii si a buzelor, senzatia de caldura in jurul ochilor, pierderea vederii, sensibilitate la lumina. O lipsa acuta a vitaminei B2 este semnalata de inflamarea ochilor, a limbii si a pielii. 

    Vitamina B3

    Vitamina B3 sau vitamina PP este necesara pentru furnizarea energiei din carbohidrate, proteine si grasimi, pentru sinteza grasimilor si pentru formarea celulelor rosii. Atenueaza riscul aparitiei unor tulburari cardiovasculare, diminuind colesterolul daunator (LDL), crescind nivelul celui benefic (HDL) si scazind nivelul trigliceridelor din sange. De asemenea modereaza tensiunea arteriala si amelioreaza circulatia sangelui.

    Surse: peste, carne de pasare, cereale, nuci, oua, curmalele, smochinele, piersicile, ciupercile proaspete.

    Semne ale lipsei de vitamina B3: slabire, lipsa poftei de mincare, inflamarea pielii si letargie. O lipsa acuta a vitaminei B-3 este semnalata de pelagra, boala ce ataca pielea, umflarea limbii si vatamarea sistemului nervos.

    Vitamina B5

    Vitamina B5 sau acidul pantotenic a fost numit astfel dupa cuvintul grecesc „pantoten" care semnifica „peste tot", deoarece acest acid este omniprezent in natura.  Acidul pantotenic este un component important al coenzimei A, o substanta care ajuta organismul sa elimine toxinele provenite din insecticide si medicamente. Vitamina B5 este indispensabila activitatii celulare.

    Produce energie, revigoreaza organismul si reduce stresul. Combate infectiile si atenueaza toxicitatea factorilor nocivi. De asemenea, incetineste imbatrinirea. Deficientele de vitamina B5 sint mai frecvente la cei care consuma des alcool, la cei cu care au colesterolul marit si la persoanele in virsta. Antibioticele, somniferele, contraceptivele orale, stresul si alcoolul anuleaza proprietatile acidului pantotenic.

    Surse: drojdia de bere, organele de vita, cerealele integrale, arahidele, laptisorul de matca, somonul, galbenusul de ou, ciupercile, conopida, legumele verzi.

    Vitamina B6

    Vitamina B-6 sau piridoxina ajuta organismul sa se foloseasca de carbohidati si proteine. Joaca un rol cheie in prelucrarea amino acizilor, in asezarea proteinelor. Previne dereglarea sistemului nervos, participa la buna functionare a sistemului imunitar, ajuta la reducerea crizelor de astm si impiedica formarea matretii.

    Surse: carne de pui, peste, rinichi, oua, carne de porc, orez, soia, banane, nuci si alune.

    Semne ale lipsei de vitamina B-6: depresie, senzatie de voma, scaderea imunitatii, inflamarea pielii si a venelor, anemie, letargie.

    Vitamina B8 sau vitamina H

    Vitamina B8 sau vitamina H Intervine in sinteza acizilor grasi si a proteinelor; stimuleaza cresterea parului si intirzie caderea acestuia; impiedica incaruntirea prematura; calmeaza durerile musculare. Vitamina B8  este indispensabila persoanelor cu unghii fragile si casante. Pentru intarirea unghiilor este necesar un aport zilnic de 2,5 mg.

    Surse: carnea proaspata, legumele si fructele crude (neprelucrate termic sau conservate) sint necesare, laptele, produsele lactate, galbenusul de ou, conopida, cerealele integrale, porumbul, melasa si nucile.

    Vitamina B9 sau acidul folic

    Cunoscuta sub numele de acid folic, deoarece a fost extrasa din frunze de vegetale, spanac mai precis, aceasta vitamina hidrosolubila a grupului B este o veritabila sursa de energie, de dinamism. Ea ajuta la formarea AND-ului, actioneaza ca un factor de crestere;  este indispensabila in formarea globulelor rosii, prevenind astfel anemia; creste productia de lapte matern si protejeaza fatul de anomalii congenitale care pot afecta creierul si coloana vertebrala.

    Surse: legume verzi, sparanghel, spanac, varza, porumb, morcov, fasole verde, caise, banane, portocale, mazare, rosii, griu, ou, ficat, migdale, lapte, brinzeturi fermentate.

     


    Ultima ora

    editorial

    Planul B

    Radu MEȘNIȚĂ

    Planul B

    Folosesc vechii aliați ai lui Băsescu cartea adversarilor "băsismului"?

    Filmuletul zilei

    opinii

    Despre barbă şi barbologie

    Radu PĂRPĂUȚĂ

    Despre barbă şi barbologie

    Lăsându-şi barbă de Hemingway poate va scrie „Închisorile mele” ca Slavici sau un jurnal de puşcărie, cum anunţă presa. Oricum, nu a furat chiar aşa de mult!

    Fragilitatea vanităţii

    Tiberiu BRĂILEAN

    Fragilitatea vanităţii

    Nu poţi lupta eficient împotriva dezordinii, a arbitrariului şi incertitudinii, a umilinţei chiar, decât nemaifiind fragil, câştigând în putere prin ridicarea spiritului şi ancorarea sau reancorarea la o forţă superioară, la Sursă dacă se poate.

    Poezie şi administraţie

    Florin CÎNTIC

    Poezie şi administraţie

    Sinecurile pe bani publici nu rezolvă absenţa mecenatului real (istoric vorbind, marii artişti au avut de cele mai multe ori în sprijinul lor comenzile şi stipendiile prinţilor sau aristocraţilor avuţi), ci, din nefericire, prelun­girea toxică a gândirii comuniste potrivit căreia artiştii sunt instrumente de propagandă.

    Propunerea redactorului sef

    Diferenţele dintre Bucureşti şi provincie cresc în ritm galopant

    Toni HRITAC

    Diferenţele dintre Bucureşti şi provincie cresc în ritm galopant

    De ce n-ar lucra Hrebenciuc şi în interesul Iaşului?

    Caricatura zilei

    Prima masina

     

    Editia PDF

    Intrebarea zilei

    Unde mergeti in concediu?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2013 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.