Eurotrip
mesterescu

miercuri, 26.11.2014

Uite subiectele care au dat emotii elevilor la examenul de simulare la limba romana. Vezi baremul de corectare

GALERIE
%PIC_TITLE%
    - +

    Citeste aici subiectele pentru clasa a VIII-a

    Citeste aici subiectele pentru clasa a XII-a si a XIII-a

    Vezi baremul de corectare la clasa a VIII-a

    Vezi baremul de corectare la clasa a XII-a si a XIII-a

    Peste 13.500 de elevi din clasele a VIII-a, a XII-a si a XIII-a su sustinut ieri simularea probei scrise la limba si literatura romana din cadrul examenelor nationale ce se vor desfasura la vara. 7.912 elevi de clasa a VIII-a, dintre cei 8.314 inscrisi (95,16%), au fost verificati ieri in privinta nivelului de pregatire la romana pentru evaluarea nationala. La primul subiect, acestia au avut de rezolvat 5 cerinte pe marginea unor versuri de Ana Blandiana si sa redacteze o compunere de 10-15 rinduri, in care sa demonstreze ca textul citat apartine genului liric. Al doilea subiect a constat in analiza a citeva fragmente dintr-un album de arta dedicat pictorului italian Amedeo Modigliani. De asemenea, elevii au trebuit sa scrie o compunere de 10-15 rinduri in care sa prezinte atmosfera dintr-un muzeu de arta, real sau imaginar. La acest subiect, cei mai multi dintre ei au intimpinat dificultati. "A fost foarte simplu, dupa 40 de minute am iesit din sala. Poate la subiectul al II-lea, punctul B - cel cu muzeul de arta - a trebuit sa ma gindesc mai mult. Am vizitat un muzeu de arta, doar ca mi-a fost mai usor sa scriu despre un loc imaginar. Si intr-un muzeu real este o atmosfera primitoare, dar asa am dat friu liber imaginatiei. Am creat o atmosfera  de liniste, de pace", a spus Anamaria Nistor, eleva in clasa a VIII-a la Scoala "B.P. Hasdeu" din Tatarasi.

    "Putini elevi mai merg la muzeu"

    Nici pentru olimpici nu a fost "la indemina" sa creeze atmosfera dintr-un muzeu de arta. "Subiectul I a fost destul de usor. Aceeasi poezie am avut-o si acum doi ani, la faza judeteana a olimpiadei. La subiectul II, a fost un pic mai greu la partea de creatie, neaducindu-mi aminte exact date si picturi. Am facut referire la Luvru, dar voiam sa scriu despre muzeul Brukenthal din Sibiu. Am fost la amindoua: la Luvru in urma cu 4 ani, iar la Brukenthal acum 2 ani. De la Luvru, in afara de «Mona Lisa» si de citeva sculpturi, nu mi-am adus aminte de nimic, pentru ca eram mai mic cind l-am vizitat. Cam dupa o ora si un sfert am terminat lucrarea", a explicat Codin-Iosif Pacuraru, elev in clasa a VIII-a la aceeasi scoala. Si cadrele didactice de limba romana considera ca este posibil ca la ultimul subiect (punctul B) elevii sa nu fi stiut ce sa scrie. "Subiectul II B ar putea ridica probleme. Pentru ca traim intr-o societate in care Internetul copleseste, putini dintre elevi mai merg la muzeu. Si daca ei nu reusesc sa depaseasca bariera aceasta a realitatii, aici vor intimpina probleme. Pe de alta parte, ei ar trebui sa fie capabili sa scrie coerent si frumos despre orice subiect", a punctat Ana-Iulia Olinici, profesoara de romana la Scoala "B.P. Hasdeu". La simularea de ieri au participat si 13 detinuti, elevi in clasa a VIII-a in cadrul Scolii de Arte si Meserii nr. 41, aflata in incinta Penitenciarului.

    Cu prietenia, mai greu

    Din clasele terminale de liceu au fost prezenti la simularea primei probe scrise a bacalaureatului 5613 elevi, din cei 6104 inscrisi (91,95%). Primul subiect a constat in citeva cerinte pe marginea a trei strofe din creatia poetului Lucian Blaga. La cel de-al doilea li s-a solicitat elevilor sa scrie un text argumentativ de 15-30 de rinduri, pornind de la urmatoarea afirmatie a lui George Calinescu: "Prietenul tuturor nu e prietenul nimanui". La ultimul subiect, au avut de redactat un eseu de 2-3 pagini in care sa prezinte statutul social si psihologic al unui personaj dintr-un text epic studiat. Unii au ales sa scrie despre Ilie Moromete ("Morometii", Marin Preda), in timp ce altii despre Ion din romanul cu acelasi nume al lui Liviu Rebreanu sau despre Ghita, din nuvela "Moara cu noroc" de Ioan Slavici. Daca la caracterizarea personajului li s-a intimplat unora sa nu isi aminteasca suficiente informatii, aproape pe placul tuturor a fost textul argumentativ despre prietenie, intrucit le-a dat posibilitatea sa foloseasca abordari bazate pe experientele proprii. "Eu am spus ca niciodata nu te poti increde intr-un prieten, pentru ca intotdeauna va fi prieten cu tine doar din interes, stiti ca este si o zicala: «interesu' poarta fesu'». Asta a fost opinia mea, daca o fi buna sau nu, astept sa vad", a spus Gabriel, elev in clasa a XII-a la Grupul Scolar Economic de Turism. "Am mers pe ideea ca afirmatia facuta de George Calinescu a fost in regula, deoarece nu mi se pare corect ca un prieten pe care eu il am sa mearga mai departe sa spuna tot felul de chestii pe care eu i le spun lui. Adica, daca as vrea un prieten, l-as vrea numai pentru mine, nu care sa mearga sa imprastie vestea, ceva de genul", a adaugat Diana Isac, eleva la aceeasi unitate scolara. Alti colegi au oferit o argumentatie ceva mai "elevata", explicind ca prietenia adevarata implica niste angajamente, ce sint imposibil de facut mai multor persoane. "O persoana nu poate fi prietena mai multor persoane, pentru ca trebuie sa-si ia niste angajamente: sa fie sincera, sa pastreze confidentialitatea, sa fie fidela... Si nu o sa poata face asta cu mai multe persoane", a conchis Andreea Butureanu. Astazi, atit elevii de clasa a VIII-a, cit si cei din clasele a XII-a si a XIII-a vor simula proba la matematica.


    Comentarii Facebook

    Ultima ora

    editorial

    Socoteala din PUG şi cea din târg

    Radu MEȘNIȚĂ

    Socoteala din PUG şi cea din târg

    Noul Plan Urbanistic General face minuni în Iaşi. Pentru moment, doar pe hârtie.

    Filmuletul zilei

    opinii

    Uitarea vinovată

    Florin CÎNTIC

    Uitarea vinovată

    Dincolo de travaliul serios şi argumentat pe care istoricii se cuvine să îl asume asupra unei chestiuni atât de delicate şi de controversate a istoriei recente, avem obligaţia, toţi cetăţenii acestui oraş, să medităm la derapajele genocidale care ne marchează, vrem nu vrem, istoria locului şi, prin ricoşeu, identitatea.

    Celălalt fundamental (II)

    Tiberiu BRĂILEAN

    Celălalt fundamental (II)

    Pentru chinezi, nu există un început al lumii, un Demiurg. Au fost scutiţi de angoase cum sunt „păcatul originar”, sau ”alungarea din Paradis”. Ordinea se creează şi se menţine de la sine. Există un centru, dar matricea vieţii este vidul, vidul plin, plin de potenţialităţi, rădăcină a vieţii. Omul este, cum îl arată şi ideograma, un intermediar dorit virtuos între Cer şi Pământ, un veşnic pelerin pe Cale, la infinit.

    Senatorul porcilor (III)

    Radu PĂRPĂUȚĂ

    Senatorul porcilor (III)

    Ca să scape de chelie, senatorul Aurelian Mistreţeanu foloseşte un medicament minune trimis de Lică Sămădău de la Arad. Dar iată că apar alte neplăceri.

    Propunerea redactorului sef

    Un decalog al alegerilor prezidenţiale din Iaşi

    Un decalog al alegerilor prezidenţiale din Iaşi

    Votul de duminică are câteva lucruri specifice Iaşului. Am ales zece dintre acestea.

    Caricatura zilei

    Există predicţii mai proaste decât ale meteorologilor? Da!

     

    Editia PDF

    Intrebarea zilei

    Ce părere aveţi despre transportul RATP în Iaşi?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2013 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.