Eurotrip
mesterescu

sambata, 25.10.2014

Uite subiectele care au dat emotii elevilor la examenul de simulare la limba romana. Vezi baremul de corectare

GALERIE
%PIC_TITLE%
    - +

    Citeste aici subiectele pentru clasa a VIII-a

    Citeste aici subiectele pentru clasa a XII-a si a XIII-a

    Vezi baremul de corectare la clasa a VIII-a

    Vezi baremul de corectare la clasa a XII-a si a XIII-a

    Peste 13.500 de elevi din clasele a VIII-a, a XII-a si a XIII-a su sustinut ieri simularea probei scrise la limba si literatura romana din cadrul examenelor nationale ce se vor desfasura la vara. 7.912 elevi de clasa a VIII-a, dintre cei 8.314 inscrisi (95,16%), au fost verificati ieri in privinta nivelului de pregatire la romana pentru evaluarea nationala. La primul subiect, acestia au avut de rezolvat 5 cerinte pe marginea unor versuri de Ana Blandiana si sa redacteze o compunere de 10-15 rinduri, in care sa demonstreze ca textul citat apartine genului liric. Al doilea subiect a constat in analiza a citeva fragmente dintr-un album de arta dedicat pictorului italian Amedeo Modigliani. De asemenea, elevii au trebuit sa scrie o compunere de 10-15 rinduri in care sa prezinte atmosfera dintr-un muzeu de arta, real sau imaginar. La acest subiect, cei mai multi dintre ei au intimpinat dificultati. "A fost foarte simplu, dupa 40 de minute am iesit din sala. Poate la subiectul al II-lea, punctul B - cel cu muzeul de arta - a trebuit sa ma gindesc mai mult. Am vizitat un muzeu de arta, doar ca mi-a fost mai usor sa scriu despre un loc imaginar. Si intr-un muzeu real este o atmosfera primitoare, dar asa am dat friu liber imaginatiei. Am creat o atmosfera  de liniste, de pace", a spus Anamaria Nistor, eleva in clasa a VIII-a la Scoala "B.P. Hasdeu" din Tatarasi.

    "Putini elevi mai merg la muzeu"

    Nici pentru olimpici nu a fost "la indemina" sa creeze atmosfera dintr-un muzeu de arta. "Subiectul I a fost destul de usor. Aceeasi poezie am avut-o si acum doi ani, la faza judeteana a olimpiadei. La subiectul II, a fost un pic mai greu la partea de creatie, neaducindu-mi aminte exact date si picturi. Am facut referire la Luvru, dar voiam sa scriu despre muzeul Brukenthal din Sibiu. Am fost la amindoua: la Luvru in urma cu 4 ani, iar la Brukenthal acum 2 ani. De la Luvru, in afara de «Mona Lisa» si de citeva sculpturi, nu mi-am adus aminte de nimic, pentru ca eram mai mic cind l-am vizitat. Cam dupa o ora si un sfert am terminat lucrarea", a explicat Codin-Iosif Pacuraru, elev in clasa a VIII-a la aceeasi scoala. Si cadrele didactice de limba romana considera ca este posibil ca la ultimul subiect (punctul B) elevii sa nu fi stiut ce sa scrie. "Subiectul II B ar putea ridica probleme. Pentru ca traim intr-o societate in care Internetul copleseste, putini dintre elevi mai merg la muzeu. Si daca ei nu reusesc sa depaseasca bariera aceasta a realitatii, aici vor intimpina probleme. Pe de alta parte, ei ar trebui sa fie capabili sa scrie coerent si frumos despre orice subiect", a punctat Ana-Iulia Olinici, profesoara de romana la Scoala "B.P. Hasdeu". La simularea de ieri au participat si 13 detinuti, elevi in clasa a VIII-a in cadrul Scolii de Arte si Meserii nr. 41, aflata in incinta Penitenciarului.

    Cu prietenia, mai greu

    Din clasele terminale de liceu au fost prezenti la simularea primei probe scrise a bacalaureatului 5613 elevi, din cei 6104 inscrisi (91,95%). Primul subiect a constat in citeva cerinte pe marginea a trei strofe din creatia poetului Lucian Blaga. La cel de-al doilea li s-a solicitat elevilor sa scrie un text argumentativ de 15-30 de rinduri, pornind de la urmatoarea afirmatie a lui George Calinescu: "Prietenul tuturor nu e prietenul nimanui". La ultimul subiect, au avut de redactat un eseu de 2-3 pagini in care sa prezinte statutul social si psihologic al unui personaj dintr-un text epic studiat. Unii au ales sa scrie despre Ilie Moromete ("Morometii", Marin Preda), in timp ce altii despre Ion din romanul cu acelasi nume al lui Liviu Rebreanu sau despre Ghita, din nuvela "Moara cu noroc" de Ioan Slavici. Daca la caracterizarea personajului li s-a intimplat unora sa nu isi aminteasca suficiente informatii, aproape pe placul tuturor a fost textul argumentativ despre prietenie, intrucit le-a dat posibilitatea sa foloseasca abordari bazate pe experientele proprii. "Eu am spus ca niciodata nu te poti increde intr-un prieten, pentru ca intotdeauna va fi prieten cu tine doar din interes, stiti ca este si o zicala: «interesu' poarta fesu'». Asta a fost opinia mea, daca o fi buna sau nu, astept sa vad", a spus Gabriel, elev in clasa a XII-a la Grupul Scolar Economic de Turism. "Am mers pe ideea ca afirmatia facuta de George Calinescu a fost in regula, deoarece nu mi se pare corect ca un prieten pe care eu il am sa mearga mai departe sa spuna tot felul de chestii pe care eu i le spun lui. Adica, daca as vrea un prieten, l-as vrea numai pentru mine, nu care sa mearga sa imprastie vestea, ceva de genul", a adaugat Diana Isac, eleva la aceeasi unitate scolara. Alti colegi au oferit o argumentatie ceva mai "elevata", explicind ca prietenia adevarata implica niste angajamente, ce sint imposibil de facut mai multor persoane. "O persoana nu poate fi prietena mai multor persoane, pentru ca trebuie sa-si ia niste angajamente: sa fie sincera, sa pastreze confidentialitatea, sa fie fidela... Si nu o sa poata face asta cu mai multe persoane", a conchis Andreea Butureanu. Astazi, atit elevii de clasa a VIII-a, cit si cei din clasele a XII-a si a XIII-a vor simula proba la matematica.


    Comentarii Facebook

    Ultima ora

    editorial

    Fără “răutăcisme”, despre Simona

    Nicolae GRECU

    Fără “răutăcisme”, despre Simona

    Deşi înconjurată încă de un ocean de neîncredere, Simona Halep este româncă de-a noastră şi merită preţuită.

    Filmuletul zilei

    opinii

    ‘Telectuali

    Briscan ZARA

    ‘Telectuali

    Asta e cauza majoră pentru care ne aflăm acum unde ne aflăm: invazia non-intelectualilor. Cei care conduc acum sunt o amestecătură de oameni cu carte şi de tractorişti care au decis să preia frâiele pentru că „ăştilalţi” nu fac nimic.

    România în UE (I)

    Sorin CUCERAI

    România în UE (I)

    Până la alegeri, nu mai vreau să mai fac niciun comentariu. Doar cifre, care să ne ofere un tablou cât mai complet al situaţiei în care ne aflăm. Astăzi, prima parte.

    Tartuffe: un spectacol pentru actori

    Dana ȚABREA

    Tartuffe: un spectacol pentru actori

    Teatrul cu implicaţii sociopolitice îşi face loc în prim-planul atenţiei publice. Oameni care ar putea deveni interesaţi de soarta lor pot fi regăsiţi şi responsabilizaţi într-o sală de teatru. Ce îmi spun astăzi un violonist uitat pe o bancă în Copou, un angajat concediat de patron pentru că nu mergea spre serviciu suficient de repede din cauza unei deficienţe cardiologice, un actor mort la numai 27 de ani pentru că şansa nu îi atinge decât pe cei care ştiu cum să se integreze jocurilor măsluite într-o societate perfidă?! Ce îmi spune acum Tartuffe sau Ipocritul de Molière?

    Propunerea redactorului sef

    Robert Turcescu nu trebuie să iasă aşa din scenă

    Toni HRITAC

    Robert Turcescu nu trebuie să iasă aşa din scenă

    Ar trebui să calculeze ravagiile făcute în breaslă şi să încerce o cât de câtă “acoperire” a acestora. Trebuie să meargă cu mărturisirile până la capăt.

    Caricatura zilei

    Vorbitul la telefonul mobil poate fi dăunător

     

    Editia PDF

    Intrebarea zilei

    Mergeţi la alegerile prezidenţiale?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2013 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.