Eurotrip
epimedica
mesterescu

sambata, 01.08.2015

In 2000, fiecare sofer a incalcat Codul rutier de cel putin doua ori

GALERIE
%PIC_TITLE%
    - +
    Ca deplasarea pe drumurile si strazile judetului a devenit riscanta o dovedeste in primul rind numarul de abateri contraventionale, cele 63.391 de cazuri inregistrate insemnind in fapt ca unul din sase botosaneni a fost sanctionat o data la regimul circulatiei. Mai mult, cu cele 511 infractiuni consemnate anul trecut, Botosaniul se inscrie pe unul dintre primele locuri din tara la acest capitol, media fiind de aproximativ doua infractiuni pe zi.
    23 de morti, 335 de raniti si peste 1.500 de autovehicule avariate reies din bilantul pe anul trecut al Politiei rutiere Botosani. La mai toate capitolele politistii au inregistrat plusuri fata de cifrele din anii anteriori. Practic, daca ar fi sa luam in calcul toate infractiunile sau contraventiiile inregistrate in ultimul an, in 2000 fiecare sofer botosanean a fost sanctionat de cel putin doua ori. Anul trecut au fost inregistrate 90 de accidente grave, in urma carora 23 de persoane si-au pierdut viata, iar alti 72 de botosaneni au ajuns la spital cu leziuni grave. "Din nefericire, per total, la toate categoriile de evenimente rutiere, anul trecut am inregistrat un plus de 157 cazuri fata de cifrele inregistrate in 1999 si asta pentru ca majoritatea participantilor la trafic ignora cele mai elementare reguli ale circulatiei rutiere. Cei care incalca cel mai des legislatia rutier ramin totusi tinerii, ei reprezentind aproximativ 70% din numarul celor sanctionati", a declarat lt.col. Dimitru Zmau, seful Serviciului de Politie Rutiera din cadrul Inspectoratului Judetean de Politie. Alte 212 de accidente usoare si 1.467 de tamponari au facut ca zilnic, pe parcursul anului trecut, sa fie inregistrate cel putin cinci evenimente rutiere.
    Numarul mare al accidentelor rutiere i-a determinat pe politisti sa fie mai exigenti in primul rind cu cei care doresc sa obtina permis de conducere pentru ca, din cei 11.395 de candidati la statutul de sofer, numai 3.444 au reusit sa obtina permisul auto. Procentul de promovabilitate, de numai 30%, este cel mai scazut din tara, dar politistii vor sa elimine din start pe cei care nu au aptitudinile necesare unui conducator auto. "Este vorba si de exigenta examinatorilor dar trebuie spus ca, in cele mai multe cazuri, cei care au fost respinsi nu posedau nici macar cunostintele necesare pentru obtinerea permisului. Au fost persoane care s-au inscris si au participat chiar si la sase sau chiar opt examene dar nu au reusit sa treaca nici macar de examenul de sala", a declarat lt.col. Dumitru Zmau. Ca politistii au devenit extrem de exigenti o dovedeste si numarul permiselor auto ridicate in vederea suspendarii sau chiar a anularii, 2.228 de soferi fiind trasi temporar "pe dreapta" iar alti 99 neavind dreptul de a mai conduce o masina. Suprinsi beti la volan sau implicati in accidente rutiere, soferii au trebuit sa puna cheile in cui macar pentru o luna sau doua. Si, daca incepind cu anii anteriori numarul femeilor care poseda permis de conducere a inceput sa creasca vertiginos, urmasele Evei reprezentind acum circa 30 % din numarul total al posesorilor de permis auto, in anul 2000 ele au figurat deja printre autorii unor accidente. Asa s-a facut ca cinci dintre cele care au avut curajul sa urce la volan sa fie implicate in producerea unor accidente grave, unul dintre el soldat chiar si cu moartea victimei.
    Cum viteza excesiva a ramas principala cauza a producerii accidentelor, anul trect fiind depistati de radar 12.874 de "vitezomani", cele mai multe evenimente s-au inregistrat in cele doua municipii, 854 ca numar, unde traficul auto este aglomerat, si pe drumurile nationale, cu 530 de evenimente, acolo unde, datorita unui carosabil mai bine intretinut, soferii incearca sa testeze capacitatile tehnice ale masinilor. Iar daca anii trecuti accidentele zilele cele mai nefaste pentru politisti si participantii la trafic erau cele de la sfirsitul saptaminii, simbata si duminica, anul trecut accidentele s-au concentrat in zilele de vineri, atunci cind botosanenii intra in week-end, sau in zilele de luni si marti, cind se intorc la domiciliu din deplasarile facute in judet . Politistii spun ca daca in anul 1999 au fost doar vreo 80 de accidente rutiere inregistrate pe timpul noptii, anul trecut numarul acestora s-a dublat, in intervalul dintre orele 22 si 6 dimineata fiind consemnate 157 de astfel de evenimente. "La baza producerii acestor accidente s-au aflat tot tinerii pentru ca, dupa o anumita ora, cind traficul este mai mic, ei ajung chiar sa se ia la intrecere cu masinile", a declarat lt.col. Dumitru Zmau.
    Si chiar daca in topul accidentelor cele doua municipii ocupa primele locuri, cele mai multe din accidentele mortale, 18 din 23, s-au produs in mediul rural. Politistii spun ca acest lucru se datoreaza in primul rind faptului ca in sate nu prea exista trotuare, conditie in care oamenii sint nevoiti sa mearga pe carosabil. Tot in acest inerval au fost inregistrate si cele sase accidente mortale cu fuga autorilor de la locul accidentului, cazuri care au fost pina la urma solutionate, soferii criminali fiind prinsi si trimisi in judecata. "Ne ingrijoreaza insa faptul ca parcul auto din judet, care a crescut de la un an la altul, este imbatrinit si cuprinde foarte multe masini uzate, cu defectiuni tehnice majore, si care, ajunse in trafic, reprezinta tot atitea potentiale cauze de accidente", a mai declarat lt.col. Dumitru Zmau, seful Serviciului Politiei Rutiere Botosani. (S.G.)
    Comentarii Facebook

    Ultima ora

    editorial

    La ani lumină de “eurofantastici”

    Nicolae GRECU

    La ani lumină de “eurofantastici”

    Distanţa uriaşă nu se explică neapărat printr-un declin accentuat al fotbalului românesc, ci şi prin irepetabilitatea minunilor care n-au ţinut mai mult de doi-trei ani în Cupele Europene.

    Filmuletul zilei

    opinii

    Socoteală

    Briscan ZARA

    Socoteală

    Se pare că România are cel mai provocator proiect din acest concurs. Ei vor să construiască o clădire începând de la acoperiş şi terminând la fundaţie, o clădire ce va fi „ridicată”, de fapt coborâtă, dacă e să credem pe cuvânt reprezentantul, în doar 10 secunde printr-o aşa zisă„explozie constructivă”.

    Despre Ion Iliescu şi 13-15 iunie 1990 (III)

    Sorin CUCERAI

    Despre Ion Iliescu şi 13-15 iunie 1990 (III)

    După periplul din ultimele săptămâni prin actualitatea grecească, în care am încercat să ofer cititorului o perspectivă mai largă asupra evenimentelor, revin la o temă pe care am lăsat-o neterminată: mineriada din 13-15 iunie 1990, de la care s-au scurs deja 25 de ani. 

    Şi aici sunt sfinţi…

    Dana ȚABREA

    Şi aici sunt sfinţi…

    Sfântul din Sfântu Gheorghe. O poveste cu mingi propune un scenariu în stilul agreat de Peca Ştefan, publicul având posibilitatea alegerii unor scene, chiar a finalului spectacolului. Pentru ca desfăşurarea jocului cu mingile să fie o luptă strânsă cu hazardul, spectatorii primesc, fiecare, trei mingi colorate diferit, urmând a vota modul în care doresc să se deruleze trei scene din spectacol, conform indicaţiilor stăpânului mingilor/ maestrului de ceremonii. 

    Propunerea redactorului sef

    Tanda şi Manda

    Toni HRITAC

    Tanda şi Manda

    Avem de a face cu o schimbare a clasei politice, determinată de şarjele DNA? Înclin să cred că nu.

    Caricatura zilei

    Intilnire intre mascati

     

    Editia PDF

    Intrebarea zilei

    Ce pedeapsa ar merita violatorii din Vaslui?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2013 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.