Eurotrip
mesterescu

Pretul buteliilor de aragaz a luat-o razna!

GALERIE
%PIC_TITLE%
    - +
    La inceputul acestei saptamini pretul buteliilor de aragaz a crescut cu 20.000 pina la 55.000 lei. Scumpirea este motivata de distribuitori de cresterea pretului petrolului pe piata internationala. Marirea de pret nu a fost inca puternic resimtita, socul fiind asteptat pentru urmatoarele saptamini. La ora actuala, trei din patru vrinceni au nevoie de butelie. Vrind, nevrind ei vor fi obligati sa suporte si recenta scumpire. Focsaniul este singurul oras care beneficiaza de un sistem functional de alimentare cu gaz metan.
    Petrom, principalul operator de pe piata, a majorat la inceputul acestei saptamini pretul buteliilor cu 55.000-60.000. Unul dintre angajatii depozitului Petrom din Focsani ne-a declarat ca "buteliile pe care le comercializam acum costa 300.000 lei fata de 245.000 lei, pretul practicat pina saptamina trecuta. Lotul venit la inceputul saptaminii avea pretul majorat. Cererea este relativ constanta, pentru ca oamenii au oricum nevoie de butelie". Acesta a tinut sa mai precizeze ca greutatea gazului din buteliile Petrom este standard - 12,5 kg si nu mai putin asa cum se intimpla la alte firme. Si celelalte societati care reincarca buteliile de aragaz au majorat pretul cu sume cuprinse intre 20.000 si 50.000 lei. Mai multe firme din judet se aprovizioneaza cu recipiente reincarcate la statia GPL Buzau. Pretul acestora a crescut de la 200.000 lei la 230.000 lei in localitati precum Panciu sau Odobesti. Nici Butan Gaz nu a stat departe de scumpirea gazului lichefiat, motiv pentru care, in prezent, pretul unei butelii Butan Gaz este acum de circa 250.000 - 270.000 lei, cu 20.000 pina la 40.000 lei mai mult decit saptamina trecuta. Avind o mai mica reprezentare pe piata vrinceana, buteliile Shell sint si ele mai scumpe cu 25.000 lei. Pretul unei butelii albastre Shell cu incarcatura de gaz de 9 kg este de 220.000 in prezent, iar cel al unei butelii galbene cu incarcatura de 12 kg este de 280.000 lei. Diferenta de preturi intre operatorii de pe piata este justificata si de gradul de incarcare a unui recipient. Masa de gaz lichefiat variaza intre 9 si 12,5 kg, in functie si de gradul de uzura al buteliei. Desi societatile care efectueaza reincarcarea buteliilor notifica greutatea bruta si neta, datele nu corespund intotdeauna realitatii, motivind nemultumirea clientilor.
    Unul din patru vrinceni are nevoie de butelie
    Cei mai afectati de scumpirea buteliilor sint vrincenii din localitatile care nu au retea de gaz metan. Dupa cum se stie, doar municipiul Focsani beneficiaza de alimentare cu gaz metan. In celelalte localitati, aragazele sint alimentate la clasica butelie. Scumpirea este cu atit mai importanta cu cit acest combustibil este folosit cu precadere in orasele sarace si la sate. Statistic, din cei peste 400.000 locuitori ai judetului, nu mai putin de trei sferturi folosesc butelia ce trebuie incarcata cel putin o data pe luna. Amintim ca nici locuitorii din Focsani nu sint integral racordati la reteaua de distributie a gazului, motiv pentru care si in municipiu exista "dependenti" de butelia de aragaz. Surprinzator, pretul buteliilor in mediul rural este mai ridicat decit in Focsani cu 10.000-15.000 lei, diferenta nefiind nicidecum justificata de transport. La Panciu, butelia Petrom este mai scumpa decit la Focsani cu 10.000 lei. "Nu consider justificata o crestere atit de mare de pret. Isi permit sa faca lucrul asta pentru ca, vrei sau nu, ai nevoie de o butelie. Noi consumam cam una pe luna, iar la bugetul nostru, va dati seama", ne-a declarat un consumator din Panciu. "Oricum preturile astea cresc de nici nu mai stii cu citi bani sa pleci in buzunar la cumparaturi. Buteliile s-au scumpit usor cam la fiecare doua-trei saptamini", ne-a spus un locatar din Adjud. Un calcul simplu arata ca pretul buteliei a crescut cu aproximativ 100.000 de lei de la inceputul anului. (Gabriel SAVA)
    Comentarii Facebook

    Ultima ora

    editorial

    Cum vom vota la parlamentarele din 2016

    Cosmin PAȘCA

    Cum vom vota la parlamentarele din 2016

    Practic, dacă se doreşte o reformă electorală de substanţă, actualii parlamentari vor fi chemaţi să voteze împotriva propriului scaun.

    Filmuletul zilei

    opinii

    Avioane & Autostrăzi (II)

    George ŢURCĂNAŞU

    Avioane & Autostrăzi (II)

    Târgu Frumos-Săbăoani - veriga lipsă a sistemului de şosele rapide din Regiunea de Nord-Est.

    Aniversare editorială

    Ioan MILICĂ

    Aniversare editorială

    Editura Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” sărbătoreşte, în aceste zile, 25 de ani de la înfiinţare. Este un lăudabil moment de bilanţ care, înainte de toate, a însemnat depăşirea furtunilor kapitalismului românesc în care, de altfel, au pierit multe întreprinderi, editoriale şi nu numai.

    Suntem ceea ce alegem

    Emil STRATAN

    Suntem ceea ce alegem

    "Politicienii noştri simt o adevărată voluptate de a nimici opera antecesorilor lor; crezând că fac opere durabile, ei alcătuiesc legi în care nu ştii ce să admiri mai întâi: necunoaşterea completă a problemelor pe care caută să le soluţioneze legea sau inconştienţa cu care caută să lovească în nefericitul edificiu al statului nostru, distrugând orice idee de stabilitate.” (Paul Negulescu)

    Propunerea redactorului sef

    Fazele autostrăzii fazate

    Toni HRITAC

    Fazele autostrăzii fazate

    Greşeala USL şi a actualului Guvern este că au transformat tema autostrăzilor dintr-o chestiune tehnică şi financiară într-o destrăbălare electorală.

    Caricatura zilei

    Toni Greblă în concediu

     

    Editia PDF

    Intrebarea zilei

    Cum sunteţi trataţi în spitalele ieşene?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2013 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.