Joi
9 Februarie 2012
Ultimul up-date 12:11 GMT+2
Ziarul de Iasi
ANUNTURI: AUTO | IMOBILIARE | LOCURI DE MUNCA | POSTEAZA UN ANUNT | ANUNT PRIN SMS | ABONAMENTE | PUBLICITATE | CONTACT
Sectiuni saptamanale
Suplimentul de cultura
Ghidul pentru sanatate
Ghidul auto
Ghidul casei
Naturist
Bomba
Abonamente si publicitate
Abonamente
Oferta publicitate
Contact
Linkuri sponsorizate
Sports cars
Anvelope
Anvelope ieftine
Videochat Iasi
Fetele norocoase blog
Mihaela Aioanei
Homeopatie pentru copii
Linkuri
Jup
Calendarul ortodox
Iasinet
Anunturi
Muzica
Fabricat in Iasi
Medicalnet
Revista22
Online Marketing
Muzeul Literaturii Romane
IASUL UNIVERSITAR
Ziare
Joc Secund
Alte editii locale
BACAU
ROMAN
VASLUI
FOCSANI
SUCEAVA
BRAILA
GALATI
CLUJ
SIBIU
ALBA
Arhiva
Cauta in arhiva
Arhiva pe saptamini
UTILE
Noul cod rutier valabil de la 1 decembrie 2006
Telefoane si adrese utile
Mersul trenurilor valabil de la 11 decembrie 2011
Proiecte
"Ziarul de Iasi"
Oferiti burse copiilor din mediul rural
Premiile literare "Ziarul de Iasi"

Iasul desfigurat

Autor: Claudia CRAIU
Data publicarii: 09/09/2008

Dupa Bucuresti, Iasul este orasul din tara cu cele mai multe imobile de patrimoniu. Cele mai multe sint insa in paragina, sub ochii indiferenti ai autoritatilor locale. Daca ar fi restaurate, ele ar schimba fata orasului, crescindu-i potentialul turistic. "Proprietarii ar trebui obligati sa le restaureze, iar statul sa ii scuteasca de impozite", avanseaza o solutie Vasile Munteanu, seful Directiei de Cultura, Culte si Patrimoniu. Viceprimarul Camelia Gavrila recunoaste ca primaria nu are nici un plan coerent legat de reabilitarea acestor imobile.

Iasul este primul oras din tara, dupa Bucuresti, ca numar de imobile vechi intrate pe lista de patrimoniu. Cu toate acestea, cea mai mare parte dintre ele sint lasate in paragina pentru ca, fie sint in proces de retrocedare, fie au fost retrocedate, iar proprietarii nu isi dau interesul sa le reabiliteze. In ambele situatii avem insa de-a face in primul rind cu neglijenta statului, mai precis a primariei Iasului, care timp de aproape 20 de ani nu a venit cu nici un plan pentru salvarea patrimoniului istoric orasului. Casa Conachi, Casa Conservatorului - casa evocata de Ionel Teodoreanu in "Ulita copilariei" sau in "Casa bunicilor" - casele de pe strada Colonel Langa, chiar Casa Bals si Casa Basota sint doar citeva exemple, cele mai importante in opinia istoricilor, din lista care depaseste peste 100 de imobile cu valoare de patrimoniu din Iasi lasate sa se degradeze de autoritatile iresponsabile.

 

Casa "Conachi" sau "Rosetti"

Scriitorul Ionel Teodoreanu nota intr-una dintre lucrarile sale: "Iasul nu mai e acolo. Iasul e atunci. De aceea, de la o vreme nu l-am mai numit Iasul, sau «batrinul nostru Iasi», cum il revendica poetic moldovenii, ci dulce Tirgul Iesului, cum nu-i spun decit eu".

Casa Conachi

Dulceata acestui spatiu s-a amarit treptat, acele pietre care ne vorbeau, la orice pas, de trecut nu mai reprezinta nimic in peisajul constructiilor inalte, aruncate de-a valma si fara noima, fara respectarea vreunui plan urbanistic. Acele cladiri, care mai pastreaza inca insemnele secolelelor XVIII - XIX, sint lasate in paragina.

Cu toate acestea, Iasul se claseaza pe locul al II-lea, dupa Bucuresti, la numarul de imobile vechi intrate pe lista cladirilor de patrimoniu. Aceasta pozitie ar putea deveni subiect de mindrie locala si resursa importanta pentru Iasul turistic doar in conditiile in care imobilele respective nu s-ar afla intr-o cumplita stare de degradare. In Iasi sint mai mult de 100 de astfel de case vechi, peste care timpul a lasat urme adinci.

Chiar daca nu sint considerate a fi monumente istorice, imobilele sint trecute pe lista de patrimoniu datorita, in primul rind, vechimii lor. Insa, ceea ce afirma Nicolae Iorga la inceputul secolului XX, ca la Iasi trecutul nostru traieste mai viu si mai bogat ca oriunde, a devenit o povara apasatoare. Peste tot se citeste nepasarea.

Daca urci Copoul si treci pe linga casa cunoscuta drept Casa "Conachi" sau "Rosetti" -  dupa Ioan Mitican, scriitor si cunoscator pasionat al istoricului acestui oras - nu te poti elibera de o intrebare: „de ce este lasata in paragina aceasta cladire?!". De ce o casa atit de frumoasa si de veche se afla intr-o situatie atit de deplorabila?

Cladirea a fost ridicata intre 1803-1816 si a apartinut Elenei Hrisoverghi. Citiva ani mai tirziu casa a fost distrusa intr-un incediu, iar apoi, reconstruita. La sfirsitul secolului al XIX-lea a fost vinduta, potrivit unora, lui Grigore Bals, potrivit altora, familiei Rosetti.

"De-a lungul timpului casa, pe care unii o atribuie fie familiei Bals, fie familiei Rosetti, a fost folosita drept banca si magazin de piane. Casa cu trotuar pe sub ea, cum ii zic eu, este construita in vechiul stil romanesc, clasic, cu terasa, cu stilpi de sustinere al balconului. Cu toate acestea, casa este o ruina. Ea ar trebui sa fie prezentabila, mai ales ca este amplasata de Copou", spune Ioan Mitican.

In subsolul acestei cladiri a fost, in anii ‘50, primul sediu al Securitatii. Acum, la parterul casei este o bodega. Casa a fost retrocedata acum doi ani, iar cei sase proprietari ai ei se afla in plin proces cu "Trustul de Constructii", care, dupa cum afirma unul dintre ei, si-a insusit terenul de sub casa si din imprejurimi. Proprietara cu care am vorbit si care a refuzat sa ii facem public numele nu o considera valoroasa. "Casa nu are importanta istorica si arhitectonica. Nu este un monument istoric si nu are valoare de patrimoniu", afirma proprietara.

Istoricii spun insa ca cladirea este importanta prin insasi vechimea ei. "Exista numeroase criterii prin care o casa este considerata importanta si prin care ea intra in patrimoniul national. Vechimea este unul dintre ele. Valoare ii confera si existenta elementelor arhitectonice deosebite, daca are importanta memoriala, daca in interiorul ei s-a petrecut un mare eveniment istoric etc", explica Vasile Munteanu, seful Directiei Judetene pentru Cultura, Culte si Patrimoniu Iasi.

Casa bunicilor lui Ionel Teodoreanu

Casa Ionel Teodoreanu

Pe strada Zlataust, cea de linga Universitatea Petre Andrei, care da in strada Otilia Cazimir, la numarul 7, se afla o cladire care nici nu se vede din cauza copacilor si balariilor care ii sufoca fatada. Este misterioasa nu numai prin lipsa de vizibilitate dar si prin faptul ca aici nu se intimpla nimic de zeci de ani. Imobilul, in care au locuit bunicii lui Ionel Teodoreanu este o ruina ai carei pereti au pastrat glasul celui care a scris frumoasele povestiri despre "dulcele Tirg al Iesului".

"Casa este evocata de scriitor in «Ulita copilariei», «Casa bunicilor». A apartinut familiei pina in 1950 cind a fost luata de regim si data altor locatari. In prezent este parasita. Este strigator la cer ceea ce se intimpla cu ea!", spune Mitican.

Respectivul imobil nu figureaza in inventarele domeniilor public si privat ale Muncipiului Iasi si nici in domeniul privat al statului aflat in adminsitrarea Consiliului Local Iasi, dupa cum mentioneaza Cristina Neculai, de la Directia de Administrare a Patrimoniului Public si Privat. "Cunosc situatia casei. Acolo sint doua corpuri. Insa nu se stie cine este proprietarul acestora", spune si Vasile Munteanu.

Casa Conservatorului

Pe strada Gavriil Muzicescu nr. 3 "supravetuieste" o casa pe linga care pina si vegetatia refuza parca sa creasca. Casa Conservatorului, aflata chiar vis-a vis de Biserica Banu, mai jos de statia de tramvai din Fundatie (unde, o perioada, a avut sediul partidul Noua Generatie al lui Gigi Becali) e o adevarata bijuterie arhitectonica, insa doar daca ai imaginatia bogata si poti sa treci dincolo de geamurile sparte, grilaje si usa inchisa cu un lacat imens.

Casa Conservatorului

Curiosii pot privi pe geam. In saloanele mari de la parter, mobilierul elegant de odinioara a fost inlocuit cu niste cauciucuri, lemne, mizerie, praf. Casa a fost cosntruita in secolul al XVIII-lea. Initial a avut doar un singur nivel, insa la inceputul secolului al XIX-lea i s-a mai adaugat un etaj. In 1846 a fost inchiriata Conservatorului din Iasi.

"Casa Costache Ghica a apartinut familiei princiare. Casa este foarte frumoasa. Ea a fost inchiriata pe vremuri Conservatorului, aici sustinindu-se cursuri. Casa trebuie pastrata pentru ca apartine vechii zestre arhitecturale a orasului", povesteste Mitican.

Acum trei ani ani, casa a fost vinduta de nepotii Elizei Rodica Ghica, Alexandru si Barbara Panco, fimei U.P.I.S Invest, contra sumei de 400.000 de euro. Se zvonea atunci ca imobilul respectiv va fi transformat intr-o pensiune sau un minihotel. Anul trecut firma a scos casa la vinzare cerind pe ea 1 milion de euro. Abia acum citeva saptamini casa a fost, din nou, vinduta.

Strazile Cuza Voda, Pacurari, colonel Langa - pline de case in paragina

Si totusi ce ar trebui sa sa faca pentru a se rezolva aceasta problema? Cine sint responsabili de situatia cladirilor prezentate mai sus, la care se pot adauga imobilele de pe strada Colonel Langa, cea care coboara pe linga Mitropolie, casele de pe Cuza Voda, printre care si fostul sediu al PNTCD, Casa Basota de pe Sararie, casele vechi de pe strada Pacurari?

Unul dintre motivele invocate pentru starea in care au ajuns sint litigiile pentru retrocedare, care au durat ani pentru unele dintre ele. In al doilea rind, un proprietar de casa intrata in patrimoniu are responsabilitati mult mai mari pentru ca acestea pot fi restaurate doar daca nu li se modifica structura.

"Proprietarii ar trebui obligati sa le restaureze. Mult timp, din cauza faptului ca legea este cum este, nu s-au gasit caile de rezolvare a problemei. Nu mai vorbesc chiar si de indolenta unor proprietari. Recent, am intocmit chiar primul dosar penal pentru dezinteres, unui astfel de proprietar de casa de patrimoniu. Daca legea ar fi mai clara, proprietarii ar risca chiar sa fie expropriati. Acestia trebuie sa inteleaga ca nu pot dispune de proprietate cum vor ei", explica Munteanu, nedorind sa dea detalii despre dosarul intocmit.

Din pacate, nici statul nu face nimic pentru proprietari. "Statul nu ajuta proprietarul cu mare lucru. I se deduc citeva cheltuieli si atit. Ar trebui ca Statul sa scuteasca de impozite pe cei care vor sa restaureze spatiile pe care le detin", ofera o solutie Munteanu.

Profesorul Ioan Caprosu, de la Facultatea de Istorie, autor al cartii "Iasii vechilor zidiri", considera ca o solutie buna pentru ca aceste cladiri sa poata fi pastrate in patrimoniul cultural al orasului ar fi interventia ferma a statului. "Statul trebuie sa cumpere cladirile de patrimoniu de la proprietarii lor si sa le restaureze", spune Ioan Caprosu.

Nu exista nici un plan de reabilitare urbana a Iasului

Camelia Gavrila, viceprimar al orasului Iasi, este constienta de importanta dar si de starea acestor cladiri. Insa, tot ea ne-a afirmat ca Primaria nu are inca nici un plan pentru a rezolva problema. Dimpotriva, in Primarie, in momentul de fata, exista doar discutii care apar cind unul dintre angajatii acestei institutii trece pe linga una dintre aceste cladiri. "Aceste case ar merita sa intre intr-un proiect, de tipul celui de la Sibiu, care reprezinta deja un model coerent de buna practica. Regret ca nu se poate face ceva pentru imobilele proprietate particulara. Pentru acestea cea mai buna solutie ar fi sa cautam o forma comuna de investitie pe proiect finantat de stat si de contribuabil", spune Gavrila.

Motivul pentru care nu se poate face ceva este, zice ea, este tocmai lipsa actualizarii PUG-ului, planul urbanistic general, care abia la anul va fi finalizat. "Am cerut un proiect de strategie urbana si mi s-a spus ca trebuie sa ne raportam la proiectul Orizont 2020. In momentul de fata, sint doar discutii si planuri de proiecte legate de aceste cladiri", mai adauga Gavrila.

De ce aceste cladiri sint doar subiect de discutii accidentale? Din cauza unor inertii, zice Gavrila, din cauza diferentelor de opinie dintre cei aflati la conducerea orasului dar si pentru ca este nevoie de implicarea statului intr-un proiect de regenerare urbana, daca se doreste ca Iasul sa devina in 2012 sau in 2020 capitala culturala europeana.

Una peste alta, aceste inertii precum si lipsa proiectelor nu fac decit sa puna si mai multa patina pe aceste imobile care se afla deja pe "ultimul drum".


Posteaza pe Facebook Posteaza pe Twitter Trimite pe YMessenger Trimite pe Email Posteaza pe Google Adauga la Favorite Posteaza pe Delicious Posteaza pe MySpace Posteaza pe Digg Posteaza pe LinkedIn DA DE VESTE
adauga comentariu trimite articolul prin e-mail versiune printabila
Comentarii
Pagina: 1 2 3
RE: tot pt "proprietar
09/09, 11:40, postat de proprietar
Da, e clar, mai mult nu poti din pacate, nu vei reusi niciodata sa te exprimi ca un om, cata vreme esti la adapostul anonimatului vei insulta. Chiar daca in replica ai incercat sa pari relaxat si putin mai interesant, nu te-ai putut abtine. Interese obstesti, drepturi colective, extremism, etc. Esti comunist pana in maduva oaselor. A primat dreptul colectiv in detrimentul celui privat, si rezultatele acestor regimuri sunt vizibile : s-au realizat obiective marete (casa popo(r)ului, canalul dunare-marea neagra) dar cu ce costuri omenesti ? Ai idee cine lucra la aceste marete realizari ale poporului roman ?  Stii cata lume a murit ? Poate ca ar fi bine sa discuti cu unul al carui bunic a fost ridicat de securisti noaptea si trimis sa lucreze la canal, nu a stat si a pupat stii-tu-unde pe comunisti.  

Si totusi, daca spui ca esti mare proprietar pe cuza voda, presupune ca nu ai avea mijloace financiare, cum ai face daca ti s-ar impune de catre stat sa iti "restaurezi" proprietatea, fiind amenintat ca alternativa cu exproprierea ? De ce nu sustii propunerea domnului profesor Caprosu, care spunecu totul altceva, o solutie mult mai plauzibile si normala.

Si in final, ca sa inteleg si eu, ce legatura au homosexualii cu discutia asupra dreptului de proprietate ? Unde intervine proprietatea aici ? Bea o cafea, revino-ti, si mai scrie o replica cand vei invata ca nu poti incheia un argument cu "mars de aici..." nu te crede nimeni asa...
evident..
09/09, 11:39, postat de mahadeva
evident....ca nu exista nici un plan pentru cladirile vechi.....evident ca nu exista NICI UN PLAN in ceea ce priveste Iasul.Totul,datorita mizerabilului de nichita (cu ''n"' mic) care a distrus orasul asta.Multumim pentru strazi,fluidizarea traficului precum si pentru nenumaratele.....ne-realizari ''realizate'' in mandatul tau...primarule.un incapabil...pe care incapabilii care l-au votat il merita.total neafiliat politic...mentionez.doar....cetatean
tot pt "proprietar
09/09, 11:16, postat de itzic
Hei, jurist maruntel, m-am intors de la treburi si m-am amuzat citind analiza psiho-socio-culturala pe care mi-ai facut-o.Vai, puiule, cand bunica-tu mulgea v**** , bunicii meu aveau proprietate in buricul Iasulu(pe care o detin eu acum). Bai, fomist semidoct, bine iti zic oamenii astia pe aici, "mars"!Te burici atata cu ideea de proprietate!Amaratule, se construieste o lume in care dreptul individual primeaza contra celui colectiv, adica va trebui sa suportam sa iti vedem bucile de homosexual marsaluind pe Stefan cel Mare, ca e dreptul tau sa ne spurci educatia copilulhui.Nu, nu intelegi, crezi ca bunul plac al unui individ efemer poate prima in contra intereselor obstesti. Gata, cum nu iti convine ceva, pui etichete:comunist, vadimist , extremist. Mai du-te, pui de contopist!Du-te si fa-ti un ceai de crusin
RE: RE: RE: RE: o parere pt tampitelul de " propritar
09/09, 10:58, postat de proprietar
Incet incet, ca iti pulseaza o vena, maestre. Iti propun articolul imediat urmator din acelasi Cod Civil, Art 481 : " Nimeni nu poate fi silit a ceda proprietatea sa, afara numai pentru cauza de utilitate publica si primind o dreapta si prealabila despagubire." Deci, daca trebuie expropriere - si aceste cazuri ar trebui sa fie ultima solutie, exista multe alternative pana acolo - , atunci asa sa fie, dar cu despagbirile si compensatiile de rigoare, nu samavolnic, in stil caracteristic comunist. Si asemenea altora, cred ca mai ai nevoie de cativa ani de acasa, ai plecat cam devreme
RE: RE: RE: RE: o parere
09/09, 10:42, postat de proprietar
Ok, legea de care spui, Titlul IV: Responsabilităţile proprietarilor de monumente istorice şi ale autorităţilor administraţiei publice locale, Cap II, Art 1 al. 1 punctul b :

"asigură protejarea monumentelor istorice clasate, aflate în domeniul public SAU PRIVAT al municipiului, respectiv oraşului sau comunei, precum şi a celor abandonate sau aflate în litigiu, alocând resurse financiare în acest scop;"
       
adica daca proprietarii in anumite cazuri poate nu isi permit sau nu sunt calificati sa restaureze acele monumente, intervine statul prin institutiile abilitate, care dau bani si se ocupa de problema, nu dau oamenii afara din casa. Amice, faptul ca stii numarul unei legi nu inseamna ca ai argumentat discutia.

A, si nu te enerva, nu te enerva... nu are rost. Cat despre sa tac din gura...hmm nu cred, e o tara libera
RE: RE: RE: o parere
09/09, 10:32, postat de Hrr!Mrr
dragul nostru proprietar...cumparator de drepturi sau nu... citeste legea 422... Si taci draq din gura ca numai ineptii scoti
RE: RE: RE: o parere pt tampitelul de " propritar
09/09, 10:30, postat de Denis
Pune mana pe Codul civil, si citeste si art. 480, nu invoca numai tampenii care iti convin tie, ca nu esti in instanta aici.
Pentru restul cititorilor: Titlul II, trateaza despre proprietate, iar primul articol din acest titlu, nr. 480 suna asa" proprietatea este dreptul ce are cineva de ase bucura si dispune de un lucru in mod exclusiv si absolut, insa in limitele determinate de lege". De lege, bolovane ce esti! Care lege este facuta din timpuri imemoriale, era sub forma de cutuma, apoi au aparut codificarile(legile scrise), iar codul civil din 1865, a statuat si ingradirile dreptului de proprietate. Despre servituti ai auzit sau despre alte ingradiri dupa obiceiul locului ? Nuuuu??? Atunci mars si citeste Codul civil din 1865 , in vigoare si astazi ! Si pune mana si pe niste carti de istorie, ca vad ca nu cunosti istoria tarisoarei in care traiesti,  lichea ce esti!
Seamana cu toti cei care l-au condus , acest Iasi
09/09, 10:05, postat de Viridiana
Daca interesel URBEI i-ar fi preocupat si i-ar preocupa cu adevarat pe cei "COCOTATI" la ciolan, IASIUL nu ar arata in acest fel, cu sigurantza. Acuma LAMENTARILE celor care trebuiau sa rezolve de multa vreme aceste oribilitati, nu suna decat a alte interese. ARHITECTUL PRIMARIEI IASI cel, sau cei care au fost angajati si cel actual, ar trebui sa dea socoteala de cum arata CAPITALA CULTURALA a Moldovei. Dar cu acest "ARHITECT" ...nici o sansa ! Toti colegii acestuia spun ca unul mai modest ca acesta nu a existat...desi provine din familie cu traditie, este clar ca nu are nici o treaba cu meseria aceasta, ci cu alte preocupari . Unele cladiri au o istorie BLESTEMATA si multi care isi dau cu presupusul stiu asta, dar evita realitatea si oare cine ar indrazni sa reconstruiasca o cladire in care gemetele suferinzilor se vor auzi inca multe decenii ? Acest Domn Munteanu de la "Directia de Cultura ....nu reprezinta nimic productiv pentru Iasi. Acolo la acea "directie" sunt mereu zile onomastice....dar EI sunt o directie...Primarul care este mereu plecat in excursii si ne-a mai fraierit pentru inca un mandat ar trebui pus sa-si respecte fiecare promisiune de campanie, legat de cladiri si oras, cu lanturile...
RE: RE: o parere
09/09, 09:28, postat de proprietar
Doamna Ana, va dati seama cum suna asta ? "...faptul ca proprietarul este OBLIGAT [...]NU ii INGRADESTE dreptul de proprietate...".  Contradictie in termeni ! Sa fim seriosi.

Definitie : dreptul de proprietate privată este definit ca dreptul real principal care conferă titularului său atributele de POSESIE, FOLOSINTA şi DISPOZITIE (jus possidendi, jus utendi, jus fruendi, jus abutendi) asupra bunului apropriat în formă privată, atribute care pot fi exercitate în mod ABSOLUT, EXCLUSIV şi PERPETUU, cu respectarea limitelor materiale şi a limitelor juridice.

Ultima parte inseamna sa nu incalci drepturile altora, sa nu faci rau, etc. Unde in aceasta definitie incape samavolnicia de a impune cuiva ce sa faca si cum sa investeasca in proprietatea sa ? V-ati gandit unii dintre cei care detin proprietati nu sunt financiar capabili poate in anumite cazuri sa le renoveze ? Eh si aici intervine problema, ce facem, cumparam acele proprietati de la un proprietar necorespunzator sau il dam afara din casa ? Cu asta nu sunt eu de acord, cu abuzul. Indolent, nepasator, cretin, proprietarul are DREPTUL ASUPRA PROPRIETATII SALE, si este abuz sa propui expropriere. A, daca vorbim de cumparare, de compensatii, sau de implicarea financiara  - macar partiala - a statului sau municipalitatii in renovare, asta e deja cu totul alta discutie cu care sunt perfect de acord si pentru care votez din toata inima. Dar sa propui nepasator exproprierea unor proprietari de drept, in timp ce imobile ce ar trebui retrocedate sunt inca blocate de chiriasii sus-pusi , este inaccceptabil
Proprietar
09/09, 09:20, postat de Pasarila
domnule , apreciez calitatea vocabularului juristo-politico-socio-cultural de care dispuneti desi acesta nu va da dreptul sa... stati pe cai mari!!! Faceti o mica excursie , coborand din proprietatea de care cu patos vorbiti si trageti cu ochiul la cladirea din fotografie ....mai din apropiere ...unde veti dobandi o neplacuta senzatie si veti fi izbit de un miros pestilential ...asemanator multor cladiri de pa CUZA....Oare de ce ....va veti intreba ! Raspunsul il veti afla ...singur....si sigur nu va creste aroganta cand veti constata ca eventualele restaurarile nu ar dura  prea...mult!!
Hotia din muzeografia ieseana
09/09, 09:13, postat de Dr. Bogdan Baghiu
Din 1990 pina acum muzeografia ieseana a fost pradata in mod sistematica de personaje de cea mai joasa conditie intelectuala gen Lucian Vasiliu. Se stie ca Vasiliu i-a cumparat  fiicei sale o casa in Germania cu banii furati din renovarea casei Pogor. Se mai stie ca minoritarul Condurache in loc sa lupte contra hotie Palas, el isi cumpara masini de lux
RE: RE: o parere
09/09, 09:05, postat de George
Ha ha, bravo, ai umor!
RE: o parere
09/09, 09:05, postat de ana
ii dau dreptate lui Itzic. Daca nu iesi nici macar o data din tara, ti se pare ca tara noastra e cea mai frumoasa etc etc...dar o singura iesie din tara te face sa simti ce diferenta este intre noi si o tara civilizata in care valorile sunt respectate. Faptul ca proprietarul este obligat sa restaureze o cladire nu cred ca-i ingradeste dreptul lui de propritate. Uita-ti-va la Palatul Braunstein! Este in centrul orasului. Faceti comparate intre el si Hotel Select
Liniste! Ministrul (in)culturii a rezolvat problema
09/09, 09:03, postat de seser
Nu va mai vaitati, pt ca Min. (in)Culturii a rezolvat-o repejor si temeinic. A fost emis si aprobat, un Ordin al respectivului compozitor care ocupa functia detinuta candva de Suzana Gadea, prin care SUNT DECLASIFICATE CLADIRILE SI OBIECTIVELE DE PATRIMONIU CARE NU MAI EXISTA FIZIC (!??) DAR SI CELE AFLATE INTR-O STARE AVANSATA DE DETERIORARE. Deci, eu ca potential propietar, persoana fizica, am tot interesul, ca dupa ce sunt repus in posesie, sa las cladirea sa se degradeze putin, mai dau o spaga celor de la cultura sa faca o evaluare care sa constate un grad de uzura si mai mare si...gata. Pot demola ca doar zonele unde se afla aceste cladiri sunt super-atractive, sau pot face orice interventie asupra constructiei respective, lucru interzis in cazul unui obiectiv de patrimoniu.
Sfanta spaga!!!
RE: o parere
09/09, 09:02, postat de ana
ai dreptate
Pagina: 1 2 3
· De la Radiohead la Vivaldi - Cum a folosit Ford un playlist eclectic pentru a perfectiona sistemul audio al noului B-MAX
· "Clasa 0 si Clasa I: Unde? Cand? Cum?"
· Dupa sase ani, "Cosi fan tutte" revine pe scena Operei
· "Pistolara" a fost arestata pentru 29 de zile
· Tinar sofer arestat pentru ca a batut un politist care i-a spus sa mute masina
· In tot judetul, scoala incepe luni
· "E un fotbalist exceptional, dar trebuie pedepsit"
· Iesenii ii cer lui Mihai Razvan Ungureanu trei lucruri "mari si late": care sint acestea, in editia tiparita de astazi a Ziarului de Iasi
· Pictorul Alexandru Ichim, omagiat azi la Prefectura
· Povestire din Infern
· Cursa in doi pentru sefia USAMV Iasi? Amanunte in editia tiparita de astazi a Ziarului de Iasi
· In ziua spinzurarii in tramvai, vatmanul a pierdut la "pacanele" toti banii imprumutati de la mama
· Un iesean de 40 de ani a cazut mort din picioare, linga Siraj (FOTO & VIDEO)
· Tinarul taximetrist dat disparut a fost gasit mort in casa (FOTO)
· Amenzi de 2.000 de lei aplicate de DSP
ULTIMA ORA
12:16 - NATIONAL & EXTERN
STRATFOR: Rusia are interese in a mentine blocajul din R.Moldova, iar Romania nu poate rivaliza cu ea
12:16 - ECONOMIC
ING a avut un profit de 1,19 mld. euro in trimestrul patru, in crestere puternica dar sub estimari
12:08 - NATIONAL & EXTERN
Coreea de Nord a construit o baza pentru aeroglisoare militare
afiseaza toate titlurile




Curs BNR (09/02/2012)
1 EUR 4.3159 ↓
1 USD 3.2674 ↑
1 GBP 5.0302 ↑
Cursul complet
ATENTIE! Versiunea corecta a cursului BNR este mai jos. Cursul BNR de mai sus NU ESTE CORECT!
Blogurile
Ziarul de Iasi
JUP: "Legati de calorifere"

Cip IESAN: "Locatarii de la blog"

Catalin ONOFREI: "Punctul 9 al Proclamatiei de la Bucuresti"
Invitati din blogosfera
Publicatie online de cinema

Slow Food: "Vin BIO, vin ECO, vin organic"

Filosofi
@lasi:
"Osculum, suavium, s�rutul"

Marius Scovronschi: "16 ani si o miza uriasa!"

Idle Living: "La Mosi, moncher!"

"COSTACHEL: Mincare, vinuri si putina conversatie la masa"

Fun Grup

Optimizare web si consultanta SEO oferite de
26