vineri, 29.03.2024
Autoritatile locale pregatesc noi variante de traseu pentru o parte din soseaua de centura a municipiului. Sefii din Palatul Roznovanu ar vrea o extindere a variantei pentru traficul usor cu inca o bretea. Aceasta noua portiune ar urma sa lege zona Cicoarei de bulevardul Dacia. Pe de alta parte, oficialii de la Drumuri Nationale sustin ca intreg traseul variantei pentru traficul usor ar putea fi rezumat la breteaua dorita de muncipalitate. Constructorul si proiectantii lucrarii vor propune in total patru posibile variante pentru soseaua ocolitoare.
Decizia cu privire la variantele de continuare a lucrarilor va fi luata miercuri. La Primarie se vor intilni reprezentantii constructorului, SC Vega ‘93 Galati, ai Directiei Regionale de Drumuri si Poduri (DRDP) si ai municipalitatii. "Acum se lucreaza intens pentru ca toate aceste variante sa fie gata pina miercuri. Noi vom prezenta pentru fiecare varianta in parte avantajele si dezavantajele. Unde este nevoie de exproprieri, unde de demolari, unde ar merge mai usor. Una din variante ramine cea din studiul de fezabilitate prin Cicoarei, arhitect Berindei, soseaua Nicolina si pasarela Poitiers", a explicat Dorin Tuduta, managerul de proiect din partea SC Vega ‘93.
Alte doua solutii presupun ca de la kilometrul 5 al variantei pentru traficul usor sa se evite o zona dificila din punct de vedere al terenului. Una din variante presupune o bucla mai mica, iar alta una mai mare, spre zona Strandului. "Ambele vor continua apoi traseul din studiul de fezabilitate, spre Nicolina. O alta propunere este acea legatura spre cartierele Dacia si Alexandru cel Bun. Din punctul nostru de vedere facem orice doreste beneficiarul", a explicat Tuduta.
Varianta spre Dacia presupune si construirea unui pod peste Bahlui. Legatura ar urma sa se faca in zona strazii Stramosilor, unde artera are o legatura cu bulevardul Dacia. "Noi vrem ambele variante. Nu vrem ca toate masinile sa fie obligate sa ajunga in Galata, in Nicolina. O parte din trafic s-ar duce spre Dacia, Alexandru. Aceasta este sugestia noastra. Se va face o analiza tehnica miercuri", a explicat Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei.
Reprezentantii DRDP sustin insa ca propunerea din zona Cicoarei are putine sanse de reusita. "Varianta din studiul de fezabilitate nu permite un drum de clasa tehnica superioara. Acest lucru s-a vazut in momentul in care s-a inceput proiectul tehnic si s-au facut masuratorile. Nici eu nu stiu toate detaliile. Vom discuta miercuri", a afirmat Dorina Tiron, sefa DRDP. Ea a mai spus ca in acest an pentru soseaua de centura va fi disponibila o suma de 40 milioane lei. "Atit este prevazut acum. Pentru noi prioritar este segmentul de pina la intersectia cu drumul care trece prin Miroslava, pentru varianta de trafic greu si cea de trafic usor", a completat Tiron.
Valoarea totala a contractului pentru realizarea soselei de centura se ridica la 136,2 milioane lei, fara TVA. Lucrarea cuprinde construirea a 24 km pentru varianta de trafic greu si 7 km pentru traficul usor. Artera ocolitoare pleaca din zona Metro si in cazul traficului greu va traversa dealul Miroslava, va trece pe linga localitatea Valea Ursului, ocoleste localitatea Horpaz si apoi, pe traseul drumului judetean, se intra in municipiu pina la pasarela CUG, apoi pe bulevardul Poitiers pina la pasarela Bucium si apoi pe strada Trei Fintini.
Cuvinte cheie:
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
Este videochatul o nouă cale către independența financiară a fetelor? (P)
Dealer de droguri cu sute de comenzi, iertat de judecători: „A făcut progrese în plan spiritual”
Lovitură în Podu Roş: trei tineri au jefuit maşina de îngheţată. O greşeală minora a şoferului
Temperaturi de vară la început de aprilie. 28 de grade Celsius la Iași
Grindeanu: Contractul pentru încă un lot din secţiunea montana a A8 intră în licitaţie
Premierul anunţă că “nu este oportun ca magazinele să fie închise în weekend”
O capsulă cu senzori ar putea fi o alternativă la endoscopie
Ce pot indica modificările patologice ale examenului de urină? (P)
Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat
Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea
Virusul HIV a fost eliminat din celule, deocamdată, în laborator
Pacient de 22 de ani cu limfagiom chistic de mezocolon, operat cu succes la Arcadia
Ultimele calcule privind posibilitatea ca Iaşul să prindă un post de europarlamentar
“Extraordinara poveste a lui Peter Schlemhil” de Adelbert von Chamisso
Cum e să lucrezi într-o universitate (şi să participi la alegeri)
Ghici cine este blondina din acest tandem liberal indestructibil?
Publicitatea convenției matrimoniale și modificarea acesteia
Pavel LUCESCUCine profită de madam Şoşoacă |
Alexandru CĂLINESCUDistrugerea statuilor |
pr. Constantin STURZUDe ce este atât de aspru Postul Mare? |
Codrin Liviu CUȚITARURoboţi |
Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă? |