Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

vineri, 29.03.2024

BIROUL DE MEDIERE: Cei patru paşi pentru a evita conflictele la serviciu

GALERIE
conflict
  • conflict
- +

Într-una din zilele trecute am avut nevoie de un serviciu specializat, cu plată, pe care mi-l putea oferi o instituţie de stat. Am trecut de primul filtru: biroul de informaţii, unde am aflat la ce departament trebuie să mă adresez. Ajung acolo şi dau explicaţiile ce mi se cer, mi se stabilesc preţurile lucrărilor cerute şi specialistul notează categoriile respective într-un colţ, pe un formular tipizat, pe care nu-l completează. Mi se recomandă să merg la casierie şi să vin înapoi cu chitanţa.

Alt corp de clădire, alt birou şi o funcţionară care parcă ia foc la vederea formularului necompletat! Cum să completeze ea câmpurile obligatorii in format electronic, dacă nu sunt indicate clar de către specialist?! Pentru moment, m-am gândit că femeia are dreptate şi, cum voiam doar să grăbesc un pic aplicarea procedurilor interne, m-am oferit să fac încă o dată drumul până la specialist şi să mă întorc cu hârtia completată.

Pasul 1. Dacă vrei să rezolvi ceva, nu fi spectator, ci implică-te, fără să complici lucrurile sau să arăţi cu degetul spre altul. Dar nu, doamna din faţa mea era hotărâtă să-şi facă dreptate (nu ştiu pentru ce) şi eu nimerisem tocmai când ea era exact la capătul răbdării (faţă de faptele pe care le considera ea de neiertat). Astfel că a trebuit să o las să se descarce şi să facă referiri ireverenţioase la calitatea umană în general şi a românilor în special. Când credeam că pot să revin la obiectivul cu care venisem şi care mă interesa pe mine, o văd pe doamna casieră cum dă telefon la departamentul cu pricina şi se repede brusc la specialist, cu tonul unui miliţian din timpurile pe care le credeam apuse. Bineînţeles că specialistul, foarte tânăr, a reacţionat tipic pentru generaţia lui, închizându-i telefonul. Abordarea aceasta în forţă a adus o enervare de ambele părţi, care s-a propagat şi a iscat discuţii sterile, total ineficiente pentru climatul de lucru.

Pasul 2. Dacă vrei să fii respectat, atunci fii gata să explici celor cu care interacţionezi profesional, ce logică au cerinţele tale şi ce consecinţe are nerespectarea lor. Nu considera că ei trebuie să ştie ceea ce ţie îţi este familiar, pentru că nici tu nu ai competenţele lor.
Acesta este tipul de conflict creat într-un mod artificial, pe de o parte de tonul de ceartă folosit de casieră şi, pe de altă parte, de nonşalanţa cu care persoanele specializate tratează partea auxiliară a muncii lor, documentele tipizate. De fapt, este doar o problemă de comunicare între departamentul financiar şi celelalte secţii în care îşi desfăşoară activitatea profesioniştii, cu specificul lor, definitoriu pentru instituţie. Informatizarea are cerinţele ei şi dacă fiecare angajat ar fi conştientizat, prin forme de training, că activităţile trebuie consemnate unitar, conform sistemului, poate că vechile relaţii înţepenite în prejudecăţi, s-ar atenua.

Pasul 3: Fii sigur că munca ta este foarte importantă pentru bunul renume al instituţiei, fie că lucrezi la compartimentul de curăţenie sau la cel de management. Fiecare activitate poate aduce un plus sau un minus în opinia clienţilor şi calitatea rezultatelor trebuie să fie valorizată. Pasul 4. Asumă-ţi o relaţionare bazată pe respect faţă de ceilalţi angajaţi! Această abordare susţine stima de sine, dar implică şi responsabilitatea fiecăruia: „Avem obligaţia să evităm contrazicerile violente, deoarece acestea produc: schimbări bruşte de tensiune, tulburări cardio-vasculare şi în plus, fiecare dintre noi, devine subit, dezagreabil.“ (mesaj afişat într-un spaţiu public)       

Mediator
Roxana Cozma,
www.mediatoriautorizatiiasi.ro
Pagina de FB: Mediatori
Autorizati Iasi

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Cine profită de madam Şoşoacă

Pavel LUCESCU

Cine profită de madam Şoşoacă

Campania care urmează la Iaşi nu trebuie să devină un circ de tip Şoşoacă, decât dacă vrem să ne batem joc de viitorul acestui oraş. Nu vreau să spun că madam SOS România ar trebui ignorată, ci că n-ar fi rău dacă am încerca să înţelegem mai mult ce are în cap când vine vorba de viitorul oraşului şi mai puţin ce vrea ea să ne vândă, adică scandal.

opinii

Distrugerea statuilor

Alexandru CĂLINESCU

Distrugerea statuilor

Frenezia negatoare woke e urmarea obscurantismului, a fanatismului şi a inculturii. Ideologii woke au cale liberă în mass-media, au pătruns în universităţi şi în şcoli. Acţiunile lor n-au nimic comun cu adevărul istoric. Ei pretind că fac dreptate celor ai căror strămoşi au fost umiliţi şi exploataţi, în realitate manipulează istoria şi adâncesc fracturile sociale.

De ce este atât de aspru Postul Mare?

pr. Constantin STURZU

De ce este atât de aspru Postul Mare?

Faţă de celelalte posturi de peste an, Postul Mare (care precede Sfintele Paşti) este considerat unul aspru, atât din punct de vedere alimentar, cât şi din alte puncte de vedere. De ce este – sau ni se pare a fi – Postul Mare atât de aspru? De ce, în genere, ne este atât de greu să postim? Din mulţimea de posibile răspunsuri, să reflectăm azi la trei dintre ele.

Roboţi

Codrin Liviu CUȚITARU

Roboţi

Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

pulspulspuls

Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

Un mare mister tace şi face pe piaţa politichiei locale în această perioadă, stimaţi electori: cine va face listele de candidaturi de la parlamentarele din toamnă la liberalii ieşeni? 

Caricatura zilei

La reciclat pet-uri și doze

Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

Cumpara editia digitala

Vremea in Iasi

Curs valutar

Parteneri

Intrebarea zilei

Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

vezi raspunsuri