Eurotrip
mesterescu

Cititi raspunsurile date de chirurgul Lucian Stoica la intrebarile cititorilor Ziarul de Iasi

GALERIE
lucian stoica
  • lucian stoica
- +

Chirurgul Lucian Stoica, medic specialist chirurg la Clinica de Cardiologie Iasi, a raspuns la intrebarile cititorilor Ziarul de Iasi. Sesiunea de intrebari a luat sfarsit.

Comentarii Facebook

(20 comentarii)

Citeste Faq
Scrie un comentariu

Toate campurile sunt obligatorii!

Cod verificare* Security Code
Toate campurile sunt obligatorii!
Comentariile cu continut licentios vor fi sterse.
Marti, 16 Aprilie 2013, 17:37
Iulian

Buna ziua d-le doctor Stoica, la operatia de by pass coronian, care este durata medie de internare? Multumesc si mult succes in continuare!

Lucian Stoica, medic specialist chirurg Vineri, 19 Aprilie 2013, 12:45
Durata medie de spitalizare dupa o operatie de by-pass coronarian este in jur de zece zile daca evolutia este favorabila.
Marti, 21 Octombrie 2014, 21:20
Andreea
Buna seara d-le doctor am primit o veste de curand ca mama va trebui operata la valva mitrala ati putea sa imi spuneti cat costa aceasta operatie?Va multumesc
Marti, 07 Octombrie 2014, 21:08
Pantazi Doina
Buna seara , as dorii sa l intreb pe dl dc dak la regurgitare mitrala (multijet ) moderata , prin coaptare inalta si incompleta , covergenta prezenta , cu raza de 0.3 cm si un flux regurgitant de 18.45ml/sec la un alising de 0.40m/sec necesita interventia chirurgicala ( adik by_passul ) Va multumesc.
Vineri, 29 August 2014, 16:26
LAvinia
Buna Amalia, nu ai incercat sa cauti pe net dr. Dan Deleanu? Il gasesti intr un centru particular
Duminica, 23 Februarie 2014, 19:04
ADELA
Buna ziua d-le doctor Stoica..am o intrebare..daca am insuficienta mitrala de gradul 1 am voie sa beneficiez de anestezie generala?Va multumesc !!!
Marti, 19 Noiembrie 2013, 15:24
taranu margareta
BUNA ZIUA...! AM CITIT CA LA SPITALUL DE CARDIOLOGIE SE FAC INTERVENTII S-AU OPERATII IN LEGATURA CU PERSOANELE CARE AU PROBLEME CU PALPITATIILE..CUM POT AFLA SI EU CARE SUNT DEMERSURILE SI LA CINE MA POT PREZENTA PENTRU ACEST DIAGNOSTIC (SA SPUNEM ASA) VA MULTUMESC DIN SUFLET....!
Vineri, 19 Aprilie 2013, 09:07
JUVERDEANU LIVIA
Buna ziua , doresc sa va intreb daca fiul meu de 23 de ani cu diagnosticul :bicuspidie aortica ,insuficienta aortica moderata,examen clinic TA145/65 mmHg,suflu diastolic 2/6 aortic ,necesita interventie chirugicala imediata ? Daca nu imediat cand ? .Multumesc anticipat.
Lucian Stoica, medic specialist chirurg Vineri, 19 Aprilie 2013, 12:47
Datele pe care mi le trimiteti sunt incomplete. Trebuiesc precizate alte masuratori ecografice. Daca doriti puteti scana ecografia si mi-o trimiteti pe email sau puteti sa ma consultati la spital.
Vineri, 19 Aprilie 2013, 09:04
corina
Buna ziua dle doctor, sunt diagnosticata cu prolaps de valva mitrala si cu insuficienta mitrala (din pacate nu mai stiu gradul, doar ca doi medici diferiti au pus unul intai 2-3 apoi celalalt 1 parca - a considerat ca nu e asa de 'grav' - daca nu incurc), cu risc de endocardita. Cand fac sport, raman cateodata fara aer(cateodata si dureri in piept, de f. scurta durata), si trebuie sa fac pauze mici --se intampla rar, dar sport fac si rar - cam de 2 ori pe saptamana. Intrebare: am 34 ani, sunt viitoare mamica si ma intreb: e recomandata nasterea naturala, dat fiind ca necesita efort fizic? pe de alta parte, cezariana e operatie - e in ordine la diagnosticul meu anestezia generala ?+ exista si risc de infectie (stiu ca la stomatolog pentru diverse interventii am luat mereu antibiotice inainte). Va multumesc!
Lucian Stoica, medic specialist chirurg Vineri, 19 Aprilie 2013, 12:48
Anestezia generala nu reprezinta o contraindicatie in cazul dvs. Daca regurgitarea aortica este gradul I si cordul are o contractilitate normala nasterea naurala nu este contraindicata in principiu. Ar trebui facuta o reevaluare cardiologica si sa cereti si parerea medicului obstetrician.
Joi, 18 Aprilie 2013, 10:30
dada
Sotul meu a fost operat anul trecut: schimbare de valva si by pass(deci pe cord dechis). Internarea a durat 10 zile(dar poate dura si mai putin-7 zile), si totul a fost de mare clasa. Tot respectul si recunostinta pentru domnul doctor Stoica, dar si pentru echipa chirurgicala si personalul medical al clinicii. Daca ar functiona sistemul medical romanesc asa, va asigur ca am putea spune ca suntem in occident. Si credeti-ma, stiu cum functioneaza spitalele de acolo(macar unele).
Miercuri, 17 Aprilie 2013, 12:53
Iunona Marcu
Buna ziua, Am 45 de ani si sunt supraponderala. Sunte perioade in care am palpitatii foarte dese. Simt cum imi bate inima cu putere in reprize de cateva secunde. De cate ori imi creste tensiunea (pana la valori de 18/9), iau o jumatate de pastila de accuzide (10 mg) si urmeaza cateva zile, sau chiar saptamani, cand tensiunea ramane stabila la 15. Sunt convinsa ca trebuie sa slabesc, dar se poate spune ca sunt cardiaca? nu vreau sa va confund cu medicul de familie, dar pentru mine conteaza mai mult opinia dumneavoastra, ca medic specialist. Ce trebuie sa fac? Multumesc anticipat
Lucian Stoica, medic specialist chirurg Vineri, 19 Aprilie 2013, 12:47
Dumneavoastra relatati trei probleme diferite: supraponderabilitatea, episoadele de palpitatii care traduc o aritmie si puseele de hipertensiune arteriala. Pentru hipertensiune ar trebui luat continuu tratament deoarece va fereste de complicatiile unui puseu hipertensiv ( accident cerebral,epistaxis, disectiere de aorta etc). Exista tratamente pentru hipertensiune care scad si episoadele de palpitatii. Cel ami bine ar fi sa consultati medicul cardiolog.
Miercuri, 17 Aprilie 2013, 12:53
Iunona Marcu
Buna ziua, Am 45 de ani si sunt supraponderala. Sunte perioade in care am palpitatii foarte dese. Simt cum imi bate inima cu putere in reprize de cateva secunde. De cate ori imi creste tensiunea (pana la valori de 18/9), iau o jumatate de pastila de accuzide (10 mg) si urmeaza cateva zile, sau chiar saptamani, cand tensiunea ramane stabila la 15. Sunt convinsa ca trebuie sa slabesc, dar se poate spune ca sunt cardiaca? nu vreau sa va confund cu medicul de familie, dar pentru mine conteaza mai mult opinia dumneavoastra, ca medic specialist. Ce trebuie sa fac? Multumesc anticipat
Marti, 16 Aprilie 2013, 10:42
....
ati operat-o pe soacra-mea acum 4 ani ,.. operatie de 8 ore ..avea sanse 50% sa scape... azi e bine, sanatoasa ... Va multumesc din suflet. Sa va dea Dumnezeu sanatate!!
Lucian Stoica, medic specialist chirurg Vineri, 19 Aprilie 2013, 12:44
… Multumesc si multa sanatate dvs. Si familiei
Marti, 16 Aprilie 2013, 08:58
viorel
Buna ziua domnu doctor am 32 de ani si simt dureri intepaturi in dreptul inimii parca ma apasa cineva pe inima . Asta nu se intampla fregvent o data de doua ori pe saptamana. Pentru ca nu sunt in Romania nu pot sa merg la un control . Daca e urgent pot sa vin oricand. Cu stima si respect
Lucian Stoica, medic specialist chirurg Vineri, 19 Aprilie 2013, 12:44
Durerile de tip intepatura nu sunt caracteristice pentru inima. Daca persista problema va recomand totusi sa consultati un medic.
Marti, 16 Aprilie 2013, 08:21
ION
buna ziua Pentru un bolnav in virsta de peste 80 ani cu un diagnostic de :dubla leziune aortica degenerativa ,hipertensiune arteriala ,cardiomiopatie mixta ,insuficienta cardiaca congestiva globala ,etc.......Dvs considerati ca ar rezista unei operatii pe cord ? Daca pacientul ar fi o ruda a Dvs, ati recomanda operatia ?V a multumesc pentru opinie ..
Lucian Stoica, medic specialist chirurg Vineri, 19 Aprilie 2013, 12:43
Indicatia operatorie in acest context depinde foarte mult de starea generala a pacientului, de gravitatea bolii cardiace si de bolile asociate. Nu in ultimul rand conteaza si daca pacientul doreste sa se opereze sau nu ! Decizia finala este luata in acest context.
Luni, 15 Aprilie 2013, 17:25
chelaru
Buna ziua, Am fost diagnosticat cu insuficienta mitrala grII ,sint cu tratament de locren 20mg ,1/2 la 24h,dar am perioade cind am unele palpitatii,sau niste batai neregulate.Va rog daca puteti sa-mi transmiteti daca trebuie sa-mi fac alte analize.Virsta 42 ani. Multumesc
Lucian Stoica, medic specialist chirurg Vineri, 19 Aprilie 2013, 12:42
Ar fi util un examen Holter care inregistreaza bataile inimii pe o perioada de 24 h si functie de modificarile gasite sa se adapteze tratamentul.
Luni, 15 Aprilie 2013, 16:01
Ioan Apetrii
Cand rad foarte tare ma doare inima...credeti ca ar putea fi vorba de o afectiune a inimii ?
Lucian Stoica, medic specialist chirurg Vineri, 19 Aprilie 2013, 12:42
Nu ! Sper totusi sa radeti cat mai des !
Luni, 15 Aprilie 2013, 13:36
OZARCHEVICI MIHAELA IRINA
Buna ziua, as dori sa-mi precizati daca la o persoana in varsta de 11 ani, nascuta cu DSA ,diagnosticata la ultimul control cu Insuficienta de prolaps de valva mitrala(feb.2013) este interzis cu desavarsire sportul de performanta (dans sportiv), sau alte sporturi, avand in vedere ca este o persoana foarte activa fizic. Va multumesc.
Silvi Miercuri, 24 Septembrie 2014, 17:21
Buna. Sa va spun povestea mea...eu sunt stabilita cu sotul in Grecia de cativa ani. Am nascut aici un copil insa bebelul avea o malformatie la inima si anume un Foramen Ovale Patent. Am mers cu bebelul mereu la doctorul cardiolog, acesta vrind sa vada daca se miceste defectul. La un moment dat pe la varsta de 3 ani si un pic dansul ne a anuntat cel mai rau lucru posibil: defectul copilului nu se va inchide niciodata numai printr o interventie.Ne am speriat ca orice parinti insa aici doctorii sunt ft prietenosi si mi au spus din start ca avem 2 variante: fie sa il operam pe cord deschis, fie printr o interventie medicala minim invaziva. Nu stiam ce inseamna asta insa ne a explicat dansul si am luat decizia: se va interveni prin cateterism. Dansul nu facea astfel de interventii dar ne a sugerat un nume sonor in Spitalele de cardiologie din Grecia: Vasilos Thanopoulos. Am ajuns si la dansul..un doctor batran dar foarte calm, cald si cu o foarte multa experienta. Cand a auzit ca suntem romani s-a bucurat foarte tare si ne-a propus sa facem interventia in Ro fiind mai ieftin.Am ramas foarte placut surprinsa sa vad ca acest doctor de asa o talie realizeaza interventii si in Ro. Intr adevar costul in Ro e mult mai mic ca in afara asa ca dansul ne a facut o programare.Am ajuns la clinica din tara unde am intalnit o echipa minunata de oameni si mi am lasat copilul pe mana lor cu toata increderea. Totul a decurs normal,printesa mea facandu se bine la cateva zile de la interventie (fiecare organism reactioneaza diferit, noi am fost norocosi). Acum minunea mea se bucura de fiecare zi zambind si noi odata cu ea! Vreau sa le multumesc doctoritei Silvia Iancovici, Dr. Dan Deleanu si nu in ultimul rand Dr. Thanopoulos care dupa interventie ne a asteptat la ecografiile aferente cu tot atata rabdare! Multumim ca ati redat viata copilului meu, va sunt datoare o viata!
daniela Vineri, 06 Iunie 2014, 12:19
buna mihaela, din propria experienta, iti spun ca fetita mea a fost tratata printr-o interventie minim invaziva de un DSA (defect septal atrial) destul d emare de o echipa de doctori minunati dr. Deleanu si prof. Thanopoulos. Nu stiu ce sa spun referitor la insufiecienta de prolaps de valva mitrala dar poti merge la ei la spita pentru ca exista medici foarte buni care pot investiga si pune un diagnostic corect, precu msi un tratament adecvat. Te rog scrie-mi daca vrei mai multe detalii
Lucian Stoica, medic specialist chirurg Vineri, 19 Aprilie 2013, 12:41
Depinde de cat de mare este defectul septal atrial si daca prolapsul este insotit de regurgitare mitrala importanta. In general efortul fizic sustinut trebuie evitat.
Luni, 15 Aprilie 2013, 12:26
Silvia
Buna ziua, Domnul Stoica, matusa mea, in varsta de 64 de ani a suferit o interventie chirurgicala in urma cu trei ani la Clinica de cardiologie de la Parhon. I s-a facut by pass la trei artere/vene de pe inima (ma scuzati, dar nici ea nu a stiut sa imi spuna exact). Inainte de operatie avea dureri foarte mari in piept care se acutizau chiar si dupa trei pasi sau stand la televizor. La nici un an de la operatie i-au reaparut durerile in piept. Are exact aceleasi simptome ca inainte de operatie. a a juns sa ia si zece pastile de nitroglicerina ca sa scape de durerea din piept. A aobservat ca, in timpul unei crize de durere, daca se lipeste de soba, la cald, durererea i se amelioreaza Se impune o noua interventie chirurgicala?
Lucian Stoica, medic specialist chirurg Vineri, 19 Aprilie 2013, 12:40
Pacienta necesita o reevaluare cardiologica si eventual o coronarografie.
Luni, 15 Aprilie 2013, 11:49
Emilia
Buna ziua, as dori sa aflu la ce riscuri se expune un pacient care are nevoie de by-pass. tatal meu are 71 de ani si i s-a spus ca are doua artere infundate si ca este nevoie de by-pass. la aceasta varsta este periculoasa interventia? multumesc
Lucian Stoica, medic specialist chirurg Vineri, 19 Aprilie 2013, 12:39
Riscul major la o interventie de by-pass coronarian este ca pacientul sa faca un infarct miocardic masiv. Acest risc se situeaza statistic sub 3% si creste functie de gravitatea bolii de inima, a bolilor associate si varsta pacientului. Alte riscuri sunt apariatia unor complicatii infectioase pulmonare, urinare ale plagii sau cerebrale, care pot apare la orice interventie chirurgicala sub anestezie generala. Varsta de 71 de ani nu reprezinta o contraindicatie in sine , depinde de starea pacientului.
Luni, 15 Aprilie 2013, 11:48
dragos
Ce afectiuni cardiace pot aparea in urma TBC-ului pulmonar? Tin sa mentionez ca boala este tratata. Simptomele ar fi: disponibilitate scazuta la efort, ocazional palpitatii, dureri de cap ocazionale la trezire si cred ca si o mica hipertensiune. Am fost la un control, mi s-a dat un tratament, m-am simtit mai bine in perioada lui, mi s-a spus ca sunt ok dupa, dar nu sunt de acord cu medicul respectiv deoarece simptomele au reaparut. Multumesc
AmaliaH Joi, 14 August 2014, 13:10
Buna am si eu o problema de genul acesta, adica un defect foramen ovale patent si e de 3,2cm. Unde gasesc acesti doctori care realizeaza interventii minim invazive?
LAvinia Joi, 31 Iulie 2014, 12:32
Fetelor, toate care avem puii cu aceste probleme cred ca trecem prin aceleasi etape, singura deosebire fiind durata in care stai sub stres pana cand intalnesti oamenii potriviti sa te ajute. Tot asa prin recomandari am ajuns la dr. Alin Nicolescu spre exemplu, un doctor foarte renumit, caruia nu ii contesta nimeni cunostintele in domeniu, insa pe mine m a dezamagit. Nu vreau sa spun mai multe, nu vreau sa supar sau sa jignesc. Sunt aici sa va spun solutia optima...am auzit de medicina interventionala si cand am aflat ca se poate face si pentru malformatii cardiace am fost foarte multumita si am inceput cautarile. Fiind o tehnica ft noua la noi in tara e foarte important unde faci aceasta interventie. Pentru inceput auzisem de dl. dr. Dan Deleanu ca fiind un superspecialist.M am interesat unde il gasesc si am facut o programare. Zilele mele erau mai senine stiind ca puiul meu nu va fi taiat si traumatizat cu cicatrici toata viata. Mi am pus toata speranta in acest om, dar cand am ajuns acolo am gasit o armata de oameni care toti erau acolo sa ne ajute sa ne raspunda la intrebari. Primul contact a fost cu dna. dr. Silvia Iancovici pentru ecografii: o femeie frumoasa, calda si cu foarte multa rabdare sa ne explice tot sa ne arate ce vede ea pe acele ecografii. Diagnosticul a fost de DSA cu o alta marime decat cea gasita de dr. Nicolescu...dansa ne a inmanat CD urile cu tot ce s a intamplat in cabinet si evident un dosar scris. Apoi a venit ziua interventiei...cu multe emotii ne am indreptat spre locatie. Acolo totul era pregatit, ei ne asteptau...am intrat cu dl dr. Dan Deleanu in cabinet sa mai verifice si dansul tot inainte de interventie. interventia a fost realizata de Dr. DAn Deleanu si prof, Vasilos Thanopoulos, un doctor cu foarte multaa experienta din Grecia. Au urmat aproximativ 2 ore de emotii si stres, insa vazand ca totul a decurs in mod normal ne am linistit. Copila si a revenit foarte repede, iar urmatoarea zi am plecat acasa. De atunci ne intalnim cu dansii pentru control. Fata se simte foarte bine nici nu si a dat seama prin ce a trecut, a acuzat mici dureri la locul punctie dupa interventie dar in rest nimic. Sunt foarte fericita ca am putut sa i ofer copilului meu aceasta sansa si le multumesc acestor oameni minunati care salveaza vieti si le repara, zi dupa zi. Pana la urma s a dovedit a fi o poveste cu un final fericit. Va indemn si pe voi sa incercati un consult la dr. Silvia Iancovici iar apoi veti lua o decizie. Multa bafta si sper ca v am mai transmis un gram de incredere :)
Oprita Sanda Miercuri, 23 Iulie 2014, 15:23
Buna Alesia. sa stii ca pe micutul tau poti sa il salvezi printr o operatie mult mai usoara atat pentru voi kt si pt copil. Aceasta interventie se numeste minim invaziva si este realizata de doctori foarte buni si cu foarte multa experienta in tara. Daca cauti dr. Dan Deleanu pe internet vei gasi toate detaliile necesare si contactul acestuia (Cred). In orice caz este primul doctor care a realizat aceasta tehnica la noi in tara
Alesia Miercuri, 16 Iulie 2014, 16:28
Buna ziua. Sunt mamica a unui copil de 2 anisori. De la nastere a fost diagnosticat cu DSA(5mm) si DSV(3mm) . Am tot asteptat ca defectele sa se inchida de la sine sau macar unul din ele, insa din pacate acest lucru nu s-a intamplat. Nu doresc sa i se faca o interventie chirurgicala clasica pentru ca nu vreau sa ramana traumatizat asa ca am hotarat sa apelam la chirurgia minim-invaziva. Ce doctori forte buni cunoasteti? Astept recomandarile dumneavoastra.
Popa Cerasela Joi, 13 Iunie 2013, 08:48
Felicitari echipei de medici de la IBCV Iasi, in special d-lui dr. Bitere E. si dv. d-le dr. Stoica, pentru minunatele lucruri pe care le faceti,pentru inaltul profesionalism de care dati dovada.
Lucian Stoica, medic specialist chirurg Vineri, 19 Aprilie 2013, 12:38
Boala TBC afecteaza rar inima dar poate da o alterare a starii generale precum resimtiti dvs. Pentru eliminarea unei afectiuni cardiace ar trebui sa consultati un medic cardiolog.
Joi, 18 Aprilie 2013, 10:30
dada
Sotul meu a fost operat anul trecut: schimbare de valva si by pass(deci pe cord dechis). Internarea a durat 10 zile(dar poate dura si mai putin-7 zile), si totul a fost de mare clasa. Tot respectul si recunostinta pentru domnul doctor Stoica, dar si pentru echipa chirurgicala si personalul medical al clinicii. Daca ar functiona sistemul medical romanesc asa, va asigur ca am putea spune ca suntem in occident. Si credeti-ma, stiu cum functioneaza spitalele de acolo(macar unele).
Marti, 16 Aprilie 2013, 10:42
....
ati operat-o pe soacra-mea acum 4 ani ,.. operatie de 8 ore ..avea sanse 50% sa scape... azi e bine, sanatoasa ... Va multumesc din suflet. Sa va dea Dumnezeu sanatate!!
Lucian Stoica, medic specialist chirurg Vineri, 19 Aprilie 2013, 12:44
… Multumesc si multa sanatate dvs. Si familiei
Luni, 15 Aprilie 2013, 16:01
Ioan Apetrii
Cand rad foarte tare ma doare inima...credeti ca ar putea fi vorba de o afectiune a inimii ?
Lucian Stoica, medic specialist chirurg Vineri, 19 Aprilie 2013, 12:42
Nu ! Sper totusi sa radeti cat mai des !
Luni, 15 Aprilie 2013, 13:36
OZARCHEVICI MIHAELA IRINA
Buna ziua, as dori sa-mi precizati daca la o persoana in varsta de 11 ani, nascuta cu DSA ,diagnosticata la ultimul control cu Insuficienta de prolaps de valva mitrala(feb.2013) este interzis cu desavarsire sportul de performanta (dans sportiv), sau alte sporturi, avand in vedere ca este o persoana foarte activa fizic. Va multumesc.
Silvi Miercuri, 24 Septembrie 2014, 17:21
Buna. Sa va spun povestea mea...eu sunt stabilita cu sotul in Grecia de cativa ani. Am nascut aici un copil insa bebelul avea o malformatie la inima si anume un Foramen Ovale Patent. Am mers cu bebelul mereu la doctorul cardiolog, acesta vrind sa vada daca se miceste defectul. La un moment dat pe la varsta de 3 ani si un pic dansul ne a anuntat cel mai rau lucru posibil: defectul copilului nu se va inchide niciodata numai printr o interventie.Ne am speriat ca orice parinti insa aici doctorii sunt ft prietenosi si mi au spus din start ca avem 2 variante: fie sa il operam pe cord deschis, fie printr o interventie medicala minim invaziva. Nu stiam ce inseamna asta insa ne a explicat dansul si am luat decizia: se va interveni prin cateterism. Dansul nu facea astfel de interventii dar ne a sugerat un nume sonor in Spitalele de cardiologie din Grecia: Vasilos Thanopoulos. Am ajuns si la dansul..un doctor batran dar foarte calm, cald si cu o foarte multa experienta. Cand a auzit ca suntem romani s-a bucurat foarte tare si ne-a propus sa facem interventia in Ro fiind mai ieftin.Am ramas foarte placut surprinsa sa vad ca acest doctor de asa o talie realizeaza interventii si in Ro. Intr adevar costul in Ro e mult mai mic ca in afara asa ca dansul ne a facut o programare.Am ajuns la clinica din tara unde am intalnit o echipa minunata de oameni si mi am lasat copilul pe mana lor cu toata increderea. Totul a decurs normal,printesa mea facandu se bine la cateva zile de la interventie (fiecare organism reactioneaza diferit, noi am fost norocosi). Acum minunea mea se bucura de fiecare zi zambind si noi odata cu ea! Vreau sa le multumesc doctoritei Silvia Iancovici, Dr. Dan Deleanu si nu in ultimul rand Dr. Thanopoulos care dupa interventie ne a asteptat la ecografiile aferente cu tot atata rabdare! Multumim ca ati redat viata copilului meu, va sunt datoare o viata!
daniela Vineri, 06 Iunie 2014, 12:19
buna mihaela, din propria experienta, iti spun ca fetita mea a fost tratata printr-o interventie minim invaziva de un DSA (defect septal atrial) destul d emare de o echipa de doctori minunati dr. Deleanu si prof. Thanopoulos. Nu stiu ce sa spun referitor la insufiecienta de prolaps de valva mitrala dar poti merge la ei la spita pentru ca exista medici foarte buni care pot investiga si pune un diagnostic corect, precu msi un tratament adecvat. Te rog scrie-mi daca vrei mai multe detalii
Lucian Stoica, medic specialist chirurg Vineri, 19 Aprilie 2013, 12:41
Depinde de cat de mare este defectul septal atrial si daca prolapsul este insotit de regurgitare mitrala importanta. In general efortul fizic sustinut trebuie evitat.
Luni, 15 Aprilie 2013, 17:25
chelaru
Buna ziua, Am fost diagnosticat cu insuficienta mitrala grII ,sint cu tratament de locren 20mg ,1/2 la 24h,dar am perioade cind am unele palpitatii,sau niste batai neregulate.Va rog daca puteti sa-mi transmiteti daca trebuie sa-mi fac alte analize.Virsta 42 ani. Multumesc
Lucian Stoica, medic specialist chirurg Vineri, 19 Aprilie 2013, 12:42
Ar fi util un examen Holter care inregistreaza bataile inimii pe o perioada de 24 h si functie de modificarile gasite sa se adapteze tratamentul.
Marti, 21 Octombrie 2014, 21:20
Andreea
Buna seara d-le doctor am primit o veste de curand ca mama va trebui operata la valva mitrala ati putea sa imi spuneti cat costa aceasta operatie?Va multumesc
Marti, 07 Octombrie 2014, 21:08
Pantazi Doina
Buna seara , as dorii sa l intreb pe dl dc dak la regurgitare mitrala (multijet ) moderata , prin coaptare inalta si incompleta , covergenta prezenta , cu raza de 0.3 cm si un flux regurgitant de 18.45ml/sec la un alising de 0.40m/sec necesita interventia chirurgicala ( adik by_passul ) Va multumesc.
Vineri, 29 August 2014, 16:26
LAvinia
Buna Amalia, nu ai incercat sa cauti pe net dr. Dan Deleanu? Il gasesti intr un centru particular
Duminica, 23 Februarie 2014, 19:04
ADELA
Buna ziua d-le doctor Stoica..am o intrebare..daca am insuficienta mitrala de gradul 1 am voie sa beneficiez de anestezie generala?Va multumesc !!!
Marti, 19 Noiembrie 2013, 15:24
taranu margareta
BUNA ZIUA...! AM CITIT CA LA SPITALUL DE CARDIOLOGIE SE FAC INTERVENTII S-AU OPERATII IN LEGATURA CU PERSOANELE CARE AU PROBLEME CU PALPITATIILE..CUM POT AFLA SI EU CARE SUNT DEMERSURILE SI LA CINE MA POT PREZENTA PENTRU ACEST DIAGNOSTIC (SA SPUNEM ASA) VA MULTUMESC DIN SUFLET....!
Vineri, 19 Aprilie 2013, 09:04
corina
Buna ziua dle doctor, sunt diagnosticata cu prolaps de valva mitrala si cu insuficienta mitrala (din pacate nu mai stiu gradul, doar ca doi medici diferiti au pus unul intai 2-3 apoi celalalt 1 parca - a considerat ca nu e asa de 'grav' - daca nu incurc), cu risc de endocardita. Cand fac sport, raman cateodata fara aer(cateodata si dureri in piept, de f. scurta durata), si trebuie sa fac pauze mici --se intampla rar, dar sport fac si rar - cam de 2 ori pe saptamana. Intrebare: am 34 ani, sunt viitoare mamica si ma intreb: e recomandata nasterea naturala, dat fiind ca necesita efort fizic? pe de alta parte, cezariana e operatie - e in ordine la diagnosticul meu anestezia generala ?+ exista si risc de infectie (stiu ca la stomatolog pentru diverse interventii am luat mereu antibiotice inainte). Va multumesc!
Lucian Stoica, medic specialist chirurg Vineri, 19 Aprilie 2013, 12:48
Anestezia generala nu reprezinta o contraindicatie in cazul dvs. Daca regurgitarea aortica este gradul I si cordul are o contractilitate normala nasterea naurala nu este contraindicata in principiu. Ar trebui facuta o reevaluare cardiologica si sa cereti si parerea medicului obstetrician.
Miercuri, 17 Aprilie 2013, 12:53
Iunona Marcu
Buna ziua, Am 45 de ani si sunt supraponderala. Sunte perioade in care am palpitatii foarte dese. Simt cum imi bate inima cu putere in reprize de cateva secunde. De cate ori imi creste tensiunea (pana la valori de 18/9), iau o jumatate de pastila de accuzide (10 mg) si urmeaza cateva zile, sau chiar saptamani, cand tensiunea ramane stabila la 15. Sunt convinsa ca trebuie sa slabesc, dar se poate spune ca sunt cardiaca? nu vreau sa va confund cu medicul de familie, dar pentru mine conteaza mai mult opinia dumneavoastra, ca medic specialist. Ce trebuie sa fac? Multumesc anticipat
Lucian Stoica, medic specialist chirurg Vineri, 19 Aprilie 2013, 12:47
Dumneavoastra relatati trei probleme diferite: supraponderabilitatea, episoadele de palpitatii care traduc o aritmie si puseele de hipertensiune arteriala. Pentru hipertensiune ar trebui luat continuu tratament deoarece va fereste de complicatiile unui puseu hipertensiv ( accident cerebral,epistaxis, disectiere de aorta etc). Exista tratamente pentru hipertensiune care scad si episoadele de palpitatii. Cel ami bine ar fi sa consultati medicul cardiolog.
Miercuri, 17 Aprilie 2013, 12:53
Iunona Marcu
Buna ziua, Am 45 de ani si sunt supraponderala. Sunte perioade in care am palpitatii foarte dese. Simt cum imi bate inima cu putere in reprize de cateva secunde. De cate ori imi creste tensiunea (pana la valori de 18/9), iau o jumatate de pastila de accuzide (10 mg) si urmeaza cateva zile, sau chiar saptamani, cand tensiunea ramane stabila la 15. Sunt convinsa ca trebuie sa slabesc, dar se poate spune ca sunt cardiaca? nu vreau sa va confund cu medicul de familie, dar pentru mine conteaza mai mult opinia dumneavoastra, ca medic specialist. Ce trebuie sa fac? Multumesc anticipat
Marti, 16 Aprilie 2013, 17:37
Iulian

Buna ziua d-le doctor Stoica, la operatia de by pass coronian, care este durata medie de internare? Multumesc si mult succes in continuare!

Lucian Stoica, medic specialist chirurg Vineri, 19 Aprilie 2013, 12:45
Durata medie de spitalizare dupa o operatie de by-pass coronarian este in jur de zece zile daca evolutia este favorabila.
Marti, 16 Aprilie 2013, 08:21
ION
buna ziua Pentru un bolnav in virsta de peste 80 ani cu un diagnostic de :dubla leziune aortica degenerativa ,hipertensiune arteriala ,cardiomiopatie mixta ,insuficienta cardiaca congestiva globala ,etc.......Dvs considerati ca ar rezista unei operatii pe cord ? Daca pacientul ar fi o ruda a Dvs, ati recomanda operatia ?V a multumesc pentru opinie ..
Lucian Stoica, medic specialist chirurg Vineri, 19 Aprilie 2013, 12:43
Indicatia operatorie in acest context depinde foarte mult de starea generala a pacientului, de gravitatea bolii cardiace si de bolile asociate. Nu in ultimul rand conteaza si daca pacientul doreste sa se opereze sau nu ! Decizia finala este luata in acest context.
Luni, 15 Aprilie 2013, 12:26
Silvia
Buna ziua, Domnul Stoica, matusa mea, in varsta de 64 de ani a suferit o interventie chirurgicala in urma cu trei ani la Clinica de cardiologie de la Parhon. I s-a facut by pass la trei artere/vene de pe inima (ma scuzati, dar nici ea nu a stiut sa imi spuna exact). Inainte de operatie avea dureri foarte mari in piept care se acutizau chiar si dupa trei pasi sau stand la televizor. La nici un an de la operatie i-au reaparut durerile in piept. Are exact aceleasi simptome ca inainte de operatie. a a juns sa ia si zece pastile de nitroglicerina ca sa scape de durerea din piept. A aobservat ca, in timpul unei crize de durere, daca se lipeste de soba, la cald, durererea i se amelioreaza Se impune o noua interventie chirurgicala?
Lucian Stoica, medic specialist chirurg Vineri, 19 Aprilie 2013, 12:40
Pacienta necesita o reevaluare cardiologica si eventual o coronarografie.
Vineri, 19 Aprilie 2013, 09:07
JUVERDEANU LIVIA
Buna ziua , doresc sa va intreb daca fiul meu de 23 de ani cu diagnosticul :bicuspidie aortica ,insuficienta aortica moderata,examen clinic TA145/65 mmHg,suflu diastolic 2/6 aortic ,necesita interventie chirugicala imediata ? Daca nu imediat cand ? .Multumesc anticipat.
Lucian Stoica, medic specialist chirurg Vineri, 19 Aprilie 2013, 12:47
Datele pe care mi le trimiteti sunt incomplete. Trebuiesc precizate alte masuratori ecografice. Daca doriti puteti scana ecografia si mi-o trimiteti pe email sau puteti sa ma consultati la spital.
Marti, 16 Aprilie 2013, 08:58
viorel
Buna ziua domnu doctor am 32 de ani si simt dureri intepaturi in dreptul inimii parca ma apasa cineva pe inima . Asta nu se intampla fregvent o data de doua ori pe saptamana. Pentru ca nu sunt in Romania nu pot sa merg la un control . Daca e urgent pot sa vin oricand. Cu stima si respect
Lucian Stoica, medic specialist chirurg Vineri, 19 Aprilie 2013, 12:44
Durerile de tip intepatura nu sunt caracteristice pentru inima. Daca persista problema va recomand totusi sa consultati un medic.
Luni, 15 Aprilie 2013, 11:49
Emilia
Buna ziua, as dori sa aflu la ce riscuri se expune un pacient care are nevoie de by-pass. tatal meu are 71 de ani si i s-a spus ca are doua artere infundate si ca este nevoie de by-pass. la aceasta varsta este periculoasa interventia? multumesc
Lucian Stoica, medic specialist chirurg Vineri, 19 Aprilie 2013, 12:39
Riscul major la o interventie de by-pass coronarian este ca pacientul sa faca un infarct miocardic masiv. Acest risc se situeaza statistic sub 3% si creste functie de gravitatea bolii de inima, a bolilor associate si varsta pacientului. Alte riscuri sunt apariatia unor complicatii infectioase pulmonare, urinare ale plagii sau cerebrale, care pot apare la orice interventie chirurgicala sub anestezie generala. Varsta de 71 de ani nu reprezinta o contraindicatie in sine , depinde de starea pacientului.
Luni, 15 Aprilie 2013, 11:48
dragos
Ce afectiuni cardiace pot aparea in urma TBC-ului pulmonar? Tin sa mentionez ca boala este tratata. Simptomele ar fi: disponibilitate scazuta la efort, ocazional palpitatii, dureri de cap ocazionale la trezire si cred ca si o mica hipertensiune. Am fost la un control, mi s-a dat un tratament, m-am simtit mai bine in perioada lui, mi s-a spus ca sunt ok dupa, dar nu sunt de acord cu medicul respectiv deoarece simptomele au reaparut. Multumesc
AmaliaH Joi, 14 August 2014, 13:10
Buna am si eu o problema de genul acesta, adica un defect foramen ovale patent si e de 3,2cm. Unde gasesc acesti doctori care realizeaza interventii minim invazive?
LAvinia Joi, 31 Iulie 2014, 12:32
Fetelor, toate care avem puii cu aceste probleme cred ca trecem prin aceleasi etape, singura deosebire fiind durata in care stai sub stres pana cand intalnesti oamenii potriviti sa te ajute. Tot asa prin recomandari am ajuns la dr. Alin Nicolescu spre exemplu, un doctor foarte renumit, caruia nu ii contesta nimeni cunostintele in domeniu, insa pe mine m a dezamagit. Nu vreau sa spun mai multe, nu vreau sa supar sau sa jignesc. Sunt aici sa va spun solutia optima...am auzit de medicina interventionala si cand am aflat ca se poate face si pentru malformatii cardiace am fost foarte multumita si am inceput cautarile. Fiind o tehnica ft noua la noi in tara e foarte important unde faci aceasta interventie. Pentru inceput auzisem de dl. dr. Dan Deleanu ca fiind un superspecialist.M am interesat unde il gasesc si am facut o programare. Zilele mele erau mai senine stiind ca puiul meu nu va fi taiat si traumatizat cu cicatrici toata viata. Mi am pus toata speranta in acest om, dar cand am ajuns acolo am gasit o armata de oameni care toti erau acolo sa ne ajute sa ne raspunda la intrebari. Primul contact a fost cu dna. dr. Silvia Iancovici pentru ecografii: o femeie frumoasa, calda si cu foarte multa rabdare sa ne explice tot sa ne arate ce vede ea pe acele ecografii. Diagnosticul a fost de DSA cu o alta marime decat cea gasita de dr. Nicolescu...dansa ne a inmanat CD urile cu tot ce s a intamplat in cabinet si evident un dosar scris. Apoi a venit ziua interventiei...cu multe emotii ne am indreptat spre locatie. Acolo totul era pregatit, ei ne asteptau...am intrat cu dl dr. Dan Deleanu in cabinet sa mai verifice si dansul tot inainte de interventie. interventia a fost realizata de Dr. DAn Deleanu si prof, Vasilos Thanopoulos, un doctor cu foarte multaa experienta din Grecia. Au urmat aproximativ 2 ore de emotii si stres, insa vazand ca totul a decurs in mod normal ne am linistit. Copila si a revenit foarte repede, iar urmatoarea zi am plecat acasa. De atunci ne intalnim cu dansii pentru control. Fata se simte foarte bine nici nu si a dat seama prin ce a trecut, a acuzat mici dureri la locul punctie dupa interventie dar in rest nimic. Sunt foarte fericita ca am putut sa i ofer copilului meu aceasta sansa si le multumesc acestor oameni minunati care salveaza vieti si le repara, zi dupa zi. Pana la urma s a dovedit a fi o poveste cu un final fericit. Va indemn si pe voi sa incercati un consult la dr. Silvia Iancovici iar apoi veti lua o decizie. Multa bafta si sper ca v am mai transmis un gram de incredere :)
Oprita Sanda Miercuri, 23 Iulie 2014, 15:23
Buna Alesia. sa stii ca pe micutul tau poti sa il salvezi printr o operatie mult mai usoara atat pentru voi kt si pt copil. Aceasta interventie se numeste minim invaziva si este realizata de doctori foarte buni si cu foarte multa experienta in tara. Daca cauti dr. Dan Deleanu pe internet vei gasi toate detaliile necesare si contactul acestuia (Cred). In orice caz este primul doctor care a realizat aceasta tehnica la noi in tara
Alesia Miercuri, 16 Iulie 2014, 16:28
Buna ziua. Sunt mamica a unui copil de 2 anisori. De la nastere a fost diagnosticat cu DSA(5mm) si DSV(3mm) . Am tot asteptat ca defectele sa se inchida de la sine sau macar unul din ele, insa din pacate acest lucru nu s-a intamplat. Nu doresc sa i se faca o interventie chirurgicala clasica pentru ca nu vreau sa ramana traumatizat asa ca am hotarat sa apelam la chirurgia minim-invaziva. Ce doctori forte buni cunoasteti? Astept recomandarile dumneavoastra.
Popa Cerasela Joi, 13 Iunie 2013, 08:48
Felicitari echipei de medici de la IBCV Iasi, in special d-lui dr. Bitere E. si dv. d-le dr. Stoica, pentru minunatele lucruri pe care le faceti,pentru inaltul profesionalism de care dati dovada.
Lucian Stoica, medic specialist chirurg Vineri, 19 Aprilie 2013, 12:38
Boala TBC afecteaza rar inima dar poate da o alterare a starii generale precum resimtiti dvs. Pentru eliminarea unei afectiuni cardiace ar trebui sa consultati un medic cardiolog.

Ultima ora

editorial

Să ne fie ruşine cu asemenea baroni

Cosmin PAȘCA

Să ne fie ruşine cu asemenea baroni

Ce poţi spune despre inteligenţa unei naţiuni care se lasă furată de unul ca Şova?

Filmuletul zilei

opinii

Cu bune şi cu rele

George ŢURCĂNAŞU

Cu bune şi cu rele

Dorindu-le ca de tot ce ne fac ei (politicienii) nouă să se bucure din plin şi domniile lor, am să mă opresc aici, încercând să caut “simetria” prin infrastructura de transport ieşeană.

Boss

Ioan MILICĂ

Boss

Prin copiii mei, sunt în toate şi peste tot. Ochii şi urechile lor sunt ochii şi urechile mele. Văd tot şi aud tot. Ascultă la mine, boss, că-mi eşti ca un copil. Dacă vrei să fii cu adevărat greu, nu există altă posibilitate de a şti în orice clipă cum se face mălaiul şi cine îl mestecă.

“Nihil SI(n)E Deo”

Florin CÎNTIC

“Nihil SI(n)E Deo”

Până de curând, mă tot întrebam la ce foloseşte acest spectacol grotesc şi mi se părea bizar ca acest personaj, probabil recrutat de spionajul ceauşist, să aibă o asemenea protecţie şi vizibilitate în ţară şi nu, cum ar fi fost mai probabil, în străinătate. E o întrebare ce merită dezbătută în curând.

Propunerea redactorului sef

Robert Turcescu nu trebuie să iasă aşa din scenă

Toni HRITAC

Robert Turcescu nu trebuie să iasă aşa din scenă

Ar trebui să calculeze ravagiile făcute în breaslă şi să încerce o cât de câtă “acoperire” a acestora. Trebuie să meargă cu mărturisirile până la capăt.

Caricatura zilei

Vorbitul la telefonul mobil poate fi dăunător

 

Editia PDF

Intrebarea zilei

Mergeţi la alegerile prezidenţiale?

vezi raspunsuri

Copyright 2006-2013 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.