Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

vineri, 29.03.2024

CJPC Iaşi primeşte în medie 10 reclamaţii pe zi. Citeşte răspunsurile date de şeful CJPC

GALERIE
marian grigoras
  • marian grigoras
- +

Marian Grigoraş, şeful de la Protecţia Consumatorilor, răspunde întrebărilor puse de cititorii Ziarului de Iaşi. "Trec in fiecare zi pe langa un chiosc cu diverse produse alimentare instalat in curtea vechiului centru de calcul. Pe acolo trec copii spre scoala si se opresc si cumpara covrigi expusi intr-un cos fara sa fie inveliti cu ceva, iar praful se depune din gros pe ei ca este mare circulatie pe st primaverii unde este chioscul.Sunt luni de zile si nimeni de la OPC n-a vazut ca nu se controleaza", a postat George pe site-ul Ziarul de Iaşi. "Stimate domn, judeţul Iaşi are în jur de 33.000 de operatori economici activi, iar cei 8 comisari ai CJPC Iaşi nu pot preveni toate neregulile care există. De aceea, ne bazăm foarte mult şi încurajăm oamenii să depună reclamaţii şi sesizări oridecâteori constată deficienţe. Acest lucru îl fac în fiecare lună peste 300 de ieşeni, ceea ce vă sfătuiesc şi pe dumnevoastră să faceţi", a răspuns Marian Grigoraş.

Vă invităm să citiţi răspunsurile date de Marian Grigoraş în ordinea întrebărilor cititorilor ZDI

 
 Sesiunea de întrebări a fost închisă.

Pentru o mai bună vizibilitate a întrebărilor şi răspunsurilor, acestea vor fi postate în corpul textului.

Dialog online intre cititorii ZDI şi Marian Grigoraş

Vitalie: Va rog sa verificati in timpul controloalelor nu numai existenta contractelor de deratizare,ci si ultima plata efectuata pt lucrarea executata.Spun asta fiindca f multi agenti economici incheie un contract doar pt a fi in regula la un eventual control,dupa care lucrarea nu se mai executa cu anu.
 
Marian Grigoras: Această problemă a fost ridicată la momentul derularii tematicii pe saloanele de cosmetică, desfaşurată de CJPC Iaşi în cursul lunii octombrie, ocazie cu care au fost controlaţi în judeţul Iaşi 87 de operatori economici, fiind sancţionati 76 dintre aceştia. În conformitate cu legislaţia incidentă, dezinsecţia se realizează la intervale de 3 luni, iar deratizarea la 6 luni. Noi solicităm dovada efectuării acestor operaţiuni, respectiv procese-verbale. Nu am cunoştinţă de situaţii precum cele prezentate de dumnevoastră. Daca se confirmă, implicaţiile ar avea şi aspecte de ordin penal, motiv pentru care vă rog să înştiinţaţi instituţiile competente. Oricum, am adus la cunoştinţa comisarilor din subordine acest aspect şi va fi luat în considerare la controalele următoare. Mulţumim!
 

 

Radu: De ce multe restaurante sau cofetarii nu au locuri speciale in care sa se fumeze ? Stiu ca exista o lege in acest sens. La restaurantul chinezesc din Pacurari se fumeaza peste tot iar in cofetaria tuffli de pe Lapusneanu se fumeaza de asemenea la greu mereu. Cum se poate asa ceva?
 
Marian Grigoras: În cursul anului am aplicat multe sancţiuni pentru această abatere. De asemenea, la locaţiile menţionate de dumnevoastră am dispus efectuarea unor controale.
 
 
Ionel: In fiecare luna incarc telefonul fiicei mele cu 5 euro (eu am abonament). Mesajul transmis de Orange este ca beneficiez de reducere de 5% din vloarea incarcarii dar, cartela fetitei este incarcata doar cu 4 euro si 90 eurocenti (deci mai putin cu 10 eurocenti, nefiind avertizat de acest fapt, in mesajul primit de la Orange). Cum trebuie sa procedez pt. a sesiza acest fapt Oficiuliu Protectiei consumatorului Iasi ( daca tinem cont ca atat eu cat si fiica mea, primim doar mesaje pe telefonul mobil).

Marian Grigoras: Am cerut un punct de vedere de la operatorul economic în discuţie, dar pentru a avea posibilitatea să verificam amănunţit, vă rog să formulaţi o sesizare pe adresa iasi@opc.ro, despre situaţia descrisă. Petiţia trebuie să cuprindă datele dumnevoastră de identificare, precum şi numărul de telefon, pentru ca operatorul economic să vă poată identifica uşor în baza de date. În cazul în care rezultă o abatere de la legislaţia din domeniul nostru de competenţă aplicăm o sancţiune contravenţională, precum şi măsuri de remediere.

 

Dragos: Mare vrajeala si cu OPC ul acesta. In aceasta tara in care nici o institutie nu a fost creata pentru a servi cu adevarat interesele cetateanului de rand, in care organizatiile sunt conduse de oameni si nu de reguli, in care legea este creata tocmai pentru a fi interpretata si interpretata mereu in avantajul celor care au putere si bani, a iesi in fata cu o forma de organizare care ar servi chipurile interesele consumatorului este o sfidare. In aproape orice actiune, orice demers institutional sau comercial catateanul roman de rand nu este complet si corect informat, acesta inca se mai lupta pentru a afla nu mai stiu ce formula de calcul a gigacaloriei sau cat mai ajunge metrul cub de apa rece, este pacalit inca din momentul in care vede si aude o reclama cu privire la pretul final al unui produs, exista companii te telefonie care isi bat joc pe fata si isi hartuiesc abonatii si acum vine in fata nenea Gigel acesta pentru a ne aburi cu nu mai stiu ce realizari ale subordonatilor sai.
 
Marian Grigoras: În măsura în care aveţi o reclamaţie concretă vă rog să o transmiteţi pe adresa instituţiei.
 
 
Cartele SIM Orange: Buna ziua. As dori sa reclam o practica cel putin dubioasa a celor de la Orange. Am fost acum 3 luni la ei sa-mi inlocuiesc cartela SIM deoarece am achizitionat un telefon unde se potrivea doar cartela microSIM. Persoana de la magazin mi-a spus ca aceasta operatiune de inlocuire a cartelei SIM este contracost si ca doar odata la doi ani se poate efectua aceasta operatiune gratis(eu nu tin minte sa fi semnat nimic in care sa fiu de acord cu aceasta intelegere), odata cu inlocuirea cartelei SIM, Orange iti ofera un "cadou"(sa alegi intre un stick sau o memorie SD), problema este ca atunci cand mi s-a eliberat bonul fiscal nu am vazut nicaieri trecuta taxarea inlocuirei cartelei SIM, in schimb in drepul "cadoului" este trecuta valoarea de 20-30RON, valoare care mi-a fost ceruta la inlocuirea SIM-ului(am pastrat bonul fiscal ca dovada)...DE CE??? Nu mi se pare normal ca acea bucata de plastic, pe care am platit-o odata cand am luat prima cartela, sa-mi mai fie taxata din cand in cand...cu atat mai mult cu cat aceasta operatiune nu este inregistrata pe bonul fiscal aparent. Sunt sigur ca au patit asta mai multe persoane si as vrea sa se verifice legalitatea acestor proceduri.
 
Marian Grigoras: Avem în curs de verificare petiţii având acest obiect, urmând ca departamentul juridic al operatorului economic să ne pună la dispoziţie un punct de vedere. Pentru a putea dispune o eventuală măsură de remediere în favoarea dumnevoastră vă rog să formulaţi o petitie pe iasi@opc.ro, cu datele dumnevoastră de identificare.
 
 
 
George: domnule sef de la opc de ce te vad pozat numai la birou .dece nu iesi pe teren sa vezi nereguli .trec in fiecare zi pe langa un chiosc cu diverse produse alimentareb instalat in curtea vechiului centru de calcul .pe acolo trec copii spre scoala si se opresc si cumpara covrigi expusi intr-un cos fara sa fie inveliti cu ceva iar praful se depune din gros pe ei ca este mare circulatie pe st primaverii unde este chioscul .sunt luni de zile si nimeni de la opc n-a vazut ca nu se controleaza .la podul de piatra stau ex in geam la soare sucuri de tot felul cine trebuie sa vada asta ?domnul indpector sef care sta in birou si ia salar frumos treaba ta mai omule e sa bati pasul pe jos si sa vezi nereguli ,criminali care atenteaza la sanatatea noastra .dar s-au dus acele vremuri cand comerciantii se scapau pe ei cand venea sanepidul si alte org de control ,protectia muncii .
 
Marian Grigoras: Stimate domn, judeţul Iaşi are în jur de 33.000 de operatori economici activi, iar cei 8 comisari ai CJPC Iaşi nu pot preveni toate neregulile care există. De aceea, ne bazăm foarte mult şi încurajăm oamenii să depună reclamaţii şi sesizări oridecâteori constată deficienţe. Acest lucru îl fac în fiecare lună peste 300 de ieşeni, ceea ce vă sfătuiesc şi pe dumnevoastră să faceţi.

 

Ioan: Publicati va rog on-line activitatea si rezultatul activitatii dvs. (ceia ce va-ti propus sa realizati si ceia ce ati realizat). Restul e propaganda comunista.
 
Marian Grigoras: De un an de zile am furnizat periodic mijloacelor mass-media colaboratoare rapoarte de activitate, care au fost prezentate pe larg. De asemnea, de fiecare dată, am furnizat presei detalii despre sancţiunile relevante şi măsurile luate de noi în cazuri de interes, astfel încât consumatorii aflaţi în situaţii similare să îşi afle drepturile.
 
 
Protest: Interesant titlu dar sunt de fatada. Minciuni, minciuni si vorbe in vant. Eu am cumparat o razatoare care nu taia si cand am fost cu bonul si cu razatoarea sa imi dea banii inapoi pe ea au zis ca nu se poate si ca singura solutie ar fi sa cumpar altceva din magazinul lor de aceeasi valoare. Pai de ce sa fiu obligat sa cumpar ceva tot din magazinul tau daca nu am nevoie de nimic din ceea ce vinzi tu acolo si nici nu am fost un client multumit de produsele pe care le comercializezi?? Cei de la protectia consumatorului au zis ca nu ma pot ajuta in cest sens si ca trebuie sa cad la pace cu cei de la magazin... Doamne...
 
Marian Grigoras: În cazul lipsei conformităţii, legislatia specifică, mai exact Legea nr. 449/2003, prevede dreptul consumatorului de a solicita vânzătorului în primul rând repararea produsului sau are dreptul de a solicita înlocuirea produsului. În cazul în care nu beneficiază nici de repararea, nici de înlocuirea produsului se poate solicita restituirea preţului. Instituţia noastră nu face altceva decât să aplice legea, iar dispunerea unor măsuri, în afara cadrului legal ar însemna un abuz.

 

Ioana: Am făcut o singură dată reclamaţie la OPC. Am primit un răspuns pe mail după 22 de zile! Termenul legal era de 30 de zile. Termenul legal nu înseamnă termenul obligatoriu! Mersesem cu o bucată de pâine. Le-au trebuit 22 de zile celor de acolo să vadă ce e cu pâinea?! Cred că puteau răspunde în două-trei zile. Dar! Răspunsul a fost pur formal şi general, de genul: am fost şi am acordat sancţiuni că am descoperit nereguli. Eu completasem un formular la OPC în care eram întrebată ce pretenţii am. Nu am cerut bani, am cerut să ştiu ce era în pâinea mea (o rânză). Nici măcar asta nu mi s-a putut comunica după 22 de zile? Şi trebuie eu să-i cred că pe cei la OPC pe cuvânt că-mi spun ei că au fost şi au verificat şi au sancţionat? E lipsă de interes, de respect. Sunt instituţii în ţară, printre care şi OPC-ul, organizate doar de ochii lumii civilizate. OPC-ul unde îl reclamăm?
 
Marian Grigoras: Durata cercetării unei reclamaţii variază de la caz la caz, în funcţie de mai mulţi factori. În fiecare lună înregistrăm peste 300 de petiţii. În cazul produselor alimentare la care prelevam probe expertizarea este efectuată la Laboratorul Larex din Bucureşti şi atunci se aşteaptă raportul trimis de laborator. În măsura în care sunteţi nemultumită de un răspuns, aveţi dreptul să solicitaţi clarificări sau, eventual, recercetarea reclamaţiei. Vă rog să transmiteţi pe adresa iasi@opc.ro câteva detalii despre reclamaţie şi am să verific modul de soluţionare!
 
 
 
Marian: Chiar, OPC-ul unde îl reclamăm? Dacă suntem nemulţumiţi de cum rezolvă sau gestionează o situaţie, ce facem?
 
Marian Grigoras: În măsura în care apreciaţi că o reclamaţie sau sesizare nu a fost soluţionată corect aveţi dreptul să cereţi recercetarea sau vă puteţi adresa Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, instituţia în a cărei subordonare ne aflăm.
 
 
 
Marius: stimate domn, doua intrebari: 1. de ce nu verificati restaurantele in care se fumeaza pe rupte la gramada! Parca sunt niste legi care reglementeaza locurile de fumatori/nefumatori. Sa se verifice respectarea legii si daca locurile special amenajate sunt corect facute. 2. care e procedura daca doresc sa reclam ceva online! Poate nu am timp sa vin pina la dvs la sediu, ce trebuie sa fac? cu stima.
 
Marian Grigoras: 1. Instituţia noastră a aplicat sancţiuni şi efectuează controale în vederea depistării unor astfel de abateri.
2. Adresa de email este iasi@opc.ro sau reclamatii.iasi@opc.ro. Este necesar să treceţi datele dumneavoastră de identificare şi să ataşaţi documente doveditoare, în funcţie de aspectul reclamat.
 

 

Adrian O: Am cumparat din bazar un material pentru a putea face o perdea . Am cerut bon fiscal insa vanzatorul mi-a spus ca orice problema se rezolva daca gasesc ceva in neregula la material, si nu am primit bon fiscal .Am verificat acasa materialul si aceste este cu imperfectiuni ( portiuni pe toata latimea unde lipsesc fire , portiuni de 3-15 cm unde materialul este rarefiat etc ) . M-am intors la vanzator pentru a-i inapoia materialul si a-i cere banii inapoi . Acesta incearca sa ma duca cu vorba : nu am bani azi , vino maine ca poate fac vanzari ,etc . Exista vreo solutie din partea OJPC ca sa-mi vad banii inapoi sau orice produs cumparat din bazar e bun cumparat si sa ne luam adio de la banii dati , stiind ca nimeni nu da bon fiscal in bazar?
 
Marian Grigoras: După cum am răspuns anterior, vânzătorul este răspunzător pentru neconformităţile produsului vândut. Având în vedere natura produsului în discutie, nu mai putem vorbi de repararea acestuia, ci de înlocuire cu un produs similar sau de restituirea prețului achitat. Putem interveni în situaţia în care veţi formula o reclamaţie, însă în lipsa bonului fiscal sau a unei probe care să dovedească provenienţa bunului, modul de soluţionare va depinde de atitudinea vânzătorului, care poate să nu recunoască faptul că acel produs este vândut de el.
 
 
Unu: am facut o sesizare la OPC pe data de 01.11.2013. si inca nu am primit nici un raspuns pana astazi 02.12.2013. Problema este urmatoarea:pe data de 02.09.2013 am achizitionat un telefon de la dealerul Vodafone de la Hala Centrala. In mai putin de o luna telefonul s-a blocat, asadar pe data de 30.09.2013 am dus telefonul la dealer pentru a fi trimis la service. Dupa aproximativ 10 zile a revenit telefonul la dealer cu garantia anulata pe motiv ca nu corespunde seria IMEI de pe sticker-ul din spatele acumulatorului cu seria IMEI din software. (Precizez ca eu nu am intervenit asupra telefonului nici asupra hardware-ului nici asupra software-ului.) Dupa aceasta data am contactat telefonic in nenumarate randuri firma producatoare,service-ul si firma de telefonie Vodafone, dar nici unul dintre acestia nu mi-au oferit vreo solutie pentru rezolvarea problemei. Am sperat ca OPC-ul va face dreptate in acest caz. In concluzie am cumparat un produs care a functionat mai putin de o luna si de mai mult de doua luni sta la dealer cu garantia anulata. Ar fi fost mai bine oare sa achizitionez un produs de la un bisnitar de la coltul strazii decat de la dealerul Vodafone de la Hala Centrala?

Marian Grigoras: Reclamaţii care implică aspecte de natură tehnică sunt dificil de soluţionat. Atunci când eliberează astfel de rezoluţii de anulare a garanţiei, operatorul economic îşi asumă toate implicaţiile unui astfel de răspuns. În masura în care avem argumente să combatem astfel de rezoluţii, luăm măsurile legale şi aplicăm sancţiuni şi măsuri de remediere, în favoarea consumatorului. Conform legislaţiei, în situaţiile în care nu poate fi trasă o concluzie în a stabili cine are dreptate, este necesară o expertiză tehnică de specialitate, efectuată de un expert neutru.

 

Lucian: Când vă veţi face un site? Suntem în 2013 şi sunteţi o instituţie ce trebuie să deserveasă publicul. Cu produsele de care nu suntem mulţumiţi trebuie să venim la sediu, dar ar fi frumos să putem găsi pe internet programul de lucru, să putem completa online reclamaţii sau cereri, să vedem rezultatele activităţii dumneavoastră, listele de reclamaţii. Aţi încercat să daţi un search pe google pentru OPC sau CJPC sau Protecţia Consumatorului Iaşi? Site-ul ANPC e o îmbârligătură formală pe care sunt trântite nişte trimiteri la legi. Nu asta înseamnă a lucra pentru cetăţeni!
 
Marian Grigoras: Instituţia superioară, care ne asigură şi finanţarea, respectiv Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor are în plan, din câte cunosc, îmbunataţirea site-ului propriu. Sunt de acord că există multe lucruri care trebuie îmbunatatite, însă multe dintre aceste îmbunătăţiri nu depind de voinţa mea. De aproape 1 an de când am preluat această funcţie am promovat activitatea instituţiei, răspunzând tuturor solicitarilor din partea mass-media, prezentând rapoarte de activitate şi cazuri reprezentative. De asemenea, contul de facebook al instituţiei este accesat de câteva sute de persoane săptămânal.

 

 

 

Karla: "Vă rugăm să apelaţi la această modalitate numai după ce încercaţi să rezolvaţi amiabil problema cu operatorul economic care a comercializat produsul sau a prestat serviciul. În situaţia în care nu aţi ajuns la o înţelegere cu vânzătorul sau cu administratorul unităţii, atunci aveţi dreptul să depuneţi o reclamaţie la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor". Avem dreptul să facem reclamaţie la CJPC numai dacă nu aplicăm principiul "Micii Înţelegeri"?! Păi cum aşa? Dacă un comerciant primeşte spor de zâmbet şi-mi vâră produse stricate sau cu defecte sau expirate cu multă amabilitate şi ulterior îşi cere frumos scuze, eu trebuie să trec cu vederea, că n-am dreptul să-l ofensez? Reclamaţii se fac la OPC tocmai pentru a-i opri pe comercianţi să-i păcălească pe clienţi, nu pentru a-i îndemna să fie politicoşi!
 
Marian Grigoras: Activitatea noastră constă în verificarea respectarii unor prevederi legale. În funcţie de situaţia concretă, unele acte normative specifice prevăd, în mod expres, pe lângă obligaţiile operatorilor economici şi anumite obligaţii din partea consumatorilor. De exemplu, Legea nr. 449/2003, pe care am mai menţionat-o stabileşte în sarcina consumatorului obligaţia de a informa operatorul economic despre lipsa de conformitate, în termen de 2 luni de la data constatării. Vorbind tot despre garanţii, operatorii economici au obligaţia de a remedia deficienţele la produse în termen de 15 zile de la data la care au luat la cunoştinţă de acestea. Apreciez că în acest sens trebuie privită recomandarea citată de dumnevoastră de pe site-ul ANPC. Sunt de acord că acea formulare ar trebui nuanţată şi am să pun în discuţie necesitatea unei clarificări. Mulţumesc!
 
 
 
Nea' Gogu: Domnule comisar - sef, vreau sa va spun faptul ca am depus pana acum doua relamatii la OPC si am primit raspunsuri facute din birou, fara verificari la fata locului. Cum este posibil sa semnati asemenea raspunsuri, demne de copii de clasa a IV-a, formulate la modul '' am verificat si n-am acordat nicio sanctiune '', fara a raspunde la obiectul reclamatiei?! Apoi, de ce nu va deplasati pe teren, macar din cand in cand?
 
Marian Grigoras: În situaţia în care răspunsurile sau activitatea noastră vă nemulţumesc aveţi posibilitatea să solicitaţi recercetarea aspectelor reclamate, de către un alt comisar, sau aveţi posibilitatea să sesizaţi instituţia superioară, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor. Citatul respectiv nu îl regăsesc în modul de lucru al comisarilor CJPC Iaşi, ceea ce mă face să am dubii cu privire la veridicitatea susţinerilor dumneavoastră. Ca să dovediţi contrariul şi buna dumnevoastră credinţă vă rog să transmiteţi pe iasi@opc.ro date despre reclamaţiile respective şi voi verifica modul de soluţionare.
 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Cine profită de madam Şoşoacă

Pavel LUCESCU

Cine profită de madam Şoşoacă

Campania care urmează la Iaşi nu trebuie să devină un circ de tip Şoşoacă, decât dacă vrem să ne batem joc de viitorul acestui oraş. Nu vreau să spun că madam SOS România ar trebui ignorată, ci că n-ar fi rău dacă am încerca să înţelegem mai mult ce are în cap când vine vorba de viitorul oraşului şi mai puţin ce vrea ea să ne vândă, adică scandal.

opinii

Distrugerea statuilor

Alexandru CĂLINESCU

Distrugerea statuilor

Frenezia negatoare woke e urmarea obscurantismului, a fanatismului şi a inculturii. Ideologii woke au cale liberă în mass-media, au pătruns în universităţi şi în şcoli. Acţiunile lor n-au nimic comun cu adevărul istoric. Ei pretind că fac dreptate celor ai căror strămoşi au fost umiliţi şi exploataţi, în realitate manipulează istoria şi adâncesc fracturile sociale.

De ce este atât de aspru Postul Mare?

pr. Constantin STURZU

De ce este atât de aspru Postul Mare?

Faţă de celelalte posturi de peste an, Postul Mare (care precede Sfintele Paşti) este considerat unul aspru, atât din punct de vedere alimentar, cât şi din alte puncte de vedere. De ce este – sau ni se pare a fi – Postul Mare atât de aspru? De ce, în genere, ne este atât de greu să postim? Din mulţimea de posibile răspunsuri, să reflectăm azi la trei dintre ele.

Roboţi

Codrin Liviu CUȚITARU

Roboţi

Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

pulspulspuls

Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

Un mare mister tace şi face pe piaţa politichiei locale în această perioadă, stimaţi electori: cine va face listele de candidaturi de la parlamentarele din toamnă la liberalii ieşeni? 

Caricatura zilei

La reciclat pet-uri și doze

Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

Cumpara editia digitala

Vremea in Iasi

Curs valutar

Parteneri

Intrebarea zilei

Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

vezi raspunsuri