Secretul „Puiului galben”: producătorii ieșeni explică pas cu pas metoda. „Nu e nimic nesănătos”. Ce spun autorităţile sanitare locale?
Scandalul “Puiului vopsit” a stârnit un val de reactii critice din partea marilor (...)
citeste totvineri, 29.03.2024
Recent, sătenii din Grajduri au făcut greva foamei deoarece din cauza condiţiilor meteorologice drumul a devenit impracticabil.
Trei constructori locali importanţi se luptă pentru a asfalta „drumul groazei” din comuna Grajduri, din cauza căruia nişte săteni au intrat şi în greva foamei luna trecută. Săptămâna trecută a avut loc deschiderea ofertelor la licitaţia aferentă unui proiect european, prin care primăria va moderniza cinci drumuri comunale importante din localitate. Potrivit anunţului de participare, preţul estimativ al lucrărilor este de 13,36 milioane lei şi presupune atât lucrările efective, cât şi serviciile de proiectare tehnică pentru infrastructura de transport. Potrivit informaţiilor „Ziarul de Iaşi”, în termenul legal au fost depuse cinci oferte, iar în următoarele săptămâni ar trebui să fie anunţat deja câştigătorul.
Printre ofertanţi se găsesc nume cunoscute din domeniul construcţiilor, atât din Iaşi, cât şi din Bucureşti, aceştia depunând oferte cuprinse între 11,1 şi 12,78 milioane lei. Unul dintre ofertanţi este Cornel Brânză, patronul societăţii Ted Construct, care s-a prezentat la licitaţie în asociere cu firma SC Construcţii Gabap SRL din Dobreni, Neamţ. Societatea din judeţul vecin aparţine Doinei Apintei, iar în 2013 n-a avut angajaţi, nu a avut cifră de afaceri şi a înregistrat pierderi de 2.500 lei. O altă ofertă a fost depusă de firma Enviro Construct, care i-ar aparţine fugarului Cristian Maftei, companie care a „explodat” în afaceri imediat după criză.
Dacă în 2008 – 2010 nu atingea afaceri de un milion lei, în următorii trei ani afacerile au crescut constant până la 14,5 milioane lei, 17,6 milioane lei şi 26 milioane lei. Un alt ofertant este afaceristul ieşean Giani Canschi, prin firma Geprocon SA care în ultimii ani a avut afaceri de 45-50 milioane lei. Celelalte două oferte au fost depuse de firma vasluiană SC Transmir SRL, care a definitivat proiectul european de modernizare a drumului judeţean Iaşi – Vaslui şi asocierea de firme Viarom Construct SA şi Bomaco SRL. Viarom Construct este specializată pe cosntrucţia de drumuri şi poduri, face parte din grupul francez Eurovia, iar în 2013 a avut afaceri de 185 milioane lei.
De partea cealaltă, societatea bucureşteană Bomaco SRL, care va asigura serviciile de proiectare, a avut în 2013 o cifră de afaceri de 1,4 milioane lei şi un profit de 68.000 lei. Printre drumurile care vor fi modernizare se numără şi tronsonul de peste doi kilometri care face legătura dintre satul Cărbunari şi drumul principal care duce spre centrul comunei. Luna trecută, consilierul local din Cărbunari, Claudiu Iuraşcu, a intrat în greva foamei alături de alţi consăteni deoarece din cauza condiţiilor meteorologice drumul a devenit impracticabil şi sătenii erau izolaţi. Singura posibilitate de a ieşi din sat era pe jos, dar doar cu ajutorul unor cizme, sau cu căruţa, prin această metodă fiind transportată şi o bătrână care făcea dializă sau tot aşa era aprovizionat singurul magazin din localitate.
Cuvinte cheie: + drum, groaza, Grajduri, concurenti
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
Miroslava – comuna cea mai mare și cea mai bogată din regiune. Încotro? (P)
Gamificarea: o aventură magică la școala primară Lorelay! (P)
Este videochatul o nouă cale către independența financiară a fetelor? (P)
Dealer de droguri cu sute de comenzi, iertat de judecători: „A făcut progrese în plan spiritual”
Lovitură în Podu Roş: trei tineri au jefuit maşina de îngheţată. O greşeală minora a şoferului
Temperaturi de vară la început de aprilie. 28 de grade Celsius la Iași
Grindeanu: Contractul pentru încă un lot din secţiunea montana a A8 intră în licitaţie
Premierul anunţă că “nu este oportun ca magazinele să fie închise în weekend”
O capsulă cu senzori ar putea fi o alternativă la endoscopie
Ce pot indica modificările patologice ale examenului de urină? (P)
Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat
Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea
Virusul HIV a fost eliminat din celule, deocamdată, în laborator
Pacient de 22 de ani cu limfagiom chistic de mezocolon, operat cu succes la Arcadia
Ultimele calcule privind posibilitatea ca Iaşul să prindă un post de europarlamentar
“Extraordinara poveste a lui Peter Schlemhil” de Adelbert von Chamisso
Cum e să lucrezi într-o universitate (şi să participi la alegeri)
Ghici cine este blondina din acest tandem liberal indestructibil?
Publicitatea convenției matrimoniale și modificarea acesteia
Pavel LUCESCUCine profită de madam Şoşoacă |
Alexandru CĂLINESCUDistrugerea statuilor |
pr. Constantin STURZUDe ce este atât de aspru Postul Mare? |
Codrin Liviu CUȚITARURoboţi |
Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă? |