Secretul „Puiului galben”: producătorii ieșeni explică pas cu pas metoda. „Nu e nimic nesănătos”. Ce spun autorităţile sanitare locale?
Scandalul “Puiului vopsit” a stârnit un val de reactii critice din partea marilor (...)
citeste totvineri, 29.03.2024
După primul an în care piaţa auto a demonstrat o revenire puternică, +21.5% în 2014, primul trimestru al anului 2015 certifică trendul crescător.
Piaţa auto europeană a avansat cu 8,6% în primele trei luni din 2015 comparativ cu perioada corespunzătoare a anului trecut, la 3,52 de milioane de unităţi, datorită evoluţiei pozitive a pieţelor mari, potrivit datelor publicate joi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut în primul trimestru cu 8,3% faţă de aceeaşi perioadă din 2014, la 14.452 de unităţi.
Programele guvernamentale ce tocmai au început, Prima Maşină şi Programul Remat, cu siguranţă vor asigura şi în următorul trimestru o creştere a vânzărilor de maşini noi, constituind un lucru cu adevărat bun pentru sănătatea sistemului economic.
În Iaşi vânzările din primul trimestru, au crescut cu aproximativ 32% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în total fiind inmatriculate 559 de autovehicule (autoturisme + vehicule comerciale) în primele trei luni ale anului.
Dacia deţine cele mai multe autoturisme vândute - totalizând un număr de 68 unităţi.
Topul celor mai vândute autoturisme de import este condus de Toyota cu 39 de unităţi, urmată de Volkswagen cu 36 de unităţi şi Ford cu 35 de unităţi.
Analizând sectorul vehiculelor comerciale topul este condus de Ford cu 12 unităţi, la egalitate cu Volkswagen, urmat de Peugeot şi Renault, ambii cu cate 7 unităţi vândute.
Trendul crescator al ultimului an şi creşterea spectaculoasă a primului trimestru în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut poate reprezenta o certitudine a faptului că piaţa auto dar şi economia în general, sunt în revenire, cu paşi siguri.
Eco bonusurile (oferite în programul Rabla) dar şi scutirea totală de la plata taxei de înmatriculare a motoarelor puţin poluante ajută la impulsionarea vânzărilor. O altă reglementare guvernamentală introdusă recent este scăderea impozitului cu 95% pentru autoturismele de tip hybrid. Această reglementare era absolut necesară în condiţiile în care România încearcă să se alinieze la normele Uniunii Europene iar marile capitale ale Europei au luat măsuri de acest gen cu mulţi ani în urmă. Spre exemplu, Parisul şi Londra impun taxe extrem de mari pentru motorizările poluante, în special pentru diesel, în incercarea de a reduce total înmatricularea acestor maşini. Cu siguranţă România se indreaptă cu paşi mici dar siguri către astfel de reglementări iar clienţii care optează totuşi pentru motoarele convenţionale, se vor orienta către cele de capacitate mică.
În Iaşi, se observă creşterea vânzărilor pentru autoturismele hybrid, cu atât mai mult cu cât aici se află şi singurul showroom din România dedicat în exclusivitatea acestor tehnologii. În primul trimestru, liderul detasat al acestei tehnologii, grupul Toyota, a comercializat un număr de 9 unităţi dintre care 7 sunt Lexus, brandul premium al grupului.
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
Ciucă se gândește la o confruntare cu Ciolacu la alegerile prezidențiale
Miroslava – comuna cea mai mare și cea mai bogată din regiune. Încotro? (P)
Gamificarea: o aventură magică la școala primară Lorelay! (P)
Este videochatul o nouă cale către independența financiară a fetelor? (P)
Dealer de droguri cu sute de comenzi, iertat de judecători: „A făcut progrese în plan spiritual”
Lovitură în Podu Roş: trei tineri au jefuit maşina de îngheţată. O greşeală minora a şoferului
Temperaturi de vară la început de aprilie. 28 de grade Celsius la Iași
Grindeanu: Contractul pentru încă un lot din secţiunea montana a A8 intră în licitaţie
Premierul anunţă că “nu este oportun ca magazinele să fie închise în weekend”
O capsulă cu senzori ar putea fi o alternativă la endoscopie
Ce pot indica modificările patologice ale examenului de urină? (P)
Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat
Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea
Virusul HIV a fost eliminat din celule, deocamdată, în laborator
Pacient de 22 de ani cu limfagiom chistic de mezocolon, operat cu succes la Arcadia
Ultimele calcule privind posibilitatea ca Iaşul să prindă un post de europarlamentar
“Extraordinara poveste a lui Peter Schlemhil” de Adelbert von Chamisso
Cum e să lucrezi într-o universitate (şi să participi la alegeri)
Pavel LUCESCUCine profită de madam Şoşoacă |
Alexandru CĂLINESCUDistrugerea statuilor |
pr. Constantin STURZUDe ce este atât de aspru Postul Mare? |
Codrin Liviu CUȚITARURoboţi |
Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă? |