marti, 19.03.2024
Ziarul Financiar a realizat o analiză economică referitoare la legătura dintre Iaşi şi Bucureşti, cele mai mari două oraşe din ţară după numărul de locuitori. A rezultat o conexiune slabă, unul dintre argumente fiind că trenurile dintre cele două oraşe circulă cu o viteză medie de 58 de kilometri/oră, la jumătate faţă de vestul Europei. Şi cu maşina călătoria durează cinci-şase ore dat fiind că autostrada care ar trebui să lege Moldova de centrul ţării este doar pe hârtie.
Cinci trenuri de pasageri pleacă zilnic din Gara de Nord din Bucureşti spre Iaşi, capitala Moldovei, şi ajung după şapte ore - şapte ore şi jumătate la destinaţie deşi distanţa pe această rută este de doar 406 kilometri.
„Drumul de la Bucureşti la Iaşi pe calea ferată este foarte lung, biletul este scump având în vedere câte ore se fac“, spune Paula, 28 de ani, care a călătorit pe această rută.
Preţul unui bilet de tren pentru o călătorie (doar dus) este de 95 de lei, potrivit datelor de pe infofer.ro. Timpii de parcurs de la Bucureşti la Iaşi pe calea ferată au crescut cu 25 de minute (în 2012) faţă de 2001, potrivit datelor din memorandumul cu măsuri pentru eficientizarea sectorului de transport feroviar al României, necesare pentru aprobarea Master Planului General de Transport. Pasagerii care aleg să călătorească cu trenul pot opta pentru traseul de 406 kilometri Bucureşti-Ploieşti-Buzău-Focşani-Bârlad-Vaslui-Iaşi sau pentru cel care include tronsonul Paşcani-Bârlad, ce măreşte distanţa la 460 de kilometri. Multe ore se fac şi cu maşina. Autostrada, în studiu de fezabilitate
FOTO: Ziarul Financiar
Pe cale rutieră distanţa între Bucureşti şi Iaşi este de 383 de kilometri, durata călătoriei fiind de cinci ore, jumătate-şase, iar costul cu maşina ajunge la 180 de lei. Cu autocarul biletul costă 70 de lei de persoană. În prezent există în plan o autostradă care să lege Iaşi de Târgu-Mureş, de aproape 300 de kilometri şi care să străbată patru judeţe, respectiv Iaşi, Neamţ, Harghita şi Mureş.
Această autostradă ar asigura o conexiune mai bună între Moldova şi Transilvania, iar un tronson de autostradă pe Bacău-Braşov ar putea asigura legătura şi cu centrul ţării. Autorităţile declarau că lucrările la autostrada Iaşi-Târgu-Mureş ar putea începe anul viitor şi că vor fi finalizate prin 2017, însă acestea sunt doar promisiuni.
Cu un acces dificil spre Bucureşti şi vestul ţării este greu să atragem investitori
„Accesul dificil către Bucureşti şi vestul ţării este cea mai mare problemă a Iaşiului. Nu există o infrastructură rutieră care să permită accesul uşor în nordul Bucovinei pentru turişti. Pe calea ferată ar fi nevoie de investiţii într-o linie care să traverseze ţara de la sud la nord. Este greu să atragem investitori dacă nu avem infrastructură care să ne conecteze cu restul ţării“, a spus Sebastian Buraga, purtătorul de cuvânt al Primăriei Municipiului Iaşi. El spune că este bine că guvernul a pus pe lista investiţiilor autostrada Iaşi-Târgu-Mureş. „În urmă cu câţiva ani acest proiect nici măcar nu exista, bine că este scris“, a spus el.
În ultimii ani judeţul Iaşi a reuşit să atragă investiţii în sectorul producţiei de componente auto şi în IT, regiunea Moldovei fiind cunoscută pentru forţa de muncă mai ieftină decât în restul ţării.
Textul integral îl găsiţi pe Ziarul Financiar
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
Revine zăpada la Iaşi: Lapoviță sau ninsoare în mare parte din țară, până joi seară
Fosta actriţă porno Stormy Daniels îşi prezintă versiunea privind relaţia cu Trump
Medic: Să nu uităm că accidentul vascular cerebral se poate face şi la copii
Prognoza meteo: Ne aşteaptă un început de aprilie mai călduros decât normalul termic
Dan Voiculescu șantajează PSD-PNL cu candidatura lui Piedone la Primăria Capitalei
Iubitul Arynei Sabalenka, Konstantin Koltsov, a murit la vârsta de 42 de ani
Azi, Simona Halep revine pe teren. De la ce oră ar putea începe partida
Interviu ZdI TV - Bilanț la Tomești: ce s-a construit și ce urmează
Câteva observaţii din dronă asupra întâmplărilor nefericite de la Vniversitate
Ce relații comerciale mai are Iașul cu Rusia. S-a redus diferența dintre importuri și exporturi
Pasionații de programare și hardware se pot înscrie la concursul național iTEC
Fiscul vrea să-i scoată la mezat bunurile unei femei care a avut un atelier de confecții
Peisagiștii evită să participe la o licitație a Primăriei pentru finalizarea unor „părculețe”
FOTBAL Leo, trezeşte-te, că nenoroceşti fotbalul ieşean! Cine-i arată lui Grozavu bârna din ochi?
Lista celor 10 finaliști pentru Premiul Național pentru Proză „Ziarul de Iași” 2024
In memoriam Paulică Răileanu, un reputat profesor al Politehnicii ieșene
Lista școlilor unde pot începe lucrări: Primăria a semnat opt contracte
Bosch va monta pe tramvaiele din Iași sisteme „inteligente” pentru evitarea accidentelor
O tânără din Iaşi, designer pentru celebrul brand adidas. A absolvit London College of Fashion
Proiectul A8 a ajuns „bătaia de joc a Guvernului Ciolacu/Ciucă”
O hoaţă a atacat o femeie chiar dacă era însoţită de un bărbat
NATO, confruntarea Vestului cu Rusia, ambițiile lui Klaus Iohannis
„D-ale noastre, ale studenţilor”. Tableta de duminică: astăzi, despre „gen”, „deci” şi „fără deci”!
VIDEO Dronele ucrainene au pătruns 1.000 de km în Rusia și au aruncat în aer două rafinării
VIDEO Un român este cel care a dat ”voce” deșertului Arrakis în superproducția Dune 2. Cine este
Duelul reftorilor sau cum reftorul Tudorel a întins floreta iar reftorul Caşcaval i-a luat maul
VIDEO Explozie puternică la o rafinărie din Rusia lovită de drone ucrainene
Anual, la nivel mondial, 1 milion de persoane mor din cauza poluării atmosferice
Cosmin PAȘCAAlianţa PSD-PNL, mai puternică decât Putin? |
Briscan ZARABunici obraznici |
Cristina DANILOVNoi, femeile |
Nichita DANILOVÎntre artă şi credinţă |