Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

vineri, 29.03.2024

Cum vom călători cu avionul peste zece ani

GALERIE
avion
  • avion
- +

O nouă tehnologie va permite pasagerilor să aibă o privire panoramică asupra zborului.

Avioanele cu care vom zbura peste 10 ani vor fi mai uşoare şi implicit mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil şi mai puţin poluante. În plus, o călătorie cu avionul va fi cu mult mai spectaculoasă decât un banal zbor din prezent, conform proiectului unui producător britanic care vizează înlocuirea hublourilor din fuselaj cu panouri superuşoare din ecrane inteligente, care vor creea senzaţia că poţi întinde mâna pentru a atinge norii.
Acest proiect deschide o fereastră către cursele de pasageri ale decadei viitoare, stârnind entuziasmul pentru cei cărora le place să zboare dar şi, probabil, panica, în rândul celor care se tem de zbor: un avion fără hublouri, cu părţile laterale şi cea superioară a fuselajului acoperite pe interior cu ecrane inteligente ce vor permite o privelişte panoramică în timpul zborului dar şi interacţiuni precum posibilitatea de a naviga pe internet sau verificarea mesajelor e-mail. Conform proiectului, pasagerii vor putea să identifice regiunea deasupra căreia se află prin simpla atingere a ecranului. Dacă nu doresc să privească în jur sau sunt deranjaţi de lumină, pasagerii pot închide aceste ecrane inteligente.
Acest concept al unui avion fără hublouri, bazat pe o tehnologie împrumutată de la telefoanele mobile şi de la televizoarele smart, a fost lansat de Centre for Process Innovation (CPI), o organizaţie din nord-estul Angliei care colaborează cu alte companii în domeniul inovaţiei şi al dezvoltării de noi produse. Acest concept permite instalarea unor ecrane de înaltă definiţie, uşoare şi foarte subţiri, pe partea interioară a fuselajului, ecrane pe care vor fi afişate imagini de la exteriorul aeronavei, preluate de la diferite camere amplasate în exterior.

Bilete mai ieftine

În afară de spectaculozitatea acestui concept, principala miză este reprezentată de reducerea greutăţii aeronavelor, care la rândul ei înseamnă un consum mai mic, o poluare mai redusă şi bilete mai ieftine pentru călători. Conform calculelor făcute de specialiştii de la CPI, la o scădere cu 1% a greutăţii aparatului de zbor corespunde o economie de combustibil de 0,75%.
Această ideea a venit în urma unor discuţii privind folosirea dispozitivelor electronice printabile, în care este specializat acest centru, în domeniul aeronautic. "Am stat de vorbă cu specialişti din domeniul aerospaţial şi am înţeles că este nevoie de noi aparate de zbor mai uşoare", a declarat Dr. Jon Helliwell, reprezentant al CPI. Prin amplasarea de hublouri, în cazul avioanelor, fuselajul trebuie întărit şi greutatea acestuia creşte. Prin excluderea hublourilor şi instalarea de pereţi din ecrane, fuselajul va fi mai uşor.



 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Cine profită de madam Şoşoacă

Pavel LUCESCU

Cine profită de madam Şoşoacă

Campania care urmează la Iaşi nu trebuie să devină un circ de tip Şoşoacă, decât dacă vrem să ne batem joc de viitorul acestui oraş. Nu vreau să spun că madam SOS România ar trebui ignorată, ci că n-ar fi rău dacă am încerca să înţelegem mai mult ce are în cap când vine vorba de viitorul oraşului şi mai puţin ce vrea ea să ne vândă, adică scandal.

opinii

Distrugerea statuilor

Alexandru CĂLINESCU

Distrugerea statuilor

Frenezia negatoare woke e urmarea obscurantismului, a fanatismului şi a inculturii. Ideologii woke au cale liberă în mass-media, au pătruns în universităţi şi în şcoli. Acţiunile lor n-au nimic comun cu adevărul istoric. Ei pretind că fac dreptate celor ai căror strămoşi au fost umiliţi şi exploataţi, în realitate manipulează istoria şi adâncesc fracturile sociale.

De ce este atât de aspru Postul Mare?

pr. Constantin STURZU

De ce este atât de aspru Postul Mare?

Faţă de celelalte posturi de peste an, Postul Mare (care precede Sfintele Paşti) este considerat unul aspru, atât din punct de vedere alimentar, cât şi din alte puncte de vedere. De ce este – sau ni se pare a fi – Postul Mare atât de aspru? De ce, în genere, ne este atât de greu să postim? Din mulţimea de posibile răspunsuri, să reflectăm azi la trei dintre ele.

Roboţi

Codrin Liviu CUȚITARU

Roboţi

Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

pulspulspuls

Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

Un mare mister tace şi face pe piaţa politichiei locale în această perioadă, stimaţi electori: cine va face listele de candidaturi de la parlamentarele din toamnă la liberalii ieşeni? 

Caricatura zilei

La reciclat pet-uri și doze

Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

Cumpara editia digitala

Vremea in Iasi

Curs valutar

Parteneri

Intrebarea zilei

Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

vezi raspunsuri