Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

vineri, 29.03.2024

Dacia continuă modernizarea fabricii de la Mioveni

GALERIE
Dacia-Mioveni
  • Dacia-Mioveni
- +

Din 2015, Uzinele Vehicule şi Mecanica şi Şasiuri Dacia folosesc Alliance Production Way (APW), noul sistem de producţie al Alianţei Renault-Nissan. În prezent, nivelul de automatizare a proceselor de fabricaţie vehicule şi mecanică este de 5%. În următorii ani, acesta va ajunge la 20%. Investiţiile realizate pe platforma industrială de la Mioveni pentru modernizarea uzinelor, între anii 2000 şi 2014, se ridică la aproximativ 1,9 miliarde de euro, din care 18,5 milioane de euro în condiţii de muncă.

Din 2015, cele două uzine amplasate pe platforma industrială Dacia de la Mioveni (Uzina Vehicule şi Uzina Mecanica şi Şasiuri) folosesc Alliance Production Way (APW) - noul sistem de producţie comun uzinelor din cadrul Alianţei Renault-Nissan. Obiectivul APW este acela de a ameliora profitabilitatea şi competitivitatea companiei într-o manieră durabilă.

Uzina Vehicule

„Sunt transformări vizibile în fiecare departament, fie că vorbim de Presaj, Caroserie, Vopsitorie sau Montaj. Oame­nii implicaţi în procesele de fabricaţie, inclusiv în zonele unde există roboţi, beneficiază de formări permanente care au scopul de a conştientiza mai bine importanţa calităţii, a securităţii la locul de muncă, a costurilor angajate şi a terme­nelor care trebuie respectate. 93% din producţia de vehicule a Dacia merge la export. Vorbim de clienţi din culturi diferite, cu exigenţe diferite. APW înseamnă să ne sincronizam permanent cu clientul. În procesele de fabricaţie, să „nu primim niciodată defecte“, să „nu producem niciodată defecte“ şi să „nu transmitem niciodată defecte“. Progresiv, am eliminat riscurile de accidente în anumite posturi manuale, care presupuneau operaţii dificile din punct de vedere ergonomic, cu implementarea roboţilor. Aceste schimbări se reflectă şi în condiţiile de muncă ale angajaţilor“, a declarat Cornel Olendraru, director Uzina Vehicule Dacia.

În anul 2013, în departamentul Presaj, a fost instalată prima linie de prese automată pe care se realizează piese de dimensiuni mari. Anul acesta, alte trei linii de prese au fost robotizate pentru eliminarea riscurilor de securitate şi diminuarea retuşurilor.

Linia de asamblare generală a mo-delelor Dacia existentă în departamentul Caroserie este prevăzută cu un nou sistem automatizat. Robotizarea liniilor de fabricaţie a caroseriilor de vehicule permite eliminarea unor posturi de sudură neergonomice pentru operatori. În prezent, în unele posturi de lucru sunt folosiţi cleşti mari de sudură pentru accesul în anumite zone unde operaţiile de sudură erau mai dificil de realizat manual. În viitor, liniile de fabricaţie vor îngloba noi tehnologii (ex. sudură cu plasmă, control VISIO pentru geometria caroseriei). Roboţii de sudură pot realiza mai multe puncte de sudură a caroseriilor într-un timp dat decât operatorii.

În Montaj, în vara anului 2014 a fost realizată linia cu înălţime variabilă pe care caroseriile se ajustează în funcţie de post, pentru a permite operatorilor să monteze piesele în cele mai bune condiţii de ergonomie. În diverse zone ale departamentului au fost amplasate covoare rulante. În plus, zona de picking-kitting, unde sunt realizate colecţiile de piese care trebuie montate pe fiecare vehicul, a fost extinsă. Toate aceste modificări au fost implementate pentru a facilita munca operatorilor şi pentru a reduce operaţiile fără valoare adăugată realizate de aceştia.

Uzina Mecanica şi Şasiuri

În departamentul în care se asamblează motoarele Energy Tce 90, o parte dintre procesele de fabricaţie mecanică sunt robotizate. Astfel, operaţiile de manipulare a pieselor, de strângere a pieselor şi de control al conformităţii motorului, sunt robotizate.

Spre exemplu, postul de lucru amplasat la finalul linei de asamblare (foto Departament Motoare) realizează o serie de verificări VISIO (prezenţa şi citirea etichetei motorului, coerenţa referinţei piesei, coerenţa tipului de piesă montată - se verifică anumite caracteristici fizice între piese cu referinţe diferite etc).

În departamentul unde se produc cu-tiile de viteze de tip TL (şase rapoarte), fabricate la Uzina Mecanica şi Şasiuri, există tehnologii inovatoare: instalaţii de control 3D de ultimă generaţie, bancuri de teste pentru control acustic şi vibraţii, călire sub presă, maşini de transfer pentru uzinaj. Producţia acestui departament este expediată către Uzina Vehicule, pentru gama Duster, şi la export, către uzine ale Alianţei Renault-Nissan.

„Angajaţii s-au adaptat evoluţiei în materie de tehnologie. Ea n-a venit brusc, ci treptat. O nouă meserie a luat naştere: automatist - cel care programează şi supraveghează roboţii şi procesele de fabricaţie robotizate“, a declarat Philippe Nottez, directorul uzinei Mecanica şi Şasiuri.

Unul dintre principiile de bază ale APW este valorizarea oamenilor prin crearea unui mediu de lucru în care aceştia să poată lucra sigur şi eficient. Un mediu de lucru prietenos („job friendly“) este acela în care angajaţii îşi pot atinge obiectivele de calitate, costuri şi termene în siguranţă, într-un mod sistematic şi utilizând metode standard.

Angajaţii sunt încurajaţi să contribuie la îmbunătăţirea proceselor de fabricaţie sau a mediului lor de lucru printr-un sistem de Idei Concrete de Progres, remunerate sau nu, în funcţie de câştigul pe care îl aduc. În plus, cei mai buni angajaţi sunt premiaţi pentru rezultate şi pentru atitudinea lor la locul de muncă.

„Orice angajat poate contribui la performanţa uzinelor. Lunar, îi premiem pe aceia care vin cu idei concrete de progres pentru perimetrul lor de activitate sau pentru altul şi pe cei cu rezultate bune, deschişi şi implicaţi. Recent, am decis să invităm şi familiile atunci când îi premiem şi s-a dovedit o idee bună: cu toţii sunt emoţionaţi şi motivaţi să le arate soţilor/soţiilor, copiilor sau părinţilor unde lucrează şi ce fac“, a adăugat Philippe Nottez, directorul uzinei Mecanica şi Şasiuri.

Investiţiile realizate pe platforma industrială de la Mioveni pentru moder-nizarea uzinelor, între anii 2000 şi 2014, se ridică la aproximativ 1,9 miliarde de euro, din care 18,5 milioane de euro în condiţii de muncă.

În prezent, nivelul de automatizare a proceselor de fabricaţie vehicule şi mecanică este de 5%. În următorii ani, acesta va ajunge la 20%.

Câteva cifre despre Platforma Industrială Dacia:

Uzina Vehicule

- 7.600 salariaţi

- Capacitate totală de producţie : 350.000 de vehicule/an

- Producţie 2014 : 339.000

- 93% din producţie este exportată

- Modele produse : Logan, Logan MCV, Sandero, Sandero Stepway, Duster şi Renault Symbol

- O maşină iese la fiecare 55 de secunde (cadenţa zilnică maximă 1.389 vehicule, lucru în trei echipe)

- 5 milioane de vehicule produse în 46 de ani

Uzina Mecanica şi Şasiuri                    

- 3.700 salariaţi

- Producţie motoare, cutii de viteze, şasiuri şi alte organe mecanice

- Producţie motoare 2014 : 332.323

- Productie Cutii de Viteze 2014 : 595.972

- 70% din productia uzinei este exportată către Uzine ale Grupului Renault

- 2 millioane de motoare K7x în 10 ani

Beneficii angajaţi Dacia

- Primă de Paşti (1.177 lei brut, în 2015) şi de Crăciun

- Prima de participare la profitul companiei (1.410 de lei brut, acordată la jumătatea anului 2015)

- Prima de vacanţă (1.590 lei brut, în 2015)

Salarii

- Salariul mediu brut realizat pentru operatori în 2014: 4.328 lei.

Salariul mediu brut realizat include: salariul de bază, spor de vechime, ore suplimentare şi prime.

Acţionarii Fiat Chrysler au aprobat separarea de grup a diviziei Ferrari

Acţionarii Fiat Chrysler Automobiles au aprobat joi separarea de grup a diviziei de automobile de lux Ferrari, în cadrul unui plan de atragere de fonduri şi de reducere a datoriilor, relatează Bloomberg.

Participanţii la adunarea generală a acţionarilor au votat în proporţie de 98% în favoarea separării, în urmă căreia Fiat Chrysler va distribui 80% din acţiunile Ferrari către acţionarii proprii, de la începutul anului viitor.

La adunare au fost prezenţi acţionari care deţin două treimi dintre drepturile de vot la Fiat Chrysler.

Grupul italo-american a vândut deja 10% din titlurile Ferrari printr-o ofertă publică iniţială la bursa din New York, în octombrie, prin care a atras circa 1 miliard de dolari.

Piero Ferrari, fiul fondatorului Enzo Ferrari, va păstra restul de 10% din acţiunile producătorului de automobile de lux.

Fiat Chrysler, care are datorii nete de 10,3 miliarde de euro, va strânge circa 3,8 miliarde de euro din separarea Ferrari. În acest fel, datoriile grupului vor scădea cu aproximativ 1,6 miliarde de euro, potrivit unei prezentări de pe site-ul propriu. Prin această operaţiune Fiat Chrysler pierde însă cea mai profitabilă divizie.

Exor, compania holding a familiei Agnelli, va controla Ferrari împreună cu Piero Ferrari, iar cei doi acţionari vor semna un pact, a anunţat Ferrari în octombrie.

Piero Ferrari şi Exor vor deţine aproape 50% din drepturile de vot din cadrul Ferrari.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Cine profită de madam Şoşoacă

Pavel LUCESCU

Cine profită de madam Şoşoacă

Campania care urmează la Iaşi nu trebuie să devină un circ de tip Şoşoacă, decât dacă vrem să ne batem joc de viitorul acestui oraş. Nu vreau să spun că madam SOS România ar trebui ignorată, ci că n-ar fi rău dacă am încerca să înţelegem mai mult ce are în cap când vine vorba de viitorul oraşului şi mai puţin ce vrea ea să ne vândă, adică scandal.

opinii

Distrugerea statuilor

Alexandru CĂLINESCU

Distrugerea statuilor

Frenezia negatoare woke e urmarea obscurantismului, a fanatismului şi a inculturii. Ideologii woke au cale liberă în mass-media, au pătruns în universităţi şi în şcoli. Acţiunile lor n-au nimic comun cu adevărul istoric. Ei pretind că fac dreptate celor ai căror strămoşi au fost umiliţi şi exploataţi, în realitate manipulează istoria şi adâncesc fracturile sociale.

De ce este atât de aspru Postul Mare?

pr. Constantin STURZU

De ce este atât de aspru Postul Mare?

Faţă de celelalte posturi de peste an, Postul Mare (care precede Sfintele Paşti) este considerat unul aspru, atât din punct de vedere alimentar, cât şi din alte puncte de vedere. De ce este – sau ni se pare a fi – Postul Mare atât de aspru? De ce, în genere, ne este atât de greu să postim? Din mulţimea de posibile răspunsuri, să reflectăm azi la trei dintre ele.

Roboţi

Codrin Liviu CUȚITARU

Roboţi

Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

pulspulspuls

Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

Un mare mister tace şi face pe piaţa politichiei locale în această perioadă, stimaţi electori: cine va face listele de candidaturi de la parlamentarele din toamnă la liberalii ieşeni? 

Caricatura zilei

La reciclat pet-uri și doze

Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

Cumpara editia digitala

Vremea in Iasi

Curs valutar

Parteneri

Intrebarea zilei

Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

vezi raspunsuri