Chirica: 4 dosare / Alexe: 3 dosare. De ce totuşi cei doi nu au motive de îngrijorare până în ziua alegerilor?
Daca cei doi vor câstiga la viitoarele alegeri locale înca o tura în fruntea insti (...)
citeste totjoi, 28.03.2024
Viceprimarul a anunţat vineri că actuala regie de transport public va intra în insolvenţă. Asta după ce noul cod al insolvenţei permite procedura şi regiilor. Simultan cu intrarea în insolvenţă a RATP, va intra în funcţiune SC Compania de Transport Public SA. Care este scopul acestor proceduri laborioase?
Viceprimarul Gabriel Surdu a declarat vineri că Regia Autonomă de Transort Public va intra în insolvenţă. Mai ales că această procedură se aplică şi regiilor autonome, odată cu noul cod al insolvenţei.
Edilul a precizat că regia va intra în insolvenţă, însă mai întâi Primăria trebuie să facă o analiză amănunţită. „Insolvenţa RATP este o operaţiune care se va desfăşura în urma unui studiu aprofundat, care va ţine seama de noua lege a insolvenţei. Considerăm că suntem în grafic cu munca la acest nou capitol. Este un lucru important ca transportul public pe noua societate să poată beneficia de fonduri europene şi de modernizarea lui“, a spus viceprimarul Surdu.
Acesta nu a oferit un termen pentru intrarea în insolvenţă a regiei de transport. „Intrarea în insolvenţă nu se poate întâmpla de azi pe mâine. Trebuie făcut un plan de intrare în insolvenţă, tot ceea ce trebuie ca această societate când intră în insolvenţă, să nu aibă de suferit transportul local. Simultan cu intrarea în insolvenţă, să funcţioneze cealaltă societate“, a mai spus Surdu.
Potrivit acestuia, simultan cu intrarea în insolvenţă a RATP va trebui să intre în funcţiune noua companie de transport. Societatea Compania de Transport Public Iaşi a fost înfiinţată de Primărie anul trecut. De atunci, municipalitatea doar a ales membrii Adunării Generale a Acţionarilor şi a înregistrat-o la Registrul Comerţului. Noua societate nu a intrat efectiv în funcţiune, urmând să preia activitatea de la RATP, respectiv mijloacele de transport şi personalul.
RATP are datorii de 180 milioane lei
În acest timp, datoriile regiei actuale de transport cresc de la an la an. Conform rapoartelor RATP, regia a adunat până la sfârşitul anului trecut datorii de aproape 180 milioane lei. La bugetul de stat consolidat ar trebui să returneze peste 161 milioane lei. Din această sumă, regia ar trebui să plătească la bugetul de stat 20,7 milioane lei, la bugetul asigurărilor sociale 42,8 milioane lei, iar la fondul de şomaj şi sănătate 2,2 milioane lei, respectiv 9,7 milioane lei.
Pe lângă toate acestea, RATP ar trebui să mai returneze la bugetul de stat consolidat dobânzi şi penalităţi de 85,5 milioane lei. Evident, de la un la an, cuantumul restanţelor la bugetul de stat şi cel local a crescut. Astfel, comparativ cu începutul anului 2013, când volumul datoriilor era în valoare de 145,3 milioane lei, s-a constatat că la sfârşitul anului 2013 acesta a crescut la suma de 162,1 milioane lei.
Conform documentului, RATP ar trebui să încaseze de la alţi debitori aproape 48 milioane lei, creanţe adunate de instituţie până la data de 31 decembrie anul trecut. Cea mai mare parte din sumă reprezintă, de fapt, subvenţiile care nu au fost plătite regiei de către Primărie şi dobânzile pentru neplata acestora, toate în cuantum de 40,5 milioane lei.
Cuvinte cheie: + RATP, SC Compania de Transport Public SA
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
Grecia: Cele mai ridicate temperaturi pentru luna martie din ultimii douăzeci de ani
Nissan va investi în unitatea de vehicule electrice Ampere a grupului Renault
Prima Doamnă Jill Biden a scris o carte pentru copii despre pisica de la Casa Albă
Sonda japoneză SLIM a supravieţuit celei de-a doua nopţi pe Lună
Medicamentele hormonale ar putea creşte riscul de tumori cerebrale
PSD Iaşi anunţă că un nou primar PNL va candida pe listele lor la alegerile locale
Ce pot indica modificările patologice ale examenului de urină? (P)
Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat
Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea
Totul despre evaluarea copiilor din Iaşi care vor împlini 6 ani după începerea clasei pregătitoare
O nouă reţea de gaze, cu peste 1.700 de branşamente, într-o comună de lângă Iaşi
Un arhitect în cursa pentru Primăria Iaşi. Este candidat din partea REPER
Expoziţie de enciclopedii la BCU Iaşi, sub titlul “Universul într-o carte”
Permis reţinut în vederea anulării: mergea beat criţă cu maşina prin sat
S-a aprobat o nouă majorare de tarife la CFR Călători. Intră în vigoare luni
Guvernul PSD și Antibiotice Iași: un parteneriat strategic pentru sănătatea românilor (P)
Diana Şoşoacă: Mă gândesc foarte serios să candidez la primăria Iaşiului. Cred că voi candida
Doliu la Tribunalul Iaşi. „A fost un accident”. O judecătoare abia pensionată a murit la 54 de ani
Virusul HIV a fost eliminat din celule, deocamdată, în laborator
Angajat al Primăriei Timișoara, prins de primar copiind la examen cu o cască (P)
Lecția de demagogie politică: Episodul moțiunii de cenzură împotriva Ministerului Agriculturii (P)
Reguli de igienă orală corectă pentru copii, în funcție de vârstă (P)
Pacient de 22 de ani cu limfagiom chistic de mezocolon, operat cu succes la Arcadia
Ultimele calcule privind posibilitatea ca Iaşul să prindă un post de europarlamentar
“Extraordinara poveste a lui Peter Schlemhil” de Adelbert von Chamisso
Cum e să lucrezi într-o universitate (şi să participi la alegeri)
Dan CONSTANTINMoştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat |
Codrin Liviu CUȚITARURoboţi |
George ŢURCĂNAŞUDespre discursul regionalist din Moldova (II) |
Bogdan ILIESCUSpărgătoarea de coduri |