Eurotrip
epimedica
franco
mesterescu

sambata, 01.10.2016

EXCLUSIV: Cum va arăta Iaşul în 2020! LISTA celor 35 de proiecte majore

GALERIE
iasi
  • iasi
- +

35 de proiecte pentru a cheltui o sumă uriaşă, de până la 225 milioane de euro. Sunt bani pe care Iaşul va trebui să îi atragă, în mare parte, de la UE în actualul exerciţiu bugetar 2014 - 2020. Ca să vă faceţi o idee, este o sumă dublă faţă de cele 111 milioane de la UE atrase pe Pol regional de creştere, bani cu care în ultimii ani s-a schimbat faţa oraşului, de la asfalt nou pe marile bulevarde până la tunelul din Fundaţie sau pasarela Dacia - Păcurari. Atenţie însă: dacă cele 111 milioane euro ne erau puse deoparte, acum pentru cele 225 milioane va trebui să ne „batem“ în proiecte cu celelalte oraşe mari ale ţării. O responsabilitate uriaşă în faţa ieşenilor, din partea viitorilor edili. Din acest motiv, „Ziarul de Iaşi“ va face tot posibilul să impună practic cu forţa, în orice împrejurare, acest subiect extrem de important în dezbaterea electorală din lunile ce urmează:

Municipalitatea a prioritizat investiţiile pentru care va încerca atragerea de fonduri europene în următorii ani. Potrivit unei centralizări realizate la nivelul Direcţiei de Dezvoltare şi Proiecte Europene, obţinută în exclusivitate de „Ziarul de Iaşi“, pe lista Primăriei se află un număr de aproape 40 de proiecte în valoare de aproape un miliard de lei (aproape 225 milioane euro). O parte dintre acestea vor putea fi finanţate prin Programul Operaţional Regional (POR) 2014 - 2020, unele de la bugetul local, în timp ce pentru altele încă se caută surse de finanţare.

„Ziarul de Iaşi“ vă prezintă lista actuală de proiecte pe care a întocmit-o Primăria, cu menţiunea că aceasta poate suferi modificări în contextul redactării în prima parte a acestui an a Strategiei Integrate de Dezvoltare Urbană (SIDU).

Autogara nu are încă linie de finanţare asigurată

Conform situaţiei centralizate, municipalitatea vrea să atragă finanţări europene în domenii precum transport public (9 proiecte, 417 milioane lei), dezvoltare urbană (5 proiecte, 113 milioane lei), infrastructura de educaţie (9 proiecte, 80,6 milioane lei), eficienţă energetică blocuri de locuinţe (1 proiecte, 6,4 milioane lei), conservarea patrimoniului şi reabilitarea de clădiri publice (8 proiecte, 202 milioane lei) şi sănătate-social (2 proiecte, 145,6 milioane lei).

„Noi am structurat proiectele pe conţinutul axelor de finanţare. Nu ne vom rezuma doar la acestea, pentru că o parte dintre proiecte îşi vor găsi alte surse de finanţare. Nu se regăsesc în POR, ci în alte programe ale Comisiei Europene. În acelaşi timp, unele proiecte sunt finanţate de la bugetul local. Vom participa la concursurile de proiecte în măsura în care acestea vor fi lansate“, ne-a declarat ieri primarul interimar Mihai Chirica.

Proiectul cu valoarea cea mai mare constă în reabilitarea şi amenajarea de clădiri cu destinaţie de locuinţe sociale (135,6 milioane lei). Pentru această investiţie este deja întocmită documentaţia tehnică, iar primăria intenţionează să depună proiectul în cadrul POR 2014 - 2020. O altă iniţiativă importantă constă în construirea centrului intermodal de transport Autogara Iaşi (93,7 milioane lei), dar care nu este eligibilă pentru finanţare în cadrul POR, potrivit reprezentanţilor primăriei.

„Căutăm altă sursă de finanţare, există astfel de surse în afara POR“, a menţionat Chirica.

Proiectul are documentaţie tehnică realizată încă din anul 2012 şi a pierdut „la mustaţă“ finanţarea europeană în cadrul POR 2007 - 2013 întrucât nu a fost depus în timp util pentru obţinerea fondurilor.

Proiectele pentru transport depăşesc 400 milioane lei

Pe lista proiectelor primăriei, cele privind transportul public ocupă un loc fruntaş, după valoare. Cele mai importante vizează reabilitarea de linii tramvai (Iaşi - Dancu, Cinci Drumuri - Baş Ceauş, Bucşinescu - Calea Chişinăului, Podu Roş - Ţesătura, Tepro - Ţuţora, Pod Sf. Ioan - Rond Dancu), în acest sens fiind estimate investiţii de peste 120 milioane lei, conform documentaţiilor tehnice ale proiectelor. La acestea se adaugă achiziţia şi reabilitarea de tramvaie, suma necesară fiind de 90 milioane lei.

„Vorbim de componenta pe care o putem lua din finanţare europeană pentru reabilitare de tramvaie, sperăm să facem o modernizare la noi în ţară, şi, desigur, în cele 90 de milioane lei cuprindem şi achiziţia de mijloace de transport noi“, a precizat Chirica.

Lista proiectelor mai cuprinde un sistem de e-ticketing, modernizarea depoului din Dacia, puncte intermodale de transfer public de călători sau construirea de parcări de tipul Park&Ride.

Investiţia în parcul Copou a fost estimată la peste 10 milioane lei

O altă categorie în care Primăria vrea să atragă fonduri nerambursabile este cea a dezvoltării urbane. În acest sector, proiectele prioritare sunt amenajarea parcului de la Teatrul Naţional (42,9 milioane lei), parcul industrial Fortus (40 milioane lei), infrastructura de agrement Bahlui (10 milioane lei), parcul Copou (10,1 milioane lei) şi reabilitarea zonei Frumoasa (10 milioane lei).

În privinţa infrastructurii de educaţie, primăria vizează proiecte pentru modernizarea/reabilitarea unor obiective precum campusurile şcolare de la Liceul Tehnologic „Petru Poni“ şi Colegiul Tehnic „Gh. Asachi“, Liceul Economic nr. 2, Liceul Tehnologic „Gheorghe Mârzescu“, Şcoala „B.P.Haşdeu“, Şcoala Kogălniceanu, sală de sport la Şcoala „Ion Creangă“, grădiniţe cu program prelungit (1, 14 şi 16) şi reabilitarea de creşe.

La capitolul conservarea patrimoniului şi reabilitarea de clădiri publice, primăria a iniţiat proiecte pentru Colegiul „Mihai Eminescu“, Liceul Pedagogic „Vasile Lupu“, Palatul Roznovanu, Palatul Braunstein, Baia Turcească, Muzeul de Ştiinţe Naturale, Muzeul Holocaustului şi Spitalul de Recuperare.

„Noi vrem mult, depinde foarte mult şi cât reuşim să primim de la finanţatorii europeni“, a conchis Chirica.

Primăria nu poate depune încă proiectele enumerate mai sus pentru obţinerea finanţării pentru că, deocamdată, nu au fost lansate liniile de finanţare europene. Cu toate că exerciţiul financiar european cuprinde intervalul 2014 - 2020, perioada de implementare efectivă va fi 2017 - 2023 din cauza întârzierilor de la nivel central în stabilirea programelor de finanţare.

LISTA:

Comentarii Facebook

(26 comentarii)

Citeste Faq
Scrie un comentariu

Toate campurile sunt obligatorii!

Cod verificare* Security Code
Toate campurile sunt obligatorii!
Comentariile cu continut licentios vor fi sterse.
Miercuri, 03 Februarie 2016, 19:55
tokyo
Astea sunt planuri facute la o bere la terasa. Majoritatea sunt cu cate 7 zerouri, numere aruncate acolo. Altele, socotite pana la ultimul leu. Te intrebi care or fi realiste.
Miercuri, 03 Februarie 2016, 03:34
Roman
Autogara ramane la nivel de proiect, iar mizerabilele autagari iesene se pare ca si-au asigurat afacerile murdare pe inca 10 ani. Asta pe sanatatea iesenilor.
Miercuri, 03 Februarie 2016, 03:31
Roman
Spitalul de recuperare a disparut, a ramas doar plaja la care sa se benocleze patronul de-si face spital privat pe namolul si apele localitatii.
Miercuri, 03 Februarie 2016, 03:28
Stelica
Iasul ramane ca o gura stirba de baba. Adica un maidan insalubru urmat de o darapanatura infecta locuita de tigani, apoi o cladire refacuta in galben ca un dinte prins de nicotina, o cladire cu o mansarda sau doua, alta cu un acoperis de tabla lucitoare si urmeaza alt maidan . totul invaluit in miros de canal infundat.
mosu Joi, 04 Februarie 2016, 09:42
Cata dreptate ai ! Dupa mine , eu efectiv as rade toata zona de pe Bas Ceaus cu buldozerele . Atat de aproape de centrul Iasului si totusi atat de departe de sec XXI . Parca ai calatori in timp , cu 200 de ani in urma . Sper ca s-o trezi cineva din investitorii imobiliari sa cumpere de la tigani sau sa=i trimita in Punjab si sa igienizeze mai repede zona aia .
Miercuri, 03 Februarie 2016, 03:14
JK
Nimic de anvergura, nimic avangardist, nimic indraznet, nici un proiect artistic, nici o institutie de cultura, exact ce remarca si comisia care a eliminat Iasul din cursa pentru capitala europeana a culturii. Daca vor face un magazin satesc pe unde e Gradina Botanica sa deserveasca pe cei ce isi vor face case in pesaj, pana vor ocupa tot peisajul.
Marti, 02 Februarie 2016, 21:21
Alex
https://simonablaga.wordpress.com
Marti, 02 Februarie 2016, 20:04
Danny om normal
Ce frumos tovarasi , ne facem planuri ... a , da , desigur de delapidare ... proiecte paguboase , asa ca sa scotem si noi ceva , nu - ba , chiar NU va este rusine - mai pe romaneste unii cu f***aiul , voi cu malaiul . Eu n-am vazut in fenomenalele proiecte, un teatru de vara , o sala de spectacole , un stadion modern c-am ajuns de rasul lumii , un spital modern pentru nevoiasi , nu pentru smecheri . Ne-am saturat de mall-uri , vrem NORMALITATE .... sau nu cunoasteti termenul ?
Marti, 02 Februarie 2016, 13:57
300 PARLAMENTARI
Oameni buni trebuie sa iesim in strada se se respecte REFERENDUM , daca domnii de la PDL(pnl)m nu stiu le spun ca e LEGE...de ce nu o respecta. Tre sa iesim in strada sa scapam de toata prostimea de acolo!! Cum de cer numai ce le convine ?????? desteapta te romane!!!
Marti, 02 Februarie 2016, 13:31
marian
un plan modest care arata cit de modesti sunt edilii nostri actuali! Atit am avut de spus!
Marti, 02 Februarie 2016, 12:46
Juli
Decat sa faca o piscina olimpica pentru oras sau o sala polivalenta moderna, unde ar veni si meciuri internationale, ar fi si Iasul pe harta marilor competitii sportive, ei se ocupa vad de linii de tramvai de zeci de milioane si alte prostii neimportante dar pe bani foarte multi. Trebuie sa scapam de clica asta care de atatia ani isi bate joc de acest oras.Scoate chirica miile de persoane cu venitul minim garantat sa spele strazile din oras, nu vezi ce glodaraie si mizerie e? Cumpara masini de spalat strazile nu borduri. Unde sunt angajatii dspm-ului? taie frunze, ce fac ca pe strazi nu-i nici unul la munca.
complex olimpic Marti, 02 Februarie 2016, 13:51
Cum sa faca cand nu i se cere. Ligile studentilor(niste lideri de partide si niste fripturisti), rectorii facultatilor se uita numai la interesul lor. Oameni buni avem 5 univeritati, toate se uita numai la ei , nu se uita la studenti, la sanatatea noastra!!!!
Marti, 02 Februarie 2016, 12:23
codruta
85% din "proiectele majore" sunt chestii de intretinere. sunt de acord trebuie sa le intretinem DAR cand veniti cu IDEI noi ? totul e in continua schimbare si dezvoltare. INTRETINEREA nu inseamna neaparat DEZVOLTARE. un parc nou ? amenajare platou bucium ? alei prin padurea bucium ? alternativa la prea plinul Ciric ? spitalul regional? sosea de centura ( din letcani - rediu ) ? soseaua pacurari sa dea in bulevardul dacia sa mai preia din trafic ? piscina olimpica ? trafic greu interzis in oras ? Dacia legata si de Arcadia (la soseaua de langa arcadia ma refer)? metode mai ingenioase si rapide de curatare a strazilor imediat ce s-a terminat iarna? reducerea poluarii ? ingroparea cablurilor supraterane ? amenajarea tuturor spatiilor verzi dintre blocuri ? desfiintarea garajelor dintre blocuri ? parcari AMENAJATE intre blocuri ? desfiintarea chioscurilor stradale gen podu-ros, desfiintarea parcarii din fata palatului, programe pt atragerea investitorilor, lobby pt autostrada ??? alipirea comunelor de langa iasi la municipiu ....etc
codruta Marti, 02 Februarie 2016, 12:27
mai am unele simple dar deranjante: caini comunitari, campanii de educare pt pastrarea curateniei, cosuri de gunoi, spatii destinate nevoilor canine (vezi bucuresti), asociatiile de proprietari fortate sa faca ceva in cu jegul din jurul blocurilor
Marti, 02 Februarie 2016, 11:40
Oana
Pe str. Vasile Lupu inseamna ca a fost adus un prejudiciu dublu primariei. In primul rand sina veche de tramvai trebuia vanduta si banii sa intre in bugtul local. In loc de asta, firma respectiva se pare ca a facut traverse petru sina noua(daca o fi fost si aia noua) , le-a trecut in deviz si a incasat banii ca fiint traverse noi. Aici probabil e vorba de milioane de euro. Deci odata ca primaria nu a incasat banii pe sina veche folosita ca traverse si a doua ca a platit ca taverse noi sina veche de tramvai care era a primariei de fapt. Caz de DNA clasic.
vasile Marti, 02 Februarie 2016, 12:54
Schimbarile de linii din tatarasi au fost parte a unui proiect cu finantare europeana. In programnele europene nu se admite ca vreo componenta a proiectului sa fie veche sau reciclata din materialul colectat de la veche alucrare.Exclus sa fie trecut in deviz ca traverse reciclate din veche sina de tramvai. Daca era asa, UE-ul nu deconta lucrarile. E simplu.
Citizen Marti, 02 Februarie 2016, 11:47
Stii sigur că primăria a plătit pentru traversele noi? Ai devizul? E posibil ca așa să fi fost înțelegerea.... ca ei să folosească șinele vechi și primăria să plătească doar manopera pentru traverse?
Marti, 02 Februarie 2016, 11:19
Ticau
In Ticau sunt strazi de pamant, fara canalizare, fara lumina si lui Chirica ii arde de sine de tramvai de 20 de milioane de euro. Sunt parcari de pamant in centrul orasului pe A. Panu si asta vrea autobuze si tramvaie noi.
Marti, 02 Februarie 2016, 11:16
cris
Selectam colaboratori pentru o activitate simpla la domiciliu! Castiga bani de acasa, usor si inteligent! Oferim si curs special gratuit de instruire pas cu pas. Numai dupa ce te hotarasti cu cea mai mare seriozitate, cere-ne detalii la adresa de email: crismrc36@gmail.com
surdu Joi, 04 Februarie 2016, 09:46
Iti trag cu p/u.l/a-n gat . Fa-ti reclama in alta parte .
Marti, 02 Februarie 2016, 11:11
George
http://cleantechnica.com/2015/10/21/look-hood-byd-electric-bus-factory/ Iata autobuz electric ultimul racnet, american, are autonomie 400 km, se incarca intr-o ora si costa 250.000 $ adica vreo 230.000 de euro. Deci se pot cumpara vreo 90 de autobuze noi electrice ultraperformante care ajung sa inlocuiasca toate tramvaiele din Iasi lejer si o parte din jafurile de autobuze.
Marti, 02 Februarie 2016, 11:10
Radu
Daca tot vorbim de eficientizari peste eficientizari, imi poate spune dl. Kirika cum pot ajunge din Podu de Piatra in centru, in Copou, la CUG, folosind un mijloc de transport in comun? Nu poate. Pentru ca zona asta nu are nici o linie de transport in comun pentru a ajunge in zonele respective. Doar sa schimbi 2-3 mijloace de transport in comun, cu costurile aferente. Halal primarie. Dar ii tot da inainte cu eficientizarea.
Marti, 02 Februarie 2016, 10:52
Ion
Cu sinele de tramvai treaba e simpla: se poate lua spaga mare foarte usor: nimeni nu sta sa verifice ce baga astia in pamant si asa cum au facut si pe strada Vasile Lupu unde au pus traverse facute din bucati din linia veche de tramvai, probabil ca vor face si spre Dancu. Bineinteles, pe factura vor fi traverse noi.Va dati seama ca asta la distanta respectiva inseamna cateva milioane de euro care se pot transforma in spagi consistente. La autobuze e mai complicat cu spaga pentru oricine se poate uita pe net sa vada cat costa cutare autobuz nou si cu ce pret l-a achizitionat primaria. Pe cand la pavele, borduri, linii de tramvai, e simplu de furat.
Marti, 02 Februarie 2016, 10:23
adi
Nu inteleg de ce se insista pe reabilitari extrem de costisitoare pentru liniile de tramvai? Ce sens are sa platesti aproape 20 de milioane de euro pentru reabilitarea liniei de tramvai spre Dancu, cand se poate reabilita drumul si se pot introduce autobuze electrice de acesti bani. Cate autobuze electrice se pot cumpara cu 20 de milioane de euro???
kryss Marti, 02 Februarie 2016, 10:54
Cca 50 de autobuze.. Totuşi, viaţa unui autobuz este scurtă.. Un tramvai are o durată de viaţă de zeci de ani, are o capacitate mult mai mare de transport şi nu depinde de "încărcător".. Autobuzul aflat acum în probe la Iaşi, care nu este cine ştie ce mare "sculă", costă aprox 400.000 de euro şi are o autonomie de DOAR 120 km, apoi stă la încărcat cca 7 ore !
Marti, 02 Februarie 2016, 10:02
Ion
Ce e acela Muzeul Holocaustului? Cine a fost Holocaust? Cineva ca Eminescu, Sadoveanu, Creangă?
golum Marti, 02 Februarie 2016, 21:48
Si de aia a aprobat Chirica si se construieste un bloc in Tg Cucu linga Sinagoga Merari pe terenul unde se stie ca acolo au fost ucisi evrei in iunie 1941? Despre ce muzeu al holocaustului vorbeste Chirica daca exact pe pamintul unde au fost omoriti a aprobat un bloc in loc sa faca un parc?
burebista Marti, 02 Februarie 2016, 21:09
Ioane, e clar ca nu te preocupa istoria, bizonii nu sunt preocupati de asa ceva. Ei, afla ca in 1941 au fost ucisi in Iasi 13266 de evrei, intre 27 si 29 iunie. Bizond fiind te doare sub coada, tu doar te c*ci, mananci, bei si dormi.
Marti, 02 Februarie 2016, 09:51
gigi
Dar un drum - care sa lege cartierul DACIA de strada care duce la Carrefour ERA nu vrea nimeni? Va place sa stati la BAJTM la bariera ?
Marti, 02 Februarie 2016, 09:06
poza
Domnilor ziaristi, Pallas nu inseamna IASI, de ce nu pui poza cu mitropolia, cu primaria, cu gradina botanica......sa intelegem ca pallas e IASI. RESTUL campanie electorala. DE ce primaria nu se implica sa faca din gradina botanica un loc unde se poate alerga noaptea, cu stalpi de iluminat solar, cu paza , cu lac amenajat...acolo e o mina de aur daca stii sa o pi in evidenta. Lumea nu mai are unde sa se plimbe decat la PALLAS
andu Marti, 02 Februarie 2016, 10:16
domle, nu ai citit ziarul de ieri, in curind NU VA MAI FI Gradina Botanica stai linistit, vor avea grija judecatorii de la Bacau sa fie retrocedata, iar Primaria va da pe spaga avizele de construire. Vei alerga printre vile acolo!
Marti, 02 Februarie 2016, 09:03
Mihai
Toate aceste proiecte sunt facute pentru a obtine probabil cele mai mari si greu verificabile spagi. Nu au nici o utilitate importanta. Nu exista nici o investitie de constructie scoli si licee noi, de construit sali de sport, parciuri, zone de agrement etc. Toate sunt de bagat bani in pamant si dupa aia imparteala la spagi.
Locuitor HLINCEA Marti, 02 Februarie 2016, 11:01
INTREBATI-L SI PE PRIMARUL LUPU DE LA CIUREA DE UE ! EL SARACUL NI CI NU A AUZIT DE ASTA !!!!!! A LASAT LOC HLINCEA FARA APA CURENTA,DAR IN PRIMARIA LUI NOUA SE FAC NUMAI BARAMURI!....... TRAIASCA PSD !!!!!! ASA NE TREBUIE !!!!!!
cetatean Marti, 02 Februarie 2016, 10:03
TREZITI-VA OAMENI ! IN SEC 21 NU AVEM APA CURENTA LA HLINCEA LA MARGINEA IASULUI SE TRAIESTE CA IN EVUL MEDIU,IAR VOI VISATI CAI VERZI PE PERETI ! -UNDE ESTE UNIUNEA EUROPEANA D-le CHIRICA ???????
Marti, 02 Februarie 2016, 08:53
.
A inceput campania electorala.Chizdica a invatat ceva de la mentorul sau puscariabil: machete, prafuri in ochi obiectivele au nevoie de timp!!!
Marti, 02 Februarie 2016, 07:34
dsds
cand UE ne impune sa primim un numar de x refugiati in tara la noi incepem sa sarim toti in sus ca nu avem nicio obligatie fata de UE si sa tine ei unde vor imigrantii. dar cum flutura baietii un pic niste bani pe la nasul nostru...cum incepem iar sa zambim ca niste curve cu 3 clase.... uita-ti-va bine la banii astia si sa intelegeti ca de asta avem obligatia sa facem ce spune UE ;)
Marti, 02 Februarie 2016, 07:14
proiect-românia.ro
Pe hârtie sună bine. Să vedem dacă UE va mai rămâne mult timp o vacă bună de muls, având în vedere problemele majore cu care se confruntă. Apoi, rămâne de văzut calitatea restaurărilor și bunul gust. În plus, respectarea termenelor este o mare problemă, ceea ce face că uneori se pierd banii. Ne-am fi așteptat să vedem pe listă clădiri de patrimoniu importante, care nu se regăsesc aici. Nu prezintă interes pentru autorități? Mai multe informații pe proiect.romania-ro
Marti, 02 Februarie 2016, 07:05
fiji
Dar parandaratul de 10% unde este prins, ca nu-l vad? Ca nu-mi vine a crede ca se renunta atat de usor la obiceiul pamantului!
Marti, 02 Februarie 2016, 09:06
poza
Domnilor ziaristi, Pallas nu inseamna IASI, de ce nu pui poza cu mitropolia, cu primaria, cu gradina botanica......sa intelegem ca pallas e IASI. RESTUL campanie electorala. DE ce primaria nu se implica sa faca din gradina botanica un loc unde se poate alerga noaptea, cu stalpi de iluminat solar, cu paza , cu lac amenajat...acolo e o mina de aur daca stii sa o pi in evidenta. Lumea nu mai are unde sa se plimbe decat la PALLAS
andu Marti, 02 Februarie 2016, 10:16
domle, nu ai citit ziarul de ieri, in curind NU VA MAI FI Gradina Botanica stai linistit, vor avea grija judecatorii de la Bacau sa fie retrocedata, iar Primaria va da pe spaga avizele de construire. Vei alerga printre vile acolo!
Marti, 02 Februarie 2016, 12:23
codruta
85% din "proiectele majore" sunt chestii de intretinere. sunt de acord trebuie sa le intretinem DAR cand veniti cu IDEI noi ? totul e in continua schimbare si dezvoltare. INTRETINEREA nu inseamna neaparat DEZVOLTARE. un parc nou ? amenajare platou bucium ? alei prin padurea bucium ? alternativa la prea plinul Ciric ? spitalul regional? sosea de centura ( din letcani - rediu ) ? soseaua pacurari sa dea in bulevardul dacia sa mai preia din trafic ? piscina olimpica ? trafic greu interzis in oras ? Dacia legata si de Arcadia (la soseaua de langa arcadia ma refer)? metode mai ingenioase si rapide de curatare a strazilor imediat ce s-a terminat iarna? reducerea poluarii ? ingroparea cablurilor supraterane ? amenajarea tuturor spatiilor verzi dintre blocuri ? desfiintarea garajelor dintre blocuri ? parcari AMENAJATE intre blocuri ? desfiintarea chioscurilor stradale gen podu-ros, desfiintarea parcarii din fata palatului, programe pt atragerea investitorilor, lobby pt autostrada ??? alipirea comunelor de langa iasi la municipiu ....etc
codruta Marti, 02 Februarie 2016, 12:27
mai am unele simple dar deranjante: caini comunitari, campanii de educare pt pastrarea curateniei, cosuri de gunoi, spatii destinate nevoilor canine (vezi bucuresti), asociatiile de proprietari fortate sa faca ceva in cu jegul din jurul blocurilor
Marti, 02 Februarie 2016, 07:05
fiji
Dar parandaratul de 10% unde este prins, ca nu-l vad? Ca nu-mi vine a crede ca se renunta atat de usor la obiceiul pamantului!
Marti, 02 Februarie 2016, 07:14
proiect-românia.ro
Pe hârtie sună bine. Să vedem dacă UE va mai rămâne mult timp o vacă bună de muls, având în vedere problemele majore cu care se confruntă. Apoi, rămâne de văzut calitatea restaurărilor și bunul gust. În plus, respectarea termenelor este o mare problemă, ceea ce face că uneori se pierd banii. Ne-am fi așteptat să vedem pe listă clădiri de patrimoniu importante, care nu se regăsesc aici. Nu prezintă interes pentru autorități? Mai multe informații pe proiect.romania-ro
Marti, 02 Februarie 2016, 10:23
adi
Nu inteleg de ce se insista pe reabilitari extrem de costisitoare pentru liniile de tramvai? Ce sens are sa platesti aproape 20 de milioane de euro pentru reabilitarea liniei de tramvai spre Dancu, cand se poate reabilita drumul si se pot introduce autobuze electrice de acesti bani. Cate autobuze electrice se pot cumpara cu 20 de milioane de euro???
kryss Marti, 02 Februarie 2016, 10:54
Cca 50 de autobuze.. Totuşi, viaţa unui autobuz este scurtă.. Un tramvai are o durată de viaţă de zeci de ani, are o capacitate mult mai mare de transport şi nu depinde de "încărcător".. Autobuzul aflat acum în probe la Iaşi, care nu este cine ştie ce mare "sculă", costă aprox 400.000 de euro şi are o autonomie de DOAR 120 km, apoi stă la încărcat cca 7 ore !
Marti, 02 Februarie 2016, 09:03
Mihai
Toate aceste proiecte sunt facute pentru a obtine probabil cele mai mari si greu verificabile spagi. Nu au nici o utilitate importanta. Nu exista nici o investitie de constructie scoli si licee noi, de construit sali de sport, parciuri, zone de agrement etc. Toate sunt de bagat bani in pamant si dupa aia imparteala la spagi.
Locuitor HLINCEA Marti, 02 Februarie 2016, 11:01
INTREBATI-L SI PE PRIMARUL LUPU DE LA CIUREA DE UE ! EL SARACUL NI CI NU A AUZIT DE ASTA !!!!!! A LASAT LOC HLINCEA FARA APA CURENTA,DAR IN PRIMARIA LUI NOUA SE FAC NUMAI BARAMURI!....... TRAIASCA PSD !!!!!! ASA NE TREBUIE !!!!!!
cetatean Marti, 02 Februarie 2016, 10:03
TREZITI-VA OAMENI ! IN SEC 21 NU AVEM APA CURENTA LA HLINCEA LA MARGINEA IASULUI SE TRAIESTE CA IN EVUL MEDIU,IAR VOI VISATI CAI VERZI PE PERETI ! -UNDE ESTE UNIUNEA EUROPEANA D-le CHIRICA ???????
Marti, 02 Februarie 2016, 10:02
Ion
Ce e acela Muzeul Holocaustului? Cine a fost Holocaust? Cineva ca Eminescu, Sadoveanu, Creangă?
golum Marti, 02 Februarie 2016, 21:48
Si de aia a aprobat Chirica si se construieste un bloc in Tg Cucu linga Sinagoga Merari pe terenul unde se stie ca acolo au fost ucisi evrei in iunie 1941? Despre ce muzeu al holocaustului vorbeste Chirica daca exact pe pamintul unde au fost omoriti a aprobat un bloc in loc sa faca un parc?
burebista Marti, 02 Februarie 2016, 21:09
Ioane, e clar ca nu te preocupa istoria, bizonii nu sunt preocupati de asa ceva. Ei, afla ca in 1941 au fost ucisi in Iasi 13266 de evrei, intre 27 si 29 iunie. Bizond fiind te doare sub coada, tu doar te c*ci, mananci, bei si dormi.
Marti, 02 Februarie 2016, 11:10
Radu
Daca tot vorbim de eficientizari peste eficientizari, imi poate spune dl. Kirika cum pot ajunge din Podu de Piatra in centru, in Copou, la CUG, folosind un mijloc de transport in comun? Nu poate. Pentru ca zona asta nu are nici o linie de transport in comun pentru a ajunge in zonele respective. Doar sa schimbi 2-3 mijloace de transport in comun, cu costurile aferente. Halal primarie. Dar ii tot da inainte cu eficientizarea.
Marti, 02 Februarie 2016, 09:51
gigi
Dar un drum - care sa lege cartierul DACIA de strada care duce la Carrefour ERA nu vrea nimeni? Va place sa stati la BAJTM la bariera ?
Marti, 02 Februarie 2016, 08:53
.
A inceput campania electorala.Chizdica a invatat ceva de la mentorul sau puscariabil: machete, prafuri in ochi obiectivele au nevoie de timp!!!
Marti, 02 Februarie 2016, 10:52
Ion
Cu sinele de tramvai treaba e simpla: se poate lua spaga mare foarte usor: nimeni nu sta sa verifice ce baga astia in pamant si asa cum au facut si pe strada Vasile Lupu unde au pus traverse facute din bucati din linia veche de tramvai, probabil ca vor face si spre Dancu. Bineinteles, pe factura vor fi traverse noi.Va dati seama ca asta la distanta respectiva inseamna cateva milioane de euro care se pot transforma in spagi consistente. La autobuze e mai complicat cu spaga pentru oricine se poate uita pe net sa vada cat costa cutare autobuz nou si cu ce pret l-a achizitionat primaria. Pe cand la pavele, borduri, linii de tramvai, e simplu de furat.
Marti, 02 Februarie 2016, 11:11
George
http://cleantechnica.com/2015/10/21/look-hood-byd-electric-bus-factory/ Iata autobuz electric ultimul racnet, american, are autonomie 400 km, se incarca intr-o ora si costa 250.000 $ adica vreo 230.000 de euro. Deci se pot cumpara vreo 90 de autobuze noi electrice ultraperformante care ajung sa inlocuiasca toate tramvaiele din Iasi lejer si o parte din jafurile de autobuze.
Marti, 02 Februarie 2016, 12:46
Juli
Decat sa faca o piscina olimpica pentru oras sau o sala polivalenta moderna, unde ar veni si meciuri internationale, ar fi si Iasul pe harta marilor competitii sportive, ei se ocupa vad de linii de tramvai de zeci de milioane si alte prostii neimportante dar pe bani foarte multi. Trebuie sa scapam de clica asta care de atatia ani isi bate joc de acest oras.Scoate chirica miile de persoane cu venitul minim garantat sa spele strazile din oras, nu vezi ce glodaraie si mizerie e? Cumpara masini de spalat strazile nu borduri. Unde sunt angajatii dspm-ului? taie frunze, ce fac ca pe strazi nu-i nici unul la munca.
complex olimpic Marti, 02 Februarie 2016, 13:51
Cum sa faca cand nu i se cere. Ligile studentilor(niste lideri de partide si niste fripturisti), rectorii facultatilor se uita numai la interesul lor. Oameni buni avem 5 univeritati, toate se uita numai la ei , nu se uita la studenti, la sanatatea noastra!!!!
Marti, 02 Februarie 2016, 11:19
Ticau
In Ticau sunt strazi de pamant, fara canalizare, fara lumina si lui Chirica ii arde de sine de tramvai de 20 de milioane de euro. Sunt parcari de pamant in centrul orasului pe A. Panu si asta vrea autobuze si tramvaie noi.
Marti, 02 Februarie 2016, 13:31
marian
un plan modest care arata cit de modesti sunt edilii nostri actuali! Atit am avut de spus!
Marti, 02 Februarie 2016, 11:40
Oana
Pe str. Vasile Lupu inseamna ca a fost adus un prejudiciu dublu primariei. In primul rand sina veche de tramvai trebuia vanduta si banii sa intre in bugtul local. In loc de asta, firma respectiva se pare ca a facut traverse petru sina noua(daca o fi fost si aia noua) , le-a trecut in deviz si a incasat banii ca fiint traverse noi. Aici probabil e vorba de milioane de euro. Deci odata ca primaria nu a incasat banii pe sina veche folosita ca traverse si a doua ca a platit ca taverse noi sina veche de tramvai care era a primariei de fapt. Caz de DNA clasic.
vasile Marti, 02 Februarie 2016, 12:54
Schimbarile de linii din tatarasi au fost parte a unui proiect cu finantare europeana. In programnele europene nu se admite ca vreo componenta a proiectului sa fie veche sau reciclata din materialul colectat de la veche alucrare.Exclus sa fie trecut in deviz ca traverse reciclate din veche sina de tramvai. Daca era asa, UE-ul nu deconta lucrarile. E simplu.
Citizen Marti, 02 Februarie 2016, 11:47
Stii sigur că primăria a plătit pentru traversele noi? Ai devizul? E posibil ca așa să fi fost înțelegerea.... ca ei să folosească șinele vechi și primăria să plătească doar manopera pentru traverse?
Miercuri, 03 Februarie 2016, 03:34
Roman
Autogara ramane la nivel de proiect, iar mizerabilele autagari iesene se pare ca si-au asigurat afacerile murdare pe inca 10 ani. Asta pe sanatatea iesenilor.
Miercuri, 03 Februarie 2016, 03:31
Roman
Spitalul de recuperare a disparut, a ramas doar plaja la care sa se benocleze patronul de-si face spital privat pe namolul si apele localitatii.
Miercuri, 03 Februarie 2016, 03:28
Stelica
Iasul ramane ca o gura stirba de baba. Adica un maidan insalubru urmat de o darapanatura infecta locuita de tigani, apoi o cladire refacuta in galben ca un dinte prins de nicotina, o cladire cu o mansarda sau doua, alta cu un acoperis de tabla lucitoare si urmeaza alt maidan . totul invaluit in miros de canal infundat.
mosu Joi, 04 Februarie 2016, 09:42
Cata dreptate ai ! Dupa mine , eu efectiv as rade toata zona de pe Bas Ceaus cu buldozerele . Atat de aproape de centrul Iasului si totusi atat de departe de sec XXI . Parca ai calatori in timp , cu 200 de ani in urma . Sper ca s-o trezi cineva din investitorii imobiliari sa cumpere de la tigani sau sa=i trimita in Punjab si sa igienizeze mai repede zona aia .
Marti, 02 Februarie 2016, 13:57
300 PARLAMENTARI
Oameni buni trebuie sa iesim in strada se se respecte REFERENDUM , daca domnii de la PDL(pnl)m nu stiu le spun ca e LEGE...de ce nu o respecta. Tre sa iesim in strada sa scapam de toata prostimea de acolo!! Cum de cer numai ce le convine ?????? desteapta te romane!!!
Marti, 02 Februarie 2016, 07:34
dsds
cand UE ne impune sa primim un numar de x refugiati in tara la noi incepem sa sarim toti in sus ca nu avem nicio obligatie fata de UE si sa tine ei unde vor imigrantii. dar cum flutura baietii un pic niste bani pe la nasul nostru...cum incepem iar sa zambim ca niste curve cu 3 clase.... uita-ti-va bine la banii astia si sa intelegeti ca de asta avem obligatia sa facem ce spune UE ;)
Miercuri, 03 Februarie 2016, 03:14
JK
Nimic de anvergura, nimic avangardist, nimic indraznet, nici un proiect artistic, nici o institutie de cultura, exact ce remarca si comisia care a eliminat Iasul din cursa pentru capitala europeana a culturii. Daca vor face un magazin satesc pe unde e Gradina Botanica sa deserveasca pe cei ce isi vor face case in pesaj, pana vor ocupa tot peisajul.
Marti, 02 Februarie 2016, 20:04
Danny om normal
Ce frumos tovarasi , ne facem planuri ... a , da , desigur de delapidare ... proiecte paguboase , asa ca sa scotem si noi ceva , nu - ba , chiar NU va este rusine - mai pe romaneste unii cu f***aiul , voi cu malaiul . Eu n-am vazut in fenomenalele proiecte, un teatru de vara , o sala de spectacole , un stadion modern c-am ajuns de rasul lumii , un spital modern pentru nevoiasi , nu pentru smecheri . Ne-am saturat de mall-uri , vrem NORMALITATE .... sau nu cunoasteti termenul ?
Miercuri, 03 Februarie 2016, 19:55
tokyo
Astea sunt planuri facute la o bere la terasa. Majoritatea sunt cu cate 7 zerouri, numere aruncate acolo. Altele, socotite pana la ultimul leu. Te intrebi care or fi realiste.
Marti, 02 Februarie 2016, 21:21
Alex
https://simonablaga.wordpress.com
Marti, 02 Februarie 2016, 11:16
cris
Selectam colaboratori pentru o activitate simpla la domiciliu! Castiga bani de acasa, usor si inteligent! Oferim si curs special gratuit de instruire pas cu pas. Numai dupa ce te hotarasti cu cea mai mare seriozitate, cere-ne detalii la adresa de email: crismrc36@gmail.com
surdu Joi, 04 Februarie 2016, 09:46
Iti trag cu p/u.l/a-n gat . Fa-ti reclama in alta parte .

Ultima ora

editorial

Extraterestrul din capsula de sticlă

Nicolae GRECU

Extraterestrul din capsula de sticlă

După cele trei meciuri rămase de disputat în 2016 de către echipa naţională vom putea vedea doar dacă experimentul Daum dă semnale pozitive.

Filmuletul zilei

opinii

Politică şi ideologie

Sorin CUCERAI

Politică şi ideologie

Într-o democraţie, partidele au nevoie de ideologie pentru a căpăta consistenţă şi identitate. Dar ideologia înseamnă aici un set de valori (nu unul de reguli) care se aplică contextual la crearea de soluţii (tot contextuale) pentru problemele identificate de popor (în sensul de totalitate a cetăţenilor cu drept de vot), nu la predefinirea Adevăratelor Probleme.

Punguţa cu doi bani

Briscan ZARA

Punguţa cu doi bani

Cei foarte bogaţi, asemeni celor extrem de săraci, împăcaţi cu traiul lor (la fel de puţini ca şi cei dintâi!...), ştiu foarte bine că esenţa şi simplitatea sunt cele care contează, iar opulenţa şi luxul exagerat sunt un mod inferior şi superficial de a-ţi demonstra superioritatea.

Ortodoxia, povestea de dragoste dintre Dumnezeu şi om

pr. Constantin STURZU

Ortodoxia, povestea de dragoste dintre Dumnezeu şi om

Dumnezeu este de necuprins, este mai presus de ceea ce mintea noastră poate concepe. Totuşi, cea mai scurtă şi cea mai adecvată definiţie a lui Dumnezeu ar fi aceea a Sfântului Apostol şi Evanghelist Ioan:"Dumnezeu este iubire" (I Ioan 4, 16). 

pulspulspuls

Iote cum a ajuns dipotatul Libelulă locomotivă la partidoiul ieşean!

Iote cum a ajuns dipotatul Libelulă locomotivă la partidoiul ieşean!

Da, stimaţi telexpectatori şi simpatice telexpectatoriţe, pe astăzi chiar asta vrem a vă povesti: cum s-a făcut de a ajuns cel mai mare partid ieşean să aibă pe post de locomotivă (din alea două, căci e mare şi e multă mizerie de tractat) un doftor pripăşit în ultimii ani pe listele din Vaslui, şi care luat la bani mărunţi nu are nici o realizare importantă nici măcar pentru el, darămite pentru alţii! 

Caricatura zilei

Spitalul de urgenta

 

Editia PDF

Bancul zilei

La Ministerul Muncii si Protectiei Sociale: - Domnule ministru, telefonistei noastre de la centrala i-a slabit auzul, e aproape s (...)

Intrebarea zilei

Ce reproșuri aduceți autorităților locale?

vezi raspunsuri

Copyright 2006-2013 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.