Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

Interviu

Fondatorul magazinului Winederful, din Iași: „Clienții noștri au ajuns la concluzia că farmecul vinului este tocmai acela de a «călători» prin diferite regiuni ale lumii" (P)

GALERIE
242369339_2622797768015851_7192434809065489662_n
  • 242369339_2622797768015851_7192434809065489662_n
- +

Fondatorul magazinului Winederful, din Iași: „Clienții noștri au ajuns la concluzia că farmecul vinului este tocmai acela de a «călători» prin diferite regiuni ale lumii degustând fie același soi, fie soiuri diferite"

Un magazin de vinuri și băuturi rafinate din Iași și-a construit în trei ani o reputație pentru calitate și excelență datorită produselor pe care le comercializează. Conceptul de magazine Winederful a fost lansat pe piața românească în anul 2019, în Suceava, de către Marius Ferman. Antreprenorul și-a continuat strategia de extindere la nivelul regiunii Moldovei, iar la sfârșitul anului trecut a deschis un magazin și în Iași, planurile fiind să ajungă cu ele în câțiva ani și în marile orașe ale țării. 

Winederful înseamnă zeci de sortimente de băuturi alese, degustări organizate de către colaboratori, iar cât de curând va îngloba și partea de Wine Bar, respectiv orice sticlă de pe raft să poată fi degustată pentru o anumită sumă. Winederful promovează producătorii autohtoni de vinuri, cum ar fi cramele Gramma, Ferdi, Catleya sau Rasova, dar și din Republica Moldova, produsele Gitana completând lista furnizorilor de vinuri ai magazinului. 

Oferta de etichete românești este una semnificativă și variată, însă pentru a satisface și cele mai pretențioase gusturi, Winederful pune la dispoziția clienților și produse de import din Italia, Spania și Liban. Cea mai scumpă sticlă de vin din magazin costă 1.800 de lei (0,75 ml), iar cea mai ieftină 27 de lei. „Prețul mediu al unei sticle de vin a evoluat, iar clienții noștri sunt dispuși să plătească pentru calitate", a declarat Marius Ferman într-un interviu pentru „Ziarul de Iași". 

Pe lângă vinuri, magazinul mai comercializează bere artizanală, băuturi spirtoase - whisky, gin, rom, tequila -, cafea, ceaiuri, ciocolată, brânzeturi și alte specialități de la producători precum Meat Concept, Capra Noastră, Muri Chocolatier sau Laptera. Pentru perioada sărbătorilor de iarnă, clienților li s-a pregătit o selecție de vinuri spumante, cava, prosecco, champagne, dar și de cognac, gin și alte băuturi spirtoase cu adevărat speciale, a detaliat fondatorul Winederful. Cu o experiență de 15 ani în domeniu, Marius Ferman consideră că extinderea orizontului vinului poate fi plăcut surprinzătoare. Cum s-a schimbat în timp percepția despre vin în rândul clienților Winederful și ce impact a avut pandemia asupra afacerii? Citiți în rândurile de mai jos. 

- Ce vă place la colaborarea/asocierea cu furnizorii de pe piață? Cum luați decizii cu privire la noile produse pentru magazin?

Este o lume aparte, în care sistemul de valori e diferit. Producătorii de vin merg pe principii mai... nobile, iar asta duce la legături durabile. Fiecare an este diferit, iar cramele vin mereu cu produse noi. Furnizorii noștri au aceeași dorință cu a noastră, respectiv să satisfacem până și cel mai exigent client care ne trece pragul, iar acest fapt ne bucură foarte mult. Odată ce colaboratorii ne împărtășesc viziunea, restul vine de la sine. 

- Care credeți că este cea mai importantă provocare cu care se confruntă astăzi vinul românesc? 

Dincolo de problemele de imagine pe care România încă le are la export, cred că cea mai actuală problemă o constituie pandemia. Faptul că restaurantele au fost închise, iar acum funcționează la o capacitate redusă până la ora 21.00, ora când în mod normal abia începea consumul în restaurante, face ca producătorii români să piardă vânzări importante, volume mari ce nu vor putea fi absorbite pe alte canale, iar asta îi subfinanțează. Din câte înțeleg, dacă restaurantele au primit tot felul de granturi, codul caen al producției de vin nu a fost eligibil. Sunt 2 ani în care vinul s-a vândut doar sporadic. Nu poți să bei vin ziua, ori, altfel spus, nu este normal. 

- Cum s-a schimbat în timp percepția despre vin în rândul clienților Winederful? 

Foarte mult, punctul de plecare, de cele mai multe ori, a fost atașamentul clientului de un anumit brand. Acum majoritatea clienților noștri au ajuns la concluzia că farmecul vinului (și nu numai) este tocmai acela de a „călători” prin diferite regiuni ale lumii degustând fie același soi, fie soiuri diferite. Bineînțeles că toată lumea cunoaște Chardonnay-ul vinificat în Franța, dar fiecare degustare este unică atunci când, cu diferite ocazii, îl deguști și din România, Australia, Republica Moldova, Grecia, Africa. La fel și cu Feteasca Neagră, toată lumea o știe pe cea din sud, dar au apărut vinuri din acest soi și din nord, locul unde a și fost descoperită. O altă schimbare a fost plaja de gust. Dacă acum câțiva ani se consumau vinuri cu rest de zahăr, acum majoritatea sunt seci. Prețul mediu al unei sticle de vin a evoluat, iar clienții sunt dispuși să plătească pentru calitate. 

- Există mărci pe care le-ați abandonat pentru că nu mai suscită interes în rândul clienților, ori se cumpără foarte rar, și altele care sunt indispensabile, în ciuda volumelor mai mici de vânzări?

Deocamdată nu, nu a fost cazul. Avem o relație specială cu majoritatea partenerilor noștri, iar misiunea noastră este tocmai de a propune clienților produse noi și de calitate cu fiecare ocazie. 

- Sărbătorile de iarnă sunt foarte aproape. Ce surprize le pregătiți clienților? 

Anul acesta ne vom concentra pe cadouri, fie ele cele pe care ți le faci singur sau prietenilor, familiei, fie corporate, având în apropiere un număr mare de companii care vor să își arate recunoștința față de membrii echipei sau parteneri. Totodată, am pregătit și o selecție interesantă de vinuri spumante, cava, prosecco, champagne, dar și de cognac, gin și alte băuturi spirtoase cu adevărat speciale. 

- Trăim vremuri provocatoare. Cum v-a afectat pandemia afacerea? 

Winederful înseamnă și distribuție HoReCa, iar acest segment a fost afectat într-o măsură considerabilă, am încercat să ne susținem partenerii cât am putut. Pe de altă parte, consumatorii obișnuiți în restaurante cu produse de o anumită calitate le-au găsit la noi, iar partea de magazin a avut de câștigat. Se pare că există un echilibru în toate. 

- Ce proiecte aveți pentru viitor?

Ne gândim să mai deschidem câteva locații în timp, iar în viitorul apropiat să ducem portofoliul de produse și în online. De asemenea, luăm în calcul să ducem locațiile și spre o zonă de Wine Bar, astfel, orice sticlă de pe raft să poată fi degustată pentru o sumă fixă, nu adaos comercial procentual, lucru care vine în întâmpinarea clienților, având ocazia să descopere produse noi.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat

Dan CONSTANTIN

Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat

Dacă distinsul profesor „X” sau remarcabilul „Z” au putut să treacă peste lege, eu de ce nu aş putea?

opinii

Roboţi

Codrin Liviu CUȚITARU

Roboţi

Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

Despre discursul regionalist din Moldova (II)

George ŢURCĂNAŞU

Despre discursul regionalist din Moldova (II)

Delestaţi de centru şi captivi între statalismul teritoriului post-sovietic de la est de Prut şi desconsiderarea de la nivelul Bucureştiului, moldovenii din România aleg soluţia cea mai simplă: ştergerea sau renunţarea la identitate. Exemplele sunt multiple şi deseori invocate în scrieri mai vechi, de la divergenţele teritoriale bucovineană (în plin nucleu statal al Moldovei), vrânceană şi gălăţeană, la tendinţele actuale ale tinerilor de a migra pentru studii spre centrele universitare externe Moldovei, deseori mai prost cotate decât Iaşul în sistemul universitar. În aceste condiţii, să nu înţelegi necesitatea unor mişcări care militează pentru scoaterea Moldovei din izolarea impusă de către centru e cam prea mult!

Spărgătoarea de coduri

Bogdan ILIESCU

Spărgătoarea de coduri

Viaţa unui copil de acum 40 de ani (şi aproape sigur şi înainte) era absolut fascinantă pentru că era înmuiată din plin în toată istoria omenirii şi în tot ce avea mai valoros, adunat până atunci, în cărţi. Da, lucrurile alea cu un aer prozaic, mărturia perpetuă a unei invenţii seculare, care, prin natura lor de a păstra scris orice gând pe care i-l încredinţai, obligau la multă atenţie, şi mare responsabilitate şi scriitorul, şi cititorul.

pulspulspuls

Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea

Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea

Dacă tot v-am servit ieri aicea niscai aritmetică electorală de Bahlui, haideţi să continuăm şi azi cu olecuţă de analiză matematică plus geometrie diferenţială tot pe tema asta incitantă! Nu de alta, dar acuşi încep iar simulările de alegeri, şi măcar să fim pregătiţi.

Caricatura zilei

La reciclat pet-uri și doze

Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

Cumpara editia digitala

Vremea in Iasi

Curs valutar

Parteneri

Intrebarea zilei

Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

vezi raspunsuri