Chirica: 4 dosare / Alexe: 3 dosare. De ce totuşi cei doi nu au motive de îngrijorare până în ziua alegerilor?
Daca cei doi vor câstiga la viitoarele alegeri locale înca o tura în fruntea insti (...)
citeste totjoi, 28.03.2024
Fondatorul magazinului Winederful, din Iași: „Clienții noștri au ajuns la concluzia că farmecul vinului este tocmai acela de a «călători» prin diferite regiuni ale lumii degustând fie același soi, fie soiuri diferite"
Un magazin de vinuri și băuturi rafinate din Iași și-a construit în trei ani o reputație pentru calitate și excelență datorită produselor pe care le comercializează. Conceptul de magazine Winederful a fost lansat pe piața românească în anul 2019, în Suceava, de către Marius Ferman. Antreprenorul și-a continuat strategia de extindere la nivelul regiunii Moldovei, iar la sfârșitul anului trecut a deschis un magazin și în Iași, planurile fiind să ajungă cu ele în câțiva ani și în marile orașe ale țării.
Winederful înseamnă zeci de sortimente de băuturi alese, degustări organizate de către colaboratori, iar cât de curând va îngloba și partea de Wine Bar, respectiv orice sticlă de pe raft să poată fi degustată pentru o anumită sumă. Winederful promovează producătorii autohtoni de vinuri, cum ar fi cramele Gramma, Ferdi, Catleya sau Rasova, dar și din Republica Moldova, produsele Gitana completând lista furnizorilor de vinuri ai magazinului.
Oferta de etichete românești este una semnificativă și variată, însă pentru a satisface și cele mai pretențioase gusturi, Winederful pune la dispoziția clienților și produse de import din Italia, Spania și Liban. Cea mai scumpă sticlă de vin din magazin costă 1.800 de lei (0,75 ml), iar cea mai ieftină 27 de lei. „Prețul mediu al unei sticle de vin a evoluat, iar clienții noștri sunt dispuși să plătească pentru calitate", a declarat Marius Ferman într-un interviu pentru „Ziarul de Iași".
Pe lângă vinuri, magazinul mai comercializează bere artizanală, băuturi spirtoase - whisky, gin, rom, tequila -, cafea, ceaiuri, ciocolată, brânzeturi și alte specialități de la producători precum Meat Concept, Capra Noastră, Muri Chocolatier sau Laptera. Pentru perioada sărbătorilor de iarnă, clienților li s-a pregătit o selecție de vinuri spumante, cava, prosecco, champagne, dar și de cognac, gin și alte băuturi spirtoase cu adevărat speciale, a detaliat fondatorul Winederful. Cu o experiență de 15 ani în domeniu, Marius Ferman consideră că extinderea orizontului vinului poate fi plăcut surprinzătoare. Cum s-a schimbat în timp percepția despre vin în rândul clienților Winederful și ce impact a avut pandemia asupra afacerii? Citiți în rândurile de mai jos.
- Ce vă place la colaborarea/asocierea cu furnizorii de pe piață? Cum luați decizii cu privire la noile produse pentru magazin?
Este o lume aparte, în care sistemul de valori e diferit. Producătorii de vin merg pe principii mai... nobile, iar asta duce la legături durabile. Fiecare an este diferit, iar cramele vin mereu cu produse noi. Furnizorii noștri au aceeași dorință cu a noastră, respectiv să satisfacem până și cel mai exigent client care ne trece pragul, iar acest fapt ne bucură foarte mult. Odată ce colaboratorii ne împărtășesc viziunea, restul vine de la sine.
- Care credeți că este cea mai importantă provocare cu care se confruntă astăzi vinul românesc?
Dincolo de problemele de imagine pe care România încă le are la export, cred că cea mai actuală problemă o constituie pandemia. Faptul că restaurantele au fost închise, iar acum funcționează la o capacitate redusă până la ora 21.00, ora când în mod normal abia începea consumul în restaurante, face ca producătorii români să piardă vânzări importante, volume mari ce nu vor putea fi absorbite pe alte canale, iar asta îi subfinanțează. Din câte înțeleg, dacă restaurantele au primit tot felul de granturi, codul caen al producției de vin nu a fost eligibil. Sunt 2 ani în care vinul s-a vândut doar sporadic. Nu poți să bei vin ziua, ori, altfel spus, nu este normal.
- Cum s-a schimbat în timp percepția despre vin în rândul clienților Winederful?
Foarte mult, punctul de plecare, de cele mai multe ori, a fost atașamentul clientului de un anumit brand. Acum majoritatea clienților noștri au ajuns la concluzia că farmecul vinului (și nu numai) este tocmai acela de a „călători” prin diferite regiuni ale lumii degustând fie același soi, fie soiuri diferite. Bineînțeles că toată lumea cunoaște Chardonnay-ul vinificat în Franța, dar fiecare degustare este unică atunci când, cu diferite ocazii, îl deguști și din România, Australia, Republica Moldova, Grecia, Africa. La fel și cu Feteasca Neagră, toată lumea o știe pe cea din sud, dar au apărut vinuri din acest soi și din nord, locul unde a și fost descoperită. O altă schimbare a fost plaja de gust. Dacă acum câțiva ani se consumau vinuri cu rest de zahăr, acum majoritatea sunt seci. Prețul mediu al unei sticle de vin a evoluat, iar clienții sunt dispuși să plătească pentru calitate.
- Există mărci pe care le-ați abandonat pentru că nu mai suscită interes în rândul clienților, ori se cumpără foarte rar, și altele care sunt indispensabile, în ciuda volumelor mai mici de vânzări?
Deocamdată nu, nu a fost cazul. Avem o relație specială cu majoritatea partenerilor noștri, iar misiunea noastră este tocmai de a propune clienților produse noi și de calitate cu fiecare ocazie.
- Sărbătorile de iarnă sunt foarte aproape. Ce surprize le pregătiți clienților?
Anul acesta ne vom concentra pe cadouri, fie ele cele pe care ți le faci singur sau prietenilor, familiei, fie corporate, având în apropiere un număr mare de companii care vor să își arate recunoștința față de membrii echipei sau parteneri. Totodată, am pregătit și o selecție interesantă de vinuri spumante, cava, prosecco, champagne, dar și de cognac, gin și alte băuturi spirtoase cu adevărat speciale.
- Trăim vremuri provocatoare. Cum v-a afectat pandemia afacerea?
Winederful înseamnă și distribuție HoReCa, iar acest segment a fost afectat într-o măsură considerabilă, am încercat să ne susținem partenerii cât am putut. Pe de altă parte, consumatorii obișnuiți în restaurante cu produse de o anumită calitate le-au găsit la noi, iar partea de magazin a avut de câștigat. Se pare că există un echilibru în toate.
- Ce proiecte aveți pentru viitor?
Ne gândim să mai deschidem câteva locații în timp, iar în viitorul apropiat să ducem portofoliul de produse și în online. De asemenea, luăm în calcul să ducem locațiile și spre o zonă de Wine Bar, astfel, orice sticlă de pe raft să poată fi degustată pentru o sumă fixă, nu adaos comercial procentual, lucru care vine în întâmpinarea clienților, având ocazia să descopere produse noi.
Cuvinte cheie: + Winederful, Iasi, vin, cadou
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
STUDIU - Gheaţa polară se topeşte şi modifică rotaţia Pământului: Timpul însuşi este afectat
Grav accident rutier în Dolj, unde două maşini s-au ciocnit, iar una a luat foc
Luis Enrique şi Hansi Flick, pe lista scurtă pentru a-i succede lui Xavi la FC Barcelona
O capsulă cu senzori ar putea fi o alternativă la endoscopie
Putin spune că Rusia nu va ataca NATO, dar că avioanele F-16 date Ucrainei vor fi doborâte
Ucraina afirmă că a doborât peste noapte 26 de drone de atac ruseşti
Beyoncé, vedeta pop de culoare din Texas, îşi lansează primul album country
Grecia: Cele mai ridicate temperaturi pentru luna martie din ultimii douăzeci de ani
Nissan va investi în unitatea de vehicule electrice Ampere a grupului Renault
Prima Doamnă Jill Biden a scris o carte pentru copii despre pisica de la Casa Albă
Sonda japoneză SLIM a supravieţuit celei de-a doua nopţi pe Lună
Medicamentele hormonale ar putea creşte riscul de tumori cerebrale
PSD Iaşi anunţă că un nou primar PNL va candida pe listele lor la alegerile locale
Ce pot indica modificările patologice ale examenului de urină? (P)
Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat
Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea
Totul despre evaluarea copiilor din Iaşi care vor împlini 6 ani după începerea clasei pregătitoare
O nouă reţea de gaze, cu peste 1.700 de branşamente, într-o comună de lângă Iaşi
Un arhitect în cursa pentru Primăria Iaşi. Este candidat din partea REPER
Expoziţie de enciclopedii la BCU Iaşi, sub titlul “Universul într-o carte”
Permis reţinut în vederea anulării: mergea beat criţă cu maşina prin sat
S-a aprobat o nouă majorare de tarife la CFR Călători. Intră în vigoare luni
Guvernul PSD și Antibiotice Iași: un parteneriat strategic pentru sănătatea românilor (P)
Diana Şoşoacă: Mă gândesc foarte serios să candidez la primăria Iaşiului. Cred că voi candida
Doliu la Tribunalul Iaşi. „A fost un accident”. O judecătoare abia pensionată a murit la 54 de ani
Virusul HIV a fost eliminat din celule, deocamdată, în laborator
Angajat al Primăriei Timișoara, prins de primar copiind la examen cu o cască (P)
Pacient de 22 de ani cu limfagiom chistic de mezocolon, operat cu succes la Arcadia
Ultimele calcule privind posibilitatea ca Iaşul să prindă un post de europarlamentar
Dan CONSTANTINMoştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat |
Codrin Liviu CUȚITARURoboţi |
George ŢURCĂNAŞUDespre discursul regionalist din Moldova (II) |
Bogdan ILIESCUSpărgătoarea de coduri |