Secretul „Puiului galben”: producătorii ieșeni explică pas cu pas metoda. „Nu e nimic nesănătos”. Ce spun autorităţile sanitare locale?
Scandalul “Puiului vopsit” a stârnit un val de reactii critice din partea marilor (...)
citeste totvineri, 29.03.2024
Google a dezvoltat primele prototipuri ale maşinii „fără şofer“ la care lucrează mai mulţi ani şi intenţionează să construiască în parteneriat cu companii auto 100-200 de automobile pentru teste, complet autonome şi lipsite de elemente tradiţionale de control precum volan, pedale de acceleraţie şi frână.
După ce ani de zile a adaptat vehicule Toyota şi Lexus pentru a testa sistemele capabile să se conducă singure maşina, iată că acum Google a decis să creeze un model propriu. E vorba de un un prototip cu două locuri, care va fi testat în oraş. Prototipul nu are volan, acceleraţie sau frână, poate primi doi pasageri şi are o viteză maximă limitată la 40 km/h. Are motor electric iar autonomia este de circa 160 km. Un constructor auto al cărui nume nu a fost comunicat va asambla o flotă de 100 de vehicule ce vor fi testate în SUA.
Sergey Brin, co-fondator al Google, a prezentat maşina într-o conferinţă de presă şi spune că drumul spre o maşină autonomă complet sigură este foarte lung şi compania va face parteneriate cu diverse grupuri producătoare de maşini şi de componente auto.
Micul vehicul are loc pentru doi pasageri, dispune de un compartiment de depozitare în bord şi de un ecran pe care sunt afişate date despre parcurs. Parbrizul nu este din sticlă, ci dintr-un plastic special. Partea din faţă este gândită special să pară jucăuşă, „zâmbitoare“ pentru că aceste vehicule să fie percepute ca fiind „prietenoase“ de public.
În pofida apariţiei acestui model nu se poate totuşi spune că Google va deveni un producător auto, fiindcă maşinile nu vor fi produse la o „uzină Google“ ci de un producător din zona Detroit, până la început de 2015 urmând să fie gata o flotă de 100 de maşini ce vor putea fi testate în oraşe din state precum California, Nevada şi Florida.
În toate aceste state legea permite testarea maşinilor autonome doar în prezenţa a doi şoferi de test, care să intervină dacă e nevoie. Restul statelor nu permit testarea acestor maşini pe drumurile publice.
Maşinuţele Google vor face teste în traifcul din diverse oraşe şi camerele video, senzorii şi radarul pot reacţiona la diverse situaţii neprevăzute şi pot „vedea“ ce se întâmplă 200 de metri în faţa maşinii. Totuşi, tehnologia nu a ajuns chiar atât de departe, astfel că testele pot fi făcute doar în zone care au fost în prealabil cartografiate în detaliu sid atele sunt puse în computerul maşinii autonome.
Oficialii Google spun că un mare avantaj al acestor maşini este că le da o şansă de mobilitate şi oamenilor mai în vârsta sau celor cu problerme, fiindcă vor putea beneficia de avntajele deplasării cu propria maşină, fără să fie necesar să aibă permis de conducere şi fără a exista tentaţia de a conduce maşina chiar dacă nu posedă permis (din moment ce pasagerii nu dispun de volan sau pedală de acceleraţie). Mesajul Google este că nu mai este aşa departe ziua în care îi vei spune maşinii unde vrei să mergi, iar de condus se va ocupa în mod exclusiv un computer, ajutat de senzori şi de software-ul adecvat.
Cuvinte cheie: + masina Google fara volan
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
Miroslava – comuna cea mai mare și cea mai bogată din regiune. Încotro? (P)
Gamificarea: o aventură magică la școala primară Lorelay! (P)
Este videochatul o nouă cale către independența financiară a fetelor? (P)
Dealer de droguri cu sute de comenzi, iertat de judecători: „A făcut progrese în plan spiritual”
Lovitură în Podu Roş: trei tineri au jefuit maşina de îngheţată. O greşeală minora a şoferului
Temperaturi de vară la început de aprilie. 28 de grade Celsius la Iași
Grindeanu: Contractul pentru încă un lot din secţiunea montana a A8 intră în licitaţie
Premierul anunţă că “nu este oportun ca magazinele să fie închise în weekend”
O capsulă cu senzori ar putea fi o alternativă la endoscopie
Ce pot indica modificările patologice ale examenului de urină? (P)
Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat
Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea
Virusul HIV a fost eliminat din celule, deocamdată, în laborator
Pacient de 22 de ani cu limfagiom chistic de mezocolon, operat cu succes la Arcadia
Ultimele calcule privind posibilitatea ca Iaşul să prindă un post de europarlamentar
“Extraordinara poveste a lui Peter Schlemhil” de Adelbert von Chamisso
Cum e să lucrezi într-o universitate (şi să participi la alegeri)
Ghici cine este blondina din acest tandem liberal indestructibil?
Publicitatea convenției matrimoniale și modificarea acesteia
Pavel LUCESCUCine profită de madam Şoşoacă |
Alexandru CĂLINESCUDistrugerea statuilor |
pr. Constantin STURZUDe ce este atât de aspru Postul Mare? |
Codrin Liviu CUȚITARURoboţi |
Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă? |