Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

vineri, 29.03.2024

IDEI pentru regulamentul parcărilor. O părere: renunţarea la ridicarea maşinilor

GALERIE
ridicare masini
  • ridicare masini
- +

Pe adresa redacţiei am primit un mesaj de la Anca Gherasim. Au fost exprimate puncte de vedere pertinente cu referire la noul regulament al parcărilor. Îi invităm pe toţi ieşenii să-şi exprime părerile şi să încerce şi ei să găsească soluţii la probleme.

Redăm în variantă integrală mesajul trimis de Anca Gherasim:

"Am citit noul regulament de blocare si ridicare a masinilor stationate si parcate neregulamentar si l-am analizat in contextul dezvoltarii noului Plan de mobilitate durabila al Iasiului. Iata pe scurt minusurile pe care le-am vazut eu:

- In primul rand nu-mi place ideea de a ridica masina cuiva, proprietate personala, decat in situatii extreme precum abandonarea masinii sau parcarea pe linia de tramvai.

- Pretul platit de soferi e prea mare, chiar si daca ajunge la timp soferul si asta face mai greu de platit aceste amenzi.

- Masinele speciale ce ridica sunt totusi putine si o ridicare dureaza ceva minute si astfel "baza de amendare", adica numarul soferilor amendati intr-o zi, e mica dar voluminioasa ca valoare totala scriptica de amenzi. Mai eficient ar fi un numar mai mare de soferi amendati cu amenzi mai mici care sa poata fi si platite intr-un timp mai scurt.

- Permisiunea parcarii masinilor pe trotuar daca lasa 1 metru pentru pietoni este descurajanta pentru categoriile speciale si nu numai. Este si o masura ce infraneaza dezvoltarea unor afaceri locale cu parcari private asa cum exista peste tot in Europa.

- Decat o lista lunga de locuri in care NU este permisa parcarea mai bine am spune simplu ca se sanctioneaza parcatul in locurile in care nu este specificat clar ca este permisa parcarea.

Eu as propune renuntarea la ridicarea masinilor, sau doar a celor abandonate si a celor ce blocheaza accesul in unitati sanitare etc, si infiintarea unei divizii in cadrul Primariei dupa modelul Civil Enforcement Officers (CEO) din Londra. Concret este vorba de angajati ai Primariei impartiti pe zone ale orasului, pe cartiere, ce patruleaza si pun in geamul masinilor parcate neregulamentar tichetul de amenda denumit la ei Penalty Charge Notices. In felul acesta se pot da mai multe amenzi pe zi, se pot acoperi mai multe cartiere. Amenzile vor fi de o valoare mai mica dar ca incasari vor fi in suma mai mare.

O mare problema acum o reprezinta cartierele, modul in care se parcheaza acolo seamana de multe ori cu o jungla. Fiecare parcheaza dupa cum il taie capul: pe spatiul verde, tinandu-si locul ocupat peste zi cu un tarus infipt in pamant sau cu vreun bolovan, dar cel mai adesea pe trotuar, cu doua roti sau chiar cu toate patru.

Parcatul pe trotuar nu face bine nimanui, creeaza frustrari si din partea soferilor si a pietonilor, lipseste administratia locala de veniturile necesare construirii unor noi locuri de parcare, este un compromis ce incearca sa impace ambele parti dar de fapt face rau deopotriva. Pietonii sunt vaduviti de un drept al lor, de a circula in siguranta, nestingheriti pe trotuare, fara sa faca slalom pintre masini, de a se plimba intr-un oras prietenos. Sunt pietoni cu diverse afectiuni sau dizabilitati ce sunt descurajati a mai iesi din casa precum cei imobilizati intr-un scaun cu rotile, batranii ce folosesc cadru metalic sau baston pentru deplasare sau cei cu afectiuni de vedere.

O problema e si pentru parintii cu caruturi pentru copii mici si chiar pentru cei mici ce alerga printre masini. Soferii in schimb care sunt la prima vedere beneficiarii acestui compromis sunt incurajati sa nu-si asume responsabilitatea ce revine unui detinator de autoturism. Astfel, in timp ce unii proprietari isi inchiriaza locul de parcare de la primarie altii parcheaza gratuit pe spatiul public in locuri neamenjate. Intr-adevar blocurile construite inainte de 1990 au fost gandite doar cu cateva locuri de parcare in jur. Cu atat mai mult este nevoie de o reanalizare a spatiului public din jurul acestor blocuri. Sunt 2 solutii una ce tine de administratia locala si una privata.

Administratia locala trebuie sa refaca trotuarele acolo unde se poate, reducand latimea la un minimum de un metru si jumatate, astfel incat sa incapa un carut cu rotile si un om alaturi. Langa aceste trotuare sa marcheze locul de parcare si sa-l taxeze. Mai sunt zone intre blocuri ce au fost odata spatii verzi si care acum sunt ocupate abuziv de catre masini. Trebuie inventariate aceste spatii si decis impreuna cu locatarii daca devin parcari taxate sau redevin spatii verzi. Avand in vedere numarul de masini mare aferent fiecarui bloc, administratia locala nu va putea acoperi astfel intreaga cerere de locuri de parcare. Aici intervine solutia privata, parcari private intre blocuri. Acum nu exista o cerere reala de locuri de parcare private deoarece exista oferta nelegitima dar gratuita de parcari pe trotuare.

Ca orice piata si aceasta are nevoie de existenta un cereri pentru a se dezvolta o oferta. Ceea ce trebuie sa ne fie clar de acum incolo este ca in actualele conditii, cu actualul numar de automobile personale, nu se mai poate asigura parcarea gratuita, nu se mai pot admite jumatatile de masura, compromisurile de genul parcarea pe trotuare".

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Cine profită de madam Şoşoacă

Pavel LUCESCU

Cine profită de madam Şoşoacă

Campania care urmează la Iaşi nu trebuie să devină un circ de tip Şoşoacă, decât dacă vrem să ne batem joc de viitorul acestui oraş. Nu vreau să spun că madam SOS România ar trebui ignorată, ci că n-ar fi rău dacă am încerca să înţelegem mai mult ce are în cap când vine vorba de viitorul oraşului şi mai puţin ce vrea ea să ne vândă, adică scandal.

opinii

Distrugerea statuilor

Alexandru CĂLINESCU

Distrugerea statuilor

Frenezia negatoare woke e urmarea obscurantismului, a fanatismului şi a inculturii. Ideologii woke au cale liberă în mass-media, au pătruns în universităţi şi în şcoli. Acţiunile lor n-au nimic comun cu adevărul istoric. Ei pretind că fac dreptate celor ai căror strămoşi au fost umiliţi şi exploataţi, în realitate manipulează istoria şi adâncesc fracturile sociale.

De ce este atât de aspru Postul Mare?

pr. Constantin STURZU

De ce este atât de aspru Postul Mare?

Faţă de celelalte posturi de peste an, Postul Mare (care precede Sfintele Paşti) este considerat unul aspru, atât din punct de vedere alimentar, cât şi din alte puncte de vedere. De ce este – sau ni se pare a fi – Postul Mare atât de aspru? De ce, în genere, ne este atât de greu să postim? Din mulţimea de posibile răspunsuri, să reflectăm azi la trei dintre ele.

Roboţi

Codrin Liviu CUȚITARU

Roboţi

Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

pulspulspuls

Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

Un mare mister tace şi face pe piaţa politichiei locale în această perioadă, stimaţi electori: cine va face listele de candidaturi de la parlamentarele din toamnă la liberalii ieşeni? 

Caricatura zilei

La reciclat pet-uri și doze

Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

Cumpara editia digitala

Vremea in Iasi

Curs valutar

Parteneri

Intrebarea zilei

Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

vezi raspunsuri