Secretul „Puiului galben”: producătorii ieșeni explică pas cu pas metoda. „Nu e nimic nesănătos”. Ce spun autorităţile sanitare locale?
Scandalul “Puiului vopsit” a stârnit un val de reactii critice din partea marilor (...)
citeste totvineri, 29.03.2024
De ce este Iaşul asediat de guvern şi frânat de administraţia locală?
Conform tradiţiei - de la care Guvernul Cioloş nu putea face excepţie - avem un nou Master Plan de transport. De fapt, nu e unul nou, ci un fel de Mărie cu a 798-a pălărie. În timp ce pe şantierele patriei se înaintează cu 30 de kilometri de autostradă pe an (în cazul fericit când nu se surpă nimic), pe hârtie şoselele rapide şerpuiesc vioaie în toate direcţiile, cu studii de fezabilitate repetate la nesfârşit, cu mofturi electorale repetate la nesfârşit şi cu o la fel de nesfârşită nepăsare. A nu se înţelege că Guvernul Cioloş ne-a luat asfaltul ca să-l dea altcuiva. Anul trecut, pe vremea asta - şi chiar mai departe, pe timpul mariajului PNL-PSD, PDL-PSD, PSD-PSD şi a altor nefericite încrucişări - Iaşul era polul autostrăzilor. Tot pe hârtie, bineînţeles. Dar altfel, pomenit sau nu în Master Plan, realitatea e aceeaşi: zero kilometri.
E de înţeles că mai întâi trebuie făcute legăturile cu Vestul şi că prioritate au arterele din Ardeal. De altfel şi înainte de ’90 circula o glumă, actuală şi azi, că regimul hotărâse în sfârşit să construiască o autostradă spre Vest cu trei benzi: două pentru dus şi una pentru depăşire. Partea proastă e că, la 27 de ani distanţă, nici măcar aşa nu e gata. Poate ar mai bine ca acel Master Plan, proiect, prognoză etc. să se concentreze pe 3-4 obiective care să şi fie realizate la termen. Poate că Parlamentul, cel care trebuie să aprobe prin lege noul Master Plan, va îndrepta lucrurile. Să fim totuşi realişti: gluma aceea cu autostrada cu trei benzi e mult mai bună.
În rest, lumea plătitoare de taxe de drum, biruri, impozite, contribuţii, roviniete, amenzi, penalităţi etc. etc. se descurcă. Bine că dincolo de ieşirea din oraş nu mai sunt semafoare. De fapt, spectrul sistemului de management al traficului se opreşte mult înainte de limitele urbane - şi asta e bine. În oraş, legea o face acea Comisie de circulaţie ascunsă în primărie şi complice cu fostul primar în afacerea semafoarelor care ajută şi încurcă circulaţia în egală măsură. Iar, acolo unde nu sunt semafoare, interdicţiile par impuse nu după necesităţile zonei, ci mai degrabă după necesităţile vreunui membru al comisiei sus-pomenite de a avea cale liberă spre domiciliul din cine ştie ce suburbie. Altfel, e de neînţeles grija pentru interzicerea accesului din Păcurari pe strada Niciman, în timp ce o măsură similară, de impunere a sensului unic, pe strada Palas ar avea şanse mai mari să reducă ambuteiajele create în cele trei puncte de acces în complex. Nici trotuarele din zonele menţionate n-au scăpat de „grija” maeştrilor în ale circulaţiei şi urbanismului. Trotuarul străzii Păcurari care duce la Şcoala „Petru Poni” are doar 50 cm lăţime. Aici, e lux, pentru că pe stradela Sf. Andrei, inaugurată anul trecut, singurul trotuar are lăţimea doar cât să încapă stâlpii pe el. La fel de absurde sunt gâtuirile de trafic de pe străzile Elena Doamna (între Bursa Moldovei şi fostul hotel Europa) şi în faţa complexului studenţesc „Tudor Vladimirescu” (între staţia de autobuz şi podul peste Bahlui).
Sunt câteva detalii punctuale care, împreună cu multe altele, ilustrează lipsa de eficienţă în administrarea drumurilor publice. Or, când traficul spre şi dinspre, dar mai ales în oraş e limitat, cum mai putem vorbi de dezvoltarea Iaşului?
Cuvinte cheie:
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
Amenzi de 100.000 € dacă îți vinzi casa prea ieftin. Ce sumă trebuie să ceri pentru a nu fi anchetat
Cu câte sute de lei crește pensia la recalculare? Cum diferă sumele după județ? Anunț oficial
Profesor condamnat pentru agresarea sexuală a unei eleve. Daune de 35.000 de lei de achitat minorei
Apare un nou tip de concediu plătit în România. Cine va putea beneficia de el
Discriminarea persoanelor cu chelie devine infracțiune în Franța
Liviu Dragnea a mai înființat o firmă. Domeniul-cheie în care fostul lider PSD vrea să facă bani
Un tânăr motociclist a murit după ce s-a izbit de un cap de pod la Chicerea
VIDEO Puștan de 12 ani, filmat conducând un BMW prin Verești/Suceava
Trei copii au ajuns la spital după ce un copac a căzut peste mașina în care se aflau
IMAGINEA ZILEI: fața occidentală a aeroportului Iași după ce s-a deschis marelui public
4,25 milioane de dolari pentru cel mai scump medicament din lume
Bulevardul Socola, închis pe jumătate. Pe unde au fost deviate autobuzele
VIDEO PRIMELE IMAGINI cu craterul format de prăbușirea dronei, la 8 km de Brăila
Prognoză meteo pentru luna aprilie: Temperaturi peste cele normale. În ce zone sunt anunțate ploi
Ciucă se gândește la o confruntare cu Ciolacu la alegerile prezidențiale
Miroslava – comuna cea mai mare și cea mai bogată din regiune. Încotro? (P)
Gamificarea: o aventură magică la școala primară Lorelay! (P)
Este videochatul o nouă cale către independența financiară a fetelor? (P)
Dealer de droguri cu sute de comenzi, iertat de judecători: „A făcut progrese în plan spiritual”
Lovitură în Podu Roş: trei tineri au jefuit maşina de îngheţată. O greşeală minora a şoferului
Pavel LUCESCUCine profită de madam Şoşoacă |
Alexandru CĂLINESCUDistrugerea statuilor |
pr. Constantin STURZUDe ce este atât de aspru Postul Mare? |
Codrin Liviu CUȚITARURoboţi |
Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă? |