Chirica: 4 dosare / Alexe: 3 dosare. De ce totuşi cei doi nu au motive de îngrijorare până în ziua alegerilor?
Daca cei doi vor câstiga la viitoarele alegeri locale înca o tura în fruntea insti (...)
citeste totjoi, 28.03.2024
Înainte de a fi desființată, compania de transport și-a comandat site de prezentare la un pret astronomic. E mult mai costisitor decât al Primăriei şi nu are rival în toate regiile de transport din ţară. Recepţia site-ului s-a făcut, dar ieşenii nu-l văd încă.
Falimentara RATP şi-a făcut un nou site care ar urma să fie oferit contra cost Companiei de Transport Public (CTP) a Iaşului. Contractul are o valoare de circa 12.000 euro (inclusiv TVA), iar programatorii IT contactaţi ieri de „Ziarul de Iaşi“ spun că preţul este unul „pipărat“ şi ar fi motivat doar dacă site-ul ar fi „de-a dreptul revoluţionar“. În schimb, autorii acestuia spun că valoarea este justificată din punctul de vedere al graficii şi al complexităţii. Site-ul a fost recepţionat la sfârşitul lunii august, dar nu este încă disponibil online. Preţul convenit de RATP este de 2,5 ori mai mare decât valoarea noului site al Primăriei şi de 10 ori mai mare decât cel al Termo-Service. În ţară, alte regii au ales să facă site-ul cu propriii angajaţi, un exemplu în acest sens fiind Compania de Transport Public (CTP) Cluj, care şi-a relansat pagina web în iulie 2015. În schimb, la Braşov au fost achitaţi puţin peste 6.000 euro.
Cum este justificat costul de 12.000 de euro?
RATP a semnat contractul cu Wink Network SRL, o companie care, în ultimii ani, a derulat o serie de proiecte cu regia (panouri în autobuze, personalizarea staţiilor de transport etc). Anterior, în octombrie 2015, aceeaşi firmă mai semna un contract, de circa 8.600 euro, care a avut ca obiect realizarea unei aplicaţii web pentru managementul de flotă al RATP Iaşi. Purtătorul de cuvânt al RATP, Adrian Mihai, a declarat ieri că site-ul a fost recepţionat la sfârşitul lunii august, respectiv cu câteva săptămâni înainte de intrarea în faliment. El a susţinut că încă nu este disponibil online întrucât urmează să fie completat cu diverse date ce ţin de „informarea publicului“.
„Site-ul are mai multe secţiuni, inclusiv indicaţii de orientare/ destinaţii/plecare, cu ajutorul unor hărţi, este vorba despre liniile de transport şi harta acestora, care ar trebui actualizate de noi, planificarea mijloacelor de transport, există o rubrică de noutăţi unde putem păstra anunţurile de angajare, informaţii, ştiri cu posibilitatea de integrare cu aplicaţia care anunţă pe călători de pe ecranurile digitale din mijloacele de transport privind blocaje/modificări“, a declarat Mihai. Secţiunile site-ului dezvăluite de reprezentantul falimentarei RATP sunt similare cu cele existente pe site-ul CTP Cluj. În schimb, administratorul Wink Network, Ştefan Holicov, a precizat că site-ul este „100% personalizat“ şi este realizat de programatorii firmei, fără a fi utilizate platforme pre-definite. „Nu e doar un site de prezentare, e mai mult decât atât. Site-ul este personalizat, făcut cap-coadă. Noi am făcut un site from scratch (de la zero, n.r.), personalizat cap-coadă. Toate lucrurile au fost făcute printr-o programare propriu-zisă“, a declarat Holicov. Potrivit acestuia, faţă de site-ul CTP Cluj, cel al RATP este mai complex atât din punctul de vedere al graficii, cât şi al structurii informaţionale sau al modulelor de administrare.
Printre funcţionalităţi, acesta a amintit de management de conţinut, traducerea conţinutului în limba engleză, design şi platforme customizate, interfaţare în timp real cu alte aplicaţii ale RATP (managementul de flotă şi informare călători), actualizarea în timp real cu Google Transit cu privire la modificarea rutelor operate, seturi foto şi optimizarea site-ului pentru orice dispozitiv mobil. „Termenul de implementare extrem de scurt (de la concept, cercetare şi implementare), mentenanţă şi suportul tehnic pe o perioada de 2 ani, tehnologiile folosite şi integrarea lor justifică toată execuţia“. Deocamdată, a spus reprezentantul Wink, banii pe site nu au fost încasaţi. Mai mult, el a susţinut că, având în vedere proiectele comune între regia de transport şi Wink, compania poate lua în calcul şi o „plată prin compensare“.
Site-ul Termo-Service a costat 1.200 euro
Un nou site are de puţină vreme şi Termo-Service, dar costurile au fost de 10 ori mai mici decât cel pe care l-a vrut RATP: circa 1.200 de euro. Pagina web a instituţiei are un grad relativ ridicat de complexitate, având în vedere că pune la dispoziţia utilizatorilor modalităţi online de plată a facturilor. O altă instituţie de sub autoritatea Primăriei, Salubris, şi-a relansat site-ul anul trecut, iar potrivit directorului Ioan Apostol a costat „câteva sute de euro“. În schimb, celelalte servicii subordonate Primăriei şi-au făcut paginile web în regie proprie: Citadin, Ecopiaţa şi Servicii Publice. În context, noul site al Primăriei, lansat în luna septembrie 2016, a costat 4.600 euro.
La nivel naţional, alte companii de transport public au realizat site-uri tot cu un nivel redus al costurilor. „Noi am făcut în regie proprie site-ul, cu proprii angajaţi, l-am lansat în luna iulie“, a declarat ieri directorul CTP Cluj, Liviu Neag. În schimb, la Braşov, regia de transport din localitate a achitat, în 2014, circa 6.300 euro pe noul site al operatorului. Potrivit informaţiilor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) şi alte instituţii publice din ţară au semnat recent contracte pentru realizarea de site-uri şi, în general, costurile sunt cuprinse între 1.700 euro şi 9.000 euro, dar există şi contracte precum cel din municipiul Călăraşi, unde Primăria va achita nu mai puţin de 33.500 euro.
Manager IT: Costurile încep de la 600 euro
Daniel Diaconu, manager al unei companii IT, a declarat ieri că preţul pentru realizarea unui site începe de la 600 euro, dacă pagina online este realizată pe o platformă pre-definită, iar preţul maxim ajunge undeva la 3.000 euro. „Dacă site-ul este făcut pe o platformă de la zero, costul este pe la 5.000 euro“, a spus acesta. În acelaşi timp, un şef dintr-o multinaţională IT, care a preferat să rămână anonim, a precizat că nivelul costurilor este cuprins între 2.000 şi 8.000 euro.
„Un site de prezentare între 10.000 şi 15.000 euro ar trebui să fie unul de-a dreptul revoluţionar. La un site pentru o companie de transport, cu 4.000 euro s-ar fi făcut ceva O.K., vorbim de un site cu o complexitate medie“, a spus acesta. El a adăugat că un site de acest fel ar putea fi realizat pe parcursul a 3-4 luni, dar faptul că site-ul RATP a fost terminat într-o lună nu arată că e unul simplu, ci poate arăta faptul că firma în cauză are expertiza implementării unui astfel de proiect într-un interval scurt de timp.
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
Orașul din România de două ori mai mare decât Bucureștiul în care mulţi ieşeni îşi petrec vacanţa
Philipp Plein şi-a părăsit logodnica pentru o ieşeancă. Tânăra din Paşcani e însărcinată
Ministrul Finanţelor, întrebat cât i-a venit factura la curent: 199 lei
Prahova: Bărbat ucis cu un singur pumn după o ceartă pe modul în care a parcat maşina
Dan Şucu anunţă că merge cu galeria Rapidului la meciul cu U. Craiova
Preţul aurului a urcat joi la 327,8351 lei/gram, o nouă valoare record
Nou scandal: Postări cu soldaţi israelieni care se joacă cu lenjeria intimă a femeilor din Gaza
Prefectul Cojocaru acuză conducerea Aeroportului Iaşi de "politizare cu penali"
Conferința ,,BRICS și ordinea economică mondială”, la sediul Academiei Române din Iași
Premierul anunţă că “nu este oportun ca magazinele să fie închise în weekend”
Ministrul Energiei explică modul cum va fi aplicată schema de plafonare la gaze şi energie
Noi măsuri în privinţa sistemului electronic RO e-Factura. Ce măsură anunţă Guvernul
Integritatea hibridă a lui Herman von Hebel, preşedintele Comisiei Pre-Vetting din Republica Moldova
STUDIU - Gheaţa polară se topeşte şi modifică rotaţia Pământului: Timpul însuşi este afectat
Grav accident rutier în Dolj, unde două maşini s-au ciocnit, iar una a luat foc
Luis Enrique şi Hansi Flick, pe lista scurtă pentru a-i succede lui Xavi la FC Barcelona
O capsulă cu senzori ar putea fi o alternativă la endoscopie
Putin spune că Rusia nu va ataca NATO, dar că avioanele F-16 date Ucrainei vor fi doborâte
Ucraina afirmă că a doborât peste noapte 26 de drone de atac ruseşti
Beyoncé, vedeta pop de culoare din Texas, îşi lansează primul album country
Grecia: Cele mai ridicate temperaturi pentru luna martie din ultimii douăzeci de ani
Nissan va investi în unitatea de vehicule electrice Ampere a grupului Renault
Prima Doamnă Jill Biden a scris o carte pentru copii despre pisica de la Casa Albă
Sonda japoneză SLIM a supravieţuit celei de-a doua nopţi pe Lună
Medicamentele hormonale ar putea creşte riscul de tumori cerebrale
PSD Iaşi anunţă că un nou primar PNL va candida pe listele lor la alegerile locale
Ce pot indica modificările patologice ale examenului de urină? (P)
Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat
Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea
Totul despre evaluarea copiilor din Iaşi care vor împlini 6 ani după începerea clasei pregătitoare
Dan CONSTANTINMoştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat |
Codrin Liviu CUȚITARURoboţi |
George ŢURCĂNAŞUDespre discursul regionalist din Moldova (II) |
Bogdan ILIESCUSpărgătoarea de coduri |