Secretul „Puiului galben”: producătorii ieșeni explică pas cu pas metoda. „Nu e nimic nesănătos”. Ce spun autorităţile sanitare locale?
Scandalul “Puiului vopsit” a stârnit un val de reactii critice din partea marilor (...)
citeste totvineri, 29.03.2024
Automobilele cu carburant vor lăsa treptat locul pe şosele modelelor electrice, iar în prezent unele ţări au adoptat acest tip de automobile mai repede decât altele.
Automobilele electrice sunt văzute, astăzi, ca ciudăţenii de către şoferii din întreaga lume. Mulţi nu îşi imaginează cum ar fi să conducă un automobil al cărui motor nici nu se aude şi care nu are cutie de viteze manuală. Comercializarea la scară largă a automobilelor electrice a început cu Nissan Leaf, acesta fiind primul model electric de serie. Maşina a fost pusă în vânzare în Statele Unite şi Japonia în 2010 şi a înregistrat un mare succes. În Europa, Nissan Leaf şi-a adjudecat titlul de „Maşina Anului“ la nici trei luni de la punerea sa în vânzare. După Leaf au urmat şi alte maşini electrice, iar ţinta impusă de Comisia Europeană (CE) pare realizabilă. Strategia CE prevede ca, până în 2030, jumătate din maşinile care circulă în oraşe să fie electrice, iar până în 2050, eliminarea treptată a autoturismelor pe combustibil.
În Europa, ţara cea mai avansată din acest punct de vedere este Norvegia. Norvegienii sunt ecologişti, însă adevăratul motiv pentru care modelele electrice au prins foarte bine este faptul că taxele pentru automobilele cu motor convenţional sunt extrem de mari, în timp ce automobilele electrice sunt subvenţionate. Având maşină electrică, eşti scutit de taxa de congestie de 1.400 dolari/an ce trebuie plătită pentru a putea intra cu maşina în centrul Capitalei. Proprietarii de automobile electrice au mai multe beneficii: nu plătesc pentru locul de parcare, pot circula pe liniile destinate mijloacelor de transport în comun, pot călătorii gratis cu feribotul şi au încărcări gratis la staţiile primăriei. Având parcarea gratuită cu o maşină electrică, un norvegian ajunge să economisească 5.000 dolari/an, iar din alte taxe, 400 dolari. Într-un singur an, numărul de maşini electrice a crescut de la 12.500 unităţi la 25.000 de unităţi, iar în vara anului viitor numărul lor s-ar putea dubla. Cele mai cunoscute mărci care vând maşini electrice în Norvegia sunt Nissan, Citroën, Peugeot, Mitsubishi, Renault, Tesla Motors, Think şi Buddy.
Automobilele electrice încep să îşi facă apariţia în majoritatea oraşelor lumii, însă rata de adopţie cea mai mare este înregistrată în Statele Unite. Aici se vând zeci de mii de maşini care merg cu energie electrică, foarte popular fiind modelul Nissan Leaf. Americanii nu stau rău nici la capitolul staţii de alimentare. În Statele Unite există, în prezent, 8.051 staţii de încărcăre pentru automobilele electrice, iar jumătate dintre acestea au fost montate în ultimul an.
Cuvinte cheie:
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
4,25 milioane de dolari pentru cel mai scump medicament din lume
Bulevardul Socola, închis pe jumătate. Pe unde au fost deviate autobuzele
VIDEO PRIMELE IMAGINI cu craterul format de prăbușirea dronei, la 8 km de Brăila
Prognoză meteo pentru luna aprilie: Temperaturi peste cele normale. În ce zone sunt anunțate ploi
Ciucă se gândește la o confruntare cu Ciolacu la alegerile prezidențiale
Miroslava – comuna cea mai mare și cea mai bogată din regiune. Încotro? (P)
Gamificarea: o aventură magică la școala primară Lorelay! (P)
Este videochatul o nouă cale către independența financiară a fetelor? (P)
Dealer de droguri cu sute de comenzi, iertat de judecători: „A făcut progrese în plan spiritual”
Lovitură în Podu Roş: trei tineri au jefuit maşina de îngheţată. O greşeală minora a şoferului
Temperaturi de vară la început de aprilie. 28 de grade Celsius la Iași
Grindeanu: Contractul pentru încă un lot din secţiunea montana a A8 intră în licitaţie
Premierul anunţă că “nu este oportun ca magazinele să fie închise în weekend”
O capsulă cu senzori ar putea fi o alternativă la endoscopie
Ce pot indica modificările patologice ale examenului de urină? (P)
Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat
Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea
Pavel LUCESCUCine profită de madam Şoşoacă |
Alexandru CĂLINESCUDistrugerea statuilor |
pr. Constantin STURZUDe ce este atât de aspru Postul Mare? |
Codrin Liviu CUȚITARURoboţi |
Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă? |