Eurotrip
epimedica
franco
mesterescu

sambata, 30.07.2016

Milanezii ar putea să fie plătiţi pentru a merge cu bicicleta la serviciu

GALERIE
milano
  • milano
- +

Administraţia oraşului Milano ar putea adopta o strategie prin care rezidenţii să fie plătiţi pentru a merge cu bicicleta la serviciu, în încercarea de a reduce nivelul poluării din oraş.

Autorităţile din Milano vor să adopte un program aflat în fază de teste în Franţa prin care navetiştii sunt plătiţi dacă merg cu bicicletele la serviciu, în loc de maşini. Milano, alături de alte oraşe din Italia, a înregistrat niveluri alarmante ale poluării, iar guvernul a alocat 35 de milioane de euro pentru a contribui la finanţarea unor soluţii de mobilitate durabilă, cum ar fi mersul pe bicicletă la locul de muncă.


Administraţia oraşului Milano are deja planuri pentru un sistem de bike sharing, dar consilierul pentru mobilitate, Pierfrancesco Maran, crede că Milano ar trebui să recreeze un experiment francez, în cadrul căruia aproape 10.000 de angajaţi de la 19 companii au fost plătiţi fiecare cu 25 de eurocenţi pentru fiecare kilometru pe care l-au pedalat până la locul de muncă. Asta înseamnă că o persoană poate câştiga 50 de euro pe lună dacă merge 10 kilometri pe zi cu bicicleta. În prezent, micul oraş toscan Massarosa testează proiectul, iar aproximativ 50 de persoane iau parte, potrivit The Guardian, deşi programul din Milano ar trebui să fie la o scară mult mai mare.
Unele statistici au subliniat faptul că puţini oameni merg cu bicicleta cu scopul de a economisi bani. Doar şase la sută dintre locuitorii oraşului Copenhaga invocă acest motiv. Cincizeci şi şase la sută au spus că fac asta pentru că este mai rapid şi mai uşor, iar 19 la sută o fac pentru beneficiile mişcării în aer liber.


România ocupă locul al doilea, după Bulgaria, în topul statelor europene care poluează cel mai mult raportat la cât produc, conform Agenţiei Europene de Mediu. Bucureştiul este pe primul loc în topul celor mai poluate oraşe din Europa, arată un raport al Comisiei Europene.



 

Comentarii Facebook

Ultima ora

editorial

Dialoguri peste gard

Nicolae GRECU

Dialoguri peste gard

 Fotbalul local şi naţional, tineretul obligatoriu şi naturalizările, subiecte care frământă mintea românilor pe vreme de caniculă

Filmuletul zilei

opinii

300 000 km/secundă

Briscan ZARA

300 000 km/secundă

 Einstein, teoria relativităţii, E = mc2, spaţiu curbat, călătorii în timp ş.a.m.d.

Trei poveşti. (I)

Andrei R CIUHODARU

Trei poveşti. (I)

 Hai să încep să vă spun trei poveşti ale unor oraşe. Pe primul, doar primul, l-am vizitat. (Vă spun imediat!) M-am gândit la ceva.. De ce să nu intercalez articolele mele. Din acest motiv nu continui astăzi textul meu de săptamâna trecută,"SUC". (Să nu vă obosesc, cred.) Honk Kong, New York şi "Efectul Guggeheim - Bilbao". Aceste trei oraşe mă fascinează. Şi cum erau trei muschetari, Iaşul nostru e al patrulea. (Pot fi mai târziu şi alte oraşe.)

Les nouveaux riches: generaţia orfană

Sorin CUCERAI

Les nouveaux riches: generaţia orfană

 La mine în cartier existau două parcuri mari, chiar mari de tot: unul al copiilor, cu locuri de joacă, terenuri de sport şi altele asemenea, şi unul zis „al câinilor”. Parcul copiilor există în continuare. Cel al câinilor, în schimb, a fost transformat încetul cu încetul în cartier de case şi mini-blocuri până n-a mai rămas nimic din el.

pulspulspuls

 Bomba bombelor: poveste fierbinte cu politichie, amor ghebos şi farafastâcuri cât încape

Bomba bombelor: poveste fierbinte cu politichie, amor ghebos şi farafastâcuri cât încape

 Pentru că e vineri, deci deja uichend început pentru unii, şi pentru că e aşa de cald afară încă de la prima oră, ne-am gândit să vă pregătim pentru astăzi, cum altfel, o poveste fierbinte-fierbinte, în totală potrivire cu vipia de afară, poveste în care politichia, suspansul şi amorul ghebos se împletesc armonios, mai ceva ca în legendele medievale. 

Caricatura zilei

Panouri solare

 

Editia PDF

Bancul zilei

Sotia catre sot: – Am fost o proasta când m-am maritat cu tine! – Da, draga. Însa eram prea îndrag (...)

Intrebarea zilei

Care ar fi prioritatile administratiei locale pentru municipiul Iasi?

vezi raspunsuri

Copyright 2006-2013 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.