Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

vineri, 29.03.2024

Rondul Podu Roș va fi reorganizat: 20 milioane de euro alocați celui mai dificil nod rutier din oraș

GALERIE
rond Podu Ros
  • rond Podu Ros
- +

Modificări importante de circulaţie pe ruta Podul de Piatră - Podu Roş şi Metalurgie, a anunţat Primăria, pentru anul viitor. Municipalitatea intenţionează să reabiliteze complet Splai Bahlui Mal Drept şi Splai Bahlui Mal Stâng, pe porţiunea cuprinsă între Podul de Piatră şi Podul Sf. Ioan (după Podul Metalurgie), prin două proiecte europene în valoare totală de aproape 20 de milioane euro.

 Una dintre cele mai importante schimbări este că, pe tronsonul cuprins între Podu Roş şi Podul de Piatră, linia de tramvai va fi desfiinţată, iar strada va fi asfaltată şi redată circulaţiei auto. Edilii au propus ca noua arteră să fie cu sens unic, dinspre Podul de Piatră înspre rondul giratoriu din Podu Roş. Tramvaiele care circulau pe această rută vor fi deviate definitiv pe bulevardul Nicolae Iorga. În plus, ambele Splaiuri vor fi supuse unui amplu proces de modernizare, ceea ce va însemna inevitabil şi restricţii de trafic în unele din cele mai aglomerate zone din oraş.

Proiectul de modernizare pentru Splai Ba­hlui Mal Drept va aduce importante schimbări atât în traficul auto, cât şi în cel al mijloacelor de transport. Primăria va aproba săptămâna viitoare indicatorii tehnico-economici pentru această investiţie evaluată la aproape 13 milioane de euro, şi intenţio­nea­ză să o finalizeze până în decembrie anul viitor. Concret, porţiunile în lungime totală de 6,2 km, grupate pe Splai Bahlui Mal Drept, vor fi complet modernizate, atât pe carosabil, cât şi la nivelul trotuarelor. Primul sector, cel cuprins între Podul de Piatră şi Podu Roş, va aduce cele mai importante schim­bări. Liniile de tramvai vor fi desfiin­ţate, iar strada va fi asfaltată şi redată circulaţiei auto.

Sens unic dinspre Podul de Piatră spre Podu Roş

Primăria intenţionează să introducă sens unic înspre rondul din Podu Roş şi să amenajeze pe această porţiune şi 86 de locuri de parcare şi 8 locuri pentru persoane cu di­zabilităţi. „Linia de tramvai a fost scoasă ca urmare a faptului că circulaţia cu tramvaiul se poate face pe bulevardul Nicolae Iorga, şi atunci linia respectivă nu-şi mai găseşte valabilitatea acolo. În plus, era de mult timp nefolosită şi, discutând şi cu cei de la RATP, am convenit să scoatem linia de tramvai de acolo. Tramvaiele vor circula pe Nicolae Iorga“, a precizat Cosmin Coman, directorul Di­recţiei Dezvoltare şi Proiecte Europene.

Următorul tronson asfaltat prin acelaşi pro­iect este pe şoseaua Naţională, pentru care nu s-au propus deocamdată modificări în circulaţie (un eventual sens unic invers). În prelungirea acestei porţiuni, vor fi modernizate celelalte tronsoane din Splai Bahlui Mal Drept, respectiv dintre Podu Roş până în Tudor Vladimirescu, apoi în lungul bulevardului Chimiei până la pod Metalugiei şi, în final, până la pod Sfântul Ioan. În total, vor fi reabilitate aproape 12 km de trotuare, în­fiinţate 11,4 km de piste de biciclişti, 13 bănci schimbate şi 248 de coşuri noi de gunoi.

Când vor fi gata

Pe cealaltă parte, proiectul de moder­nizare a zonei Splai Bahlui Mal Stâng presupune lucrări pe porţiunea dintre Podul de Piatră şi Podul Sfântul Ioan, care va fi împărţită pe cinci tronsoane: între pod Sfântul Ioan şi Metalurgie, continuat până în Tudor Vladimirescu, apoi între Tudor şi Podu Roş de-a lungul bulevardului Dimitrie Mangeron şi între Podu Roş şi Podul de Piatră. Şi această investiţie implică moder­nizarea trotuarelor, piste de biciclişti şi canivouri pentru îngroparea cablurilor.

Ambele proiecte vor fi implementate din fonduri europene, din economiile realizate de Primărie pe actualul program de finanţare. Acestea ar trebui finalizate până în decembrie anul viitor, iar oficialii din Primărie susţin că timpul foarte scurt nu reprezintă un impediment.

Totuşi, cele două proiecte vor fi aprobate de Consiliul Local săptămâna viitoare şi abia apoi vor trebui să treacă şi de avizul de la Ministerul Dezvol­tării. „Dacă terminăm licitaţia de lucrări astfel încât să putem da drumul la 1 martie anul viitor la lucrări, atunci ne încadrăm până pe 1 decembrie. Sunt câte 6 km de drum de fiecare parte, 6 km de stradă nu este aşa de greu de refăcut. Fără îndoială că există riscuri“, a explicat Coman.

Proiecte în impas

Pe de altă parte, alte două proiecte euro­pene ale Primăriei sunt deocamdată în impas. Investiţiile anunţate la plaja Nicolina vor fi scoase la licitaţie abia la finalul acestei luni, după ce documentaţia tehnică a fost refăcută în ultimele patru luni din cauza u­nor neconcordanţe. În plus, o parte din lu­crările de la Căminul de pensionari din Copou vor fi scoase din nou la licitaţie.

Pri­măria a anunţat vineri că a reziliat contractul cu firma Moldoconstruct, care şi-a cerut recent insolvenţa. Astfel, lucrările vor stagna până când primăria găseşte un nou constructor, valoarea lucrărilor restante fiind de aproape 5,2 milioane de lei. „Vom ur­genta în perioada următoare două pro­iecte: plaja Nicolina şi căminul de pensionari. La plaja Nicolina vom relua licitaţia la sfârşitul lui octombrie ca toată procedura să aibă loc în decursul lui noiembrie şi în primăvară să putem ataca lucrările, să putem finaliza cât mai mult din acest proiect la 31 decembrie. La căminul de pensionari, firma care a câştigat licitaţia, Moldoconstruct, a intrat în insolvenţă, din acest motiv contractul a fost reziliat. Vom face licitaţie în această iarnă şi ne vom încadra în termenul de execuţie“, a precizat primarul Gheorghe Nichita.

Edilul a mai declarat vineri că a purtat o discuţie la nivelul Ministerului Dezvoltării pentru a urgenta atragerea banilor europeni pe actualul program până la sfârşitul anului viitor. Primăria a primit până acum rambursări de doar 52 de milioane de euro. „Până în pre­zent am depus cereri de rambursare de 61 de milioane de euro, 55% din fondurile alocate de fapt, din care acum s-au rambursat aproape 52 de milioane de euro. Avem 3 proiecte mari finalizate: Axa culturală, Centrul Tehnologic Regional şi Creşterea accesibilităţii în polul de creştere. Acele trei proiecte înseamnă 18 milioane de euro, pentru care am depus cereri de rambursare, şi vreo 14 milioane de euro sunt deja rambursate. Celelalte 10 proiecte au cereri de rambursare de 43 de milioane de euro“, a declarat primarul.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Cine profită de madam Şoşoacă

Pavel LUCESCU

Cine profită de madam Şoşoacă

Campania care urmează la Iaşi nu trebuie să devină un circ de tip Şoşoacă, decât dacă vrem să ne batem joc de viitorul acestui oraş. Nu vreau să spun că madam SOS România ar trebui ignorată, ci că n-ar fi rău dacă am încerca să înţelegem mai mult ce are în cap când vine vorba de viitorul oraşului şi mai puţin ce vrea ea să ne vândă, adică scandal.

opinii

Distrugerea statuilor

Alexandru CĂLINESCU

Distrugerea statuilor

Frenezia negatoare woke e urmarea obscurantismului, a fanatismului şi a inculturii. Ideologii woke au cale liberă în mass-media, au pătruns în universităţi şi în şcoli. Acţiunile lor n-au nimic comun cu adevărul istoric. Ei pretind că fac dreptate celor ai căror strămoşi au fost umiliţi şi exploataţi, în realitate manipulează istoria şi adâncesc fracturile sociale.

De ce este atât de aspru Postul Mare?

pr. Constantin STURZU

De ce este atât de aspru Postul Mare?

Faţă de celelalte posturi de peste an, Postul Mare (care precede Sfintele Paşti) este considerat unul aspru, atât din punct de vedere alimentar, cât şi din alte puncte de vedere. De ce este – sau ni se pare a fi – Postul Mare atât de aspru? De ce, în genere, ne este atât de greu să postim? Din mulţimea de posibile răspunsuri, să reflectăm azi la trei dintre ele.

Roboţi

Codrin Liviu CUȚITARU

Roboţi

Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

pulspulspuls

Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

Un mare mister tace şi face pe piaţa politichiei locale în această perioadă, stimaţi electori: cine va face listele de candidaturi de la parlamentarele din toamnă la liberalii ieşeni? 

Caricatura zilei

La reciclat pet-uri și doze

Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

Cumpara editia digitala

Vremea in Iasi

Curs valutar

Parteneri

Intrebarea zilei

Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

vezi raspunsuri