Secretul „Puiului galben”: producătorii ieșeni explică pas cu pas metoda. „Nu e nimic nesănătos”. Ce spun autorităţile sanitare locale?
Scandalul “Puiului vopsit” a stârnit un val de reactii critice din partea marilor (...)
citeste totvineri, 29.03.2024
Să i se fi părut şoferiţei din Matiz că vede alb, când de fapt era roşu la barieră?
Acuzaţiile aduse de şoferiţa Matiz-ului spulberat de tren la bariera de la Dream Village sunt dezminţite de către reprezentanţii CFR Bucureşti.
Femeia în vârstă de 67 de ani care se afla la volanul maşinii lovite de tren spusese pe patul de spital că văzuse culoarea albă a instalaţiei de avertizare, şi nu roşie, care ar fi indicat apropierea trenului. De asemenea, fiul femeii a acuzat că instalaţia de avertizare sonoră a mecanismului ar fi funcţionat la volum mic, reglaj făcut de CFR la plângerile locatarilor din zonă că nu pot dormi noaptea.
Cei de la CFR au precizat că, în momentul accidentului, instalaţia funcţiona normal. „Instalaţia SAT de la km. 73 -140, de pe linia CF Iaşi - Paşcani a funcţionat normal în momentul accidentului. Aceasta semnaliza optic cu lumini roşii alternant clipitoare şi acustic cu sunet de clopot, şi mai mulţi conducători auto aşteptau trecerea trenului prin pasaj. Instalaţia dispune de avertizare sonoră originală, cu clopot, care nu poate fi reglată“, au precizat reprezentanţii CFR.
Totuşi, fiul femeii a spus că instalaţia era defectă pe partea Dream Village, pe unde a pătruns femeia cu Matiz-ul, iar pe camerele de luat vederi care au filmat accidentul feroviar se pot observa maşini staţionate pe cealaltă parte a trecerii. „Încercaţi să ajungeţi în apropiere, iar la autoturism să aveţi geamurile închise, şi o să observaţi că nu se aude niciun sonor la venirea trenului“, a spus ieri Florin Holman, fiul şoferiţei.
Cei de la CFR au adăugat că instalaţiile sunt verificate periodic. „Reviziile sunt efectuate de către personalul de întreţinere de la districtul SCB Iaşi conform programului cadru anual, întocmit şi aprobat în decembrie 2014, respectiv programului de activitate lunară, întocmit şi aprobat în iunie 2015“, au precizat angajaţii CFR.
În continuare, instituţia neagă că şoferiţa ar fi văzut culoarea albă, concomitent cu cele roşii. „Funcţionarea simultană a luminilor roşii alternant clipitoare cu lumina alb - clipitor nu este posibilă funcţional, întrucât schemele de comandă sunt proiectate pentru a elimina semnalizarea concomitentă. În acest sens, elementul de comandă este unic şi distribuie tensiunea de alimentare fie către becurile focurilor roşii, fie către becul focului alb“, au conchis cei de la CFR.
Accidentul a avut loc pe data de 26 iulie, la ora 11.17, când Matiz-ul condus de Catinca Holman, în care se afla şi un tânăr de 19 ani, Viorel Gheorghe Pîrţac, din Costuleni, a fost lovit de trenul interregio Iaşi - Cluj. Şoferiţa şi tânărul au fost aruncaţi din autoturismul lovit violent de tren, iar în prezent ambele victime se află în stare gravă la terapie intensivă.
CITIŢI ŞI:
De ce nu este barieră la trecerea Dream Village din Canta? Se aşteaptă vreo tragedie?
În ultima vreme, tot mai mulţi ieşeni folosesc varianta traversării căii ferate pe aici, din cauza barierei puse adesea mult prea devreme şi a cozilor mult prea mari de la trecerea BJATM. O barieră la Dream Vilagge se pare că nu poate fi montată prea curând: terenul şi chiar drumul de pe partea dinspre Dacia a căii ferate este proprietate privată. Cum trecerea aceasta este din ce în ce mai aglomerată, e o certitudine că aici accidente grave vor mai fi.
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
Miroslava – comuna cea mai mare și cea mai bogată din regiune. Încotro? (P)
Gamificarea: o aventură magică la școala primară Lorelay! (P)
Este videochatul o nouă cale către independența financiară a fetelor? (P)
Dealer de droguri cu sute de comenzi, iertat de judecători: „A făcut progrese în plan spiritual”
Lovitură în Podu Roş: trei tineri au jefuit maşina de îngheţată. O greşeală minora a şoferului
Temperaturi de vară la început de aprilie. 28 de grade Celsius la Iași
Grindeanu: Contractul pentru încă un lot din secţiunea montana a A8 intră în licitaţie
Premierul anunţă că “nu este oportun ca magazinele să fie închise în weekend”
O capsulă cu senzori ar putea fi o alternativă la endoscopie
Ce pot indica modificările patologice ale examenului de urină? (P)
Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat
Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea
Virusul HIV a fost eliminat din celule, deocamdată, în laborator
Pacient de 22 de ani cu limfagiom chistic de mezocolon, operat cu succes la Arcadia
Ultimele calcule privind posibilitatea ca Iaşul să prindă un post de europarlamentar
“Extraordinara poveste a lui Peter Schlemhil” de Adelbert von Chamisso
Cum e să lucrezi într-o universitate (şi să participi la alegeri)
Ghici cine este blondina din acest tandem liberal indestructibil?
Publicitatea convenției matrimoniale și modificarea acesteia
Pavel LUCESCUCine profită de madam Şoşoacă |
Alexandru CĂLINESCUDistrugerea statuilor |
pr. Constantin STURZUDe ce este atât de aspru Postul Mare? |
Codrin Liviu CUȚITARURoboţi |
Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă? |