Secretul „Puiului galben”: producătorii ieșeni explică pas cu pas metoda. „Nu e nimic nesănătos”. Ce spun autorităţile sanitare locale?
Scandalul “Puiului vopsit” a stârnit un val de reactii critice din partea marilor (...)
citeste totvineri, 29.03.2024
Toate avioanele civile vor fi monitorizate în zbor începând de anul viitor cu ajutorul unor semnale ce vor fi emise în fiecare minut în cazul unui incident sau al unei situaţii de pericol, astfel încât, în eventualitatea unei prăbuşiri în apă, epava să poată fi localizată cu un grad înalt de precizie.
Măsura a fost iniţiată de Organizaţia Aviaţiei Civile Internaţionale (OACI) după ce cu aproape un an în urmă zborul MH370 al Malaysia Airlines a dispărut deasupra Oceanului Indian, epava avionului Boeing 777 nefiind găsită nici până în ziua de azi.
Directivele Comisiei de Navigaţie Aeriană a OACI privind crearea sistemului denumit 'Global Aeronautical Distress and Safety System' (GADSS) au fost adoptate vineri. Ele vor fi prezentate săptămâna viitoare reprezentanţilor celor 191 de state membre ale organizaţiei la conferinţa privind securitatea aeriană ce se va desfăşura la Montreal. Statele membre vor avea apoi la dispoziţie trei luni pentru a prezenta propriile opinii, iar peste încă trei luni va fi definitivată propunerea ce va fi supusă votului Consiliului organizaţiei până la finele anului în curs, a indicat o sursă diplomatică.
Odată ce sistemul va fi implementat, companiile aeriene vor fi obligate să-şi monitorizeze fiecare avion aflat în zbor printr-un semnal emis la fiecare 15 minute, atunci când zborul decurge normal. În cazul apariţiei unei situaţii anormale, cum ar fi o schimbare de direcţie neprecizată în planul de zbor, intrarea pe un alt culoar aerian, o pierdere bruscă de altitudine etc., acest semnal va fi transmis în fiecare minut.
Operatorii companiilor aeriene vor trebui să analizeze aceste semnale, iar dacă observă o situaţie neobişnuită, vor preveni controlorii de trafic aerian responsabili cu zona unde se află avionul în acel moment. Acest nou sistem va funcţiona independent de actualul sistem de monitorizare a avioanelor aflate în zbor.
Emiterea acestor semnale la fiecare minut va permite ca în eventualitatea unei prăbuşiri perimetrul impactului să poată fi izolat pe o rază de şase mile marine (circa 11 km), astfel că nu se va mai putea repeta situaţia în care epava unui avion să nu fie găsită.
Pe de altă parte, OACI va recomanda producătorilor să echipeze avioanele cu cutii negre ejectabile, care, în cazul unei prăbuşiri în mare, să plutească pe apă, fapt care va facilita recuperarea lor. Spre deosebire de actualele cutii negre ce sunt amplasate în cabina de pilotaj, noile dispozitive vor fi montate în ampenajul (coada) avionului, iar această modificare ar urma să devină obligatorie pentru toate avioanele produse începând din anul 2021. Avioanele militare sunt echipate de circa 50 de ani cu asemenea dispozitive, dar adaptarea lor la avioanele civile va fi mai problematică din punct de vedere tehnic.
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
Recorduri de temperatură în România. În weekend se vor înregistra și 29 de grade
Premierul libanez a confundat-o pe Giorgia Meloni cu asistenta ei. Filmul a devenit viral – VIDEO
Amenzi de 100.000 € dacă îți vinzi casa prea ieftin. Ce sumă trebuie să ceri pentru a nu fi anchetat
Cu câte sute de lei crește pensia la recalculare? Cum diferă sumele după județ? Anunț oficial
Profesor condamnat pentru agresarea sexuală a unei eleve. Daune de 35.000 de lei de achitat minorei
Apare un nou tip de concediu plătit în România. Cine va putea beneficia de el
Discriminarea persoanelor cu chelie devine infracțiune în Franța
Liviu Dragnea a mai înființat o firmă. Domeniul-cheie în care fostul lider PSD vrea să facă bani
Un tânăr motociclist a murit după ce s-a izbit de un cap de pod la Chicerea
VIDEO Puștan de 12 ani, filmat conducând un BMW prin Verești/Suceava
Trei copii au ajuns la spital după ce un copac a căzut peste mașina în care se aflau
IMAGINEA ZILEI: fața occidentală a aeroportului Iași după ce s-a deschis marelui public
4,25 milioane de dolari pentru cel mai scump medicament din lume
Bulevardul Socola, închis pe jumătate. Pe unde au fost deviate autobuzele
VIDEO PRIMELE IMAGINI cu craterul format de prăbușirea dronei, la 8 km de Brăila
Prognoză meteo pentru luna aprilie: Temperaturi peste cele normale. În ce zone sunt anunțate ploi
Ciucă se gândește la o confruntare cu Ciolacu la alegerile prezidențiale
Miroslava – comuna cea mai mare și cea mai bogată din regiune. Încotro? (P)
Gamificarea: o aventură magică la școala primară Lorelay! (P)
Este videochatul o nouă cale către independența financiară a fetelor? (P)
Pavel LUCESCUCine profită de madam Şoşoacă |
Alexandru CĂLINESCUDistrugerea statuilor |
pr. Constantin STURZUDe ce este atât de aspru Postul Mare? |
Codrin Liviu CUȚITARURoboţi |
Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă? |