Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

vineri, 29.03.2024

Transfagarasanul va fi reabilitat si modernizat pentru a putea fi deschis tot timpul anului

GALERIE
Transfagarasan
  • Transfagarasan
- +

Drumul National 7C Transfagarasan va fi reabilitat si modernizat pentru ca circulatia rutiera sa fie deschisa tot timpul anului si pe sectiunea de drum cuprinsa intre km 10+000 (Piscul Negru) si km 130+800 (Cabana Balea Cascada). Compania de Drumuri a lansat vineri licitatia pentru realizarea expertizei tehnice si a Studiului de fezabilitate pentru proiect, contractul avand o valoare estimata la circa 3 milioane de lei.

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, in calitate de autoritate contractanta, comunica initierea procedurii de licitatie deschisa pentru atribuirea contractului de servicii avand ca obiect: "Realizarea Expertizei Tehnice si Realizare Studiu de Fezabilitate pentru Reabilitarea/Modernizarea DN 7C km 0+000 - km 151+955 (TRANSFAGARASAN)", se arata intr-un comunicat remis HotNews.ro.

Potrivit CNADNR, "proiectul are ca scop principal reabilitarea si modernizarea drumului existent pentru ca circulatia sa fie deschisa tot timpul anului si pe sectiunea de drum cuprinsa intre km 10+000 (Piscul Negru) si km 130+800 (Cabana Balea Cascada) prin adoptarea unor solutii tehnice corespunzatoare".

Valoarea estimata a contractului este de 2.995.149,52 lei fara TVA (cca 670.000 euro), iar durata contractului este de 12 luni (6 luni Elaborare Expertiza tehnica si Studiu de fezabilitate + 6 luni Asistenta acordata Beneficiarului). Termenul de depunere al ofertelor este 16 septembrie 2015.
 
DN 7C este un drum de altitudine ce leaga sudul Romaniei cu Transilvania traversand Carpatii Meridionali. Acest drum ajunge la barajul Vidraru si este deschis traficului sezonier din iunie pana in noiembrie, fiind un drum turistic de munte.

Cu o lungime de 151 km, drumul traverseaza pe axa nord-sud Muntii Fagaras. Portiunea de la barajul Vidraru pana la Cartisoara traverseaza un teren montan la altitudini mari si a fost construita in perioada 1970-1974, pe o lungime de aproximativ 91 km.

Zona montana inalta a DN7C este deschisa circulatiei rutiere in fiecare an doar de la 30 iunie pana in 1 noiembrie, intrucat drumul este inzapezit pe timp de iarna, iar deszapezirea lui este impractica; la aceasta se adauga riscul caderilor de pietre si al avalanselor. Vara, restrictiile cuprind perioada de intuneric (orele 22:00-6:00), deoarece traseul este unul periculos, cu deosebit de multe viraje si curbe in ac de par, fara sa fie prevazut cu elemente reflectorizante, iar riscul caderii in gol este deosebit de mare. Limita de viteza recomandata este de 40 km/h.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Cine profită de madam Şoşoacă

Pavel LUCESCU

Cine profită de madam Şoşoacă

Campania care urmează la Iaşi nu trebuie să devină un circ de tip Şoşoacă, decât dacă vrem să ne batem joc de viitorul acestui oraş. Nu vreau să spun că madam SOS România ar trebui ignorată, ci că n-ar fi rău dacă am încerca să înţelegem mai mult ce are în cap când vine vorba de viitorul oraşului şi mai puţin ce vrea ea să ne vândă, adică scandal.

opinii

Distrugerea statuilor

Alexandru CĂLINESCU

Distrugerea statuilor

Frenezia negatoare woke e urmarea obscurantismului, a fanatismului şi a inculturii. Ideologii woke au cale liberă în mass-media, au pătruns în universităţi şi în şcoli. Acţiunile lor n-au nimic comun cu adevărul istoric. Ei pretind că fac dreptate celor ai căror strămoşi au fost umiliţi şi exploataţi, în realitate manipulează istoria şi adâncesc fracturile sociale.

De ce este atât de aspru Postul Mare?

pr. Constantin STURZU

De ce este atât de aspru Postul Mare?

Faţă de celelalte posturi de peste an, Postul Mare (care precede Sfintele Paşti) este considerat unul aspru, atât din punct de vedere alimentar, cât şi din alte puncte de vedere. De ce este – sau ni se pare a fi – Postul Mare atât de aspru? De ce, în genere, ne este atât de greu să postim? Din mulţimea de posibile răspunsuri, să reflectăm azi la trei dintre ele.

Roboţi

Codrin Liviu CUȚITARU

Roboţi

Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

pulspulspuls

Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

Un mare mister tace şi face pe piaţa politichiei locale în această perioadă, stimaţi electori: cine va face listele de candidaturi de la parlamentarele din toamnă la liberalii ieşeni? 

Caricatura zilei

La reciclat pet-uri și doze

Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

Cumpara editia digitala

Vremea in Iasi

Curs valutar

Parteneri

Intrebarea zilei

Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

vezi raspunsuri