Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

Vânzările Volkswagen în România depăşesc în octombrie nivelul anterior scandalului emisiilor

GALERIE
vw
  • vw
- +

Volkswagen a revenit în octombrie pe poziţia a doua în topul mărcilor auto pe piaţa românească, în funcţie de vânzări, cu 1.021 maşini livrate, în creştere cu 42,6% faţă de septembrie, când brandul german coborâse pe locul al treilea, cu un declin de 30,6%, după scandalul emisiilor.

Pe locul al treilea se află altă marcă a grupului Volkswagen - Skoda, cu 981 unităţi livrate, mai multe cu 28,7% faţă de septembrie.

Topul este condus de Dacia (3.444 unităţi, avans de 24,6%).

Ordinea mărcilor se păstrează şi în funcţie de vânzările înregistrate de la începutul anului - Dacia 27.986 unităţi (creştere de 24,4% faţă de aceeaşi perioadă din 2014), Volkswagen 7.960 unităţi (10,2%), Skoda 7.245 unităţi (10,6%).

Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) a anunţat recent că în primele zece luni livrările totale de autovehicule pe ansamblul pieţei (autoturisme + vehicule comerciale) au înregistrat un avans de 17,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Pentru autoturisme, majorarea este de 15,9%.

În octombrie s-au produs 30.421 de autovehicule, cu 27,6% mai puţin decât în luna similară din 2014. 

„Cu aceasta cifră, care este cea mai mică din acest an (dar cu o lună anterioară care a fost un maxim pentru acest an), se înregistrează în primele 10 luni ale anului 2015 o producţie totală de 328.776 unităţi, în scădere cu 0,2% comparativ cu perioada similară din anul trecut. Dintre acestea, 286.789 au fost produse de către Dacia şi 41.987 de către Ford. Volumele cele mai mari le-a înre-gistrat modelul Dacia Duster, din care, în aceste 10 luni din 2015 au fost fabricate 141.278 unităţi (cu 0,8% mai mult puţin comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2014), urmat de Dacia Logan (62.277 unităţi, în scădere cu 9,4% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2014), Dacia Sandero (48.436 unităţi, cu 29,5% mai mult decât in 2014), Ford B-MAX (41.987 unităţi, cu 8,5% mai puţin decât în 2014), şi Dacia Logan MCV (34.798 unităţi, cu 0,3% mai puţin decât în 2014)“, arată APIA, într-un comunicat.

Exporturile au însumat la zece luni 301.580 unităţi, cu o scădere nesemnificativă faţă de 2014, de 0,1%. Cel mai exportat model a fost Dacia Duster (135.155 unităţi, respectiv +1,4% faţă de aceeaşi perioadă din 2014), urmat de Dacia Logan (48.191 unităţi, în scădere cu 16,6% faţă de 2014), Dacia Sandero (43.760 unităţi, +33,7%), Ford B-MAX (41.804 unităţi, -8,7%) şi Logan MCV (32.670 unităţi, +1,1%).

Astfel, 92% din producţia naţională realizată în primele zece luni a fost exportată, procent similar celui din 2014.

Piaţa auto a crescut în acest an cu 17,7%. Autoturismele au înregistrat un avans de 15,9%, la 79.739 unităţi, iar vehiculele comerciale de 27,6%.

Pe modele, cu cele 13.379 unităţi livrate, Dacia Logan este cea mai bine vândută maşină, urmată de Dacia Duster, cu 5.366 unităţi, Dacia Sandero, cu 4.926 unităţi, Skoda Octavia, 3.298 unitaţi şi Dacia Logan MCV, cu 2.612 unităţi.

„Analizând segmentarea pe clase, observăm faptul că două sunt segmentele care la 10 luni înregistrează scăderi, respectiv Clasa A (-4,3%) şi Clasa E (-3.3%). Toate celelalte consemnează creşteri, unele chiar semnificative (Clasa MPV +45,7%; SUV +29,6%; Clasa C, care reprezintă aproape jumătate din piaţă +16,9%; Clasa F +12,6%). În funcţie de tipul de combustibil, autotu-rismele diesel continuă să domine piaţa cu o pondere care, la 10 luni, ajunge la 53,3%, în continuă scădere, însă, de la începutul anului 2015 (în ianuarie, motorizările diesel reprezentau 67,4% din piaţă) şi mai mică decât cea din perioada ianuarie-octombrie 2014 (55,3%). Situaţia din piaţă ne arată faptul că 8 mărci şi respectiv 7 modele au o pondere a vânzărilor cu motorizări diesel peste această medie (53,3%)“, notează APIA.

De la începutul anului au fost vândute 411 autoturisme noi hibride sau electrice, din care 25 electrice 100%.

În funcţie de culoarea preferată, cele mai multe autoturisme noi vândute au fost de culoare albă (35,1%), urmate de cele gri (22,2%) şi cele albastre (17,4%).

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat

Dan CONSTANTIN

Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat

Dacă distinsul profesor „X” sau remarcabilul „Z” au putut să treacă peste lege, eu de ce nu aş putea?

opinii

Roboţi

Codrin Liviu CUȚITARU

Roboţi

Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

Despre discursul regionalist din Moldova (II)

George ŢURCĂNAŞU

Despre discursul regionalist din Moldova (II)

Delestaţi de centru şi captivi între statalismul teritoriului post-sovietic de la est de Prut şi desconsiderarea de la nivelul Bucureştiului, moldovenii din România aleg soluţia cea mai simplă: ştergerea sau renunţarea la identitate. Exemplele sunt multiple şi deseori invocate în scrieri mai vechi, de la divergenţele teritoriale bucovineană (în plin nucleu statal al Moldovei), vrânceană şi gălăţeană, la tendinţele actuale ale tinerilor de a migra pentru studii spre centrele universitare externe Moldovei, deseori mai prost cotate decât Iaşul în sistemul universitar. În aceste condiţii, să nu înţelegi necesitatea unor mişcări care militează pentru scoaterea Moldovei din izolarea impusă de către centru e cam prea mult!

Spărgătoarea de coduri

Bogdan ILIESCU

Spărgătoarea de coduri

Viaţa unui copil de acum 40 de ani (şi aproape sigur şi înainte) era absolut fascinantă pentru că era înmuiată din plin în toată istoria omenirii şi în tot ce avea mai valoros, adunat până atunci, în cărţi. Da, lucrurile alea cu un aer prozaic, mărturia perpetuă a unei invenţii seculare, care, prin natura lor de a păstra scris orice gând pe care i-l încredinţai, obligau la multă atenţie, şi mare responsabilitate şi scriitorul, şi cititorul.

pulspulspuls

Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea

Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea

Dacă tot v-am servit ieri aicea niscai aritmetică electorală de Bahlui, haideţi să continuăm şi azi cu olecuţă de analiză matematică plus geometrie diferenţială tot pe tema asta incitantă! Nu de alta, dar acuşi încep iar simulările de alegeri, şi măcar să fim pregătiţi.

Caricatura zilei

La reciclat pet-uri și doze

Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

Cumpara editia digitala

Vremea in Iasi

Curs valutar

Parteneri

Intrebarea zilei

Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

vezi raspunsuri