Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

Comunicat de Presă

„Repere pentru proiectarea și actualizarea curriculumului național” – consultare publică la Inspectoratul Școlar Județean Iași, în cadrul proiectului CRED

GALERIE
DSC_0044
  • DSC_0044
- +

În data de 18 septembrie 2019 Inspectoratul Școlar Județean Iași a fost gazda unui eveniment educațional important, dedicat consultării publice a documentului strategic „Repere pentru proiectarea și actualizarea curriculumului național” elaborat în cadrul proiectului „Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți - CRED” (Cod SMIS 2014+: 118327), cel mai important proiect al Ministerului Educației Naționale ce vizează învățământul preuniversitar.

Unul dintre obiectivele principale ale proiectului constă în elaborarea documentului de politici educaționale Repere pentru proiectarea și actualizarea curriculumului național ce cuprinde un set de principii, valori și opțiuni de politică educațională pe baza cărora vor fi structurate planurile de învățământ, programele școlare și, în ultimă instanță, va fi organizat procesul de predare - învățare în școala românească.

Realizat de o echipă formată din specialiști ai Ministerului Educației Naționale și ai Institutului de Științe ale Educației, documentul a fost prezentat, în contextul întâlnirii de la Iași, de domnul Eugen Palade, coordonator al componentei A.1.1. din proiectul CRED, printre participanți numărându-se reprezentanți ai inspectoratelor școlare județene din regiunea Moldovei (I.S.J. Suceava, I.S.J. Neamț, I.S.J. Bacău, I.S.J. Vaslui și I.S.J. Iași), ai unităților conexe ieșene (C.J.R.A.E. Iași și C.C.D. Iași), ai Asociațiilor HoltIS și COTE, precum și directori de școli gimnaziale, colegii și licee teoretice din Iași. Intervențiile participanților au accentuat dimensiunea pedagogică a noilor arhitecturi curriculare – prof. dr. Genoveva Aurelia Farcaș, inspector școlar general al I.S.J. Iași, necesitatea corelării curriculumului cu evaluările naționale – prof. Gabriela Mihai, inspector școlar general, I.S.J. Suceava, precum și alte elemente de filosofie curriculară – prof. univ. dr. Ștefan Cojocaru, președinte HoltIS, sintetizate într-un material ce va fi trimis experților din cadrul Ministerului Educației Naționale și ai I.Ș.E., în vederea definitivării documentului supus consultării publice.

Evenimentul constituie un moment important în derularea proiectului CRED și a fost gestionat cu profesionalism și seriozitate de conducerea Inspectoratului Școlar Județean Iași, împreună cu echipa de implementare, bucurându-se de audiență în rândul specialiștilor din școlile ieșene și din  organizațiile reprezentate la întâlnire.

Menționăm că proiectul „CURRICULUM RELEVANT, EDUCAȚIE DESCHISĂ pentru toți”- CRED, Cod SMIS 2014+: 118327, cofinanțat  din  Fondul  Social  European  (FSE)  prin Programul Operațional Capital Uman 2014 2020, Axa prioritară 6: Educație și competențe,  Prioritatea de investiții: 10.i Reducerea și prevenirea abandonului școlar timpuriu și promovarea accesului egal la învățământul preșcolar, primar și secundar de calitate, inclusiv la parcursuri de învățare formale, nonformale și informale pentru reintegrarea în educație și formare este implementat, în perioada 15.11.2017-14.11.2021, de către Ministerul  Educației  Naționale (MEN), în calitate de beneficiar,  în  parteneriat  cu Institutul de Științe al Educației, cu Casele Corpului Didactic din județele Botoșani, Brașov, Buzău, Cluj, Olt, Teleorman, Timiș  și din municipiul București, respectiv cu Inspectoratele Școlare Județene Iași, Bihor și Inspectoratul Școlar al municipiului București, având ca obiectiv general Prevenirea părăsirii timpurii a şcolii prin măsuri sistemice de aplicare inovativă şi sustenabilă a noului curriculum naţional, urmărind creşterea accesului la experienţe de învăţare de calitate ale elevilor din învăţământul preuniversitar primar şi gimnazial.

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat

Dan CONSTANTIN

Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat

Dacă distinsul profesor „X” sau remarcabilul „Z” au putut să treacă peste lege, eu de ce nu aş putea?

opinii

Roboţi

Codrin Liviu CUȚITARU

Roboţi

Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

Despre discursul regionalist din Moldova (II)

George ŢURCĂNAŞU

Despre discursul regionalist din Moldova (II)

Delestaţi de centru şi captivi între statalismul teritoriului post-sovietic de la est de Prut şi desconsiderarea de la nivelul Bucureştiului, moldovenii din România aleg soluţia cea mai simplă: ştergerea sau renunţarea la identitate. Exemplele sunt multiple şi deseori invocate în scrieri mai vechi, de la divergenţele teritoriale bucovineană (în plin nucleu statal al Moldovei), vrânceană şi gălăţeană, la tendinţele actuale ale tinerilor de a migra pentru studii spre centrele universitare externe Moldovei, deseori mai prost cotate decât Iaşul în sistemul universitar. În aceste condiţii, să nu înţelegi necesitatea unor mişcări care militează pentru scoaterea Moldovei din izolarea impusă de către centru e cam prea mult!

Spărgătoarea de coduri

Bogdan ILIESCU

Spărgătoarea de coduri

Viaţa unui copil de acum 40 de ani (şi aproape sigur şi înainte) era absolut fascinantă pentru că era înmuiată din plin în toată istoria omenirii şi în tot ce avea mai valoros, adunat până atunci, în cărţi. Da, lucrurile alea cu un aer prozaic, mărturia perpetuă a unei invenţii seculare, care, prin natura lor de a păstra scris orice gând pe care i-l încredinţai, obligau la multă atenţie, şi mare responsabilitate şi scriitorul, şi cititorul.

pulspulspuls

Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea

Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea

Dacă tot v-am servit ieri aicea niscai aritmetică electorală de Bahlui, haideţi să continuăm şi azi cu olecuţă de analiză matematică plus geometrie diferenţială tot pe tema asta incitantă! Nu de alta, dar acuşi încep iar simulările de alegeri, şi măcar să fim pregătiţi.

Caricatura zilei

La reciclat pet-uri și doze

Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

Cumpara editia digitala

Vremea in Iasi

Curs valutar

Parteneri

Intrebarea zilei

Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

vezi raspunsuri