Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

vineri, 29.03.2024

Autostrada A8: Construcţia tronsonului Iaşi - Tg. Neamţ ar putea începe peste 3 ani!

GALERIE
autostrada
  • autostrada
- +

În anul 2023 ar urma să fie gata proiectul tehnic pentru această porţiune de autostradă. Apoi va fi lansată licitaţia de execuţie u până atunci, la o viteză de 1mm/sec (3,6 m/h), un melc ar ajunge de la Iaşi la Tg. Neamţ. La Ministerul Transporturilor se discută despre o variantă de ocolire a Iaşului pe la Est. Ar fi un drum de 30 km cu o valoare estimată la 65 milioane euro. Cel mai probabil, primul tronson de autostradă "din Moldova" unde vor începe lucrări de construcţie va fi Ploieşti-Buzău.

Proiectele tehnice pentru realizarea conexiunilor rutiere importante în cazul Iaşului sunt într-un stadiu avansat. Cel puţin aşa a susţinut ieri secretarul de stat din cadrul Ministerului Transporturilor (MT), Adrian Covăsnianu.

El a făcut referire la autostrăzile A7 şi A8, precum şi la un proiect nou: varianta de ocolire Iaşi – Est.

„A8 este un proiect avansat din perspectiva proiectării – toată autostrada se află în proiectare, ceea ce nu se întâmpla acum doi ani. Mesajul este unul destul de clar: arată intenţia destul de clară a actualului guvern de a materializa această autostradă”, a declarat Adrian Covăsnianu.

Secretarul de stat a detaliat stadiul autostrăzii pe fiecare tronson în parte. În primă fază, acesta s-a referit la sectorul Ungheni – Iaşi – Tg. Neamţ. Astfel, potrivit lui Covăsnianu, studiul de fezabilitate pentru podul de la Ungheni este „destul de avansat”, iar licitaţia de proiectare şi execuţie ar putea fi lansată în cursul anului viitor.

„Suntem în procedura de obţinere a acordului de mediu”, a completat Covăsnianu.

„Tratăm cu prioritate sub-tronsonul Leţcani – Paşcani”

În ceea ce priveşte sectorul de autostradă până la Tg. Neamţ, secretarul de stat a subliniat că proiectul tehnic ar urma să fie gata în 2023, atunci când este prognozată şi lansarea licitaţiei pentru construirea tronsonului.

„Am început sectorizarea acestui tronson, tratăm cu prioritate sub-tronsonul de la Leţcani până la Paşcani, ne folosim de informaţiile pe care le avem deja de la studiul de fezabilitate din 2011 şi îl actualizăm în vederea accelerării procedurilor”, a adăugat Covăsnianu.

El a precizat că discuţiile cu autorităţile locale de pe traseul autostrăzii nu întâmpină probleme, în timp ce proiectantul a depus un prim raport de progres.

„Ne întâlnim săptămânal în şedinţe operative, monitorizăm foarte atent, astfel încât sectorul Ungheni – Tg. Neamţ să devină o realitate”, a mai spus Covăsnianu.

În cazul sectorului montan Tg. Neamţ – Tg. Mureş, secretarul de stat a admis că au fost unele „sincope de implementare”, dar, a susţinut acesta, s-a reuşit „accelerarea” întocmirii studiilor tehnice, iar documentaţiile „capetelor” sectorului sunt într-un stadiu avansat.

El a amintit că cei circa 50 km din A8, respectiv „capetele” sectorului montan, sunt propuşi spre finanţare în cadrul Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR).

„Provocarea cea mai mare este obţinerea acordului de mediu. Am stabilit paşii procedurali pentru a accelera implementarea şi obţinerea acordului de mediu de la APM, astfel încât să putem lansa anul viitor licitaţia de proiectare şi execuţie”, a menţionat Adrian Covăsnianu.

Primul contract de lucrări la A7, aşteptat până la finalul anului

Secretarul de stat a vorbit şi despre stadiul autostrăzii A7 Ploieşti – Paşcani, propusă spre finanţare tot prin PNRR, şi a estimat că, în toamna acestui an, ar putea fi semnat contractul de execuţie a lucrărilor pentru primul tronson: 63 km, între Ploieşti şi Buzău.

Pentru celelalte trei tronsoane (Buzău – Focşani, Focşani – Bacău şi Bacău – Paşcani) în aceste luni vor fi lansate licitaţiile de lucrări.

„Pe partea de rutier, cu implicaţii destul de mari pentru aglomerarea Iaşi, este un proiect inovativ pe care l-am promovat anul trecut în cadrul societăţii civile, şi fac referire la varianta de ocolire Iaşi – Est. Am avut discuţii în cadrul Ministerului Transporturilor, explicând şi fundamentând acest proiect, iar această soluţie, cred eu, va rezolva pe termen mediu şi lung problema traficului pe zona Bucium”, a susţinut secretarul de stat.

El a precizat că, în acest caz, urmează să fie lansată licitaţia pentru realizarea studiului de fezabilitate de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Conform proiectului propus de Covăsnianu, varianta Iaşi – Est înseamnă un drum de aproape 30 km cu o valoare estimată la 65 milioane euro. Circa 24 km reprezintă drum nou, iar comunele principale prin care este prevăzut traseul sunt Schitu Duca, Comarna, Ţuţora şi Ungheni.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat

Dan CONSTANTIN

Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat

Dacă distinsul profesor „X” sau remarcabilul „Z” au putut să treacă peste lege, eu de ce nu aş putea?

opinii

Roboţi

Codrin Liviu CUȚITARU

Roboţi

Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

Despre discursul regionalist din Moldova (II)

George ŢURCĂNAŞU

Despre discursul regionalist din Moldova (II)

Delestaţi de centru şi captivi între statalismul teritoriului post-sovietic de la est de Prut şi desconsiderarea de la nivelul Bucureştiului, moldovenii din România aleg soluţia cea mai simplă: ştergerea sau renunţarea la identitate. Exemplele sunt multiple şi deseori invocate în scrieri mai vechi, de la divergenţele teritoriale bucovineană (în plin nucleu statal al Moldovei), vrânceană şi gălăţeană, la tendinţele actuale ale tinerilor de a migra pentru studii spre centrele universitare externe Moldovei, deseori mai prost cotate decât Iaşul în sistemul universitar. În aceste condiţii, să nu înţelegi necesitatea unor mişcări care militează pentru scoaterea Moldovei din izolarea impusă de către centru e cam prea mult!

Spărgătoarea de coduri

Bogdan ILIESCU

Spărgătoarea de coduri

Viaţa unui copil de acum 40 de ani (şi aproape sigur şi înainte) era absolut fascinantă pentru că era înmuiată din plin în toată istoria omenirii şi în tot ce avea mai valoros, adunat până atunci, în cărţi. Da, lucrurile alea cu un aer prozaic, mărturia perpetuă a unei invenţii seculare, care, prin natura lor de a păstra scris orice gând pe care i-l încredinţai, obligau la multă atenţie, şi mare responsabilitate şi scriitorul, şi cititorul.

pulspulspuls

Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea

Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea

Dacă tot v-am servit ieri aicea niscai aritmetică electorală de Bahlui, haideţi să continuăm şi azi cu olecuţă de analiză matematică plus geometrie diferenţială tot pe tema asta incitantă! Nu de alta, dar acuşi încep iar simulările de alegeri, şi măcar să fim pregătiţi.

Caricatura zilei

La reciclat pet-uri și doze

Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

Cumpara editia digitala

Vremea in Iasi

Curs valutar

Parteneri

    Intrebarea zilei

    Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

    vezi raspunsuri