Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

Cu părul în vânt, la 313 km/h!

GALERIE
w01
  • w01
- +

Noul Mercedes decapotabil sport SL-AMG, dotat cu un motor V8 de 577 CP poate ajunge la o viteză maximă constructivă de 313 km/h.

 

SL, celebrul model sport decapotabil de la Mercedes Benz, a ajuns deja la a şasea generaţie. Designerii au creat un model superb, iar inginerii de la AMG au pus pe acest model cele mai noi şi mai dinamice tehnologii din portofoliul lor: motoare V8 de până la 577 CP (iar în versiunea hibrid ar putea ajunge chiar la 843 CP!), suspensie activă anti-ruliu, direcţie pe puntea spate, tracţiune 4x4, sistem de frânare compozit ceramic, etc.

Noul Mercedes-AMG SL, a fost dezvoltat în de către aripa de performanţă a mărcii, în uzina AMG de la Affalterbach. Potrivit şefului AMG, Philipp Schiemer, noul Mercedes-AMG SL „combină dinamica de condus AMG cu confortul şi luxul Mercedes”.

Pentru acest model AMG a dezvoltat o platformă complet nouă, numită Modular Sports Architecture (MSA), concepută pentru a putea fi folosită şi la alte modele de înaltă performanţă, precum viitorul AMG GT. Este construită dintr-un amestec de aluminiu, oţel, magneziu şi fibre compozite şi are o rigiditate la torsiune mai mare cu 18% faţă de vechiul model. La capitolul propulsie, pentru început Mercedes a confirmat un motor V8 cu două versiuni de putere şi un viitor model hibrid plug-in E-Performance.

Noul roadster Mercedes are o configuraţie de tip 2 plus 2 pasageri (deşi locurile din spate sunt destul de mici), iar acoperişul pliabil este din material textil. Închiderea / deschiderea plafonului este electrică şi se realizează în doar 15 secunde.

 

Designul exterior este complet nou şi de-a dreptul spectaculos, o combinaţie perfectă între lux şi profil sportiv. Vor fi disponibile roţi cu dimensiuni cuprinse între 19 şi 21 de inci. SL este acum exclusiv un model AMG şi de aceea kitul de caroserie AMG sportiv cu un splitter frontal larg şi deflectoare de aer este standard.

Noul Mercedes SL are un motor V8 turbo pe benzină de 4,0 litri disponibil în două niveluri de putere. Tracţiune integrală 4MATIC printr-o cutie de viteze automată cu nouă trepte este standard la ambele versiuni.

Prima versiune este SL 55 4MATIC, care vine cu motorul V8 biturbo de 4,0 litri, de 469 CP şi 700 Nm cuplu, acceleraţie de la 0 la 100 kmh în 3,9 secunde, viteză maximă de 295 km/h! O doua versiune este SL 63 4MATIC, de  577 CP şi 800 Nm, sprint 0-100 kmh în 3,6 secunde, viteză maximă de 313 km/h!!!

La celelalte patru generaţii anterioare tracţiunea era pe puntea spate, iar acum, pentru pentru prima dată în istoria modelului, SL are tracţiune integrală, cu un sistem 4MATIC complet variabil. SL 55 este echipat cu suspensie din oţel AMG Ride Control cu ​​amortizoare adaptive, iar modelul 63 are sistem AMG Active Ride Control, cu  stabilizare hidraulică anti-ruliu şi amortizoare reglabile. De asemenea, are şi un diferenţial spate cu alunecare limitată.

Direcţia pe patru roţi este standard la ambele modele. Până la 100 km/h, roţile din spate se pot roti în direcţia opusă axei faţă cu până la 2,5 grade, pentru a ajuta virajul şi manevrabilitatea la viteză mică. Peste 100 km/h, roţile din spate se rotesc în aceeaşi direcţie cu cele din faţă, pentru o mai mare stabilitate.

Se pare că va exista şi o versiune hibridă E-Performance a noului SL. Nu se cunosc încă amănunte, dar ar putea fi împrumutat noul sistem plug-in hybrid V8 de la AMG GT 63 S E-Performance, care produce 843 CP, sau poate motorul hibrid plug-in cu patru cilindri, care este în curs de dezvoltare pentru următorul AMG C 63.

Interiorul noului SL îmbină tehnologia de infotainment de la Clasa S cu un design mai sportiv şi mai tradiţional al tabloului de bord, denumit „hiperanalog”. Consola centrală funcţionează foarte asemănător cu configuraţia găsită în cea mai recentă Clasă S , dar cu elemente vizuale şi grafice AMG în meniuri şi interfeţe.

Scaunele sport AMG reglabile electric sunt standard, cu sisteme separate de încălzire pentru şezut  şi spătar, plus sistemul Mercedes Airscarf (opţional  există şi sistem pentru răcirea scaunelor).

Noul model va fi disponibil, probabil, din primăvara 2022 şi cu un preţ de pornire începând cam de la aproximativ. 100.000 euro.

 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat

Dan CONSTANTIN

Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat

Dacă distinsul profesor „X” sau remarcabilul „Z” au putut să treacă peste lege, eu de ce nu aş putea?

opinii

Roboţi

Codrin Liviu CUȚITARU

Roboţi

Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

Despre discursul regionalist din Moldova (II)

George ŢURCĂNAŞU

Despre discursul regionalist din Moldova (II)

Delestaţi de centru şi captivi între statalismul teritoriului post-sovietic de la est de Prut şi desconsiderarea de la nivelul Bucureştiului, moldovenii din România aleg soluţia cea mai simplă: ştergerea sau renunţarea la identitate. Exemplele sunt multiple şi deseori invocate în scrieri mai vechi, de la divergenţele teritoriale bucovineană (în plin nucleu statal al Moldovei), vrânceană şi gălăţeană, la tendinţele actuale ale tinerilor de a migra pentru studii spre centrele universitare externe Moldovei, deseori mai prost cotate decât Iaşul în sistemul universitar. În aceste condiţii, să nu înţelegi necesitatea unor mişcări care militează pentru scoaterea Moldovei din izolarea impusă de către centru e cam prea mult!

Spărgătoarea de coduri

Bogdan ILIESCU

Spărgătoarea de coduri

Viaţa unui copil de acum 40 de ani (şi aproape sigur şi înainte) era absolut fascinantă pentru că era înmuiată din plin în toată istoria omenirii şi în tot ce avea mai valoros, adunat până atunci, în cărţi. Da, lucrurile alea cu un aer prozaic, mărturia perpetuă a unei invenţii seculare, care, prin natura lor de a păstra scris orice gând pe care i-l încredinţai, obligau la multă atenţie, şi mare responsabilitate şi scriitorul, şi cititorul.

pulspulspuls

Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea

Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea

Dacă tot v-am servit ieri aicea niscai aritmetică electorală de Bahlui, haideţi să continuăm şi azi cu olecuţă de analiză matematică plus geometrie diferenţială tot pe tema asta incitantă! Nu de alta, dar acuşi încep iar simulările de alegeri, şi măcar să fim pregătiţi.

Caricatura zilei

La reciclat pet-uri și doze

Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

Cumpara editia digitala

Vremea in Iasi

Curs valutar

Parteneri

Intrebarea zilei

Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

vezi raspunsuri