Secretul „Puiului galben”: producătorii ieșeni explică pas cu pas metoda. „Nu e nimic nesănătos”. Ce spun autorităţile sanitare locale?
Scandalul “Puiului vopsit” a stârnit un val de reactii critice din partea marilor (...)
citeste totvineri, 29.03.2024
Dacă traseul pe tronsonul Ploieşti - Paşcani este stabilit, încă nu este clar dacă aici va fi un drum expres sau o autostradă. Care sunt diferenţele?
Proiectanţii au stabilit variantele de traseu pentru drumul de mare viteză între Ploieşti şi Paşcani. În prezent sunt în lucru studiile de fezabilitate şi nu este clar la acest moment dacă ruta va fi în regim de autostradă sau drum expres. Ambele variante sunt analizate de specialişti.
În cazul tronsonului care tranzitează şi judeţul Iaşi (Bacău - Paşcani), drumul de mare viteză ar urma să aibă traseul pe raza următoarelor localităţi: Iteşti, Bereşti, Filipeşti (toate trei din judeţul Bacău), Moldoveni, Secuieni, Trifeşti, Dulceşti, Cordun, Săbăoani, Gherăeşti (toate din judeţul Neamţ), Mirceşti, Hălăuceşti, Mogoşeşti-Siret, Stolniceni - Prăjescu şi Paşcani (judeţul Iaşi).
De remarcat că o parte din drumul de mare viteză este deja în construcţie, întrucât 16 km dintre cei 32 km ai centurii Bacăului, realizată în profil de autostradă, se suprapun cu traseul gândit de proiectanţi pentru ruta Ploieşti - Paşcani. În ultima perioadă, şantierul de la Bacău a avansat destul de mult, iar cei 16 km ar urma să fie finalizaţi pe parcursul anului 2021.
Drumul de mare viteză care va lega sudul de nordul ţării a fost împărţit în mai multe tronsoane, pentru toate fiind acum în elaborare studiile de fezabilitate: Ploieşti - Buzău (65 km), Buzău - Focşani (71 km), Focşani - Bacău (circa 100 km) şi Bacău - Paşcani (82 km). Primele trei tronsoane sunt proiectate de către Consitrans SRL, companie care a mai lucrat şi în cazul unor autostrăzi precum Bucureşti - Ploieşti, Oradea - Sibiu, Nădlac - Arad şi altele. În cazul celui de-al patrulea tronson, studiul este realizat de Acciona Ingenieria SA (Spania).
Recent, Asociaţia „Moldova vrea autostradă“ estima că documentaţiile tehnice ar putea fi gata în a doua parte a anului 2021. „Din trimestrul II/III al anului 2021, avem posibilitatea de a licita lucrări de execuţie la autostrada Moldovei/ A7. Şi, posibil, din trimestrul I 2022, să avem desemnaţi câştigători la A7, iar din trimestrul IV 2023/trimestrul I 2024 să putem circula pe primii kilometri de autostradă din A7 (fără a lua în calcul centura Bacăului)“, se arăta într-o informare, din luna februarie, a organizaţiei neguvernamentale care militează pentru construirea de autostrăzi.
CNAIR a aprobat variantele de traseu
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat că a aprobat studiul şi raportul alternativelor de traseu pentru Ploieşti - Paşcani. Acest lucru înseamnă că a fost încheiată etapa 1 a analizei multicriteriale, urmând ca în etapa a doua să fie stabilit dacă drumul va fi în regim de autostradă sau de drum expres.
De precizat că actualele contracte încheiate de către CNAIR cu firmele mai sus menţionate prevăd inclusiv realizarea proiectului tehnic, ceea ce înseamnă că, la finalizarea documentaţiilor, vor putea fi lansate licitaţii de execuţie lucrări.
Într-un tabel comparativ publicat pe site-ul oficial, CNAIR explică diferenţele între un drum expres şi autostradă. Principalele diferenţe sunt: viteza de proiectare (140 km/h la autostradă şi 100 km/h la drum expres în zonă de şes), lăţimea platformei (26 m faţă de 21,5 m), lăţimea unei benzi de circulaţie (3,75 m faţă de 3,5 m), benzi de ghidare (la drumul expres nu există), benzi de încadrare (la autostradă nu există), benzi de staţionare (2,5 m la autostradă, la drum expres nu există) şi spaţiu pentru amplasarea parapetului (în ambele cazuri este de minimum 0,75 m - variabil, în afara platformei).
Cuvinte cheie: + a7, autostradă iași, pașcani, drum expres
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
Miroslava – comuna cea mai mare și cea mai bogată din regiune. Încotro? (P)
Gamificarea: o aventură magică la școala primară Lorelay! (P)
Este videochatul o nouă cale către independența financiară a fetelor? (P)
Dealer de droguri cu sute de comenzi, iertat de judecători: „A făcut progrese în plan spiritual”
Lovitură în Podu Roş: trei tineri au jefuit maşina de îngheţată. O greşeală minora a şoferului
Temperaturi de vară la început de aprilie. 28 de grade Celsius la Iași
Grindeanu: Contractul pentru încă un lot din secţiunea montana a A8 intră în licitaţie
Premierul anunţă că “nu este oportun ca magazinele să fie închise în weekend”
O capsulă cu senzori ar putea fi o alternativă la endoscopie
Ce pot indica modificările patologice ale examenului de urină? (P)
Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat
Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea
Virusul HIV a fost eliminat din celule, deocamdată, în laborator
Pacient de 22 de ani cu limfagiom chistic de mezocolon, operat cu succes la Arcadia
Ultimele calcule privind posibilitatea ca Iaşul să prindă un post de europarlamentar
“Extraordinara poveste a lui Peter Schlemhil” de Adelbert von Chamisso
Cum e să lucrezi într-o universitate (şi să participi la alegeri)
Ghici cine este blondina din acest tandem liberal indestructibil?
Publicitatea convenției matrimoniale și modificarea acesteia
Pavel LUCESCUCine profită de madam Şoşoacă |
Alexandru CĂLINESCUDistrugerea statuilor |
pr. Constantin STURZUDe ce este atât de aspru Postul Mare? |
Codrin Liviu CUȚITARURoboţi |
Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă? |