Chirica: 4 dosare / Alexe: 3 dosare. De ce totuşi cei doi nu au motive de îngrijorare până în ziua alegerilor?
Daca cei doi vor câstiga la viitoarele alegeri locale înca o tura în fruntea insti (...)
citeste totjoi, 28.03.2024
Cele două tramvaie noi ajunse ieri la Iaşi vor circula pe străzile oraşului începând cu a doua jumătate a lunii august. Vehiculele, produse în Polonia de către PESA, au costat câte 2 milioane euro/bucata, banii fiind asiguraţi din fonduri europene.
Alte două tramvaie PESA vor ajunge la Iaşi în următoarele 10 zile, iar polonezii s-au angajat că vor finaliza livrările la sfârşitul acestui an. Contractul, semnat în aprilie 2020, prevede furnizarea, în total, a 16 tramvaie.
În paralel, turcii de la Bozankaya vor începe livrările către Iaşi în această lună, când sunt aşteptate primele două vehicule. Primăria Iaşi are semnate trei contracte cu Bozankaya, aferente celor trei proiecte integrate privind reabilitarea de căi de rulare: două contracte au fost semnate în noiembrie 2019, iar celălalt în iulie 2020. Turcii vor livra tot 16 tramvaie, până la mijlocul anului 2022, la un preţ similar cu cel solicitat de PESA. Ambele achiziţii sunt finanţate cu fonduri UE.
Ultimele tramvaie noi achiziţionate la Iaşi au fost vehiculele Tatra, în anul 1977, tramvaie scoase, între timp, din circulaţie. Ulterior, Primăria a achiziţionat doar tramvaie rulate.
Înainte de a fi puse în circulaţie, cele două vehicule ajunse ieri la Iaşi trebuie înmatriculate. În acelaşi timp, vatmanii CTP trebuie să treacă printr-o sesiune de instruire, la fel ca în cazul personalului de instruire. Traseele pe care ar urma să circule tramvaiele PESA sunt 1, 3, 7, 8 şi 13, acestea fiind stabilite încă de la momentul întocmirii documentaţiei de licitaţie. Pe toate traseele vor fi alocate câte 3 tramvaie cu excepţia traseului 7, unde vor fi repartizate 4 vehicule.
În context, Primăria pregăteşte punerea în funcţiune a noii căi de rulare din zona Pădurii, astfel că traseele de tramvai spre Tătăraşi vor fi redeschise la sfârşitul acestei săptămâni (după 7 august).
„Tramvaiele au nevoie de o pregătire specială pentru a fi puse în circulaţie care presupune dotarea cu toate echipamentele, altele decât cele cu care au venit din Polonia, care vizează în special partea de control asupra călătorilor (sistemele de numărare, cele de supraveghere, ticketing), care vor fi montate în depou. Trebuie să continue partea de teste şi la Iaşi, în afara testelor din Polonia. Practic, certificatul final de omologare va fi semnat după ce vor parcurge măcar 500 km de probă în municpiul Iaşi, probe care se vor face şi pe timp de zi, şi pe timp de noapte, atât în zone plate, cât şi în zone cu declivitate“, a explicat ieri primarul Mihai Chirica.
Potrivit edilului, în următoarele două săptămâni vor fi obţinute toate acreditările necesare pentru ca tramvaiul PESA să poată fi pus în circulaţie. În context, amintim că acest tip de vehicul circulă deja şi în alte oraşe europene.
Tramvaiele PESA au o lungime de 30 metri şi o capacitate de transport de 230 pasageri. Printre dotările vehiculelor se numără aer condiţionat, instalaţie de încălzire corespunzătoare pentru sezonul rece, sistem de numărare a călătorilor, sistem de supraveghere video interior şi exterior, echipament pentru anunţuri vocale exterioare în staţii pentru persoanele cu dizabilităţi de vedere, instalaţie electrică a echipamentelor de ticketing şi o instalaţie de informare a călătorilor atât la interior, cât şi la exterior. Scaunele pentru călători sunt singulare şi nu de tip banchetă. Alte dotări vizează diverse echipamente wireless, comandă automată de schimbare a macazurilor sau monitorizare GPS. Durata de utilizare fără reparaţii generale a fost stabilită la minimum 8 ani, iar cea normală de funcţionare la minimum 17 ani.
Tramvaiele PESA au făcut obiectul unei licitaţii organizate de către Ministerul Dezvoltării, în numele Iaşului. Primăria a semnat contractul de furnizare în aprilie 2020. În schimb, tramvaiele Bozankaya au fost contractate în urma unei proceduri organizate de Primăria Iaşi. În prima parte a anului 2022, la Iaşi vor ajunge şi primele 20 de autobuze electrice care se află în producţie în Polonia, la unitatea Solaris. În cazul altor 24 de autobuze, Ministerul Dezvoltării nu a atribuit încă contractul de furnizare, licitaţia fiind în desfăşurare.
Cuvinte cheie: + tramvaie noi, pesa iași, tramvai iași, rute
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
Beyoncé, vedeta pop de culoare din Texas, îşi lansează primul album country
Grecia: Cele mai ridicate temperaturi pentru luna martie din ultimii douăzeci de ani
Nissan va investi în unitatea de vehicule electrice Ampere a grupului Renault
Prima Doamnă Jill Biden a scris o carte pentru copii despre pisica de la Casa Albă
Sonda japoneză SLIM a supravieţuit celei de-a doua nopţi pe Lună
Medicamentele hormonale ar putea creşte riscul de tumori cerebrale
PSD Iaşi anunţă că un nou primar PNL va candida pe listele lor la alegerile locale
Ce pot indica modificările patologice ale examenului de urină? (P)
Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat
Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea
Totul despre evaluarea copiilor din Iaşi care vor împlini 6 ani după începerea clasei pregătitoare
O nouă reţea de gaze, cu peste 1.700 de branşamente, într-o comună de lângă Iaşi
Un arhitect în cursa pentru Primăria Iaşi. Este candidat din partea REPER
Expoziţie de enciclopedii la BCU Iaşi, sub titlul “Universul într-o carte”
Permis reţinut în vederea anulării: mergea beat criţă cu maşina prin sat
S-a aprobat o nouă majorare de tarife la CFR Călători. Intră în vigoare luni
Guvernul PSD și Antibiotice Iași: un parteneriat strategic pentru sănătatea românilor (P)
Diana Şoşoacă: Mă gândesc foarte serios să candidez la primăria Iaşiului. Cred că voi candida
Doliu la Tribunalul Iaşi. „A fost un accident”. O judecătoare abia pensionată a murit la 54 de ani
Virusul HIV a fost eliminat din celule, deocamdată, în laborator
Angajat al Primăriei Timișoara, prins de primar copiind la examen cu o cască (P)
Lecția de demagogie politică: Episodul moțiunii de cenzură împotriva Ministerului Agriculturii (P)
Reguli de igienă orală corectă pentru copii, în funcție de vârstă (P)
Pacient de 22 de ani cu limfagiom chistic de mezocolon, operat cu succes la Arcadia
Ultimele calcule privind posibilitatea ca Iaşul să prindă un post de europarlamentar
“Extraordinara poveste a lui Peter Schlemhil” de Adelbert von Chamisso
Dan CONSTANTINMoştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat |
Codrin Liviu CUȚITARURoboţi |
George ŢURCĂNAŞUDespre discursul regionalist din Moldova (II) |
Bogdan ILIESCUSpărgătoarea de coduri |