vineri, 29.03.2024
10 firme de constructii si-au depus ofertele de reabilitare a tronsonului care face legatura judetului cu vestul tarii. "Ofertele sunt analizate de o comisie. Dupa ce se vor adjudeca lucrarile si se va consuma si perioada legala de depunere a contestatiilor, vor incepe si reabilitarile in teren", a mentionat Viorel Scutaru, directorul general al Directiei Regionale de Drumuri si Poduri (DRDP) Iasi, adaugand ca la inceputul anului au fost aprobati de guvern indicatorii tehnico-economici pentru drumul Botosani-Dumbraveni (Suceava). Studiul de fezabilitate si proiectul tehnic au fost finalizate si au costat un milion de lei
Soseaua ar putea fi largita in rampe
Pentru 16,23 kilometri dintre Botosani si Dumbraveni judetul va primi aproape 14,6 milioane lei. Lucrarile vor putea incepe din zona Botosaniului spre Suceava, avand in vedere ca tronsonul de pe raza judetului nostru este si cel mai afectat. Va fi pastrata platforma actuala cu cele doua benzi de mers, insa va fi consolidata. Proiectul nu exclude varianta amenajarii si celei de-a treia benzi in urcare pentru TIR-uri. In plus vor fi consolidate podurile si se va aloca o mare atentie pentru amenajarea santurilor de scurgere a apelor. Vor fi amenajate si parcari pentru masinile de mare tonaj, iar parapetii metalici din zonele Hutani si Baisa vor fi inlocuiti. Panourile de semnalizare vor fi completate in zonele in care se impune.
Doi ani de lucrari
Lucrarile se vor derula cel mai probabil pe o perioada de doi ani. Potrivit oficialilor judetului dar si celor de la Compania Nationala de Drumuri si Autostrazi, in acordarea banilor pentru modernizarea arterei s-a tinut cont de faptul ca aceasta este una dintre cele mai proaste din regiune, desi este folosita intens, asigurand si legatura cu aeroportul de la Salcea.
La fiecare ploaie, pe drumul spre Suceava se inregistreaza accidente rutiere, multe foarte grave. In ultimii cinci ani, pe portiunea de 16 kilometri au avut loc peste 100 de evenimente rutiere soldate cu 14 morti, 29 de raniti grav si 122 raniti usor.
Pentru ca drumul sa intre in reparatii capitale au intervenit de nenumarate ori parlamentarii botosaneni si oficialii administratiei locale. "Voi continua demersul pe care l-am facut deja la Ministerul Transporturilor, pentru ca lucrarile sa inceapa in cel mai scurt timp posibil", a subliniat prefectul Cristian Roman.
Legatura cu judetul Iasi nu a primit bani
Nu aceleasi vesti bune sunt si pentru drumul spre Iasi, care va ramane in acest an doar la stadiul de peticiri. Desi este unul din cele mai importante drumuri care prezinta numeroase degradari din cauza depasirii perioadelor de exploatare, a traficului greu si a insuficientei lucrarilor de intretinere, reabilitarea tronsonului nu intra in discutiile guvernantilor. Drumul este afectat pe sase sectoare, cu probleme de stabilitate a terasamentelor, de 1,9 kilometri.
Mai mult, botosanenii s-ar fi putut bucura de un drum mai scurt cu 25 de kilometri si la standarde europene, daca autoritatile locale ar fi colaborat cu cele din Iasi la varianta prin Plugari. In prezent, conducerea Consiliului Judetean (CJ) ia in calcul varianta finantarii din fonduri proprii, presedintele CJ, Mihai Tabuleac adaugand ca asteapta totusi ca executivul sa demareze programul anuntat de mai mult timp, respectiv de a moderniza drumuri nationale, in care sa fie inclus si tronsonul din judetul Botosani. Valoarea aproximata pentru reabilitarea a 32 de kilometri este de aproape 39 de milioane de lei.
Sursa: Monitorul de Botosani
Cuvinte cheie:
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
Este videochatul o nouă cale către independența financiară a fetelor? (P)
Dealer de droguri cu sute de comenzi, iertat de judecători: „A făcut progrese în plan spiritual”
Lovitură în Podu Roş: trei tineri au jefuit maşina de îngheţată. O greşeală minora a şoferului
Temperaturi de vară la început de aprilie. 28 de grade Celsius la Iași
Grindeanu: Contractul pentru încă un lot din secţiunea montana a A8 intră în licitaţie
Premierul anunţă că “nu este oportun ca magazinele să fie închise în weekend”
O capsulă cu senzori ar putea fi o alternativă la endoscopie
Ce pot indica modificările patologice ale examenului de urină? (P)
Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat
Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea
Virusul HIV a fost eliminat din celule, deocamdată, în laborator
Pacient de 22 de ani cu limfagiom chistic de mezocolon, operat cu succes la Arcadia
Ultimele calcule privind posibilitatea ca Iaşul să prindă un post de europarlamentar
“Extraordinara poveste a lui Peter Schlemhil” de Adelbert von Chamisso
Cum e să lucrezi într-o universitate (şi să participi la alegeri)
Ghici cine este blondina din acest tandem liberal indestructibil?
Publicitatea convenției matrimoniale și modificarea acesteia
Cum rescrie Kremlinul narațiunea privitoare la atacul terorist de la Moscova
Pavel LUCESCUCine profită de madam Şoşoacă |
Codrin Liviu CUȚITARURoboţi |
George ŢURCĂNAŞUDespre discursul regionalist din Moldova (II) |
Bogdan ILIESCUSpărgătoarea de coduri |
Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă? |