joi, 28.03.2024
Desi este aplicat de aproape trei ani, regulamentul de amenajare si exploatare a parcarilor din municipiul Botosani nu rezolva problema locurilor de parcare. Acolo unde numarul de masini este mare, iar traficul din ce in ce mai intens, problemele depasesc municipalitatea. Parcarea masinii personale a devenit o mare problema si, ce este mai trist, domeniul este inca virgin atat pentru Primaria Botosani, cat si pentru Politia Rutiera.
Cele mai grave efecte se intalnesc in trafic. Masini parcate sub semafoare, in intersectii, pe trotuare, pe treceri de pietoni sunt situatii din ce in ce mai dese. "Am montat la anumite treceri stalpi mobili care sa blocheze accesul masinilor. Intersectia Grivita - Calea Nationala, spre exemplu. Domnii soferi se dau jos, muta stalpii si parcheaza tot langa trecerea de pietoni. De trei ori i-am pus la loc si la fel au procedat", explica viceprimarul Florin Ghiorghita dificultatile intalnite de municipalitate in tentativa de stapanire a fenomenului, adaugand ca nici din partea Politiei Rutiere nu se bucura de prea mult sprijin, reprezentantii institutiei plangandu-se de lipsa de personal.
Nici rezervarea locurilor de parcare nu aduce ordine printre masini, ci dimpotriva. Cel putin in zonele centrale se congestioneaza si mai mult traficul si se da nastere la adevarate dispute intre cei cu rezervare si cei disperati dupa un loc de parcare fie si pentru cinci minute. Pentru 146 de lei pe an Primaria rezerva locul de parcare de care riveranul are nevoie. Conform procedurii ar trebui ca 30% din aceste zone sa fie lasate liberului acces. Unde solicitarile sunt foarte mari, cerinta nu se respecta, iar "intrusii" au parte de momente mai mult decat neplacute. La nivelul Primariei a existat la un moment dat ideea de rezervare doar in intervalul orar 17-8, insa din motive mai mult populiste decat intemeiate s-a renuntat. "E greu sa schimbi acum atatea acorduri de rezervare, cate s-au facut. Poate la anul. Vom analiza. Riscam sa apara situatii conflictuale", a mai spus viceprimarul. Costul concesionarii terenului public cu alte destinatii decat cel de parcare poate ajunge la Botosani, la 3.600 de lei metrul patrat pe an. Pe motiv ca e doar "rezervare", locul de parcare de 8,5 metri patrati este platit cu doar 146 de lei pe an, insa beneficiarii se comporta ca adevarati proprietari ai locurilor respective. Rezultatele sunt scenele de genul "Iti rup picioarele daca mai parchezi in locul meu" sau masinile blocate cu intentie de botosanenii lezati in dreptul lor. Consiliul Local a aprobat si un sistem de blocare a locurilor de parcare rezervate, lanturile sau dispozitivele facand de multe ori infernal de ingust spatiul de manevra ramas la dispozitia celorlalti soferi. In conditiile in care in timpul zilei proprietarii sunt plecati la serviciu, spatiile rezervate stau goale si blocate, incurcand si mai mult situatia.
Municipalitatea pacalita cu inscriptii false
O alta gaselnita a botosanenilor este inscriptionarea cu vopsea pe locurile neconcesionate a numarului propriu de masina, respectivul pacalind astfel si bugetul local si soferii din vecinatate. Conform datelor oferite de Primarie nu se fac verificari ale acestui aspect, municipalitatea avertizand doar ca pe spatiile platite trebuie trecut si numarul acordului de rezervare.
Jungla locurilor de parcare si traficul devenit infernal s-ar putea normaliza odata cu interventia Serviciului Politiei Rutiere, care este deosebit de pasiv, dar si prin mult asteptatul regulament de blocare a rotilor masinilor parcate aiurea. Acesta va avea mai multe sanse sa fie aplicat in 2009, an mai putin electoral decat cel in curs.
Sursa: Monitorul de Botosani
Cuvinte cheie:
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
Nou scandal: Postări cu soldaţi israelieni care se joacă cu lenjeria intimă a femeilor din Gaza
Prefectul Cojocaru acuză conducerea Aeroportului Iaşi de "politizare cu penali"
Conferința ,,BRICS și ordinea economică mondială”, la sediul Academiei Române din Iași
Premierul anunţă că “nu este oportun ca magazinele să fie închise în weekend”
Ministrul Energiei explică modul cum va fi aplicată schema de plafonare la gaze şi energie
Noi măsuri în privinţa sistemului electronic RO e-Factura. Ce măsură anunţă Guvernul
Integritatea hibridă a lui Herman von Hebel, preşedintele Comisiei Pre-Vetting din Republica Moldova
STUDIU - Gheaţa polară se topeşte şi modifică rotaţia Pământului: Timpul însuşi este afectat
Grav accident rutier în Dolj, unde două maşini s-au ciocnit, iar una a luat foc
Luis Enrique şi Hansi Flick, pe lista scurtă pentru a-i succede lui Xavi la FC Barcelona
O capsulă cu senzori ar putea fi o alternativă la endoscopie
Putin spune că Rusia nu va ataca NATO, dar că avioanele F-16 date Ucrainei vor fi doborâte
Ucraina afirmă că a doborât peste noapte 26 de drone de atac ruseşti
Beyoncé, vedeta pop de culoare din Texas, îşi lansează primul album country
Grecia: Cele mai ridicate temperaturi pentru luna martie din ultimii douăzeci de ani
Nissan va investi în unitatea de vehicule electrice Ampere a grupului Renault
Prima Doamnă Jill Biden a scris o carte pentru copii despre pisica de la Casa Albă
Sonda japoneză SLIM a supravieţuit celei de-a doua nopţi pe Lună
Medicamentele hormonale ar putea creşte riscul de tumori cerebrale
PSD Iaşi anunţă că un nou primar PNL va candida pe listele lor la alegerile locale
Ce pot indica modificările patologice ale examenului de urină? (P)
Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat
Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea
Totul despre evaluarea copiilor din Iaşi care vor împlini 6 ani după începerea clasei pregătitoare
O nouă reţea de gaze, cu peste 1.700 de branşamente, într-o comună de lângă Iaşi
Un arhitect în cursa pentru Primăria Iaşi. Este candidat din partea REPER
Expoziţie de enciclopedii la BCU Iaşi, sub titlul “Universul într-o carte”
Permis reţinut în vederea anulării: mergea beat criţă cu maşina prin sat
S-a aprobat o nouă majorare de tarife la CFR Călători. Intră în vigoare luni
Guvernul PSD și Antibiotice Iași: un parteneriat strategic pentru sănătatea românilor (P)
Diana Şoşoacă: Mă gândesc foarte serios să candidez la primăria Iaşiului. Cred că voi candida
Doliu la Tribunalul Iaşi. „A fost un accident”. O judecătoare abia pensionată a murit la 54 de ani
Dan CONSTANTINMoştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat |
Codrin Liviu CUȚITARURoboţi |
George ŢURCĂNAŞUDespre discursul regionalist din Moldova (II) |
Bogdan ILIESCUSpărgătoarea de coduri |