Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

vineri, 29.03.2024

Dacia a prezentat la Geneva un nou model de automobil

GALERIE
%PIC_TITLE%
    - +
    Sursa: www.daciagroup.com

    Dacia in cinci usi a fost prezentata ieri la Salonul Auto de la Geneva. Potrivit reprezentantilor companiei auto autohtone, productia modelului in cinci usi numit Sandero, va incepe din luna mai a acestui an. De asemenea, conform aceleiasi surse, noul model va fi lansat pe piata locala incepind cu luna iunie si va avea un pret de comercializare cuprins intre 6.400 si aproximativ 9.500 de euro pentru cea mai echipata versiune.

    Noul model va fi disponibil in patru variante de motorizare. Mai exact, Sandero va fi disponibil in doua versiuni pe benzina de 1,4 litri cu 75 de cai putere si 1,6 litri cu 90 de cai putere. In schimb, versiunile diesel vor avea motoare de 1,5 litri care vor dezvolta 70 respectiv 85 de cai putere. Ca si celelalte modele din gama Dacia, Sandero va avea o garda la sol inalta de 155 de milimetri, ceea ce ii va permite sa circule cu lejeritate pe aproape toate tipurile de sosele.

    De asemenea, dimensiunile interioare ale noului model Dacia sint destul de generoase. Sandero va avea o lungime de 4,02 metri, o latime de 1,75 metri si un ampatament de 2,59 metri, majoritatea dimensiunilor fiind putin mai reduse decit cele ale modelului Logan Berlina care are o lungime de 4,25 metri, o latime de 1,73 metri si un ampatament de 2,63 metri.

    Sursa: www.daciagroup.com

    La rindul sau si spatiul interior ofera destul confort atit soferului cit si pasagerilor. Inaltimea pina in plafon in zona banchetei din spate este de 878 milimetri. Distanta intre nivelul genunchilor pasagerilor din spate si spatarul scaunelor din fata atinge 145 milimetri.

    In functie de versiune, scaunul soferului poate fi reglat pe inaltime cit si in zona lombara. Ca un element suplimentar de confort pentru sofer, in functie de nivelul de echipare, modelul Sandero dispune si de volan reglabil pe inaltime. Analizind partea din spate a autoturismului, portbagajul are o capacitate de 320 de litri cu 190 de litri mai mic decit cel al modelului Logan Berlina.

    De asemenea, bancheta din spate a modelului Sandero este rabatabila si poate oferi astfel un volum de incarcare maxim de 1.200 de litri. In ceea ce priveste siguranta activa, Sandero dispune de un sistem de frinare brusc - progresiv, dipsune de ABS de ultima generatie, repartitor electronic al fortei de frinare (EBV) precum si asistenta de frinare de urgenta (AFU).

    Sursa: www.daciagroup.com

    In plus, in functie de nivelul de echipare Sandero poate fi prevazut cu pina la patru airbag-uri. Cel destinat soferului este prevazut cu un orificiu prin care se regleaza presiunea exercitata asupra corpului in cazul activarii. Airbag-urile din zona capului si a toracelui ofera o protectie suplimentara in caz de soc lateral. Dupa cum sustin reprezentantii Dacia, productia acestui model va incepe in luna mai a acestui an, urmind ca lansarea pe piata sa se faca in luna iunie in Romania, Bulgaria si Turcia, iar ulterior, progresiv pina la sfirsitul anului, pe 40 de piete.

    Modelul Sandero va beneficia de trei ani garantie, sau 100.000 de kilometri, pe mjoritatea pietelor europene pe care va fi comercializat. Potrivit directorului general al Dacia, Francois Fourmont, din luna septembrie a acestui an, compania pe care o conduce va fabrica intre 500 si 600 de modele Sandero pe zi.

    Aflat ieri la salonul Auto de la Geneva, Fourmont nu a dorit sa anunte un pret exact al modelului Sandero, acesta limitindu-se la a declara ca va fi comercializat la preturi similare cu Logan Sedan si ca valoarea unui model echipat complet nu va depasi 9.500 de euro. In prezent, Un Logan Sedan se comercializeaza cu preturi cuprinse intre 6.400 euro si 11.200 de euro inclusiv TVA. Potrivit oficialului Dacia, pina la finele anului 2009, pe aceeasi platforma pe care se fabrica modelul Sandero, va incepe productia si pentru un model SUV despre care inca nu s-a hotarit daca va avea tractiune 4X4 sau 4X2.


    © Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

    Ultima ora

    editorial

    Cine profită de madam Şoşoacă

    Pavel LUCESCU

    Cine profită de madam Şoşoacă

    Campania care urmează la Iaşi nu trebuie să devină un circ de tip Şoşoacă, decât dacă vrem să ne batem joc de viitorul acestui oraş. Nu vreau să spun că madam SOS România ar trebui ignorată, ci că n-ar fi rău dacă am încerca să înţelegem mai mult ce are în cap când vine vorba de viitorul oraşului şi mai puţin ce vrea ea să ne vândă, adică scandal.

    opinii

    Distrugerea statuilor

    Alexandru CĂLINESCU

    Distrugerea statuilor

    Frenezia negatoare woke e urmarea obscurantismului, a fanatismului şi a inculturii. Ideologii woke au cale liberă în mass-media, au pătruns în universităţi şi în şcoli. Acţiunile lor n-au nimic comun cu adevărul istoric. Ei pretind că fac dreptate celor ai căror strămoşi au fost umiliţi şi exploataţi, în realitate manipulează istoria şi adâncesc fracturile sociale.

    De ce este atât de aspru Postul Mare?

    pr. Constantin STURZU

    De ce este atât de aspru Postul Mare?

    Faţă de celelalte posturi de peste an, Postul Mare (care precede Sfintele Paşti) este considerat unul aspru, atât din punct de vedere alimentar, cât şi din alte puncte de vedere. De ce este – sau ni se pare a fi – Postul Mare atât de aspru? De ce, în genere, ne este atât de greu să postim? Din mulţimea de posibile răspunsuri, să reflectăm azi la trei dintre ele.

    Roboţi

    Codrin Liviu CUȚITARU

    Roboţi

    Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

    pulspulspuls

    Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

    Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

    Un mare mister tace şi face pe piaţa politichiei locale în această perioadă, stimaţi electori: cine va face listele de candidaturi de la parlamentarele din toamnă la liberalii ieşeni? 

    Caricatura zilei

    La reciclat pet-uri și doze

    Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

    Cumpara editia digitala

    Vremea in Iasi

    Curs valutar

    Parteneri

    Intrebarea zilei

    Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

    vezi raspunsuri