anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

sambata, 19.09.2020

Pierdere de 10.000 de dolari la fiecare Fiat 500 electric vindut

Conform unei estimari a presedintelui Fiat

GALERIE
%PIC_TITLE%
    - +

    Cursa pentru dezvoltarea masinilor electrice, care sa le inlocuiasca pe cele actuale (ce functioneaza cu combustibili fosili), este in plina desfasurare.  La nivel declarativ, mai toti liderii marilor companii auto recunosc potentialul imens al acestor tip de autovehicule. Ceea ce ii deosebeste la acest moment pe acesti lideri este atitudinea legata de utilitatea actuala a masinilor electrice.

    Si, in vreme ce presedintele Renault-Nissan, Carlos Ghosn, isi declama entuziasmul si anunta investitii masive pentru ca grupului sau auto sa devina lider mondial in sectorul automobile electrice, presedintele Fiat, Sergio Marchionne, este mai sceptic. El a  declarat recent, in cadrul unei conferinte de presa: "Dezvoltarea automobilului electric este o solutie ce nu trebuie abandonata pentru ca este una dintre cele mai promitatoare alternative. Cu toate acestea, in prezent, canalizarea tuturor eforturilor catre dezvoltarea si promovarea acestui tip de mobilitate nu aduce nici un beneficiu imediat si concret".

    Presedintele grupului Fiat-Chrysler este de parere ca, in prezent, cea mai eficienta solutie este concentrarea tuturor resurselor pe promovarea automobilelor conventionale, cu consum si emisii reduse sau propulsate de combustibili alternativi, cum este metanul. Marchionne a vorbit si despre vehiculele electrice pe care Fiat planuieste sa le aduca pe piata. In 2012, constructorul italian intentioneaza sa lanseze pe piata din Statele Unite o versiune complet electrica a lui 500. Oficialul sustine ca sint multe obstacole in calea acestui proiect. "La fiecare 500 electric vindut vom pierde aproximativ 10.000 de dolari. Obstacolele tehnice pe care le avem de trecut sint inca multe: baterie, reincarcare, retea de distributie. Iar piata este momentan aproape inexistenta. Tehnologia noastra este una pe care nu o putem dezvolta in conditii normale", a precizat

    Fiat 500 electric

    Modelul electric pe care il vor scoate pe piata cei de la Fiat a fost prezentat la Salonul Auto de la Detroit din 2010.
    Autovehiculul electric Fiat 500 EV va avea o autonomie de 240 de kilometri cu o sigura incarcare completa. Acumulatorul are peste 5.000 de celule si este reincarcat in 10 ore de la o priza standard. Ulterior, cei de la Fiat vor crea si un sistem de incarcare de putere mare, care va lucra in trei etape si reduce timpul de incarcare la jumatate.

    Versiunia electrica a lui Fiat 500 va avea, se pare o masa mai mare decit cel clasic (in principu datorita greutatii acumulatorilor), ceea ce va afecta performantele acestui model, cunoscut pentru agilitatea sa. Acceleratia de la 0 la 100 km/h se rea-lizeaza in 10 secunde, iar viteza maxima este limitata la 145 km/h. Astfel, Fiat va produce un competitor si pentru versiunea electrica a lui Mini Cooper, care a aparut deja pe piata si este oferit unor clienti in regim de leasing. Conform unui oficial, sa produci un Fiat 500 electric costa de trei ori mai mult decit unul cu combustie interna. Cum unul normal costa 15.000 de dolari, inseamna ca cel electric va necesita fonduri de 45.000 de dolari pentru fiecare exemplar, dar se va vinde cu aproximativ 35.000 de dolari (din care jumatate reprezinta doar costul acumulatorilor).


    © Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

    Ultima ora

    editorial

    Să ne luăm tricolorii înapoi!

    Nicolae GRECU

    Să ne luăm tricolorii înapoi!

    Fie că suntem dinamovişti sau stelişti, fie că ne credem cetăţeni ieşeni sau botosăneni, doar naţionala noastră se numeşte România.

    Filmuletul zilei

    opinii

    Doi mari învăţaţi: Gheorghe Ivănescu şi Eugeniu Coşeriu (III)

    Eugen MUNTEANU

    Doi mari învăţaţi: Gheorghe Ivănescu şi Eugeniu Coşeriu (III)

    Autorul articolului încheie schiţarea, începută în foiletoanele anterioare, a portretelor celor mai importanţi lingvişti pe care Iaşul i‑a dat ştiinţei universale.

    Nevoia de echilibru

    arh. Ionel OANCEA

    Nevoia de echilibru

    Acelaşi mare arhitect şi om de cultură amintit aici mereu, George Matei Cantacuzino, compara împrejurimile Iaşului istoric, cu podgoriile, livezile, fâneţele, pădurile şi iazurile ei, presărate cu mănăstiri şi conace, cu Toscana Florenţei. Astăzi, peisajul acesta fabulos a dispărut. Este proba limpede a inexistenţei culturii urbane a locuitorilor şi a administratorilor, în aceeaşi măsură.

    Confruntarea. De dorit, de evitat?

    pr. Constantin STURZU

    Confruntarea. De dorit, de evitat?

    Motto: „Vreme este să taci şi vreme să grăieşti”  (Eclesiastul 3, 7)

    pulspulspuls

    O mare minune dumnezeiască la saloanele Covid de la Iaşi

    O mare minune dumnezeiască la saloanele Covid de la Iaşi

    Pentru că e uichend, haideţi să fie, conform tradiţiei, tot fără politichie, deşi e campanie. 

    Caricatura zilei

    Untură specială

    Editia PDF

    Bancul zilei

    Îi datoram multe coronavirusului. A reusit sa-i aduca pe români înapoi în tara si a putut sa le înve (...)

    Linkuri

    Alte ziare locale

      Intrebarea zilei

      Relaxarea condițiilpr de deplasare în starea de alertă va duce la:

      vezi raspunsuri

      Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.