Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

vineri, 29.03.2024

Taxi-haos

GALERIE
%PIC_TITLE%
    - +
    Statistic, se poate spune ca soferii de taxi si maxi-taxi fac parte din categoria celor mai generosi cotizanti la Fisc. In fiecare luna, ei platesc, in medie, amenzi de 1 miliard de lei. Cele 40.000 de contraventii date de politistii rutieri si inspectori ai Primariei sint legate de autorizatiile taximetristilor, de nerespectarea traseelor sau de faptul ca acestia nu elibereaza bilete dupa ce incaseaza contravaloarea acestora. "Majoritatea contraventiilor s-au aplicat pentru opriri si stationari neregulamentare si pentru parcari interzise", a spus comisarul Ioan Cotuna, seful Biroului Politiei Rutiere Iasi. Desi soferii sint vinati zilnic sa nu incalce regulile de circulatie, bilantul accidentelor cu victime a caror vindecare a necesitat mai mult de o luna de spitalizare este ingrijorator: un ranit grav pe luna. In cele 12 accidente grave provocate de soferii de taxi si maxi-taxi in acest an, doua persoane si-au pierdut viata, iar alte 12 au ajuns in stare grava la spital. Din cei 1.800 taximetristi ieseni, 7 soferi s-au ales cu dosar penal pentru conducerea unui autoturism in stare de ebrietate, iar alti 30 au fost sanctionati pentru conducerea sub influenta bauturilor alcoolice.
    "Nu te imbogatesti din meseria de taximetrist"
    Motivele care ii duc pe soferii de taxi sau maxi-taxi sa ignore regulile de circulatie sint oboseala si goana dupa bani. Desi in contractul lor este stipulata o norma de 8 ore pe zi, dorinta de a incasa bani de la cit mai multi clienti ii determina sa munceasca pina la epuizare. "Nu recomand nimanui sa fie sofer de taxi. Nu este o meserie din care sa te imbogatesti. Permanent cautam metode pentru a ne face norma pe zi. Iar din banii incasati trebuie sa achitam nu doar taxa pe masina, dar si costurile cu benzina si taxa de drum. E de la sine inteles de ce stam in strada si conducem chiar daca ne-a cuprins oboseala", s-a confesat un taximetrist. Spusele acestuia au fost confirmate de directoarea firmei de taxi "EuroP".
    "Intr-adevar, soferii care lucreaza pe masinile firmei trebuie sa achite o taxa zilnica intre 400 si 450 mii lei. Preturile variaza functie de masina. In cartea lor de munca este stipulat un program de 8 ore, dar va dati seama ca nu respecta acest program. Din banii incasati, ei trebuie sa isi faca si plinul si sa mai si traiasca", ne-a spus Iulia Teodorescu, directoarea societatii "Ariana Trade".
    "Ai grija, e control"
    In raport cu taximetristii, care sint in numar de 1.800 potrivit statisticii Primariei, soferii de maxi-taxi sint de trei ori mai putini. "In Iasi sint 300 de maxi-taxi. Insa, in conditiile in care o masina merge cel putin 16 ore si, de regula, se lucreaza in doua schimburi, numarul soferilor se cifreaza in jur de 600", a aproximat Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei. Potrivit amenzilor date, o mare parte dintre acestia isi fura patronii omitind sa dea bilete calatorilor, sau nu respecta traseele, conducind pe arterele pe care au sanse mai mari sa "agate" clienti. Nu o data au fost prinsi soferi de maxi-taxi care s-au abatut de la traseu pentru altele mai "pline" in clienti. Pentru a sti la ce sa se astepte sau pentru a-si gasi in timp util cai de scapare, unii soferi de maxi-taxi isi posteaza santinele pe traseu al caror rol este sa avertizeze: "ai grija, e control". Pe de alta parte, aproape orice sofer de maxi-taxi ar opri si in mijlocul intersectiei numai sa mai faca rost de un client. (Anca TELEOJAN)
    Cele mai grave incidente care au avut loc in toamna
    15 septembrie 2004 - beat crita, un taximetrist de la "Parma Taxi" s-a urcat la volan. Din fericire, Ciprian Grigorescu (24 ani) a fost oprit de colegii sai si s-a ales cu dosar penal pentru conducerea pe drumurile publice sub influenta bauturilor alcoolice.
    28 septembrie 2004 - Iulian Cusutura (26 ani), sofer de maxi-taxi la firma "Meltrans", a lovit o tinara chiar pe trecerea de pietoni din fata Hotelului "Conest".
    6 octombrie - Jenica Pricop (48 ani), angajat al "Intertranscom", a lovit-o mortal pe Viorica Bacalu (40 ani) pe trecerea de pietoni din Baltati. Sotul femeii a fost si el accidentat grav.
    28 octombrie - Neculai Leonte (52 ani), sofer la "Taxicom", a accidentat un pieton in strada Sarariei
    7 noiembrie 2004 - Stefan Atanasiu (38 ani), sofer de taxi la firma "Tim Taxi", a omorit o birladeanca pe trecerea de pietoni de linga pasarela Nicolina. In urma accidentului, si clientul din taxi a ajuns in stare grava la spital.

    © Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

    Ultima ora

    editorial

    Cine profită de madam Şoşoacă

    Pavel LUCESCU

    Cine profită de madam Şoşoacă

    Campania care urmează la Iaşi nu trebuie să devină un circ de tip Şoşoacă, decât dacă vrem să ne batem joc de viitorul acestui oraş. Nu vreau să spun că madam SOS România ar trebui ignorată, ci că n-ar fi rău dacă am încerca să înţelegem mai mult ce are în cap când vine vorba de viitorul oraşului şi mai puţin ce vrea ea să ne vândă, adică scandal.

    opinii

    Distrugerea statuilor

    Alexandru CĂLINESCU

    Distrugerea statuilor

    Frenezia negatoare woke e urmarea obscurantismului, a fanatismului şi a inculturii. Ideologii woke au cale liberă în mass-media, au pătruns în universităţi şi în şcoli. Acţiunile lor n-au nimic comun cu adevărul istoric. Ei pretind că fac dreptate celor ai căror strămoşi au fost umiliţi şi exploataţi, în realitate manipulează istoria şi adâncesc fracturile sociale.

    De ce este atât de aspru Postul Mare?

    pr. Constantin STURZU

    De ce este atât de aspru Postul Mare?

    Faţă de celelalte posturi de peste an, Postul Mare (care precede Sfintele Paşti) este considerat unul aspru, atât din punct de vedere alimentar, cât şi din alte puncte de vedere. De ce este – sau ni se pare a fi – Postul Mare atât de aspru? De ce, în genere, ne este atât de greu să postim? Din mulţimea de posibile răspunsuri, să reflectăm azi la trei dintre ele.

    Roboţi

    Codrin Liviu CUȚITARU

    Roboţi

    Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

    pulspulspuls

    Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

    Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

    Un mare mister tace şi face pe piaţa politichiei locale în această perioadă, stimaţi electori: cine va face listele de candidaturi de la parlamentarele din toamnă la liberalii ieşeni? 

    Caricatura zilei

    La reciclat pet-uri și doze

    Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

    Cumpara editia digitala

    Vremea in Iasi

    Curs valutar

    Parteneri

    Intrebarea zilei

    Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

    vezi raspunsuri