TEAPA LUI NICHITA
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

duminica, 20.06.2021

TEAPA LUI NICHITA

GALERIE
%PIC_TITLE%
    - +
    In timpul campaniei electorale din primavara, una din mutarile importante ale lui Gheorghe Nichita, si care fara discutie i-a adus un numar considerabil de voturi, a fost asfaltarea drumurilor din Iasi. Impreuna cu liderii PSD Iasi, candidatul la primarie Gheorghe Nichita, care era si primar interimar, a fost de mai multe ori la Miron Mitrea, ministrul Transporturilor, pentru a obtine cit mai multi bani de asfaltari pentru drumurile nationale ce traverseaza Iasul. Planul era simplu: lumea vede ca in Iasi se asfalteaza "in draci" si da votul cui trebuie. Mitrea nu s-a zgircit deloc la promisiuni, anuntind o suma record: 180 de miliarde pentru Iasi. Ca sa faceti o comparatie, primarul Simirad alocase pentru asfaltari, in tot anul anterior, doar 40 de miliarde. Astfel, pe arterele Bucium, Nicolae Iorga si Calea Chisinaului s-au turnat covoare asfaltice. Adica s-a renuntat la cirpeli. Spre bucuria soferilor, lucrarile au inceput in forta in mai, cind se lucra chiar si noaptea. S-au oprit insa brusc la mijlocul lunii iunie. Adica fix dupa turul doi al alegerilor locale. Cele doua firme contractante ale lucrarilor aveau de asfaltat 16 kilometri, din care au realizat doar 15%. In bani, din 180 miliarde promise generos in campanie de Mitrea, s-au efectuat lucrari de 30 miliarde lei. Firmele care au lucrat au facut-o insa pe datorie, caci, dupa ce Nichita a cistigat Primaria, Guvernul nu prea pare dispus sa dea banul promis. "Firmele nu au primit nici un ban, pentru ca finantarea trebuia sa vina de la minister", confirma primarul.
    S-a facut doar 15% din lucrare
    La inceputul lunii mai, Iasul parea sa scape de multe din gaurile din asfalt. Primaria demarase atunci un program de reabilitare a drumurilor nationale care traverseaza Iasul. Pentru ca erau nationale, s-a stabilit ca lucrarile sa fie finantate de Ministerul Transporturilor, cu suma de 180 de miliarde lei. Cu acesti bani trebuiau refacuti aproximativ 16 km de drum. Astfel, ar fi trebuit reparati 5,8 km din DN 24 si 10,1 km din DN 28. Concomitent, mai multe portiuni din aceste artere s-au transformat in santiere si, pina la alegeri, aici s-a lucrat la foc continuu, chiar si noaptea. Doua firme s-au ocupat de lucrari, "Antrepriza de Lucrari Drumuri si Poduri" pentru DN 24 si "Constructii Feroviare Moldova" pentru DN 28. "Pina acum s-a lucrat pe strada Bucium, Pasarela Bucium, o parte din Calea Chisinaului, o portiune din bulevardul Pacurari, in dreptul Postei, si pe bulevardul N. Iorga, in total aproximativ 2,5 km", a afirmat Daniela Crihan, sef Serviciu Strazi Municipale.
    Cum arata acum drumurile pe care au inceput lucrarile
    Niciuna din aceste portiuni nu a fost insa finalizata. Pe strada Bucium s-a turnat doar stratul de binder, nu si cel de uzura, ceea ce a transformat gurile de canal in adevarate capcane pentru soferi. Mai mult, aproape de Liceul Tehnoton au aparut deja plombele. Nici Pasarela Bucium nu a fost terminata. Aici a fost decapata si refacuta cu un strat de binder doar una din cele patru benzi destinate masinilor. Singura investitie terminata pina acum la pasarela a fost montarea de borduri. Lucrarile neterminate se observa cel mai bine pe bulevardul N. Iorga, care a devenit un calvar pentru soferi. In dreptul Bazarului sint gauri uriase, iar la Gara Internationala asfaltul parca a luat-o din loc. Apoi, pentru o portiune de aproximativ 700 de metri asfaltul e neted ca in palma, dar numai pe banda apropiata caii de rulare a tramvaielor. Restul se gaseste la aproape 8 cm mai jos, putini soferi incumetindu-se sa mai schimbe directia de mers. Nici macar pe liniile de tramvai nu se mai poate ocoli, pentru ca dalele de beton au fost ridicate la nivelul la care ar fi trebuit sa ajunga asfaltul si sint pozitionate acum haotic, care mai sus, care mai jos.
    Ce spun reprezentantii firmelor
    Toate acestea nereguli, sustin sefii municipalitatii, au fost posibile pentru ca Ministerul Transporturilor nu a dat decit promisiuni. "Primaria nu dispune de fondurile necesare unei astfel de investitii. Firmele care executau lucrarile nu si-au primit nici macar banii pentru ceea ce au facut. In cinci rinduri ni s-a promis ca vom primi banii, dar pina acum nu am primit nimic", a declarat primarul Nichita.
    Probabil pentru a nu-si strica relatia cu Primaria, de la care mai spera la lucrari, reprezentantii firmelor care au facut lucrarile pe datorie nu sint prea vorbareti in privinta banilor ce ar trebui sa-i primeasca. "Ne-am concentrat mai mult atentia asupra proiectelor SAPARD, al caror termen de finalizare expira", explica Paul Butnariu, directorul "Constructii Feroviare Moldova" SA, de ce a intrerupt lucrarile in Iasi, evitind sa ofere amanunte despe bani. Maricel Popa, actionar principal la "Antrepriza de Lucrari Drumuri si Poduri", a refuzat sa faca declaratii despre acest subiect.
    Mai e timp de asfaltari?
    Chiar si in acest moment, la trei luni de la sistarea lucrarilor, sefii ieseni asteapta rezultatele unei alte promisiuni. "Am inteles ca, printr-o hotarire de guvern, s-a aprobat un imprumut de 2.000 miliarde lei. Si, din aceasta suma, se vor aloca si pentru lucrarile de la Iasi 180 miliarde", a spus Nichita saptamina trecuta. Aseara, acesta a dat ca sigura reluarea lucrarilor in cursul acestei saptamini. Reluarea lucrarilor a fost insa promisa de primarul Nichita si la citeva zile dupa alegeri, cind "Ziarul de Iasi" a remarcat ca toate utilajele de asfaltat au fost retrase total de la strada.
    Chiar daca banii ar veni in luna octombrie, continuarea lucrarilor este compromisa, pentru ca se apropie sezonul rece si asfaltarea nu se mai poate realiza in conditii optime. "In general, perioada optima pentru turnat mixturi asfaltice este perioada calda, intre 15 martie si 15 octombrie. Se pot efectua astfel de lucrari si cind temperaturile sint mai scazute, dar trebuie indeplinite mai multe conditii care duc la cheltuirea mai multor bani", a explicat Romeo Stoica, directorul Serviciului Public de Administrare a Drumurilor Judetene. Acesta a mai spus ca este exclusa orice asfaltare daca temperatura scade sub cinci grade Celsius. (Felix GUZGA)

    © Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

    Ultima ora

    editorial

    Italia sau Finlanda?

    Nicolae GRECU

    Italia sau Finlanda?

    Ce cale se va alege pentru naţionala României în urma Euro2020?

    Filmuletul zilei

    opinii

    Seimeni (XIII). Ucenicia în meşteşugul pescuitului cu undiţa (2)

    Eugen MUNTEANU

    Seimeni (XIII). Ucenicia în meşteşugul pescuitului cu undiţa (2)

    Autorul serialului rememorează în continuare cu emoţie şi descrie amănunţit primele lecţii de pe parcursul iniţierii sale în umila sectă a pescuitorilor cu undiţa de la Dunăre.

    Îndemnuri de la Maica Siluana

    pr. Constantin STURZU

    Îndemnuri de la Maica Siluana

    Tot cu gândul la Maica Siluana (1944-2021). Şi la ceea ce ne-a învăţat. Nu atât din cărţi, cât din cele trăite, experiate. Deschid un volum al său care-mi este foarte aproape de inimă: "Uimiri, rostiri, pecetluiri". Cuprinde o sută de "capete de învăţătură", de folos celui ce caută ieşirea din starea de păcat şi intrarea în bucuria lui Dumnezeu. Împărtăşesc cu voi câteva sclipiri din îndemnurile şi încredinţările sale.

    Perspectivă inversă

    arh. Ionel OANCEA

    Perspectivă inversă

    O dată cu realizarea primului plan urbanistic general al Iaşului în anii 1996-1998, managerul de atunci al proiectului a propus informatizarea regulamentelor de urbanism aferente zonelor funcţionale şi situaţiei juridice ale terenurilor astfel încât acestea să poată fi extrase automat la întocmirea certificatelor de urbanism. 

    pulspulspuls

    Ce are firma de lactate a soacrei cu relaţiile de biznis ale lui dom’ premare? Ehe: are, şi încă foarte multe...

    Ce are firma de lactate a soacrei cu relaţiile de biznis ale lui dom’ premare? Ehe: are, şi încă foarte multe...

    Dacă tot auzim că unii cetitori se plictisesc în casă de la atâta ploaie pe afară, am zic că numai bine pe azi să vă servim la lectură ceva fain, uşurel, fără colesterol şi, evident, cu multă coenzima Q10, ca să meargă şi chircit la birou, dar şi lăfăit în fotoliu. 

    Caricatura zilei

    Asta zebră!

    Editia PDF

    Bancul zilei

    De acum, la internarea în spital pacientii sunt obligati sa aiba: extinctor, trusa de prim ajutor si lanterna (...)

    Parteneri

    Alte publicatii

      Intrebarea zilei

      Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

      vezi raspunsuri

      Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.