Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

Invatatorii critica intentia de a reduce orele de Limba romana si Matematica in invatamantul primar

GALERIE
%PIC_TITLE%
    - +

    "De la inceput tinem sa ii multumim domnului ministru Remus Pricopie pentru ca toate deciziile luate pana acum in aceasta calitate au fost cele corecte, fiind bine fundamentate. A infirmat totdeauna prin hotararile finale luate rezervele exprimate in zilele premergatoare luarii deciziei de voci mai mult sau mai putin avizate. Suntem siguri ca si in ceea ce priveste planul cadru va da o solutie bine cumpanita. Asociatia noastra listeaza acum doar cateva elemente care pot fi semnale ca proiectul de plan cadru trebuie reanalizat. In propunerea Institutului de Stiinte ale Educatiei orele alocate limbii romane scad si cu pana la 46 la suta, adica de la noua ore la cinci ore, iar cele alocate matematicii scad cu pana la 40 la suta, respectiv de la cinci ore la trei ore. Este o masura care vine in contradictie cu rezultatele modeste si de pana acum la nivel national in aceste domenii semnalate constant de testele PISA. Scazand numarul de ore ar spori stapanirea limbii romane si a matematicii?", se arata intr-un comunicat al Asociatiei Generale a Invatatorilor (AGIRo).

    Potrivit asociatiei, proiectele de programe scolare lansate in discutie in primavara lui 2012, tot de catre Institutul de Stiinte ale Educatiei, aratau ca se doreste abordarea mai multor continuturi decat inainte, cum ar fi, de exemplu, "inmultirea si impartirea in clasa a II-a in loc de clasa a III-a".

    "Propunerea Institutului de Stiinte ale Educatiei jigneste logica: scade drastic numarul de ore la romana si matematica si introduce in acelasi timp mai multe continuturi decat pana acum. AGIRo a semnalat acest lucru si in primavara si vara lui 2012", a precizat sursa citata.

    Pe de alta parte, reprezentantii Asociatiei Generale a Invatatorilor sustin ca este nevoie de un numar mai mare de sali de sport.

    "Ar trebui construite cate 2-3 sali de sport in plus pentru fiecare scoala, pentru ca in multele zile ploioase sau reci lectiile de educatie fizica si miscare sa nu se desfasoare in sala de clasa, ridicand un praf care pune in pericol sanatatea copiilor. In mod realist acest lucru se poate face doar in multi ani, si nu din pix din birourile Institutului de Stiinte ale Educatiei", a spus presedintele ADIRo,Viorel Dolha, citat in comunicat.

    Dohla este convins ca planurile cadru si programele trebuie schimbate, dar aceasta numai dupa o cercetare realista.

    "Nu spunem ca planul cadru si programele scolare nu trebuie ameliorate sau chiar schimbate din temelii. Credem in cercetarea stiintifica in domeniul stiintelor educatiei. Facem doar constatari pe marginea a ceea ce a pus pe hartie Institutul de Stiinte ale Educatiei coroborand planul cadru cu proiectele de programe scolare si cu baza materiala existenta. Nu se prea armonizeaza. Nu avem siguranta ca impactul nu va fi unul jalnic. Ar trebui sa vedem la pachet plan cadru si programe scolare si esalonarea in timp a aplicarii sporirii numarului de ore la discipline care au nevoie de sali speciale", a precizat presedintele Asociatiei Generale a Invatatorilor din Romania.

    Ministerul Educatiei a pus in dezbatere publica proiectul Planului cadru pentru invatamantul primar prin care propune cresterea numarului de ore prevazut pentru activitatile care urmaresc stimularea dezvoltarii fizice armonioase a elevilor, respectiv educatie fizica si muzica.

    Planul-cadru de invatamant este un document de politica educationala care cuprinde discipline obligatorii (trunchiul comun) si optionale (curriculum la decizia scolii), precum si numarul de ore alocate acestora pe saptamana.

    Potrivit Ministerului Educatiei, Planul-cadru pentru invatamantul primar opereaza cu urmatoarele arii curriculare: Limba si comunicare, Om si societate, Matematica si Stiinte ale naturii, Arte, Sanatate si motricitate, Tehnologii, Consiliere si orientare.

    "Planul-cadru propus asigura continuitatea conceptiei privind invatamantul primar, valorificand disciplinele abordate integrat in primii trei ani de studiu, si anume: Matematica si explorarea mediului, care cumuleaza numarul de ore alocat pentru disciplinele Matematica si Stiinte ale naturii, Arte vizuale si lucru manual, care cumuleaza numarul de ore alocat pentru disciplinele Arte vizuale si Educatie tehnologica si Muzica si miscare", se arata in proiect.

    O noutate a proiectului de Plan-cadru pentru invatamantul primar este numarul de ore prevazut pentru activitatile care urmaresc stimularea dezvoltarii fizice armonioase.

    Initiatorii proiectului precizeaza ca, la nivel european, se constata acordarea unei atentii sporite educatiei fizice, prin alocarea unui numar mare de ore in tari precum Franta, Luxemburg, Ungaria, Germania, Slovenia, Austria, Liechtenstein si Croatia, respectiv cel putin trei ore pe saptamana.

    "Cresterea numarului de ore de educatie fizica reflecta importanta care trebuie acordata sanatatii si dezvoltarii fizice armonioase a tinerei generatii, tot mai preocupata de tehnologia digitala, in detrimentul sportului si miscarii in aer liber. Aceasta importanta este subliniata si de Legea Educatiei Nationale, in special pentru segmentul de educatie timpurie si pentru clasa pregatitoare", se mai precizeaza in document.

    Pentru ciclul primar, orele destinate stimularii motricitatii sunt repartizate astfel: doua ore la disciplina "Educatie fizica" si alte doua ore la disciplina "Muzica si miscare" pentru elevii din clasele pregatitoare, intai si a II-a si doua ore la disciplina "Educatie fizica" si o ora la disciplina "Joc si miscare", pentru elevii claselor a III-a si a IV-a.

    Potrivit initiatorilor proiectului, constructia Planului cadru pentru invatamantul primar are in vedere realizarea dezideratelor profilului de formare al copilului care finalizeaza ciclul primar, profil determinat de domeniile de competente-cheie specificate in articolul 68 din Legea educatiei.

    Astfel, pentru disciplina "Limba si comunicare" sunt prevazute cinci ore pentru clasa pregatitoare, cate sase ore la clasele intai, a II-a si a IV-a si sapte ore la clasa a III-a.

    Disciplinei "Matematica si stiinte ale naturii" ii sunt alocate cate patru ore pentru clasele pregatitoare, intai si a II-a si cate cinci ore pentru clasele a III-a si a IV-a.

    La clasele pregatitoare, intai si a II-a se studiaza integrat disciplina "Matematica si exploatarea mediului", avand o singura programa de studiu care cumuleaza numarul de ore alocat pentru disciplinele Matematica si Stiinte ale naturii.

    Pentru aria curriculara Om si societate sunt prevazute cate doua ore pe saptamana de la clasa pregatitoare pana in clasa a III-a si patru ore pe saptamana pentru clasa a IV-a, cand sunt introduse Istoria si Geografia.

    Pentru aria curriculara Arte sunt propuse cate trei ore la clasa pregatitoare, clasa I si clasa a II-a, si cate doua ore pentru clasele a III-a si a IV-a.

    Astfel, la clasa pregatitoare, clasa I si clasa a II-a se studiaza integrat disciplina Arte vizuale si lucru manual, avand o singura programa de studiu care cumuleaza numarul de ore alocat pentru disciplinele Arte vizuale si Educatie tehnologica.

    La clasele pregatitoare, intai si a II-a se studiaza integrat disciplina Muzica si miscare, iar la clasele a III-a si a IV-a se studiaza disciplina Educatie muzicala.

    Pentru Sanatate si motricitate sunt prevazute cate doua ore la clasele pregatitoare, intai si a II-a si cate trei ore la clasele a III-a si a IV-a, iar Educatia tehnologica va fi studiata o data pe saptamana in toti cei cinci ani de studiu.

    De asemenea, la clasele pregatitoare, intai si a II-a este prevazuta si cate o ora pe saptamana pentru Consiliere si orientare.

    Initiatorii proiectului precizeaza ca o alta noutate a acestui proiect de Plan-cadru pentru invatamantul primar o constituie absenta plajei orare pentru disciplinele din trunchiul comun, in scopul asigurarii echitatii si a unitatii de forma a planului-cadru.

    Numarul total de ore din trunchi comun (disciplinele obligatorii) este, potrivit proiectului, de 18 la clasa pregatitoare, 19 la clasele I si a II-a, 20 la clasa a III-a si 21 la clasa a IV-a.

    Numarul maxim de ore pe saptamana a fost stabilit la 20 pentru clasa pregatitoare, 21 pentru clasa I si a II-a, 22 pentru clasa a III-a si 23 pentru clasa a IV-a.

    rtv.net


    © Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

    Ultima ora

    editorial

    Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat

    Dan CONSTANTIN

    Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat

    Dacă distinsul profesor „X” sau remarcabilul „Z” au putut să treacă peste lege, eu de ce nu aş putea?

    opinii

    Roboţi

    Codrin Liviu CUȚITARU

    Roboţi

    Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

    Despre discursul regionalist din Moldova (II)

    George ŢURCĂNAŞU

    Despre discursul regionalist din Moldova (II)

    Delestaţi de centru şi captivi între statalismul teritoriului post-sovietic de la est de Prut şi desconsiderarea de la nivelul Bucureştiului, moldovenii din România aleg soluţia cea mai simplă: ştergerea sau renunţarea la identitate. Exemplele sunt multiple şi deseori invocate în scrieri mai vechi, de la divergenţele teritoriale bucovineană (în plin nucleu statal al Moldovei), vrânceană şi gălăţeană, la tendinţele actuale ale tinerilor de a migra pentru studii spre centrele universitare externe Moldovei, deseori mai prost cotate decât Iaşul în sistemul universitar. În aceste condiţii, să nu înţelegi necesitatea unor mişcări care militează pentru scoaterea Moldovei din izolarea impusă de către centru e cam prea mult!

    Spărgătoarea de coduri

    Bogdan ILIESCU

    Spărgătoarea de coduri

    Viaţa unui copil de acum 40 de ani (şi aproape sigur şi înainte) era absolut fascinantă pentru că era înmuiată din plin în toată istoria omenirii şi în tot ce avea mai valoros, adunat până atunci, în cărţi. Da, lucrurile alea cu un aer prozaic, mărturia perpetuă a unei invenţii seculare, care, prin natura lor de a păstra scris orice gând pe care i-l încredinţai, obligau la multă atenţie, şi mare responsabilitate şi scriitorul, şi cititorul.

    pulspulspuls

    Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea

    Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea

    Dacă tot v-am servit ieri aicea niscai aritmetică electorală de Bahlui, haideţi să continuăm şi azi cu olecuţă de analiză matematică plus geometrie diferenţială tot pe tema asta incitantă! Nu de alta, dar acuşi încep iar simulările de alegeri, şi măcar să fim pregătiţi.

    Caricatura zilei

    La reciclat pet-uri și doze

    Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

    Cumpara editia digitala

    Vremea in Iasi

    Curs valutar

    Parteneri

    Intrebarea zilei

    Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

    vezi raspunsuri