Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

vineri, 29.03.2024

700 de oameni umiliti de E.ON in fiecare zi

Un monopol care isi bate joc de ieseni

GALERIE
%PIC_TITLE%
    - +

    Debandada de la Centrul de relatii pentru clienti din strada Agatha Barsescu a ajuns la cote maxime in aceste zile. Multi ieseni au de innoit contractele la gaz si imbulzeala e mai mare ca de obicei. Am intalnit femei aproape paralizate care au asteptat 3-4 ore. Situatia este foarte incordata: clientii se cearta intre ei pentru un loc pe scaun

    Cozi lungi, nervi intinsi la maximum si imbulzeala. Prin asta sunt nevoiti sa treaca sute de ieseni care merg sa-si rezolve problemele la sediul E.ON de pe strada Agatha Barsescu. Zilnic este aceeasi problema: prea multi oameni pentru programul scurt si pentru numarul mic de personal. Aglomeratia la ghisee este infernala, iar plata unei facturi, reinnoirea unui contract sau depunerea unei reclamatii devin aproape imposibil de realizat. Oameni de toate varstele vin dis-de-dimineata la sediu, doar-doar vor reusi sa isi rezolve probemele. Unii se afla deja pentru a doua oara, consecutiv, doar pentru ca in ziua precedenta s-au saturat de stat la coada fara sa fie bagati in seama, de parca ar astepta pomana.

    Daca te duci la toaleta, pierzi locul pe scaun

    Peste 700 de bonuri s-au dat ieri la sediul E.ON de pe strada Agatha Barsescu. Prea putine pentru ca toti iesenii sa isi rezolve problemele, dar prea multe pentru mica incapere in care acestia sunt nevoiti sa stea la coada. Cei mai nemultumiti au fost varstnicii, care pe langa timpul pierdut, au mai avut de indurat si durerile de picioare, deoarece toate scaunele erau ocupate. La sediu, ieri abia aveai cum sa te mai strecori inauntru. Lunga sala de asteptare era plina ochi, iar iesenii isi aruncau cu nerabdare privirile pe tabela unde apare numarul bonului, sperand ca le-a venit si lor randul. Timpul se scurgea mult prea greu, iar oamenii se vaitau peste tot, nervosi ca nu vor apuca sa isi rezolve si alte probleme. Bonurile de ordine nu au rezolvat decat imbulzeala din fata ghiseului si certurile intre cetatenii care nu isi respectau randul. A ramas insa nerezolvata problema spatiului in care oamenii abia incap si a timpului prea lung pe care il au de petrecut in sala pana le vine randul. In jurul orei 10, aproximativ 400 de persoane se aflau in sediu, asteptand sa se fie chemate. Speriati ca vor avea multe ore de petrecut in sala de asteptare, oamenii care s-au asezat pe scaune nu s-au mai ridicat nici macar pentru a se duce la toaleta, iar tinerii nu au oferit locul lor celor varstnici. "Ce daca nu sunt in varsta? Si eu sunt obosita si nu pot sta atat de mult timp in picioare. Cine voia sa prinda loc trebuia sa vina mai devreme", a afirmat o tanara.

    Femeie semiparalizata, 3 ore in picioare

    In tot acest timp, langa ea s-a aflat Angelica M., o ieseanca in varsta de 69 de ani, semiparalizata, care se deplaseaza cu ajutorul unui baston. Era indignata de ceea ce se petrecea, dar in acelasi timp era resemnata, stiind ca singurul lucru pe care-l poate face este sa astepte. Ar fi plecat de mult acasa daca nu ar fi trebuit sa isi reinnoiasca contractul de gaz. De cateva zile se chinuie sa ajunga la sediu, insa de fiecare data boala de care sufera a fost mai puternica decat ea si a tinut-o la pat. A venit la E.ON cu un tramvai, tocmai din Tatarasi. Pe bonul ei scria numarul 668, pe care l-a luat la ora 10.45. Ceasul indica deja ora 11.40, iar femeia era tot acolo, in picioare, langa ghiseul la care se depun reclamatiile. Din cand in cand incerca sa se deplaseze, pentru ca piciorele-i amorteau, dar nu reusea sa faca mai mult de cativa pasi. "Tineri fara bun-simt. N-ai ce sa le ceri. Asa au fost educati", spune femeia. Nici macar un iesean nu s-a ridicat pentru a-i ceda locul pe scaun. Oricum, aproape jumatate dintre cei prezenti stateau in picioare, asteptand. "Sotul meu a murit acum cativa ani. Nu mai am decat o fiica, care este la serviciu si nu a putut sa ma ajute ea. Mai vine cand poate si-mi plateste facturile, dar acum nu a avut cum", spune femeia. Zambetul i-a aparut pe buze doar atunci cand a vazut ca i-a venit randul, abia la ora 13.40. S-a deplasat incet, strigand catre ghiseu, pentru ca nu cumva sa se treaca peste numarul ei. Nu a durat decat cateva minute pana cand problema i-a fost rezolvata, minute pentru care a fost nevoita sa petreaca ore intregi in picioare.

    "Venim si stam aici ca oile in turma"

    Nervii si tensiunea date de asteptarea indelungata au dus si la aparitia unor conflicte intre cetateni, unii fiind nemultumiti de faptul ca locurile libere pe care l-au vazut inca de la intrare s-a ocupat pana au ajuns la ele. In sediu era o forfota continua. Usa mare de la intrare se auzea permanent, unii ieseni plecau, dar alti noi-veniti le luau locul. "M-am saturat de toata imbulzeala. Venim si stam aici ca oile in turma. Platim darile la timp si nimeni nu ne respecta. Nu e normal. Sunt oameni care stau afara si de la 8 dimineata, pentru a fi primii atunci cand incepe programul", spune revoltat Gheorghe, un iesean care a ajuns la sediu la ora 10. Nemultumit era ieri si Grigore Patrascu. Acesta a venit la E.ON pentru a-i rezolva probemele unei cunostinte, insa nu s-a asteptat ca randul sa fie atat de mare. Barbatul avea bonul cu numarul 605 si a ajuns la sediu la ora 10,30. Tabela indica insa numarul 713. "Inaintea mea mai sunt foarte multi. S-a dat un numar de bonuri, dupa care au luat-o din nou de la cifra 1. Va dati seama ca imi voi pierde toata ziua aici", afirma ieseanul. Si Elena A. si-a petrecut mai toata ziua la coada. Femeia avea un bon cu numarul 772 si a reusit sa-si plateasca factura la gaz abia la in jurul orei 14. Ieseanca nu a prins nici macar un scaun liber, iar timp de trei ore jumatate s-a sprijinit de pereti. "Sunt indignata. Sufar de diabet si nici insulina nu mi-am facut-o la timp. Ma dor picioarele ingrozitor. Daca stiu ca vin atat de multi oameni, macar numarul de scaune ar trebui suplimentat. Bine ca am scapat si ma pot duce acasa", spune doamna Elena. Nu doar acesta si-a iesit din minti, ci si alte doua persoane de etnie roma, care au venit la sediu pentru a depune o reclamatie. Cei doi au inceput sa se plimbe dintr-un colt intr-altul al incaperii, acuzand ca nu sunt tratati corespunzator, iar spiritele s-au calmat abia dupa ce a intervenit paznicul.

    "Compania noastra pune la dispozitia consumatorilor canale variate de comunicare"

    Cel mai mult de suferit a avut Ionel, un barbat de 57 de ani. Acesta a venit dis-de-dimineata si a primit un bon cu numarul 540 si, dupa o ora de asteptare, a plecat la cumparaturi, cu gandul ca va reusi sa se intoarca la timp. Nu a reusit insa si a fost nevoit sa scoata un alt bon, pe care scria acelasi numar: 540. La ghiseu ajunsese insa abia persoana cu numarul 80, iar ieseanul a avut de stat inca patru ore pana si-a reinnoit contractul de gaz. Reprezentantii E.ON Romania sustin ca exista numeroase solutii pentru ca oamenii sa nu mai ingroase randurile, insa nimeni nu apeleaza la ele. "Compania noastra pune la dispozitia consumatorilor canale variate de comunicare. Clientii au posibilitatea sa aleaga varianta pe care o considera cea mai convenabila, sa ne contacteze telefonic, prin e-mail, fax sau posta  si, de asemenea, pot utiliza serviciile online disponibile prin intermediul paginilor web www.eon-energie-romania.ro si www.myline-eon.ro", a declarat Corneliu Zait, purtator de cuvant E.ON Gaz. Potrivit acestuia, ghiseele sunt foarte aglomerate din cauza numarului mare de persoane care nu si-au reinnoit contractele la gaz. "E.ON Romania a reluat procesul de innoire a contractelor de furnizare a gazelor naturale pentru clientii care nu au dat curs acestor proceduri legale impuse de reglementarile Autoritatii Nationale de reglementare in domeniul energiei, incepand cu anul 2009. De aceea este asa de aglomerat", a adaugat Corneliu Zait.

    E.ON: E o problema temporara

    Desi unii ieseni cunosc aceste alternative care le permit sa stea acasa, acestia sustin ca de multe ori nu li s-au rezolvat problemele prin posta sau e-mail, de aceea prefera sa se deplaseze la sediu, chiar daca acest lucru inseamna ore lungi de asteptare si imbulzeala. Unii varstnici au afirmat ca nici macar nu stiu sa foloseasca internetul, iar posta nu li s-a parut niciodata o metoda viabila. Chiar daca exista alternative, oamenii prefera sa vina la ghisee, iar pentru ca aglomeratia sa inceteze, nimeni nu face nimic. Reprezentantii E.ON spun ca suplimentarea numarului de personal necesita timp si nu este o optiune, deoarece sediul nu este aglomerat zinic, ci doar acum sunt probleme din cauza reinnoirilor obligatorii de contract. Nici bani pentru construirea unor noi cladiri care sa ofere servicii clientilor nu sunt. Nu exista nici macar un sistem special al bonurilor de ordine, care sa-i anunte pe oameni nu doar ora la care au primit bonul, ci si ora in jurul careia ar ajunge si ei la ghiseu. Astfel, iesenii nu au alta solutie decat sa vina la prima ora a diminetii si sa petreaca ore in sir in imbulzeala si galagie.


    © Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

    Ultima ora

    editorial

    Cine profită de madam Şoşoacă

    Pavel LUCESCU

    Cine profită de madam Şoşoacă

    Campania care urmează la Iaşi nu trebuie să devină un circ de tip Şoşoacă, decât dacă vrem să ne batem joc de viitorul acestui oraş. Nu vreau să spun că madam SOS România ar trebui ignorată, ci că n-ar fi rău dacă am încerca să înţelegem mai mult ce are în cap când vine vorba de viitorul oraşului şi mai puţin ce vrea ea să ne vândă, adică scandal.

    opinii

    Distrugerea statuilor

    Alexandru CĂLINESCU

    Distrugerea statuilor

    Frenezia negatoare woke e urmarea obscurantismului, a fanatismului şi a inculturii. Ideologii woke au cale liberă în mass-media, au pătruns în universităţi şi în şcoli. Acţiunile lor n-au nimic comun cu adevărul istoric. Ei pretind că fac dreptate celor ai căror strămoşi au fost umiliţi şi exploataţi, în realitate manipulează istoria şi adâncesc fracturile sociale.

    De ce este atât de aspru Postul Mare?

    pr. Constantin STURZU

    De ce este atât de aspru Postul Mare?

    Faţă de celelalte posturi de peste an, Postul Mare (care precede Sfintele Paşti) este considerat unul aspru, atât din punct de vedere alimentar, cât şi din alte puncte de vedere. De ce este – sau ni se pare a fi – Postul Mare atât de aspru? De ce, în genere, ne este atât de greu să postim? Din mulţimea de posibile răspunsuri, să reflectăm azi la trei dintre ele.

    Roboţi

    Codrin Liviu CUȚITARU

    Roboţi

    Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

    pulspulspuls

    Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

    Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

    Un mare mister tace şi face pe piaţa politichiei locale în această perioadă, stimaţi electori: cine va face listele de candidaturi de la parlamentarele din toamnă la liberalii ieşeni? 

    Caricatura zilei

    La reciclat pet-uri și doze

    Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

    Cumpara editia digitala

    Vremea in Iasi

    Curs valutar

    Parteneri

    Intrebarea zilei

    Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

    vezi raspunsuri